ویزای توریستی فنلاند

ویزای توریستی فنلاند

اخذ ویزای توریستی فنلاند همانند ویزاهای توریستی سایر کشورهای عضو شنگن قواعد یکسان و مشابهی دارد . افرادی که جهت ویزای توریستی فنلاند اقدام می کنند نیز می بایست همانند سایر ویزاهای شنگن مدارک مشخصی را ارائه دهند. برخی از افراد تصور دارند که اگر برای ویزای توریستی فنلاند می‌خواهند اقدام کنند در صورتی که پیش از این ویزای رد شده در اتحادیه شنگن داشته باشند امکان اخذ ویزای توریستی فنلاند مجدد ممکن نیست. در واقع این ارتباطی با پیشینه شما عزیزان به طور مستقیم ندارد یعنی بهتر است وقتی برای ویزای توریستی فنلاند اقدام می‌کنید پیش از آن ویزای رد شده شنگن نداشته باشید اما حتی اگر در این شرایط هستید نیز امکان گرفتن ویزای توریستی فنلاند موجود است شما میتوانید جهت اخذ اطلاعات بیشتر با وکیل مهاجرت به فنلاند مشورت نمایید. ویزا مجوز ورود کوتاه و بازدید موقت کمتر از ۹۰ روز بشمار می­رود.

ابتدا ببینید که آیا به ویزا نیاز دارید؟

کشورهای شنگن به طور مشترک توافق کرده­اند که اتباع کدام کشورها مستلزم ارائه­ی ویزا هستند. هر کشور شنگن تصمیم می­گیرد که کدام گذرنامه­ ها و مدارک سفری را از اتباع کشورهای مختلف می­پذیرد. جهت بازدید از فنلاند حتی اگر نیاز به ویزا نداشته باشید مستلزم هستید که یک گذرنامه­ی معتبر یا سایر مدارک پذیرفته شده از سوی کشور فنلاند را ارائه دهید. گذرنامه باید حداقل به مدت ۹۰ روز پس از تاریخ خروج شما از منطقه­ی شنگن معتبر باشد. به علاوه گذرنامه یا سایر مدارک سفر نباید پیش از ده سال گذشته صادر شده باشد. در صورتی که به ویزا نیاز نداشته باشید می­توانید به مدت ۹۰ روز در هر دوره­ی ۱۸۰ روزه در فنلاند یا در سایر مناطق شنگن ساکن شوید. هنگام ورود به فنلاند باید از شرایط کلی ورود برخوردار باشید که با توجه به این الزامات فرد نباید نظم و امنیت عمومی، سلامت ملی یا روابط بین­المللی فنلاند را به خطر بیندازد.

کجا و چگونه برای ویزا درخواست بدهید؟

اگر کشور مقصد شما فنلاند است از نزدیک­ترین سفارت فنلاند یا مرکز ویزا می­توانید درخواست بدهید. کنسول­های افتخاری یا کنسول­گری­ ها نمی­توانند ویزا صادر کنند. با برخی کشورها موافقت شده است که کشور دیگری از شنگن می­تواند نماینده­ی شنگن باشد. در این صورت از سفارت همان کشور شنگن درخواست ویزای فنلاند را بدهید. شما مستلزم هستید که شخصاً در مرکز ویزا یا سفارت درخواست بدهید. درخواست از طریق فکس یا ایمیل ممکن نیست.

الزامات درخواست ویزا:

  1. فرم ویزا، تکمیل و امضا شده
  2. یک عکس (عکس رنگی قابل شناسایی)
  3. گذرنامه (مطمئن شوید که گذرنامه­ی شما حداقل ۳ ماه پس از تاریخ سفر شما اعتبار دارد و پیش از ۱۰ سال اخیر صادر نشده باشد)
  4. بیمه­ی مسافرت (بیمه­ی سفر شما باید برای مدت اعتبار ویزا باشد و تمام منطقه­ی شنگن را پوشش دهد. حداقل پوشش بیمه باید ۳۰۰۰۰ یورو باشد و باید هزینه­های تصادف و بیماری ناگهانی (همچنین فوت بیمار) و در صورت فوت هزینه­ی بازگشت به وطن را پوشش دهد.
  5. مدارک لازم: از آنجا که مدارک لازم برای اتباع هر کشور ممکن است متفاوت باشد، جهت دریافت اطلاعات در این زمینه با سفارت کشور خود تماس حاصل کنید. بلیت، تائیدیه­ ی رزرو هتل، دعوت­نامه­ ی خصوصی و یک دعوت­نامه ­ی رسمی را می­توان به عنوان چند نمونه این مدارک نام برد.

دعوت­نامه شامل اطلاعات تماس میزبان خصوصی یا شرکت میزبان و اطلاعات شخص مدعو نظیر نام، تاریخ تولد، نشانی، شماره­ی گذرنامه و هدف و طول مدت بازدید است.در بازدید خصوصی پیشنهاد می­شود ذکر کنید که آیا میزبان شما دوست، همسر یا بستگان شما است. لطفاً توجه داشته باشید که دعوت­نامه امکان صدور ویزا را تضمین نمی­کند. علاوه بر موارد بالا ممکن است از شما درخواست شود که اطلاعات مربوط به برنامه­ی سفر، وسیله­ی حمل و نقل، تاریخ بازگشت، امکانات مالی و دارایی و وضعیت اشتغال را ارائه دهید. شما مستلزم هستید که امکانات مالی کافی خود را جهت تأمین مالی سفر و هدف اقامت و هزینه­های سکونت در این کشور ثابت کنید. در کشور فنلاند روزانه حداقل ۳۰ یورو لازم است.

  1. برای خردسالان و کودکان رضایت والدین الزامی است (کودکان بدون همراه برای سفر نیاز به رضایت والدین دارند).
  2. مصاحبه (سفارت ممکن است از شما تقاضای مصاحبه­ی شخصی نماید تا از هدف سفر و بازدید شما از فنلاند مطلع گردد).

هزینه­ ی ویزا

هنگام درخواست مبلغ رسیدگی به آن باید نقداً پرداخت شود. برخی سفارت­ها واریز بانکی و انتقال نیز می­پذیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره روش­های مختلف پرداخت لطفاً به وب­سایت سفارت­ها رجوع کنید.

در موارد زیر ویزا رایگان صادر می­شود:

  • هنگام رخداد بلایای بزرگ یا سایر موقعیت­های مشابه تحت حمایت به دلیل بشردوستی
  • برای گروهی از دانش­آموزان یا نوجوانان زیر ۱۸ سال که در رویدادهای فرهنگی و ورزشی دعوت شده از سوی اسپانسر رویداد شرکت می­کنند.
  • دارندگان گذرنامه­ی خدماتی یا دیپلماتیک یا اعضای خانواده­ی آن­ها که بازدید آن­ها اهمیت قابل توجهی برای روابط میان فنلاند و کشور خارجی مربوطه دارد.

مدت زمان بررسی درخواست

به خاطر بسپارید که درخواست خود را دیرتر از ۱۵ روز پیش از سفر در مرکز ویزا یا سفارت فنلاند برای ویزا انجام ندهید. می­توانید ۳ ماه پیش از تاریخ بازدید خود درخواست بدهید. در صورتی که در سفارت کشور دیگری از منطقه شنگن که نماینده­ی فنلاند است درخواست بدهید ممکن است پروسه طولانی­تر گردد.

امتناع، ابطال و لغو ویزا

جهت درخواست ویزا باید قانوناً در کشوری که درخواست می­دهید اقامت داشته باشید. در غیر این صورت درخواست ویزا رد خواهد شد. رد شدن درخواست شما تحت نامه­ ای به صورت کتبی اطلاع­رسانی خواهد شد.

یک ویزا به دلایلی مشخص که در قوانین ویزا کشورهای شنگن ذکر شده ممکن است رد شود که عبارتند از:

  • شما دارای یک مدرک معتبر و تائید شده برای سفر نیستید.
  • توجیهی برای اثبات هدف و شرایط اقامت خود ندارید.
  • از پس هزینه­های امرار معاش خود در طول اقامت بر نمی­آیید.
  • حق بازگشت به کشور مبدأ یا کشور جهان سوم را ندارید.
  • سفارت دلایلی مستحکم دارد که نشان می­دهد شما قصد ندارید پیش از انقضای ویزای درخواستی خود منطقه شنگن را ترک کنید.
  • ممکن است شما ممنوع­الورود به فنلاند یا منطقه شنگن باشید یا برای نظم عمومی، امنیت داخلی یا روابط بین­ المللی یکی از کشورهای عضو منطقه خطرناک باشید.

ویزایی که قبلاً برای شما صادر شده است در صورتی که بعداً دیگر از شرایط لازم برخوردار نباشید ممکن است باطل یا لغو گردد.

درخواست تجدید نظر در مورد نتیجه ­ی ویزا

متقاضی می­تواند به نتیجه ­ی درخواست ویزا اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر دهد. درخواست اصلاح در طول ۳۰ روز پس از اطلاعیه نتیجه­ی درخواست ویزا باید ارائه شود. درخواست تجدید نظر باید به زبان فنلاندی یا سوئدی نوشته شود. تصمیم یک دیپلمات فنلاندی یا کنسولگری یا سفارت در مورد انجام اصلاحات به دادگاه اجرایی هلسینکی ارجاع داده می­شود. سفارت تمام مدارک تجدید نظر را به این دادگاه ارسال می­کند. هزینه­ی رسیدگی به تجدیدنظر ۲۵۰ یورو است.

بررسی ورود

هنگام ورود به فنلاند شرایط ورود شما دوباره ارزیابی می­شود. علاوه بر ویزا از شما خواسته می­شود که گذرنامه معتبر یا مدرک سفر، مدرک بیمه برای مدت اقامت و سایر مدارک لازم را ارائه دهید. باید ثابت کنید که دارای بودجه ­ی کافی برای تأمین امرار معاش خود (۳۰ یورو روزانه) دارید. بودجه­ی شما باید برای مدت اقامت، بازگشت یا ادامه ­ی سفر کافی باشد. اگر دارای بلیت برگشت معتبر هستید، مبلغ بلیت از مبلغ بودجه­ی لازم کاسته می­شود. شما نباید ممنوع­ الورود به منطقه­ ی شنگن باشید. در صورتی که برای نظم و امنیت عمومی، سلامت عمومی، یا روابط بین­ الملل کشور خطر محسوب شوید ممنوع­الورود خواهید شد.

همچنین اگر ثابت شود که قصد دارید از راه ­های نادرست درآمدزایی کنید از ورود شما جلوگیری خواهد شد.

تمدید اعتبار ویزا ضمن اقامت در فنلاند

اگر به دلایل بشردوستانه و ضروری نمی­توانید منطقه شنگن و فنلاند را ترک کنید، مقامات پلیس محلی می­توانند مدت اعتبار ویزا را در فنلاند تمدید کنند. برخی از این دلایل عبارتند از لغو شدن پرواز یا بیماری سخت. در چنین مواردی تمدید ویزا رایگان است. تمدید مدت ویزا همچنین ممکن است به دلایل شخصی جدی نظیر بیماری سخت ناگهانی یکی از اعضای خانواده که مقیم دائمی فنلاند است انجام شود. در چنین مواردی ۳۰ یورو برای تمدید ویزا اخذ می­شود. تصمیم­گیری در مورد تمدید اعتبار ویزا توسط پلیس انجام می­شود.

انواع ویزا

ویزای تک ورودی: دارنده­ی این ویزا می­تواند یک بار وارد فنلاند شده و به مدت ۹۰ روز در هر دوره ی ۱۸۰ روزه در این کشور اقامت داشته باشد.

ویزای دو ورودی: دارنده می­تواند دو بار وارد فنلاند شده و تا ۹۰ روز در یک دوره­ی ۱۸۰ روزه در منطقه شنگن اعتبار دارد.

ویزای چند ورودی: برای بازدیدهای پی در پی از منطقه شنگن صادر می­شود. کل مدت اقامت­ها بیش از روزهای ذکر شده روی برچسب ویزا نمی­تواند باشد، یعنی تا ۹۰ روز در یک دوره­ی ۱۸۰ روزه. این ویزا حداکثر ۵ سال اعتبار دارد.

ویزای ترانزیت فرودگاه:

دارنده می­تواند از طریق منطقه بین­المللی فرودگاه در طول تغییر میان پروازها یا توقفگاهی بین راهی عبور کند. ورود به منطقه ملی ممنوع است. اتباع کشورهای زیر به ویزای ترانزیت نیاز دارند:

افغانستان، بنگلادش، اریتره، اتیوپی، غنا، عراق، ایران، جمهوری دموکراتیک کنگو، نیجریه، پاکستان، سومالی، سریلانکا

 

جهت گرفتن ویزای توریستی فنلاند دانستن اطلاعات مربوط به مدارک مورد نیاز یا شرایط صحیح اقدام، کمک می کند شانس شما برای اخذ ویزا بسیار بالا برود. وقتی شما شرایط اخذ ویزای توریستی را داشته باشید می‌توانید با اخذ وقت سفارت توریستی و پیش از آن پر کردن فرم مربوط به ویزای توریستی فنلاند به هدف خود که دریافت ویزای توریستی فنلاند میباشد برسید. اگر میخواهید شانس شما بالا باشد باید پیش بینی نمایید افسر روادید چه سوالاتی در روز سفارت از شما که متقاضی ویزای توریستی فنلاند هستید می پرسد شما در این مقاله و سایر مقالات این وب سایت میتوانید در یابید سوالاتی که در روز سفارت برای اخذ ویزای توریستی می‌پرسند چه خواهد بود. به شما پیشنهاد میکنیم حتما پس از مطالعه این مقاله با مشاورین مجرب در باب مشاوره اخذ ویزای توریستی فنلاند مشورت نمایید.

نگارنده: نفیسه هاشمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *