مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا هموراه مورد توجه ایرانیان بوده و هست.پهناور بودن و داشتن آب و هوای معتدل از جمله عواملی ست که تقاضا برای مهاجرت به استرالیا را  بیشتر و بیشتر می نماید به همین دلیل بر آن شدیم تا در این مقاله سه طریق مهاجرت به استرالیا را که همان مهاجرت کاری،کارافرینی و تحصیلی است را به طور مختصر بیان کنیم. همان طور که خواهید دید بهترین راه برای مهاجرت به استرالیا ویزای کار و تخصص است اما این طریق مهاجرت به استرالیا با توجه به تغییر قوانین هر روز دشوار و دشوارتر می شود.

 

مهاجرت کاری به استرالیا

متداول ترین راه برای مهاجرت به استرالیا ویزای مهاجرت از طریق کار و تخصص است که خود ۳ قسم است: ویزای ۱۸۹ ، ویزای ۱۹۰ ، ویزای ۴۸۹٫

در دو ویزای نخست به فرد اقامت دائم استرالیا تعلق می گیرد ولی در ویزای ۴۸۹ ابتدا به متقاضی ویزای ۴ ساله داده می شود که برای به دست آوردن اقامت دائم باید به مدت ۲ سال طبق تعهد قبلی که داده در یک استان کم جمعیت زندگی کند و یک سال از این مدت را به طور تمام وقت کار کند.

این ویزاها بر اساس امتیاز هستند که در همه آنها آوردن ۶۰ امتیاز ملاک است با این تفاوت که در ویزای ۱۹۰ اسپانسرشیپ ۵ امتیاز و در ۴۸۹ اسپانسرشیپ ۱۰ امتیاز دارد ولی در ۱۸۹ هیچ امتیازی ندارد و اوردن تمام ۶۰ امتیاز به عهده متقاضی است.

ویزای ۱۸۹ بهترین نوع ویزاست زیرا با رسیدن امتیاز به نصاب مورد نظر می توانید در هر ایالتی که مایلید زندگی کنند دلی در ویزای ۱۹۰ باید به ایالتی که اسپانسر شما شده است بروید ولی می توانید در هر جای آن آزادانه زندگی کنید و اگر یک سال از ۲سال ویزایی که به شما داده شده کار کنید می تواند اقامت دائم را بگیرید ولی در ویزای ۴۸۹ باید در ایالتی که اسپانسر شما شده در منطقه خاصی اقامت کنید اگر دو سال از ۴ سالی که به شما ویزا داده می شود را در آنجا کار کنید می توانید اقامت دائم را به دست آورید.

شرایط لازم برای ویزای کار و تخصص عبارتند از:

  • سن کمتر از ۴۹ سال باید باشد
  • داشتن مدرک تحصیلی معتبر
  • سابقه کاری از ۱ تا ۸ سال
  • داشتن سطح قابل قبولی در IELTS

اینکه قبلا از کشور استرالیا ویزای تحصیلی یا کاری یا تورسیتی گرفته باشید و در صورت متاهل بودن سطح تحصیلات همسرتان می تواند در شرایط اخذ اقامت تاثیر داشته باشد.

 

مهاجرت تحصیلی استرالیا

استرالیا با داشتن بیش از ۱۲۰۰ موسسه و ۲۲۰۰۰ دوره درسی ، طیف متنوعی از برنامه های مطالعاتی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.در این کشور می توان در تمام سطوح آموزشی(از ایتدایی و متوسطه تا آموزش فنی و حرفه ای و از دوره های زبان تا آموزش عالی )به تحصیل پرداخت. قوانین استرالیا صرف نظر از اینکه دانشجو در حال تحصیل در چه مقطع و رشته ای است یا چه مدت است که به تحصیل می پردازد از آموزش با کیفیت و حفاظت از دانشجویان بین المللی حمایت می کند.

قانون ۲۰۰۰ برای آموزش و پرورش دانشجویان خارجی(ESOS) و کد ملی برای ثبت و ارائه خدمات تحصیلی به دانشجویان خارج از کشور استاندارد های ملی ای برای ارائه آموزش و پرورش به دانشجویان بین المللی فراهم می کند.به عنوان یک دانشجوی بین المللی با ویزای دانشجویی باید در یک موسسه و در یک دوره که در موسسات و دوره های آموزش عالی برای دانشجویان خارج از کشور کشورهای مشترک المنافع ثبت شده درس بخوانید CRICOS تضمین می کند که موسسات و دوره هایی که در آن به تحصیل می پردازید دارای استاندارهای بالای مورد انتظار دانشجویان بین المللی می باشد.

برای تحصیل در استرالیا نیاز دارید که هم برای موسسات و هم برای ویزای دانشجویی درخواست دهید.

برخی از گام هایی که پیش رو دارید از قرار زیر است:

  • تصمیم گیری در مورد دوره و موسسات
  • ارائه درخواستتان به موسسه
  • دریافت و پذیرش نامه درخواست
  • دریافت تایید الکترنیک ثبت نام
  • دادن درخواست برای ویزای دانشجویی

مدارکی که هم برای دانشگاه و هم ویزا نیاز دارید عبارتند از:

  • مدارک آکادمیک و تحصیلی
  • مدارک زبان
  • مدارک منابع مالی
  • گواهی سلامت

اقامت پس از تحصیل استرالیا

اگر شما کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکتری تان را تکمیل کرده اید می توانید برای Post-study work stream که ویزای فارغ التحصیلی موقت است اقدام کنید.

روش دیگر این است که یک کارفرما می تواند برای ویزای جدی حامی شما باشد(برای بحث منابع انسانی یا استخدام کارکنان)

اگر می خواهید مستقل از حمایت کارفرما و یا برای کار حرفه ای برای مدت طولانی در استرالیا بمانید می توانید از طریق skill select ابراز تمایل تان(EOI) را ارائه دهید.

 

سرمایه گذاری و کارآفرینی در استرالیا

در سپتامبر ۲۰۱۶ یک جریان ویزای کارآفرینی جدیدی راه اندازی شد و امتیاز بندی برنامه مهاجرت ماهر اصلاح شد.ویزای کارآفرینی بخشی از ویزای نوآوری تجارت و سرمایه گذاری است.

کارآفرینان علاقمند به استفاده از ویزای کارآفرینی نیاز به ابراز تمایل (EOI) در skill select دارند و باید توسط یک دولت ایالتی یا منطقه ای نامزد شوند.

معیارهای کلیدی برای واجداشرایط بودن عبارتند از:

  • متقاضیان باید تعهد به انجام یا پیشنهاد به تعهد سرمایه گذاری برای کارآفرینی در استرالیا را بدهند.
  • سرمایه گذاری برای کارآفرینی نباید مرتبط با املاک و مستغلات یا استخدام نیروی کار و یا انجام یک تجارت موجود شود.
  • متقاضیان باید زیر ۵۵ سال باشند.سطح قبل قبولی از انگلیسی را دارا باشند و دارای حداقل ۳۰ درصد سرمایه در کارآفرینی خود باشد.
  • باید یک یا چند قرارداد مالی به میزان حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار بین کارآفرینی و سرمایه گذار و شخص ثالث وجود داشته باشد.
  • متقاضی باید یک طرح کسب و کار(business plan) برای سرمایه گذاری در استرالیا داشته باشد

دارنده ویزای کارآفرینی می تواند در صورت داشتن پیشرفت در کار، گردش مالی، استخدام نیروی استرالیایی  و توانایی تامین حمایت های مالی پس از ۴ سال اقامت دائم بگیرد.

همان طورکه بیان شد در این مقاله مهاجرت تحصیلی ،کاری و کارآفرینی در رابطه با مهاجرت به استرالیا مورد بررسی قرار گرفت.در مهاجرت تحصیلی نیاز است مدرکی برای گرفتن پذیرش از دانشگاه و ویزا ارائه دهید.در مهاجرت کاری باید ۶۰ امتیاز برای هر کدام از ویزاهایی که مد نظرتان است(۱۸۹،۱۹۰،۴۸۹) به دست آورید و سپس از این طریق به اقامت دائم برسیددر ویزای کارآفرینی لازم است برای تبدیل آن به اقامت دائم  گردش مالی و پیشرفت قابل قبولی در طی ۴ سال داشته باشید.با توجه به مطالب گفته شده استرالیا علی رغم سخت گیری های زیاد  می تواند مقصد خوبی برای مهاجرت باشد.

 

 

گردآورنده:پریسا ایمانی شاهاندشتی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *