مدارک ویزای کار استرالیا

 مدارک ویزای کار استرالیا

 

آیا به دنبال ویزای کاری استرالیا هستید ؟ آیا از مدارک ویزای کار استرالیا آگاهی دارید ؟ برای کار در استرالیا , یک سری شرایط وجود دارد و افراد باید مدارک ویزای کار استرالیا را داشته باشند . مدارک ویزای کار استرالیا مدارکی هستند که متقاضیان با توجه به آن ها و اثبات داشتنشان می توانند برای دریافت ویزای کاری کشور استرالیا اقدام نمایند . در این مقاله سعی بر آن شده تا مدارک ویزای کار استرالیا برای متقاضیان شرح داده شود . شما می توانید از راه های دیگر مهاجرت نظیر مهاجرت تحصیلی به استرالیا  و مهاجرت سرمایه گذاری به استرالیا  نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به مدارک ویزای کار استرالیا را از وکیل مهاجرت به استرالیا  جویا شوید .

یکی از مرسوم ترین و معتبرترین راه های مهاجرت به استرالیا , ویزای کاری استرالیا و مهاجرت به استرالیا از طریق کار می باشد . بدین معنا که این راه آسان تر از راه های دیگر است  . به دلیل این که کشور استرالیا کشوری مهاجر پذیر است و به دنبال مهاجرانی می باشد که بتوانند در گسترش و پیشرفت این کشور نقش مفید و موثری را ایفا نمایند . همچنین اداره مهاجرت استرالیا هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در استرالیا را ابلاغ و معرفی می کند که لیست SOL و CSOL نام دارد و کمک می کند در بازار کار استرالیا تعادل را برقرار کنند . گرچه کشور استرالیا به طور مستمر در حال پذیرش مهاجران می باشد ، اما به دلیل تعداد علاقمندان زیاد ، امر دریافت ویزای کار استرالیا را مشکل تر و زمان برتر کرده است .

نخستین گام ها برای اخذ ویزای کار استرالیا

— اولین قدم در این مورد داشتن یک پیشنهاد کاری از این کشور است .

— متقاضی باید الزامات و مدارک لازم برای ارزیابی توانایی ها و قابلیت ها را ارائه دهد .

— کارفرما باید یک فرم حمایت و اسپانسر شیپی قبل از اینکه فرد برای درخواست ویزا اقدام کند صادر کند .

— متقاضی باید نامه نرم افزار آنلاین را پر کند  .
— هر گونه اطلاعات مربوطه و اسناد مکمل  را باید همراه با نرم افزار مشاهده کنید .

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار استرالیا

— گذرنامه (با حداقل ۶ ماه اعتبار)

— ۲تا۳ عکس  جدید .

— نامه پیشنهاد کار

— اثبات وابستگی اگر قابل اجرا است.

— بهداشت و بیمه مسافرتی.

— اسناد و مدارک رفتار خوب و مناسب .

— ارزیابی های شخصی (فرم ۸۰) .

— تاریخچه مختصری از زندگی، مارک – ورق و گواهی .

— مهارت زبان انگلیسی .

 

نحوه امتیازبندی متقاضیان اقامت کاری در استرالیا

 

بر اساس پیشنهاد وزیر مهاجرت به استرالیا ؛ سناتور بوون ، حد نصاب امتیاز برای ورود به این کشور ۶۰ خواهد بود . این امتیــاز ابزاری می باشد برای اداره مهاجرت استرالیا که واجـــد شرایط بودن یک فرد متقاضـــی برای دریافت  ویزای اقامـــت دائــــم استرالیا را تخمین بزند .

طریقه امتیاز بندی بر طبق پیشنهاد وزیر مهاجرت استرالیا به صورت زیر می باشد :

شرایط سنی

۱۸ تا ۲۴ سال = ۲۵ امتیاز دارد

۲۵ تا ۳۲ سال = ۳۰ امتیاز دارد

۳۳ تا ۳۹ سال = ۲۵ امتیاز دارد

۴۰ تا ۴۴ سال = ۱۵ امتیاز دارد

۴۵ تا ۴۹ سال = ۰ امتیاز دارد

 

تسلط بر زبان انگلیسی

آیلتس شش =  ۰ امتیاز دارد

آیلتس هفت =  ۱۰ امتیاز دارد

آیلتس هشت = ۲۰ امتیاز دارد

 

نکته : آیلتس ایچ اسکیل مد نظر است , یعنی در هر چهار مهارت speaking/writing/reading/listening باید نمره ی ۶ یا ۷ یا ۸ را ارائه نمود .

 

سوابق مرتبط کاری در کشور استرالیا

یک سال = ۵ امتیاز دارد

سه سال = ۱۰ امتیاز دارد

پنج سال = ۱۵ امتیاز دارد

 

سوابق مرتبط کاری با مدرک تحصیلی

سه سال = ۵ امتیاز دارد

پنج سال = ۱۰ امتیاز دارد

هشت سال = ۱۵ امتیاز دارد

 

مدرک تحصیلی

فنی حرفه ای ۱۰ امتیاز دارد

کارشناسی و کارشناسی ارشد ۱۵ امتیاز دارد

دکتری ۲۰ امتیاز دارد

 

نکته : مدرک کارشناسی (لیسانس) در صورتی ۱۵ امتیاز می گیرد که معادل مدرک لیسانس استرالیا باشد و به هر مدرک لیسانسی ۱۵ امتیاز تعلق نخواهد گرفت و گاهی امتیاز مدرک لیسانس ۱۰ محاسبه می شود .

سایر موارد موثر در امتیاز بندی جهت دریافت ویزای استرالیا

تحصیل در استرالیا حداقل به مدت ۲ سال : ۵ امتیاز دارد

مهارتهای همسر : ۵ امتیاز دارد

گذراندن یک سال دوره های تخصصی : ۵ امتیاز دارد

 

لازم به توضیح است که همسر تنها در شرایطی ۵ امتیاز به شما اضافه می کند که :

— ایشان در ویزای شما به عنوان همسرتان معرفی گردد .

— اینکه شهروند استرالیایی نباشد .

— سن ایشان کمتر از ۵۰ سال باشد .

— مدرک آیلتس با نمره ۶ در هر ۴ مهارت را دارا باشد .

— شغل وی در بین مشاغل مورد نیاز استرالیا جای داشته باشد و ارزشیابی مدرک خود را دریافت نماید .

— در شغل مربوطه ی خود یک سال از ۲ سال اخیر را کار کرده باشد.

 

در بین ویزاهای کار استرالیا زیر گروه های مختلفی وجود دارد که ما در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم :

 

ویزای کار استرالیا – زیر گروه ۱۸۹

زیر گروه ۱۸۹ بهترین حالت ویزای کار استرالیا برای افرادی است که قصد دارند اقامت دائم استرالیا را دریافت نمایند ,  زیرا فرد می تواند انتخاب کند که به کدام ایالت برای کار برود و از این نظر از همان ابتدا برای اقامت دائم اقدام می نماید ، در حقیقت اگر امتیاز شما برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار انجام بپذیرد , خود می تواند نقطه مثبتی باشد , چون که این ویزا یکی از مناسب ترین انواع ویزاهای کار استرالیا برای کسانی می باشد که می خواهند جهت استرالیا و مهاجرت کاری و اقامت دائم استرالیا اقدام نمایند .

 

ویزای کار استرالیا – زیر گروه ۱۹۰

در زیر گروه ۱۹۰ شما فقط خواهید توانست به ایالتی که اسپانسر شما شده است  مهاجرت کنید و وقتی ویزا را دریافت کردید , باید به همان ایالت بروید . البته در این حالت شما امکان انتخاب ایالت خود از بین چند ایالت را دارا هستید , ولی نه در همه ایالت ها . در زیر گروه ۱۹۰ ویزای کار استرالیا , از مدت دو سال ویزایی که به شخص داده می شود ، اگر شخص یک سال کار کند ، به او اقامت دائم اعطا خواهد شد . پس این ویزا مانند ویزای کار استرالیا زیر گروه ۱۸۹ , از ابتدا ویزای اقامت دائم محسوب نمی شود. در این صورت در دو سال اول باید در ایالتی که شما را اسپانسر کرده اقامت نمایید . البته از لحاظ محدوده جغرافیایی هیچ محدودیتی نخواهید داشت و در آن  ایالتی که اسپانسر شما شده ، هر جایی که خواستید می توانید اقامت کنید . بعد از زیر گروه ۱۸۹ که بهترین زیر گروه در مهاجرت به استرالیا از طریق کار می باشد ، این زیر گروه بهترین زیر گروه برای مهاجرت به استرالیا است .

 

ویزای کار استرالیا – زیر گروه ۴۸۹

زیر گروه بعدی ویزای کار استرالیا زیر گروه ۴۸۹ است ، این ویزا ویزایی است که یکی از ایالت های استرالیا باید اسپانسر شما بشود و ایالت شما هم انتخابی نیست و برای زندگی در این ایالت منطقه خاصی را برای شما مشخص می نمایند . در ویزای قبلی شما چند گزینه برای اسپانسر شدن داشتید , اما در این زیر گروه شما فقط یک ایالت را دارید که انتخاب نمایید و در ضمن در برخی موارد برای کسب امتیاز بیشتر , حتی منطقه اقامت شما نیز با انتخاب دولت می باشد و شما نخواهید توانست هر محدوده ای را انتخاب کنید . مدت این ویزا ۴ سال می باشد و لیستی وجود دارد که شامل مناطق کاری شما می باشد . در این نوع ویزا هم شما باید از چهار سال ۲ سال را حتما کار کنید تا ویزای اقامت دائم  تمدید شود .

 

در پایان از مطالب گفته شده می توان پی به این نکته برد که برای کار در استرالیا , یک سری شرایط وجود دارد و افراد باید مدارک ویزای کار استرالیا را دارا باشند . مدارک ویزای کار استرالیا باید پس از بررسی دقیق امتیازات محاسبه و جمع آوری شود . ما در این مقاله سعی نمودیم به بررسی مدارک ویزای کار استرالیا بپردازیم . شما چنانچه خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه مدارک ویزای کار استرالیا هستید , می توانید از وکیل مهاجرت به استرالیا کمک بگیرید .

 

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *