شرایط و مدارک اخذ پذیرش در نروژ

 شرایط و مدارک اخذ پذیرش در نروژ

آیا به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی در نروژ هستید ؟  آیا شرایط و مدارک اخذ پذیرش در نروژ را می دانید ؟ آیا به دنبال مرجعی برای دریافت اطلاعات در زمینه شرایط و مدارک اخذ پذیرش در نروژ  هستید ؟ افرادی که قصد تحصیل در کشور نروژ را دارند , باید از شرایط و مدارک اخذ پذیرش در نروژ آگاهی داشته باشند . شرایط و مدارک اخذ پذیرش در نروژ دارای مراحلی می باشد .  ما در این مقاله سعی بر بررسی شرایط و مدارک اخذ پذیرش در نروژ داریم . شما می توانید از راه های مهاجرتی دیگر نظیر مهاجرت کاری به نروژ و مهاجرت سرمایه گذاری به نروژ نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به شرایط و مدارک اخذ پذیرش در نروژ  را از وکیل مهاجرت به نروژ جویا شوید .

نروژ یکی از مقاصد تحصیلات عالیه دانشجویان از سرتاسر جهان در چند سال گذشته بوده است که به دلیل این که زبان  مقاطع تحصیلی آن انگلیسی است و دارای کیفیت مناسب آموزشی و از مهم تر رایگان بودن تمام مقاطع تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به خصوص در مقطع دکترا ، با استقبال عدیده و گسترده دانشجویان متقاضیان تحصیل در خارج از کشور مواجه شده است .

شرایط و نحوه اقدام برای تحصیل در نروژ برای دانشجویان بین المللی

 

گام اول : داشتن مدرک زبان انگلیسی IELTS یا TOEFL

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در نروژ به زبان انگلیسی انجام خواهد شد . دارا بودن مدرک زبان بین المللی IELTS یا TOEFL یکی از مهم ترین شرایط ورود به دوره های فوق لیسانس محسوب می شود .

گام دوم : انتخاب رشته مورد نظر

برای انتخاب رشته مورد نظرتان شما ۲ راه برای جستجو در اختیار دارید . یا گروه رشته مورد نظرتان را انتخاب نمایید و بعد به صورت ترتیب الفبایی آن ها را مرتب نمایید یا اینکه در جای خالی بخش عنوان رشته مورد نظر را قید کنید و بعد از آن به جست و جو ادامه دهید . سپس می توانید وارد سایت همان دانشگاه با همان رشته شوید .

گام سوم : ارسال فرم های اولیه ثبت نام

بعد از این که رشته موردنظرتان را با توجه به داشتن شرایط ورودی برای تحصیل از کاتالوگ انتخاب نهایی فرمودید ، ابتدا یک فرم اولیه ثبت نام را باید تکمیل و ارسال نمایید . در زمان تکمیل فرم اولیه ثبت نام ، هیچ گونه مدرک تحصیلی از شما درخواست نخواهد شد .

 

گام چهارم : دریافت فرم های اصلی در صورت قبول شدن فرم های ارسالی اولیه

بعد از ارسال فرم در صورتی که شرایط مورد نیاز برای پذیرش را دارا باشید ، در انتهای ماه دسامبر و یا در ماه ژانویه برای شما فرم های اصلی ثبت نام از طریق پست الکترونیکی از طرف مرکز بررسی مدارک تحصیلی دانشگاه ارسال می گردد . سپس باید فرم های اصلی را تکمیل نمایید و نهایتا تا قبل از تاریخ ۱۵ فوریه آنها را ارسال کنید . در فرم های اصلی ، شما امکان انتخاب سه رشته یا دوره متفاوت را به ترتیب اولویت خواهید داشت . این سه انتخاب در واقع هدف های افراد بعد از اتمام دوره زبان نروژی را مشخص می کنند .

 

گام پنجم : تکمیل و ضمیمه نمودن مدارک موردنیاز به فرم های اصلی به منظور ارسال به دانشگاه

در زمان ارسال فرم های اصلی ، ارسال ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی ( برای دانشجویان ترم آخر لیسانس ، ارسال گواهی تحصیل کافی می باشد ) ، ترجمه رسمی ریزنمرات تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی الزامی می باشد . توجه داشته باشید که نتیجه مدرک تافل باید مستقیما از طرف سازمان مسئول برگزارکننده آزمون , یعنی ETS به دانشگاه مورد نظرتان ارسال گردد . بنابراین الزامی است که در هنگام ثبت نام برای آزمون زبان انگلیسی ، نام دانشگاه های موردنظرتان را برای دریافت نتیجه آزمون زبان دقیقا مشخص فرمایید .

 

گام ششم: انتظار برای اخذ پذیرش و اقدام برای ویزای تحصیلی نروژ در صورت قبولی

بعد از ارسال همه مدارک و فرم های اصلی ، بایستی منتظر بمانید تا در اواخر ماه آپریل و یا در اوایل ماه می ، نتیجه نهایی پذیرش ها اعلام گردد . در صورت قبولی ، می توانید از طریق سفارت نروژ در ایران و یا سفارت نروژ در محل زندگی تان و در هر مکانی که هستید برای اخذ ویزای دانشجویی خود اقدامات لازم را انجام دهید .

در صورتی که برای هزینه های زندگی درکشور نروژ از بودجه شخصی خود قصد دارید استفاده کنید ( از هیچ گونه کمک هزینه یا فاند تحصیلی بهره نخواهید برد ) ، می بایست در هنگام اقدام برای ویزا ، مبلغی را تحت عنوان ضمانت نامه مخارج زندگی سالیانه خود به حساب یکی از بانک های نروژی واریز کنید . مبلغ معین شده ۸۹۰۰۰ کرون نروژ (تقریبا ۱۵۰۰۰ دلارآمریکا یا تقریبا ۱۶ میلیون تومان) برای زندگی در کشور نروژ برای یک سال می باشد . نکته قابل توجه دیگر این است که برخلاف گواهی بانکی که برای تحصیل در دانشگاه های سوئد مورد نیاز می باشد و در آن دانشجو می تواند این مبلغ را برای زمان یک روز در حساب خود گذاشته و بعد از تهیه گواهی بانکی ترجمه شده , کل مبلغ را از حساب خود برداشت نماید ، در سامانه تحصیلی کشور نروژ این کار امکان پذیر نمی باشد . این به این معناست که مبلغ موردنظر تا وقتی که وارد نروژ نشده اید و تا هنگامی که یک حساب بانکی به اسم خودتان در نروژ باز نکرده اید ، به صورت امانت و ودیعه نزد دانشگاه باقی می ماند و پس از دریافت ویزای تحصیلی نروژ و ورود به این کشور و افتتاح حساب بانکی نروژی ، به حساب شخصی شما مجددا واریز خواهد شد . ویزای دانشجویی در صورت دوساله بودن دوره فرد ، بعد از یک سال قابل تمدید می باشد .

 

گام هفتم : شروع ترم تحصیلی و کلاسها

ترم پاییز در دانشگاه های کشور نروژ از اواخر ماه آگوست و اوایل سپتامبر آغاز می گردد .

 

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در نروژ :

 

۱- تصویر صفحه اول از پاسپورت

 

۲- ترجمه رسمی از مدرک دیپلم و ریز نمرات آن

 

۳- ترجمه رسمی از مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن

 

۴- داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل

 

۵- ترجمه رسمی از مدرک لیسانس و ریز نمرات ( برای متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره فوق لیسانس را دارند )

 

۶- داشتن توصیه نامه از دو استاد

 

۷- در صورت وجود سابقه کار

 

۸-  داشتن شش قطعه عکس پاسپورتی

 

۹- ارائه رزومه

 

۱۰- ارائه نامه انگیزش

 

 

در پایان از مطالب گفته شده می توان به این نکته پی برد که برای تحصیل در نروژ باید شرایط و مدارک اخذ پذیرش در نروژ را دارا بود . شرایط و مدارک اخذ پذیرش در نروژ دارای یک سری مراحل و مقرراتی می باشد . ما در این مقاله سعی نمودیم به بررسی و شرایط و مدارک اخذ پذیرش در نروژ بپردازیم . شما چنانچه خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مدارک اخذ پذیرش در نروژ هستید , می توانید از وکیل مهاجرت به نروژ کمک بگیرید .

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *