تحصیل رایگان در اسپانیا

تحصیل رایگان در اسپانیا

برای شما در مورد تحصیل رایگان در اسپانیا صحبت می نماییم.همه ساله تعداد زیادی از افراد تحصیلات رایگان در کشورهای  دیگر را خواستارند اما به دلیل خونگرم بودن مردم اسپانیا ، تحصیل رایگان در اسپانیا مورد توجه افراد قرار می گیرد .اما باید توجه داشت که آیا تحصیل رایگان در اسپانیا وجود دارد یا خیر .بهتر است بدانید در کشور اسپانیا برای ورود نیازی به ارائه ی مدرک زبان نمی باشد .تحصیل رایگان در اسپانیا در بعضی از مقاطع وجود دارد که برای شما توضیح خواهد داده شد .دانشجویان بیشتر در مقطع دکترا به دنبال تحصیل رایگان در اسپانیا می باشند که در ادامه این مطالب گنجانده شده است. تحصیل رایگان در اسپانیا چگونه می باشد ؟ تحصیل رایگان در کشور اسپانیا در چه مقاطعی وجود دارد ؟

کشور اسپانیا  دارای مقاطع تحصیلی لیسانس ، فوق لیسانس ، دکتری می باشد . در حالت کلی این کشور دارای  دانشگاههای خصوصی و دولتی می باشد.
در کشور اسپانیا برای تحصیل در مقطع لیسانس افراد باید به زبان اسپانیایی تحصیل نمایند اما این را در نظر بگیرید که این کشور برای تحصیل در این مقطع می توانند بدون دانش زبان اسپانیایی وارد کشور اسپانیا شوند اما در آن کشور به مدت ۹ ماه به تحصیل در زبان اسپانیایی بپردازند و در صورت اخذ مدرک زبان اسپانیایی مورد نظر وارد تحصیل در دروس تخصصی دانشگاهی خود شوند. اما باید توجه داشت افراد در صورت اینکه زبان اسپانیایی خود را به اتمام نرسانده باشند می توانند وارد تحصیلات دانشگاهی شوند با این شرط که در شش ماه اول مدرک زبان اسپانیایی خود را برسانند .

اما بهتر است بدانید در این کشور دانشگاه های پیشرفته ای وجود دارند که از جمله ی این دانشگاه ها می توان دانشگاه نبریخا را نام برد که این دانشگاه دارای امکانات زیادی برای دانشجویان ایرانی می باشد و افراد می توانند در مقاطع فوق لیسانس و دکتری به زبان انگلیسی نیز تحصیل نمایند و این بسیار مهم می باشد و مدنظر افرادی که قصد یادگیری زبان اسپانیایی را ندارند قرار می گیرد .

اماا در اینکه آیا تحصیلات رایگان در اسپانیا وجود دارد یا نه باید گفت که بله اما بیشتر در تحصیلات عالیه در مقطع دکتری وجود دارد و آن نیز به دو صورت می باشد : باید گفت در مقطع دکتری افراد یا اینکه با هزینه ی مربوطه تحصیل می نمایند مانند تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا اینکه با اخذ بورسیه از دانشگاه های  کشور اسپانیا به تحصیل بپردازند که اخذ بورسیه دارای شرایط بی شماری می باشد که در ادامه ی بحث به آن اشاره می نماییم .

برای اخذ بورسیه در اسپانیا افراد می توانند از طریق داشتن معدل بالا و همچنین مقالات علمی مناسب و دانش بالا از زبان اسپانیایی برای اخذ بورسیه ی دکتری اقدام نمایند که این بسیار مهم می باشد .اما بهتر اسن بدانید به دلیل وجود افراد زیادی ایرانی در کشور اسپانیا امکان اخذ بورسیه از دانشگاه های اسپانیا بسیار کم می باشد زیرا شرایط بسیار دشوار و رقابتی می باشد .

 

وام تحصیلی در کشور اسپانیا :

وام تحصیلی در اسپانیا که از طرف وام دهنده گرفته شده و باعث پوشش هزینه های شهریه و هزینه های دیگر مرتبط با حضور در دانشگاه می باشد . این وام گرفته شده باید بازپرداخت شده و امکان هزینه های اضافه نیز موجود می باشد . مقدار وام تعلق گرفته به افراد نیز متفاوت است و با توجه به نمرات کسب شده ی آنها اعطا می شود .

 

بورس تحصیلی در اسپانیا :

بورس های تحصیلی در اسپانیا اینگونه می باشند که با توجه به شایستگی فرد اعطا می شوند همچنین اعطای این بورسیه ها می تواند به وضعیت مالی شما نیز مرتبط باشد و همچنین به شرایط فوق العاده ی شما در زمینه ی تحصیلی و مدرک قبلی اخذ شده که از چه دانشگاهی می باشد همچنین نمرات اخذ شده ی فرد دانشجو که تمامی این موارد در اخذ بورسیه تحصیلی در کشور اسپانیا تاثیر بسزایی را دارا می باشد . و بهتر است بدانید مقدار کمک هزینه ی تحصیلی در بورسیه نیز متفاوت می باشد و این نیز با توجه به نمرات دانشجویان اعطا می شود .

 

کمک های مالی در کشور اسپانیا :

کمک های مالی مبالغی می باشند که از صندوق دانشگاه به افراد تعلق می گیرند و این کمک ها فرقشان با وام در این می باشد که نیاز به بازپرداخت ندارند و معمولا به افرادی داده می شود که تشخیص داده شود که نیاز به کمک مالی دارند .

لازم به ذکر می باشد با تمامی این کمک ها و بورسیه ها و وام ها باز بهتر است دانشجویان در زمان تحصیل کار پاره وقت نیز انجام دهند تا بتوانند زندگی خود و مایحتاج ضروری مربوط به تحصیل در دانشگاه را تامین نمایند . توجه داشته باشید دانشجویان بین المللی که از کشورهای دیگر وارد کشور اسپانیا شده و قصد تحصیل و اخذ کمک های مالی را دارند باید فرم های مربوط به کمک مالی را در سفارت اسپانیا در کشور خود تکمیل نمایند تا بتوانند از کمک های مالی موجود بهره ببرند .شما باید تمامی شرایط موجود در فرم های مربوطه را داشته باشید تا این کمک ها به شما تعلق بگیرد و از دریافت این کمک های مالی شگفت زده شوید . وزرات آموزش و پرورش در کشور اسپانیا که بورسیه را به این دانشجویان اختصاص می دهد زیر نظر کشور انگلستان می باشد و همچنین دانشجویان آمریکای لاتین باید برای اخذ کمک های مالی با موسسه ی lberoameric  همکاری نمایند .

همچنین استفاده از کمک های مالی برای حضور در مدارس کشور اسپانیا باید از طریق انجام یک برنامه باشد به اینصورت که این برنامه را می توان از آموزش و پرورش و یا وزارت امور خارجه به دست آورد .این برنامه پرسش های زیادی از زندگی شخصی شما و همچنین میزان درآمد پدر و مادر و سرپرست شما پرسیده تا از تمکن مالی شما اطمینان حاصل نماید و بعد از آن کمک مالی را اعطا نماید . امکان این وجود دارد که شما پس از اتمام و پر کردن این فرم ها مدتی اخذ وام و کمک مالی تان به طول بی انجامد .

تحصیل در اسپانیا می تواند به عنوان یک منبع ارزشمند برای کمک هزینه ی تحصیلی و کمک های مالی برا دانشجویانی که نیاز به کمک مالی دارند مورد استفاده قرار گیرد شما می توانید از طریق اینترنت نیز به پیدا کردن کارفرما در کشور اسپانیا بپردازید زیرا موسسات کاریابی بسیاری در این کشور وجود دارد که افراد می توانند از نقاط مختلف جهان به پیدا کردن کار در کشور اسپانیا بپردازند و در زمان تحصیل به کار پاره وقت نیز مشغول بوده تا هزینه های تحصیل و هزینه های جانبی تحصیل خود را تامین نمایند .

 

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت تحصیل رایگان در اسپانیا نیز می تواند انجام پذیرد البته با داشتن شرایطی خاص که این شرایط یا شرایط فوق العاده عالی می باشد که منجر به اخذ بورسیه  در شرایطی کاملا رقابتی در این کشور می باشد یا اینکه  فرد باید شرایط مالی خاصی داشته تا از طرف صندوق دانشگاه به این فرد کمک های مالی اعطا گردد .تحصیل رایگان در اسپانیا شرایط خوبی را برای مهاجرت به اسپانیا فراهم نموده است و افراد از وکیل مهاجرت به اسپانیا نیز می توانند شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا را پرسیده و اطلاعات لازم را اخذ نمایند .

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *