تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند

آیا به دنبال تحصیل در فنلاند هستید ؟  آیا شرایط تحصیل در فنلاند را می دانید ؟ آیا مدارکی که برای تحصیل در فنلاند نیاز دارید را می دانید ؟ آیا مزایای تحصیل در فنلاند را می دانید ؟ تحصیل در فنلاند یکی از راه های مهاجرت به این کشور محسوب می شود . هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان برای تحصیل در فنلاند وارد این کشور می شوند . تحصیل در فنلاند به صورت رایگان بوده و نیاز به پرداخت هزینه ای برای تحصیل در این کشور نیستید .  ما در این مقاله سعی بر شناساندن تحصیل در فنلاند داریم . شما می توانید از راه های دیگر مهاجرت نظیر مهاجرت کاری به  فنلاند  و مهاجرت سرمایه گذاری به  فنلاند نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به تحصیل در فنلاند را از وکیل مهاجرت به  فنلاند جویا شوید .

 جمهوری فنلاند کشوری است در شمال اروپا كه از شمال با کشور نروژ ، از شرق با کشور روسیه  و از غرب با سوئد همسایه است . فنلاند سرزمینی است پست ، دارای چندین دریاچه و بیشتر از ۸۰ درصد کشور پوشیده از جنگل می باشد . به دلیل نامساعد بودن آب و هوای شمال فنلاند ، بیشتر مردم در جنوب کشور زندگی می کنند . واحد پول کشور فنلاند يورو و  دو زبان رسمی این کشور زبان فنلاندی و سوئدی می باشد . فنلاند از جمله پنج کشور اروپایی می باشد که همچنان تحصیل را به صورت رایگان برای دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در فنلاند و دریافت اقامت این کشور را دارند ، مهیا می سازد . بعضی از رشته ها در تعدادی از دانشگاه های فنلاند ، طرح گرفتن شهریه را از دانشجویان اجرا نموده اند , ولی بیشتر رشته ها و دانشگاه ها هنوز کماکان به صورت رایگان به فعالیت خود ادامه می دهند .

در فنلاند تعداد ۵۰ مرکز آموزش عالی زیر نظر وزارت آموزش فعالیت می نمایند که تنها شرط ورود به این مراکز دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و قبولی در آزمون سراسری می باشد . زبان تحصیل در دانشگاههای فنلاندی ، سوئدی و گاهی هم انگلیسی می باشد . تفاوت پلی تکنیک ها با دانشگاه ها , در کاربردی و حرفه ای بودن تحصیلات در آن ها است . شرط ورود به پلی تکنیک ها , داشتن دیپلم حرفه ای و موفقیت در آزمون ورودی هر پلی تکنیک به همراه سابقه کار می باشد .

 

تحصیل در مقطع لیسانس فنلاند

 

طول مدت تحصیلات در مقطع لیسانس سه تا چهار سال می باشد و به صورت تمام وقت ارائه می گردد که حداقل شامل ۱۲۰ واحد می باشد . در سال آخر دانشجویان باید پژوهش های علمی را همراه با پایان نامه ارائه دهند . تحصیلات در مقطع لیسانس در اکثر رشته های ارائه شده در کشور فنلاند به زبان این کشور یعنی فنلاندی می باشد و دانشجوی متقاضی دریافت پذیرش در مقطع لیسانس کشور فنلاند ملزم به ارائه مدارکی دال بر تسلط بر زبان فنلاندی قبل از ورود به دانشگاه های کشور فنلاند می باشد . دانشجویان مقطع کارشناسی کشور فنلاند مجوز کار در حدود ۱۰ ساعت به صورت هفتگی را دارا می باشند و میانگین حقوق این اشخاص حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای کسب شده از کار دانشجویی می تواند به آسانی هزینه های زندگی و تحصیل یک فرد را در یک سال را تامین نماید . در کشورهایی مانند  فنلاند ارجحیت برای گرفتن کار با افرادی است که به زبان فنلاندی آشنایی دارند .

 

تحصیل در مقطع فوق لیسانس فنلاند

 

بسیاری از رشته های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه خواهند شد . تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی تحصیل در فنلاند با هدف کار در دیگر کشورهای اروپایی و به ویژه منطقه اسکاندیناوی ( کشورهای سوئد ، دانمارک و فنلاند ) و به بهانه ی تحصیل در فنلاند اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کشور فنلاند می نمایند تا با اتمام رساندن دوره کارشناسی خود در دانشگاه های کشور فنلاند ، شانس خود را از یک جهت برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و از جهت دیگر برای پیدا کردن یک فرصت شغلی ممتاز در رقابت با سایر متقاضیان افزایش خواهد داد .

 

تحصیل در مقطع دکترای فنلاند

 

روند دریافت پذیرش در مقطع دکتری در فنلاند عبارتست از :

۱ باید یک مکان خالی تحقیقاتی در یک دانشگاه پیدا شود .

۲ – با استاد مربوط به گروه تحقیقاتی یافته شده ارتباط برقرار شود .

۳ – نظر موافق استاد نسبت به سوابق شما گرفته شود .

۴- صحبت برای پشتیبانی و حمایت مالی

۵ – نامه پذیرش گرفته شود .

۶ – مراجعه به سفارت

شما باید این نکته را بدانید که برای اقدام در مقطع دکتری هیچگونه تایمی (Deadline) وجود ندارد . در مقطع دکتری کمک هزینه هایی وجود خواهد داشت , مانند کمک هزینه ای که دانشجو برای کار بر روی پروژه دریافت می نماید و کلاس هایی که برای مقاطع پایین تر وجود دارد .

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در فنلاند :

 

۱- ارائۀ پذیرش از دانشگاه و یا فایل آن همراه با دو نسخه کپی

۲- ارائه مدرک زبان به همراه دو نسخه کپی از آن

۳- بیمه یک ساله با داشتن اعتبار ۳۰۰۰۰ یورو که می بایست آن را از سایت swiss care به قیمت ۲۱۹ یورو به همراه دو نسخه کپی از آن خریداری کرده باشید .

۴- گذرنامه و دو نسخه کپی از آن ، چنانچه کمتر از یک سال از اعتبار پاسپورت شما باقی مانده است , پیشنهاد می شود حتمآ آن را تعویض نمایید .

۵- اصل شناسنامه و دو نسخه کپی از آن .

۶- دو قطعه عکس رنگی با سایز ۶*۴

۷- نامه تمکن مالی از بانک به مبلغ۱۰۰۰۰ یورو و دو نسخه کپی از آن .

۸- مدارک فارغ التحصیلی از دبیرستان  به همراه ریز نمرات

۹- حتمآ  CV یا رزومه داشته باشید و چنانچه ندارید تنظیم نمایید .

به طور کلی از تمام مدارک بالا یک اصل به همراه دو کپی  می بایست ارائه دهید .

 

مزایای تحصیل در فنلاند

 

از مهم ترین مزایای تحصیل در فنلاند این موضوع می باشد که در همان بدو اقدام برای دریافت ویزا به فرد متقاضی کارت اقامت موقت دانشجویی خواهند داد . مزیت این کارت ها نسبت به ویزای شینگن در این موضوع  است که شما صاحب ID Number  خواهید شد . اعتبار این کارت های اقامت موقت دانشجویی برای یک سال است و . در پایان هر سال کارت اقامت شما با مراجعه به اداره ی مهاجرت قابل تمدید می باشد , پس شما دوره ی تحصیل در کشور فنلاند را با کارت اقامت موقت دانشجویی سپری خواهید کرد . با توجه به مطالب گفته شده می توان پی به این نکته برد که تحصیل در فنلاند به صورت رایگان بوده و شما برای تحصیل در فنلاند فقط احتیاج به هزینه های زندگی خواهید داشت . تحصیل در فنلاند به یک سری شرایط و مدارک نیاز دارد و همچنین دارای مزیت های بسیار زیادی است . ما در این مقاله سعی نمودیم به بررسی تحصیل در فنلاند بپردازیم . شما چنانچه خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در فنلاند هستید , می توانید از وکیل مهاجرت به فنلاند کمک بگیرید .

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *