ویزای تحصیلی سوئیس

ویزای تحصیلی سوئیس

امروزه زندگی در کشور سوئیس و استفاده از امکانات پیشرفته باعث شده است افراد بسیار زیادی جهت اخذ ویزای سوئیس به خصوص ویزای تحصیلی سوئیس اقدام نمایند. کشور سوئیس به علت شرایط رفاهی و امکانات بسیار پیشرفته افراد زیادی را به سمت خود کشانده است که این موضوع باعث شده است افراد از طریق ویزای تحصیلی سوئیس وارد کشور شوند و بتوانند از شرایط و امکانات در این کشور استفاده نمایند. مهاجرت به سوئیس و همچنین اخذ ویزای تحصیلی سوئیس موجب می شود تا افراد با ورود به کشور و ادامه ی زندگی از طریق ویزای تحصیلی به سوئیس، جهت اقامت در سوئیس و اخذ تابعیت در سوئیس اقدام نمایند. سوال مهم این است که آیا همه ی افراد در همه ی سنین می توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئیس اقدام نمایند؟ مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویرای تحصیلی سوئیس چیست؟ سوال دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که افرادی که قصد ورود به کشور سوئیس از طریق ویزای تحصیلی را دارند، اجازه ی بردن همراه دارند یا خیر؟

در ادامه ی مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ داده خواهد شد. شما عزیزان دقت داشته باشید از طریق وکیل مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی در سوئیس اقدام نمایید تا خدایی نکرده با مشکل مواجه نشوید و بتوانید تمام اطلاعات را به درستی دریافت نمایید.

اگر برای شما عزیزان بخواهیم از ابتدا توضیح دهیم شرایط ورود برای همه ی افراد وجود خواهد داشت در واقع افراد به مدت ۱ الی ۲ سال به عنوان پیش دبستانی را طی می نمایند. دوران تحصیل افراد در کشور سوئیس از سن ۶ سال شروع می شود که دوران تحصیل افراد به مدت ۹ سال طول خواهد کشید. بعد از آن حدود ۲ سال را در مقطع دبیرستان طی می کنند که افراد با طی کردن این مقاطع می توانند مدرک دیپلم را اخذ نمایند. افراد با طی کردن مقطع دیپلم وارد مقاطع تحصیلی دانشگاهی می شوند. شروع ترم دانشگاه ها در اکثر مواقع در ترم های زمستان و تابستان شروع خواهد شد.

تحصیل در مقطع لیسانس در سوئیس:

افرادی که قصد ورود به کشور سوئیس را دارند باید حتما مدرک دیپلم و پیش دانشکاهی را اخذ کرده باشند در واقع باید دیپلم ۱۲ ساله داشته باشند. طول دوره ی تحصیلی در مقطع لیسانس ۴ سال طول خواهد کشید. افراد باید در مقطع لیسانس مدرکB1 یا B2 را ارائه نمایند. البته مقاضی باید در ابتدا مدرک زبان را ارائه نماید و در صورتی که مدرک مورد تایید قرار گرفت می توانند وارد پروسه ی تحصیلی شوند. امکان طی کردن دوره ی زبان در کشور سوئیس وجود ندارد. افراد در مقطع لیسانس ۱۰ ساعت اجازه ی کار دارند که حقوقی حدود ۱۲ فرانک را می توانند به ازای هر ساعت دریافت نمایند البته در نظر داشته باشید با ۱۰ ساعت کار نمی توانند هزینه های خود را تامین نمایند.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در سوئیس:

برای ورود به مقطع فوق لیسانس در کشور سوئیس افراد باید از دانشگاه های معتبر و با رنکینگ بسیار عالی در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شده باشند تا بتوانند وارد مقطع فوق لیسانس شوند.  البته افرادی که مقطع فوق لیسانس خود را در کشور سوئیس طی کرده باشند می توانند امید بیشتری جهت اخذ بورسیه در مقطع دکترا داشته باشند. تحصیل در مقطع فوق لیسانس به سه زبان صورت می گیرد، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی که افراد با توجه به مدرکی که ارائه می دهند می توانند وارد کشور شوند. اگر به زبان انگلیسی باشد افراد می توانند با ارائه ی مدرک زبان ۶٫۵ وارد پروسه شوند. اجازه ی کار افراد در مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت در هفته می باشد. با این میزان کار افراد می توانند در حد هزینه ی اجاره ی مسکن در آمد داشته باشند. میزان در آمد افراد حدودا از ۱۲ تا ۱۵ فرانک می باشد که با توجه به کار قانونی افراد می توانند در آمد کافی را کسب نمایند.

در نظر داشته باشید ویزای تحصیلی سوئیس امروزه برای ایرانیان با سهولت بیشتری انجام می گیرد. موضوع مهم تر این است افرادی که فرزندانشان از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور می شوند می توانند برای ورود به کشور ویزای توریستی اخذ نمایند و از این طریق وارد کشور شوند.

شرایط استفاده از ویزای تحصیلی سوئیس:

افرادی که قصد ویزای تحصیلی سوئیس را دارند در ابتدا باید در خواست تحصیل خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه نمایند و در صورت قبولی از سمت دانشگاه جهت ویزا اقدام نمایند. در غیر اینصورت بدون اجازه از دانشگاه نمی توانند وارد پروسه ی ویزا شوند.  افراد جهت اخذ ویزای تحصیلی باید ویزایی بیشتر از ۹۰ روز را درخواست دهند که در خواست این ویزا حدودا ۸ هفته طول خواهد کشید. زمان اعتبار ویزای تحصیلی به سوئیس تا پایان تحصیلات طول خواهد کشید در واقع افراد باید برای ماندن در سوئیس ویزای خود را تمدید کنند در غیر اینصورت باید به کشور خود باز گردند.

تحصیل در مقطع دکترای در سوئیس:

افرادی که از دانشگاه های معتبر در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس فارغ التحصیل شده باشند می توانند پروسه ی تحصیلی خود را با بورس در سوئیس شروع نمایند. البته امکان اخذ بورسیه در سوئیس به استاد راهنما و تایید دانشگاه مربوط خواهد شد. پس امکان اخذ بورسیه به صورت صد در صد و قطعی نیست. متقاضی باید مدرک ایلتس ۶٫۵ و در بعضی مواقع ایلتس ۷ را ارائه نماید. از مدارک مورد نیاز جهت ورود به مقطع دکترا همراه با بورس می توان به مدرک ایلتس، تایید استاد راهنما، داشتن مقاله ISI ، فارغ التحصیل شدن از دانشگاه معتبر و … اشاره کرد.

ادامه ی تحصیل در مقطع دکترا به زبان انگلیسی خواهد بود و نیازی با ارائه ی مدارک زبان دیگر نیست. در اکثر کشورها مقطع دکترا به زبان انگلیسی خواهد بود. متقاضی در این مقطع اجازه ی ۳۰ ساعت کار را در هفته دارد که این موضوع می تواند بیشتر هزینه های فرد را در کشور تامین نماید.

هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس:

هزینه ی تحصیل در کشور سوئیس بسته به دانشگاه کاملا متفاوت می باشد. که از ۱۵۰۰ فرانک  تا ۷۰۰۰ فرانک می باشد. البته در مقطع دکترا با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه شد در صورتی که متقاضی بتواند بورسیه دریافت نماید هزینه ای را پرداخت نخواهد کرد.

هزینه ی زندگی برای هر فرد کاملا متفاوت خواهد بود به این علت که افراد می توانند با توجه به میزان هزینه هایی که در این کشور پرداخت می نمایند و با توجه به علایقشان می توانند هزینه های متفاوتی را داشته باشند اما به طور کلی هزینه ها از ۱۰۰۰ فرانک به بالا خواهد بود. در نظر داشته باشید هزینه ها در کشور سوئیس بسیار بالا خواهد بود. افراد در ابتدا اجازه ی بردن همراه نخواهند داشت زمانی که وارد کشور شدند و بعد از گذراندن پروسه ی تحصیلی می توانند برای همراهان تقاضای ورود به کشور را بدهند.

مدارک مورد نیاز جهت ویزای تحصیلی سوئیس:

  • مدارک هویتی ( پاسپورت و کارت ملی)
  • ارائه ی پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • بیمه نامه مسافرتی
  • ارائه ی نامه تمکن مالی مبنی بر هزینه های زندگی و تحصیل
  • عکس ۶*۴
  • ترجمه مدارک تحصیلی مورد نیاز

در نهایت باید بدانید امکان اخذ ویزای تحصیلی سوئیس برای افراد زیادی امکان پذیر می باشد اما باید بدانید آیا امکان ورود برای همه امکان پذیر هست یا خیر. امکان تحصیل به سه زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی امکان پذیر می باشد. یکی از موضوعات مهمی که در اینجا مطرح می باشد و سوال افراد بسیار زیادی در اخذ ویزای تحصیلی سوئیس می باشد این است که آیا امکان تغییر رشته برای همه ی افراد وجود دارد؟ متاسفانه پاسخ منفی است و امکان نغییر رشته برای افراد نیست و متقاضی باید ادامه رشته خود را بخواند. افراد بعد از اتمام دوره ی تحصیلی می توانند با تایید کار فرما وارد بازار کار شوند و با پرداخت مالیات بتوانند وارد پروسه ی اقامت در سوئیس و بعد اخذ تابعیت در سوئیس شوند. شما عزیزان حتما باید در پروسه ی اخذ ویزای تحصیلی سوئیس از وکلای مجرب کمک بگیرید تا با مشکل مواجه نشوید.

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *