کارآفرینی در نروژ

کار آفرینی در نروژ:

در این مقاله در رابطه با کار آفرینی در نروژ برای شما شرح می دهیم.آیا به کار آفرینی در نروژ می اندیشید؟ آیا قصد مهاجرت به نروژ از طریق کار آفرینی در نروژ را دارید؟ شرایط کار آفرینی در نروژ چگونه است؟ آیا با کار آفرینی در نروژ می توان اقامت و تابعیت نروژ را اخذ کرد؟ با توجه به اینکه راههای متعددی برای مهاجرت به نروژ وجود دارد اما برخی افراد مهاجرت از طریق کار آفرینی در نروژ را بر می گزینند که می توانند از طریق کار آفرینی در نروژ به اقامت و تابعیت نروژ دست یابند. اشخاص با کار آفرینی در نروژ می توانند کار مورد نظر خود در نروژ را ایجاد نمایند. ما در این مقاله بر آن شدیم تا در مورد کار آفرینی در نروژ برای شما عزیزان شرح دهیم و به سوالات شما در زمینه کار آفرینی در نروژ پاسخ دهیم.

مطابق با قانون مهاجرتی نروژ افراد خارجی که قصد مهاجرت به نروژ را دارند می توانند از طریق کار آفرینی در نروژ اقدام نمایند و اقامت بلند مدت نروژ را اخذ نمایند. افرادی که قصد کار آفرینی در نروژ را دارند بهتر است بدانند پروسه کاری آنها در حدود ۶ تا ۸ ماه به طول می انجامد تا فرد متقاضی کار آفرینی در نروژ بتواند ایجاد شغل نماید و از این طریق اقامت و تابعیت نروژ را اخذ نماید. اشخاصی که قصد کار آفرینی در نروژ را دارند بهتر است بدانند کاری که در نروژ ایجاد می نمایند باید برای خود فرد و آن کشور سود آوری داشته باشد تا بتوانند کار مورد نظر خود را در نروژ انجام دهند. اشخاصی که قصد کار آفرینی در نروژ را دارند باید یک کسب و کار پایدار و برنامه ریزی شده را ایجاد نمایند تا بتوانند به کار و سود دلخواه خود در نروژ دست یابند و کار آفرینی گسترده و رو به رشدی را داشته باشند.

 

انواع شرکت در نروژ:

اشخاصی که قصد کار آفرینی در نروژ را دارند بهتر است بدانند که در نروژ چندین نوع شرکت وجود دارد که اشخاص می توانند دایر نمایند از جمله این شرکت ها عبارتند از:

۱: شرکت با مسئولیت محدود           ۲: شرکت سهامی              ۳: موسسه فردی          ۴: انجمن های تعاونی           ۵: شرکت عمومی محدود             ۶: بنگاههای خارجی ثبت شده در نروژ          ۷: مالکیت انحصاری

 

مالکیت انحصاری:

اشخاصی که قصد کار آفرینی در نروژ را دارند می توانند از طریق مالکیت انحصاری در نروژ اقدام نمایند. مالکیت انحصاری در نروژ یک فرم سازمانی خاص است که فردی مسئول کسب و کار شرکت خواهد بود. اجرای کسب و کار بدین معنی است که فرد به طور کلی در قبال شرکت مسئولیت دارد و همچنین در قبال تعهدات و بدهی هایی که شرکت خواهد داشت مسئولیت خواهد دارد.

 

شرکت با مسئولیت محدود:

 

اشخاصی که قصد کار آفرینی در نروژ را دارند می توانند از طریق شرکت با مسئولیت محدود اقدام نمایند در این نوع شرکت صاحبان سرمایه باید مبلغی در حدود ۳۰۰۰۰ یورو وارد شرکت نمایند همچنین نکته مهمی که وجود دارد این است که سایر سهامداران در شرکت با مسئولیت محدود در قبال تعهدات شرکت مسئولیتی نخواهند داشت و این شرکت به صورت مستقل به فعالیت خود می پردازد.

 

شرکت خصوصی محدود:

 

اشخاصی که قصد کار آفرینی در نروژ را دارند می توانند شرکت خصوصی محدود در نروژ به ثبت برسانند که بر اساس این شرکت حداقل سرمایه ای که برای ثبت این شرکت مورد نیاز است ۳۰۰۰۰ یورو می باشد در این شرکت می تواند دو یا چند سهامدار مشارکت نمایند.

 

مراحل افتتاح یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود در نروژ:

اولین مرحله برای افتتاح یک شرکت با مسئولیت محدود انتخاب نام شرکت و تایید آن می باشد.

مرحله دوم باز کردن یک حساب بانکی و سپردن حداقل سرمایه ای در حدود ۳۰۰۰۰ یورو می باشد.

 

اشخاصی که قصد کار آفرینی در نروژ را دارند باید یک برنامه ریزی برای ایجاد شرکت با مسئولیت محدود در نروژ را نمایند. در شرکت عمومی با مسئولیت محدود باید تمامی مواردی که برای ثبت یک شرکت لازم است گفته شود از جمله این موارد نام اعضای هیئت مدیره، زمان تشکیل شرکت، نام اعضای شرکت و . . . . . . اشخاصی که قصد کار آفرینی در نروژ را دارند باید در سیستم کسب و کار شرکت ثبت نام نمایند که این پروسه باید در حدود ۳ ماه انجام شود.

برای کار آفرینی در نروژ و ایجاد یک شرکت در نروژ بهتر است بدانید که حداقل نیمی از اعضای شرکت باید تبعه ی نروژ باشند تا بتوانند در این شرکت فعالیت نمایند در صورتی که برخی از افراد تبعه ی نروژ نباشند باید از اعضای ساکن در منطقه ی اقتصادی اروپا باشند.

 

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به نروژ به خصوص کار آفرینی در نروژ به سایت های معتبر موسسه MIE مراجعه نمایید همچنین می توانید از مشاورین و وکیل مهاجرت به نروژ جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کار آفرینی در نروژ بهره مند شوید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

شرایط لازم برای کار آفرینی در نروژ:

از جمله شرایطی که برای کار آفرینی در نروژ و ثبت شرکت در نروژ وجود دارد این است که اطلاعات افراد و شرکت باید کاملا مشخص باشد تا شرکت بتواند ثبت شود و به کار و فعالیت بپردازد در غیر این صورت شرکت معتبر نخواهد بود و ثبت نام انجام نخواهد گرفت.

 

شرکت عمومی محدود در نروژ:

اشخاصی که قصد کار آفرینی در نروژ را دارند می توانند شرکت عمومی محدود در نروژ را به ثبت برسانند و مشغول کار و فعالیت شوند شرکت عمومی محدود توسط شرکت مسئولیت نروژی عمومی تنظیم می شود. بهتر است بدانید که اگر قصد کار آفرینی در نروژ و ثبت شرکت عمومی محدود در نروژ را دارید باید حداقل سرمایه ای در حدود ۱۳۰۰۰۰ یورو سرمایه را وارد شرکت نمایید. اساسنامه شرکت باید حداقل در حدود اساسنامه شرکت باید حداقل در حدود ۳ ماه پس از ثبت شرکت تشکیل شود.

 

مزایای کار آفرینی و ثبت شرکت در نروژ:

 

همانطور که می دانید نروژ یکی از کشورهای عضو شنگن می باشد که افراد می توانند به راحتی اقامت و تابعیت نروژ از طریق کار آفرینی در نروژ کسب نمایند و برای سفر به سایر کشورهای عضو شنگن نیاز به ویزا ندارند و براحتی می توانند برای شخصی که مدیر عامل شرکت می باشد یک اقامت ۱ ساله برای فرد و خانواده اش صادر خواهد شد و پس از ۳ سال می توانند اقامت دائم خود را اخذ نمایند و پس از ۵ سال هم می توانند درخواست تابعیت نروژ را نمایند.

 

افتتاح یک شرکت تابعه به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود در نروژ:

شرکت تابعه در نروژ معمولا یک شرکت با مسئولیت محدود است که برای افتتاح این شرکت باید حداقل سرمایه ای در حدود ۱۰۰۰۰۰ یورو وارد شرکت شود تا بتوان شرکت را تاسیس کرد.

 

اشخاصی که متقاضی کار آفرینی در نروژ می باشند بهتر است بدانند که این امکان را دارند که خانواده خود را نیز همراه ببرند ( همسر و فرزند) همچنین فرد متقاضی دریافت اقامت دائم نروژ برای خود و خانواده اش باید میزان کارکرد حساب بانکی و همچنین هزینه های فرد متقاضی در کشور نروژ از لحظه ورود و همچنین شروع فعالیت تجاری در نروژ تا انتهای ۳ سال آینده را نشان دهد تا فرد متقاضی بتواند اقامت دائم نروژ را اخذ نماید. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که تمامی هزینه های فرد متقاضی کار آفرینی در نروژ برای خود و خانواده که شامل اجاره مسکن، خوراک، پوشاک و حقوق کارمندان و…. را بتواند پرداخت نماید.

 

در نهایت می توان گفت که اشخاصی که قصد مهاجرت به نروژ را دارند می توانند از طریق کار آفرینی در نروژ اقدام نمایند همچنین اگر قصد مهاجرت به نروژ را دارید می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی به نروژ و یا مهاجرت کاری به نروژ نیز اقدام نمایید همچنین این امکان را دارید که از طریق سرمایه گذاری در نروژ و کار آفرینی در نروژ اقدام نمایید و از یکی از این طرق اقامت و تابعیت نروژ را اخذ نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت های معتبر موسسه MIE مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را در زمینه کار آفرینی در نروژ بدست آورید. همچنین این امکان را دارید که از مشاورین و وکیل مهاجرت به نروژ بهره مند شوید و اطلاعات لازم در زمینه مهاجرت به نروژ و همچنین کار آفرینی در نروژ را بدست آورید.

 

نگارنده: نگار ولی یاری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *