اقامت دائم دانمارک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

افامت دائم دانمارک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایهگذاری و ثبت شرکت یکی از مسیرهای اخذ اقامت در بسیاری از کشورهای جهان میباشد. آیا امکان ثبت شرکت در دانمارک برای اتباع خارجی وجود دارد؟ آیا تمایل دارید تا از طریق سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در دانمارک به اقامت دائم دانمارک دست یابید؟ آیا با ثیت شرکت و سرمایه گذاری در دانمارک میتوان به اقامت دائم دانمارک دست یافت؟ آیا از مراحل ثبت شرکت در دانمارک اطلاعی دارید؟ چه شرکتهایی را میتوان در دانمارک به ثبت رسانید؟ چه میزان سرمایه برای ثبت شرکت در دانمارک نیاز است؟ آیا در کشور دانمارک سرمایه گذاری کرد؟

سرمایه گذاری در کشور دانمارک

در برخی از کشورهای دنیا امکان سپردهگذاری پیش از ورود و اقامت در آن کشور فراهم شده است. به عنوان مثال، دو قانون در کشور آمریکا به نام قانون ۰۵۵٫۵۵۵ دلاری و قانون ۰٫۵۵۵٫۵۵۵ دلاری وجود دارد که فرد پیش از اقامت در آمریکا میبایست این مبالغ را تحت شرایط خاص( که در متن این دو قانون آمده است) به عنوان ودیعه در کشور آمریکا سرمایهگذاری کنند. اما قوانینی مشابه این قوانین در کشور آمریکا، در کشور دانمارک برای سپردهگذاری پیش از اقامت در دانمارک وجود ندارد .مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایهگذاری به دو روش قابل انجام میباشد: ۰- ثبت شرکت ،۲- کارآفرینی (خود اشتغالی).در این مقاله سعی میکنیم تا شما را از شرایط مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایهگذاری آگاه سازیم.

 ثبت شرکت در کشور دانمارک

افرادی که قصد مهاجرت به کشور دانمارک را دارند میتوانند از طریق ثبت شرکت اقدام به مهاجرت کنند. کشور دانمارک با توجه به شرایط مناسبی که از طریق ثبت شرکت دارد، میتواند گزینه مناسبی برای متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت باشد. در ادامه به بررسی شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشور دانمارک خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت در کشور دانمارک از طریق آژانسهای تجاری که مسئولیت ثبت شرکت در کشور دانمارک را بر عهده دارند امکانپذیر میباشد و این موسسهها تحت نظر وزارت امور اقتصادی و کسبوکار کشور دانمارک فعالیت میکنند و مهمترین وظیفه این شرکتها ثبت شرکت در کشور دانمارک میباشد. دفتر اصلی این نهاد در شهر کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک قرار دارد و به طور کلی هیئت مدیره مسئول مدیریت آژانسهایی هستند که مسئولیت ثبت شرکت در کشور دانمارک را بر عهده دارند.

 انواع روشهای ثبت شرکت در کشور دانمارک

  • ثبت آنلاین شرکت در دانمارک

در کشور دانمارک این امکان وجود دارد که یک شرکت توسط سیستم ثبت الکترونیکی توسط سازمان کسبوکار دانمارک به ثبت برسد و برای ثبت شرکت در دانمارک به صورت آنلاین نیاز به ارائه یک امضاء دیجیتال میباشد. از اول نوامبر ۲۵۰۲ برای شرکتهایی که کد CVR دارند نیاز است که پست الکترونیکی داشته باشند که نامه ها از طرف دولت و نهادهای دانمارکی از آن طریق به طرفین ارسال گردد. در ادامه فرمهای الکترونیکی جهت ثبت شرکت در دانمارک آورده شده است.

  • ثبت کاغذی شرکت در کشور دانمارک

افرادی که تمایل دارند برای ثبت شرکت به صورت حضوری در کشور دانمارک اقدام کنند، میتوانند از طریق ثبت شرکت به صورت کاغذی اقدام کنند و این نوع ثبت شرکت به صورت کاغذی مختص شرکتها با مسئولیت محدود میباشد و معمولا ثبت نام به صورت کاغذی از طریق آژانس تجارت کشور دانمارک و شرکتهایی که در زمینه ثبت شرکت در کشور دانمارک در حال فعالیت هستند امکانپذیر است و همچنین لازم به ذکر است که ثبت نام شرکت در کشور دانمارک به صورت کاغذی بین دو تا سه هفته صورت میپذیرد.

شرایط و قوانین ثبت شرکت در کشور دانمارک

با توجه به موقعیت جغرافیایی که کشور دانمارک دارد میتواند بستر مناسبی برای متقاضیان سرمایهگذاری و ثبت شرکت در اتحادیه اروپا باشد. امکان راهاندازی سایر شعب و یا نمایندگی در سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای شخصی که در کشور دانمارک اقدام به ثبت شرکت میکند، از مزایای ثبت شرکت و سرمایهگذاری در دانمارک میباشد. نکته قابل توجه این است که درآمد حاصل از شعب خارجی شامل پرداخت مالیات نخواهد شد و همچنین لازم به ذکر است که توصیه ما به افرادی که قصد سرمایهگذاری و ثبت شرکت در کشورهای اسکاندیناوی را دارند این است که شرکت مادر یا همان شرکت اصلی را در کشور دانمارک به ثبت کنند و در صورت تمایل در سایر کشورهایی که در حوزه اسکاندیناوی قرار دارد اقدام به افتتاح شعب و یا اخذ نمایندگی کنند و بر طبق قوانین ثبت شرکت در کشور دانمارک شخصی که اقدام به ثبت شرکت در کشور دانمارک میکند، مجوز تاسیس شعب و یا اخذ نمایندگی در تمامی کشورهای اتحادیه اروپا و اسکاندیناوی قرار دارند را خواهد داشت.

کشور دانمارک هم همانند تمامی کشورهای اتحادیه اروپا از قوانین ثبت شرکت سهام عام در اتحادیه اروپا تبعیت میکند و بر اساس قوانین اتحادیه اروپا اگر شخصی قصد ثبت شرکت در کشور دانمارک را دارد باید شعبه اصلی را در دانمارک ثبت کند و آدرس رسمی شرکت باید در دانمارک باشد و حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت به صورت سهامی عام در کشور دانمارک ۰۲۵۵۵۵ یورو میباشد و مسولیت هر یک از سهامداران به نسبت سهم خود میباشد و از نظر پرداخت مالیات تفاوتی بین شرکتهای سهامی عام و خاص وجود نخواهد داشت و صورت حسابهای سالیانه توسط حسابداری شرکت به حسابداری مرکز ارائه خواهد شد.

 انواع شرکت در دانمارک

تشکیل شرکت در کشور دانمارک بسته به نوع شرکت مورد نظر رویههای متفاوتی را دارد. بسیاری از سرمایهگذاران خارجی برای ثبت شرکت پای به دانمارک میگذارند، ولی اولین دغدغه آنها انتخاب نوع کسبوکاری است که به نحوی مناسب اهداف آنان را پوشش دهد و سپس اقدام به ثبت شرکت در آژانسهای تجاری و ثبت شرکت دانمارک کنند. در ادامه انواع شرکتها در دانمارک را بررسی خواهیم کرد.

 

  • شرکت خصوصی مسئولیت محدود (Anpartsselskab – ApS)

شرکت خصوصی مسئولیت محدود در کشور دانمارک میتواند حداقل با یک سهامدار بدون توجه به محل اقامت وی ثبت گردد. آورده اولیه برای ثبت شرکت خصوصی مسئولیت محدود در کشور دانمارک ۰۵٫۵۵۵ کرون میباشد و این مبلغ به تعداد سهامها تقسیم خواهد شد. این سهام غیر قابل مذاکره و غیر قابل انتقال هستند. سهامداران این شرکت به میزان سهم خود در شرکت مسئولیت به عهده دارند. اگر میزان سرمایه شرکت ۲۵۵٫۵۵۵ کرون باشد یا تعداد حداقل کارکنان آن ۲۰ نفر باشد، تشکیل هیئت مدیره متشکل از حداقل ۲ نفر اجباری است.

 

 

  • شرکت دولتی مسئولیت محدود یا شرکت سهامی(Aktieselskab – A/S)

شرکت دولتی مسئولیت محدود حداقل با یک سهامدار و مبلغ سپرده ۰۵۵٫۵۵۵ کرون ثبت خواهد شد. سهامداران مسئول تعهدات شرکت نیستند. سهامهای این شرکت میتواند خرید و فروش شود و قابلیت انتقال بر خلاف شرکت خصوصی مسئولیت محدود را دارند.

 

  • شرکت تضامنی(Interessentskab – I/S)

شرکت تضامنی در کشور دانمارک با حداقل دو عضو به ثبت خواهد رسید. این اعضا میتوانند حقیقی یا حقوقی باشند که مسئولیتهای شرکت به آنها منتقل میشود.

 

  • شرکت تضامنی مسئولیت محدود (Kommanditselskab – K/S)

شرکت تضامنی مسئولیت محدود شباهت بسیاری با شرکت تضامنی دارد. شرکت تضامنی مسئولیت محدود در کشور دانمارک با حداقل دو عضو به ثبت خواهد رسید. این اعضا میتوانند حقیقی یا حقوقی باشند، با این تفاوت که مسئولیت حداقل یکی از اعضای شرکت محدود به آورده وی به شرکت میباشد.

 

  • مالکیت انحصاری (Sole Proprietorship )

فردی که میخواهد شرکتی را با مسئولیت خود تاسیس کند ،مالک انحصاری گفته میشود. فرد تمام مسئولیت شرکت را بر عهده دارد و میبایست مالیات شرکت را در صورت تجارت یا داشتن کارکنان بپردازد.

 کارآفرینی (خود اشتغالی) در  دانمارک

کارآفرین با یک ایده تجاری نوآورانه، که میتواند منجر به رشد و کمک به اشتغال در کشور دانمارک گردد، میتوانند مجوز اقامت و کار را به منظور راهاندازی شرکت خود دریافت کند. به عنوان فردی که خوداشتغالی دارد شما باید مجوز اقامت و کار خود را بر اساس

طرح استارت-آپ دانمارک(Start-up Denmark scheme) کسب کنید. این طرح همچنین میتواند برای دو نفر که میخواهند شرکتی را با کمک یکدیگر تاسیس کنند نیز قابلیت اجرایی دارد.

پیش از اینکه برای مجوز اقامت و کار درخواست کنید، ایده تجاری شما میبایست مورد تایید توسط گروهی از متخصصین سازمان کسبوکار دانمارک قرار گیرد. شرکت شما میبایست مورد توجه گروهی از متخصصان و بازار کار دانمارک قرار گیرد. در نتیجه ،معمولا مجوز اقامت و کار به شرکتهای ذیل اعطا نخواهد شد: رستوران، خردهفروشی، کسبوکار کوچک، نهادهای وارداتی و صادراتی و شرکتهای مشابه.

نکته قابل توجه این است که سالانه تعداد ۰۵ مجوز اقامت و کار بر اساس طرح استارت-آپ دانمارک از ۰ ژانویه تا ۲۰ دسامبر به کارآفرینان اعطا خواهد شد. فرآیند رسیدگی به درخواست متقضیان بر اساس ترتیب دریافت درخواستهای متقاضیان خواهد بود.

 شرایط

  • ایده تجاری شما میبایست مورد تایید گروهی از متخصصین باشد.
  • میبایست ذکر کنید که توانایی حمایت مالی شخصی خود در طول یک سال اول اقامت در دانمارک دارید. این مقدار در سال۲۵۰۲، ۰۲۲٫۲۰۱ کرون خواهد بود. این مبلغ میبایست به صورت سپرده در حساب شما باشد و مدارک لازم را هنگام درخواست مجوز اقامت و کار ارائه دهید.
  • میبایست به صورت روزانه در محل شرکت حضور داشته باشید و حضور شما برای پیادهسازی ایده تجاری الزامی باشد. اگر شما تنها انگیزه مالی از این کسبوکار را دارید )به عنوان مثال اگر سهامدار باشید(، واجد شرایط کسب مجوز اقامت و کار نیستید.
  • مدت زمان

مجوز اقامت و کار بر اساس طرح استارت-آپ دانمارک به مدت حداکثر دو سال و مکان تمدید آن برای حداکثر سه سال خواهد بود .اگر ماهیت یا هدف شرکت شما به شکل قابل ملاحظهای تغییر کند یا شرکت شما تعطیل شود و شرکتی جدید را میخواهید تاسیس کنید، ملزم به دریافت مجوز اقامت و کار جدید خواهید بود. همچنین گذرنامه شما میبایست حداقل سه ماه بیشتر از مدتزمان درخواستی اقامت شما اعتبار داشته باشد.

اقامت خانواده فرد کارآفرین در دانمارک

اگر شبه شما مجوز اقامت و کار بر اساس طرح استارت-آپ دانمارک اعطا گردد، میتوانید خانواده اصلی (فرزند کمتر از ۰۰ سال و همسر)خود را به همراه خود در دانمارک منتقل کنید. البته شما میبایست مدارکی را ارائه دهید دال بر این که میتوانید در سال اول از پس هزینههای خود و خانودهتان برآیید.

 

در این مقاله سعی کردیم تا شما را از شرایط مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت مطلع سازیم تا افرادی که تمایل به مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت هستند، با بررسی این مقاله از آخرین قوانین و شرایط مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت مطلع شوند. در این راستا، فرمهای الکترونیکی در این زمینه ارائه شدند که مراحل ثبت شرکت در دانمارک را به وضوح نمایش میدهند.

تهیه شده: ساناز قشقائی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *