شرایط مهاجرت و اقامت درکره جنوبی

شرایط مهاجرت و اقامت در کره جنوبی

آیا از نحوه مهاجرت به کره جنوبی مطلع نیستید؟ آیا با روش های متنوع مهاجرت به کره جنوبی آشنایی ندارید؟ مقاله گردآوری شده به شما در امر مهاجرت و اقامت درکره جنوبی کمک می کند و در جهت آشنایی و تسهیل در امور مهاجرت به کره جنوبی می باشد و به طور کل شرایط مهاجرت به کره جنوبی و گرفتن اقامت کره جنوبی و شرح مراحل پیش و رو در اخذ ویزای کشور کره جنوبی می باشد البته با توجه به شرایط و ظوابط امر مهاجرت و اقامت در کره جنوبی برای اشخاص با شغل و جایگاه ها ی خاص متفاوت میباشد ولی ما به صورت اجمالی و تخصصی راهنمایی جهت شرایط مهاجرت و اقامت در کشور کره جنوبی را خدمتتان عرض می نماییم.

اغلب اوقات هرگاه نام کره جنوبی به زبان ها می آید یاد برند های ریز و درشت آن می افتیم که چطور در فاصله چندین مایلی با همسایه ی ابدی اش کره شمالی به یکی از قطب های فناوری و علم در جهان تبدیل شده است. حقیقتا که نظم و انظباط آنان همچون ژاپن مثال زدنی است . همچنین این کشور با نام جمهوری کره نیز شناخته می شود.

کره جنوبی از کشورهای آسیای شرقی است که در نیمه جنوبی شبه‌جزیره کره واقع شده که پایتخت آن شهر سئول می باشد که قدمتی بیش از۲۰۰۰ سال دارد و به صورت تقریبی یک چهارم کل جمعیت کره جنوبی در این شهر زندگی می کنند. جالب است که مساحت کره ی جنوبی یک شانزدهم ایران است ولی حقیقتا جایگاه فناوری و تکنولوژی اش حداقل شانزده پله از ایران بالاتر است جمعیتش بالغ بر ۶۶ میلیون نفر جمعیت دارد و با کشور های چین و ژاپن از طریق مرز آبی و همچنین با کشور نا سازگار کره شمالی دارای مرز زمینی هست.

زبان رسمی اش کره ای است. از شهر های مهم آن می توان به بوسان . اینچئون . گوانگجو و دائگو که البته دارای دانشگاه هایی با اعتبار جهانی نیز می باشند . قابل ذکر است این کشور در ۴۰ سال گذشته دارای سریعترین رشد اقتصادی دنیا را داشته است که مایه افتخار آنان است و همچنین هفتمین شریک عظیم تجاری آمریکا نیز می باشد . از جمله بزرگترین شرکت های بزرگ فناوری و تکنولوژی در جهان می توان از سامسونگ غول کره ای رقیب بزرگ شرکت اپل آمریکا و ال جی و در صنعت خودرو به کیا موتور و هیوندای موتور اشاره کرد.

مهاجرت به کشور کره جنوبی

مورد اول از طریق مهاجرت تحصیلی

مورد دوم از طریق تولد در خاک آن کشور

خوب در مورد مهاجرت تحصیلی می توان این توضیحات را در نظر گرفت:

لیسانس در کشور کره جنوبی چهار سال طول می کشد و زبان تدریس دراغلب دانشگاه های کره جنوبی  انگلیسی می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی در دوره لیسانس سالی تقریبا تا ۶ هزار دلار می رسد

زمان شروغ اخذ پذیرش تحصیلی کره جنوبی  در اسفند و شهریور ماه مارچ و سپتامبر می باشد.

با ادامه تحصیل در کشور کره جنوبی سالی ده تا دوازده هزار دلار هزینه های زندگی دانشجویی می شود و خوابگاه در دانشگاه های کره جنوبی موجود می باشد حداقل معدل برای پذیرش لیسانس کره جنوبی ۱۲ می باشد.امکان کارقانونی دانشجویی هفته ای ۲۰ ساعت می باشد. تحصیل در کره ی جنوبی مستلزم مدرک تافل یا ایلتس و یا مدرک زبان کره ای می باشد. شرایط بورسیه تحصیلی در کره جنوبی به شرایط دانشگاه و دانشجو بستگی دارد.

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کره ی جنوبی

تحصیل در کشور کره ی جنوبی دوره کارشناسی ارشد دو تا سه سال طول می کشد.

زبان تدریس در دانشگاههای کره جنوبی انگلیسی می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی برای دوره کارشناسی ارشد هفت هزار دلار در سال می باشد شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی در کره جنوبی گاهی اوقات امکان دریافت بورس وجود دارد تحصیل در مقطع دکتری در کره جنوبی سه تا چهار سال طول میکشد. زبان تدریس انگلیسی بوده و امکان بورسیه تحصیلی وجود دارد

شرایط تحصیل دکترا در کره جنوبی

دانشگاه های کره جنوبی همه رشته های موجود را ارائه می دهند و محدودیتی از لحاظ انتخاب رشته برای دانشجویان خارجی وجود ندارد. برای دانشجویانی که سوابق تحصیلی مناسبی دارند میتوانند برای اخذ بورسیه  تحصیل دکترا در کره جنوبی اقدام نمایند

بورسیه های تحصیلی برای ادامه تحصیل دکترا در کره جنوبی  شامل دو بخش می شوند:

بورسیه هایی که دولت کره جنوبی به دانشجویان خارجی اعطا می کند

بورسیه هایی که دانشگاه ها راساً به دانشجویان خارجی اعطا می نمایند

سئول،داجون،پوهانگ،بوسان شهر های دانشجویی کره جنوبی هستند

دانشگاههای کره جنوبی دانشگاه ملی سئول با رتبه سی و یکم جهانی و هشتم اسیا ، دانشگاه ملی سئول با رتبه ۵۰ جهانی،دانشگاه علم و صنعت کره با رتبه پنجاه و یکم جهانی و سوم آسیایی،دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ رتبه هشتاد و شش جهانی،دانشگاه یون سی با رتبه صد و شش جهان دارای اعتبارات جهانی هستند.

به نظر نگارنده  این کشور مقصد و انتخاب خوبی در امر  مهاجرت و اقامت در کره جنوبی می باشد اگرفاکتورهای امنیت و آرامش و سطح رفاه را در نظر بگیریم شرایط مهاجرت و اقامت درکره جنوبی به یکی از بهترین تصمیم های شما بدل خواهد شد کشوری که بهترین رشد اقتصادی را در دهه های اخیر از همسایه هایش نظیر چین و ژاپن ربوده دارای سرعت فوق العاده ی اینترنت به گزینه ی مطلوب برای مهاجرت و اقامت در کره جنوبی برای متخصصین و پزشکان و پژوهشگران تبدیل شده است.

 

نویسنده:مهدی الفتی

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *