سرمایه گذاری در مجارستان

سرمایه گذاری در مجارستان

آیا به فکر سرمایه گذاری در مجارستان هستید ؟

آیا مراحل و شرایط سرمایه گذاری در مجارستان را می دانید ؟

آیا مزایای سرمایه گذاری در مجارستان را می دانید ؟

آیا مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در مجارستان را می دانید ؟

 

مجارستان به طور رسمی به عنوان جمهوری مجارستان شناخته می شود . این کشور در مرکز قاره اروپا واقع شده است که توسط کشورهای دیگر کاملا محصور در خشکی است .مجارستان از شمال با اسلواکی , از شرق با اوکراین و رومانی , از جنوب با کرواسی و صربستان و از غرب با اتریش هم مرز است . بوداپست , پایتخت مجارستان و بزرگ ترین شهر این کشور محسوب می شود .

مجارستان یک مقصد توریستی محبوب در اتحادیه اروپا است و هر ساله تعداد زیادی گردشگر جذب می کند . این کشور امروزه یکی از پیشرفته ترین کشورها در اتحادیه اروپا است . مجارستان از سال ۲۰۰۴ عضو اتحادیه اروپا می باشد .

چشم انداز اقتصادی مجارستان بسیار پویا و امید وار کننده است . این کشور از لحاظ نرخ درآمد سرانه در رده های بالایی است .

 

نکاتی در مورد سرمایه گذاری در مجارستان

 

مجارستان اقتصاد خود را با موفقیت تبدیل به یک اقتصاد بازار محور نموده است . در حال حاضر بخش خصوصی نزدیک به ۸۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را تامین می کند .

آژانس سرمایه گذاری و توسعه تجارت مجارستان (ITD) به ارائه پشتیبانی کامل از پروژه های سرمایه گذاری و افزایش ارزش افزوده ها مبادرت می کند . اگر شهروندانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند , خواهان سرمایه گذاری با ارزش بالا در مجارستان هستند , دولت مجارستان بسته های تشویقی برای این سرمایه گذاری های بزرگ که بیش از ۱۰ میلیون یورو است را فراهم می کند .

مجارستان نیاز به جذب سرمایه گذاری در صنعت خودرو , علوم زیستی , الکترونیک , فناوری اطلاعات , تحقیق و توسعه , انرژی تجدید پذیر , مدیریت و … است . دولت مجارستان مشتاق به تشویق سرمایه گذاری خارجی در کشور و طرح تبدیل این کشور به یک قدرت فوق العاده اقتصادی در صحنه جهانی است .

 

مشوق های ارائه شده توسط دولت مجارستان برای ترویج سرمایه گذاری

 

با توجه به جذب سرمایه گذاری شرکت های خارجی , دولت مجارستان به این کشور ها مزایایی برای سرمایه گذاری در بخش های تولیدی خاصی اعطا می کند که به ایجاد فرصت های شغلی برای مردم محلی کمک می کند . دولت امکان سرمایه گذاری در نقاط خاصی از کشور را فراهم می کند که از لحاظ صنعتی توسعه نیافته هستند و یا از لحاظ سطح بیکاری بالا هستند .

همچنین یکسری معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته می شود که معمولا در حداقل مبلغ مشخصی از سرمایه گذاری اعطا می شود .

یکی از بهترین قوانین مجارستان در امر سرمایه گذاری و مهاجرت این است که تفاوت و تبعیضی بین سرمایه گذاران داخلی و سرمایه گذاران خارجی قائل نمی شود و به شرکت های خارجی همان مزایا و امکاناتی داده می شود که به شرکت های محلی داده شده است .

این مزایا بیشتر به شرکت های سرمایه گذاری در مناطق خاص که نرخ بیکاری بالا است یا منطقه ای توسعه نیافته است اختصاص می یابد . این معافیت های مالیاتی بستگی به مناطق و مقدار سرمایه گذاری دارد , دولت کاهش مالیات را برای حداکثر ۱۰ سال فراهم می کند .

به طور مثال در شهر بوداپست ۲۵% , در غرب ترانسدانوبیا ۴۰% , در شهرستان ها ۳۰ % و ۵۰% در تمام مناطق دیگر از مجارستان از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند .

 

بسته های تشویقی ارائه شده توسط دولت مجارستان

 

۱ – کمک هزینه مالیاتی

۲ – یارانه آموزش

۳ – یارانه نقدی به صورت جداگانه

۴ – یارانه ایجاد کار

 

اخذ ویزا و اقامت مجارستان از طریق سرمایه گذاری

 

یک روش فوق العاده مناسب و تضمین شده برای سرمایه گذاری در مجارستان , سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار یورویی است که در بخش دولتی سرمایه گذاری می شود . این پول بعد از گذشت ۵ سال قابل بازگشت است و سرمایه گذاران فقط با یک سفر به مجارستان می توانند اقامت مجارستان را دریافت کنند . این قانون در یازدهم دسامبر سال ۲۰۱۲ تصویب شده است. پس از انجام این کار , شما در طی حدود ۲ ماه اقامت موقت دریافت خواهید کرد و پس از سپری شدن حدودا ۶ ماه فرد و خانواده می توانند درخواست اقامت دائم نمایند . با اخذ تابعیت مجارستان شما حق کار برای همیشه در این کشور را دارید.یعنی نیازی نیست که از طریق مهاجرت کاری به مجارستان اقدام کنید .

طبیعتا بچه ای هم که از پدر و مادر با تابعیت مجارستان به دنیا بیاید , دارای تابعیت مجارستانی خواهد بود . منظور از خانواده , همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال است . همچنین در این روش شما نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت .

همچنین افرادی هم که قصد مهاجرت تحصیلی به مجارستان را دارند , می توانند از بورسیه تحصیلی در مجارستان استفاده کنند . چنانچه از تحصیل رایگان در مجارستان استفاده کنند , هزینه تحصیل در این کشور برایشان مناسب خواهد بود .

این سرمایه باید در اوراق قرضه دولتی هزینه شود . همچنین هزینه دولتی ورود به این سرمایه گذاری حدود ۶۰ هزار یورو می باشد . خوبی و مزیت این روش سرمایه گذاری این است که تمام مبلغ ۳۰۰ هزار یورو پس از گذشت ۵ سال به طور کامل باز گردانده می شود و این امر امنیت سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران تضمین می کند .

 

مزایای سرمایه گذاری در مجارستان

 

۱ – رفت و آمد در محدوده شنگن بدون نیاز به ویزا

۲ – برای حضور فیزیکی در این کشور محدودیتی وجود ندارد .

۳ – دریافت اقامت دائم در قبال سرمایه گذاری ۵ ساله

۴ – از سریع ترین و ارزان ترین روش های سرمایه گذاری در اروپا

۵ – سرمایه گذاری با ریسک پایین و تضمین بالا

۶ – امکان حضور خانواده و استفاده از امکانات و مزایای این کشور

 

مدارک مورد نیاز

 

۱ – گذرنامه معتبر که دارای حداقل ۳ ماه اعتبار باشد  .

۲ – دو عدد عکس سایز پاسپورتی

۳ – تکمیل کردن فرم سفارت

۴ – ۶۰ یورو هزینه سفارت

۵ – انگشت نگاری و مصاحبه

۶ – کپی از پاسپورت سایر افراد خانواده

۷ – سوء پیشینه

 

در انتها از مطالب گفته شده به این نتیجه می رسیم که پروژه سرمایه گذاری در مجارستان , یکی از روش های پر طرفدار و پر متقاضی سرمایه گذاری در بین کشور های اروپایی است . این روش سرمایه گذاری , سرمایه  شما را تضمین می کند . شما می توانید با سرمایه ای مناسب و در کوتاه ترین زمان ممکن مبادرت به سرمایه گذاری در این کشور نمایید . از مزایای این روش سرمایه گذاری این است که شما به راحتی و سهولت می توانید اقامت دائم و ویزای شنگن خود را دریافت نمایید و به راحتی به کشورهای حوزه شنگن رفت و آمد نمایید .

همچنین امکان همراهی خانواده برای شما وجود دارد و از همه مهم تر این که سرمایه شما بعد از گذشت ۵ سال به طور کامل به شما مسترد خواهد شد و شما می توانید لذت یک سرمایه گذاری مطمئن و بدون ریسک و با تضمین را تجربه نمایید . وکیل مهاجرت به مجارستان می تواند شما را در انجام این امر یاری نماید .

 

سعید آزاد

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *