بورسیه تحصیلی در بلژیک

بورسیه تحصیلی در بلژیک

بورسیه تحصیلی در بلژیک از مناسب ترین طرق مهاجرت به بلژیک است و امروزه دانشجویان بسیاری به فکر اخذ اقامت بلژیک از طریق تحصیل در بلژیک هستند و با بورسیه تحصیلی در بلژیک این امکان وجود دارد که با تحصیل در بلژیک بتوانید به زندگی خوب و مناسب در اروپا دستیابید . توجه داشته باشید بورسیه تحصیلی در بلژیک شرایط خاصی در این کشور دارد و با رعایت قوانین مهاجرتی بلژیک می توانید به این مهم برسید . نظام حقوقی و آموزشی کشور بلژیک شباهت بسیاری با نظام آموزشی کشور فرانسه دارد ، در این که چرا بورسیه تحصیلی در بلژیک از بهترین گزینه های تحصیل در این کشور است سوالی است که ذهن بسیاری از دانشجویان را به خود جذب کرده است . قوانین مهاجرتی بلژیک به این صورت است که نظام آموزشی این کشور به صورت رایگان نیست ولکن می توان در دانشگاه های بلژیک با اخذ بورسیه تحصیلی در بلژیک شرایط را برای تحصیل در بلژیک مساعد کرد ، لذا پیشنهاد می شود در هر مرحله از مهاجرت به بلژیک با یک وکیل مهاجرتی مجرب و متخصص مشاوره نمایید و از مسائلی همچون هزینه های تحصیل در بلژیک ، هزینه های زندگی در بلژیک ، شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در بلژیک ، طرق اقامت در بلژیک و سایر طرق مهاجرتی در این کشور مطلع شوید .

در حال حاضر نظام آموزشی رایگان تنها در چند کشور اروپایی در حال اجرا است ، فرانسه ، اتریش ، آلمان و نروژ چهار کشوری هستند که تحصیلات در این کشور ها به صورت رایگان است ، بنابراین تحصیل در بلژیک بر اساس نظام قانونی و آموزشی به صورت رایگان نیست مگر با بورسیه تحصیلی در بلژیک دانشجویان بتوانند به صورت رایگان تحصیل نمایند . مطلبی که به اشتباه جا افتاده است این است که تحصیلات در این کشور به صورت رایگان است ولکن باید گفت این تحصیلا رایگان در بلژیک مختص دانشجویی است که در تابعیت اتحادیه اروپا را دارند و در شنگ اقامت دارند . لذا برای دانشجویانی که تابعیت این کشور را دارند سالیانه مبلغ ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو هزینه تحصیل خواهند داد ولکن دانشجویان بین المللی باید در سال مبلغی حدود ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو پرداخت کنند تا بتوانند از خدمات تحصیلی در بلژیک استفاده نماییند . لازم به ذکر است در بعضی از مقاطع و رشته ها این مبلغ به سالی ۲۵ هزار یورو هم خواهد رسید .

برای اخذ بورسیه تحصیلی در بلژیک باید فاکتور های بسیاری را رعایت کرد از جمله می توان به موارد ذیل جهت مدارک مورد نیاز بورسیه تحصیلی در بلژیک اشاره کرد :

  1. مدرک زبان

در توضیح مدرک زبان مورد نیاز جهت بورسیه تحصیلی در بلژیک باید گفت که این مدرک بنا به دانشگاه و رشته متفاوت است ولکن اکثر دانشگاه ها جهت اهدای بورسیه تحصیلی در بلژیک به دو مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی اشاره کرده اند ولکن در این میان دانشگاه هایی هم هستند که با مدرک زبان فرانسوی به متقاضیان بورسیه تحصیلی در بلژیک بورسیه بدهد .

  1. مدرک تحصیلی

در مدرک تحصیلی مورد نیاز بورسیه تحصیلی در بلژیک باید خاطر نشان کرد که در بیشتر دانشگاه ها دانشجویان مقطع دکترا می تواند به بورسیه تحصیلی در بلژیک بیاندیشد ، زیرا تحصیل دکترا در این کشور به عنوان یک فرصت شغلی عنوان شده است و به دانشجویان دکترا ماهیانه مبلغ خاصی تعلق می گیرد . سوال اینجا است که آیا در مقطع فوق لیسانس هم به دانشجویان بورسیه تعلق می گیرد ؟ در جواب باید گفت که بورسیه تحصیلی در بلژیک در شرایط خاصی به دانشجویان فوق لیسانس از جمله : داشتن مقالات بین المللی مورد تائید در مجلات بین المللی ، داشتن سابقه کار مرتبط ، تالیف کتاب در رشته تحصیلی ، داشتن مدال و یا جوایز بین المللی و جهانی و شرایط خاصه دانشگاه های بلژیک به دانشجویان اهدا خواهد شد.

  1. توصیه نامه از اساتید و انگیزه نامه

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز جهت بورسیه تحصیلی در بلژیک توصیه نامه از اساتید دانشگاه مبداء است ، اعتبار این اساتید بسیار مورد توجه قرار می گیرد و اینکه از کدام دانشگاه ها هستند نکته حائز اهمیتی است . در این میان انگیزه نامه فوق العاده معتبری باید داشته در اختیار دانشجویان متقاضیان بورسیه تحصیلی در بلژیک باشد تا بتوان وارد دانشگاه های مطرح بلژیک شد .

باید گفت بورسیه تحصیلی در بلژیک دو نوع است ، نوع اول به صورت تمام هزینه ها ی تحصیلی و زندگی افراد را ساپورت می کند ولکن در بعضی از بورسیه های تحصیلی کشور بلژیک که بورسیه تحصیلی جزئی نام می گیرد ، بخشی از هزینه ها ی تحصیلی به دانشجویان تعلق می گیرد . بنابراین دانشجویان متقاضیان بورسیه تحصیلی در بلژیک به صورت جزئی باید حداقل هزینه های زندگی خود را که تقریباً ماهیانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو ماهیانه است با خود داشته باشند .

به عنوان مثال دانشگاه KU Leuven بزرگترین دانشگاه بلژیک در رشته های مختلفی پذیرا دانشجو است و با سطح علمی فوق العاده ۷۹ در جهان با شرایط خاصی به مقطع دکترا در رشته های اقتصاد ، مدیریت ، الهیات ، حقوق و مهندسی به دانشجویان بورسیه تحصیلی در بلژیک اهدا می کند و یا دانشگاه گنت با رنک ۱۳۱ در دنیا در رشته های دامپژشکی و علوم دارویی به این علت که رتبه ۱۲ ام در جهان را دارد ، به دانشجویان بورسیه تحصیلی در بلژیک می دهد .

در پایان شایان ذکر است بورسیه تحصیلی در بلژیک شرایط خاصی دارد که مستلزم این است که شرایط شما با قوانین مهاجرتی بلژیک بررسی شود ، این که شما به فکر بورسیه تحصیلی در بلژیک باشید و از این طریق اقامت بلژیک را کسب کنید راه بسیار مهمی است که تنها وکیل مهاجرتی می تواند شما را در این زمینه کمک کند و به نتیجه مطلوب برساند ، بنابراین قبل از هر اقدامی باید از مطالبی همچون هزینه تحصیل در بلژیک ، هزینه زندگی در بلژیک ، شرایط بورسیه تحصیلی در بلژیک ، کار در بلژیک ، اقامت پس از تحصیل در بلژیک و سایر طرق مهاجرت به بلژیک آشنا شوید و اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید به هدف مطلوب خود برسید .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *