شرایط ترک تابعیت کانادا

شرایط ترک تابعیت کانادا

همانطور که می دانید مهاجرت  و اخذ تابعیت به کانادا ، راه های کوناگونی دارد . از جمله راه های اخذ تابعیت قانونی از طریق تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، ازدواج و تولد می باشد . اما آن چه که در این مقاله سعی داریم به آن بپردازیم شرایط ترک تابعیت کانادا می باشد . همانند سایر کشور ها همانطور که اخذ تابعیت این کشور شرایطی دارد ، قوانین و شرایط ترک تابعیت کانادا نیز قابل توجه است. متقاضانی که خواهان ترک تابعیت این کشور هستند باید اطلاعات لازم را از شرایط ترک تابعیت کانادا کسب نمایند . عدم آگاهی از شرایط ترک تابعیت کانادا ممکن است مضراتی را برای شخص به همراه داشته باشد . ما در این مقاله سعی داریم شما را از شرایط ترک تابعیت کانادا آگاه سازیم .

چه کسانی دارای تابعیت کانادا هستند :

_افرادی که  تابعیت کانادا از طریق تحصیل کسب کرده اند

افرادی که ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده اند و شرایط اقامت کوتاه مدت را پشت سر گذاشته اند می توانند بعد از ۵ سال تحصیل و کار در این کشور اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند  . پس از اخذ اقامت اگر در طول ۵ سال ۳۰ ماه به طور مداوم در این کشور زندگی کنند می توانند تابعیت کانادا را اخذ نمایند .

_افرادی که  تابعیت کانادا از طریق کار کسب کرده اند

دریافت ویزای کاری (کارگر ماهر) کانادا امتیازی می باشد واز دو مرحله تشکیل شده است .که نحوه دریافت این ویزا به این صورت است که در مرحله اول شخص متقاضی می بایست از ۱۰۰ امتیاز حداقل ۶۷ امتیاز کسب نماید ، و در مرحله بعدی باید ۱۲۰۰ امتیاز دست یابد . این امتیاز بندی براساس مواردی مثل ؛ سن متقاضی ، مدرک زبان متقاضی (آیلتس ۶ ) ،سابقه کار ،دعوت نامه کاری و… می باشد .شخص متقاضی توسط ویزای کاری می تواند بعد از گذشت ۵ سال کار و پرداخت مالیات درخواست اقامت دائم دهد و در صورت اینکه بعد از دریافت اقامت دائم در طول ۵ سال ۳۰ ماه به طور مداوم در این کشور زندگی کند می تواند تابعیت کشور کانادا را اخذ نماید .

_ افرادی که تابعیت کانادا از طریق سرمایه گذاری کسب کرده اند

اخذ اقامت دائم وتابعیت کشور کانادا در ایالت کبک این کشور امکان پذیر می باشد . بدین صورت که متقاضی باید ۱۸۰۰۰۰۰ دلار کانادا در این کشور سرمایه گذاری نماید .۸۰۰۰۰۰ دلار کانادا به شکل دارایی متقاضی و ۸۰۰۰۰۰ دلار کانادا به طور نقدی که در حساب دولت کانادا برای مدت ۵ تا ۷ سال بلوکه می شود .البته شرکت هایی در کانادا هستند که با دریافت ۲۱۰۰۰۰ دلار کانادا این مبلغ را به جای شخص متقاضی به بانک کانادا پرداخت می کنند . با دریافت این نوع ویزا متقاضی و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سالش تابعیت کشور کانادا را مستقیما دریافت می نمایند .

_افرادی که تابعیت کانادا از طریق ثبت شرکت کسب کرده اند

اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا در ایالت مانیتوبا امکان پذیر می باشد .برای این امر متقاضی می بایست ۱۰۰۰۰۰ دلار کانادا را در حساب این ایالت به عنوان ودیعه بگذارد و پس از ۲ سال کار و پرداخت مالیات ، شخص  متقاضی و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سالش می توانند اقامت دائم دریافت نمایند و همچنین بعد از گذشت ۵ سال و ۳۰ ماه زندکی به طور مداوم تابعیت کشور کانادا را اخذ نمایند .

_افرادی که تابعیت کانادا ازطریق ازدواج کسب کرده اند

اگر متقاضی قصد ازدواج  با شخصی که تابعیت کانادا را دارد ، شهروند کانادایی باید شرایط زیر را داشته باشد ،

۱٫بالای ۱۸ سال باشد .

۲٫تبعه کشور کانادا باشد

۳٫عدم سو پیشینه

۴٫مکان مناسب زندگی برای هر دو نفر را داشته باشد

  1. قادر به پرداخت هزینه های زندگی مشترکشان را برای حداقل ۳ سال باشد .

برای دریافت این ویزاباید مدارکی برای اثبات یک رابطه واقعی بین زوجین ارائه گردد . مانند پرینت مکالمه ، عکس ها ، سفرهایی که با هم داشته اند و…

_افرادی که تابعیت کانادا از طریق تولد کسب کرده اند

اصلی ترین راه دریافت تابعیت هر کشوری بر اساس تولد است . سیستم اهدای تابعیت در کشور کانادا بر اساس اصل خاک می باشد ، بدین معنا که هر کودکی که در خاک که این کشور به دنیا بیاید ، کانادایی است .پدر و مادر و حتی  اگر فرزند دیگری نیز داشته باشند ، شهروند کانادا محسوب می شوند .

 

شرایط ترک تابعیت کانادا :

_ شهروند کشور دیگری که موفق به دریافت تابعیت کشور کانادا شده اما با دریافت تابعیت کانادا ،تابعیت کشور خودش نفی شود .

_محل زندگیش کشور کانادا نباشد .

_ سن متقاضی می بایست ۱۸ سال تمام باشد .

_عدم ناتوانی ذهنی و درک درست از ترک تابعیت کشور کانادا

اگر متقاضی تابعیت کشور کانادا را ترک کند دیگر نمی تواند برای تابعیت این کشور اقدام کند واگر بار دیگر خواهان اقامت این کشور باشد ، فقط می تواند اقامت دائم این کشور را کسب کند . همچنین اگر بخواهد که به طور موقت در این کشور برای کار و یا تحصیل اقامت داشته باشد باید برای اقامت موقت این کشور اقدام نماید .

 

درخواست ترک تابعیت کانادا :

۱ـ دانلود و چاپ نرم افزار که این برنامه بستگی به وضعیت شخص متقاضی دارد ٰ

ـدریافت برنامه نفی شهروندی کانادا برای اشخاص بالای ۱۸ سال که خودشان تمایل به ترک تابعیت این کشور را دارند .

ـ دریافت برنامه نفی شهروندی کانادا R71  برای افرادی که به طور خودکار به دلیل تغییر قانون شهروندی در سال ۲۰۰۹ یا ۲۰۱۵ باید از تابعیت این کشورچشم پوشی کنند .

۲- تکمیل فرم درخواست

۳- پرداخت هزینه و ارائه اسناد و عکس

۴- توضیحی کتبی مبنی بر علت درخواست ترک تابعیت کانادا و مدارکی که توضیحات متقاضی را حمایت می کند .

 

پرداخت هزینه ترک تابعیت کانادا :

هزینه ترک تابعیت کانادا ۱۰۰ $ می باشد .الیته باید توجه داشت هیچ هزینه ای برای افرادی که به واسطه تغییر قوانین در ژوئن ۲۰۰۹ یا ۲۰۱۵ مجبور به چشم پوشی از تابعیتشان هستند ( R7.1 ) دریافت نمی گردد.پرداخت هزینه به صندوق کانادا بایدبا یک ایمیل معتبر و ازطریق آنلاین با استفاده از کارت اعتباری انجام شود .

 

زمان پردازش برای درخواست ترک تابعیت :

معمولا پردازش ترک تابعیت در نزدیکترین دفتر ویزا در محل زندگی شخص متقاضی صورت می گیرد .و بستگی به تکمیل صحیح تمامی بندهای فرم در خواست و یا پیچیدگی و سهل بودن آن  دارد . زمان این پردازش (برای یک نفر ) با توجه به نزدیکی دفتر ویزا به محل اقامت متقاضی  و تکمیل درست درخواست ترک تابعیت ، وصحیح بودن تمامی مدارک معمولا یک هفته می باشد .

پس از درخواست ترک تابعیت کانادا :

زمانی که درخواست ترک تابعیت و یا  چشم پوشی از تابعیت شما دریافت شد ،بررسی و پردازش آن آغاز می شود اگر با آن موافقت گردد ، گواهی مبنی بر ترک تابعیت و یا چشم پوشی ازتابعیت برای متقاضی صادر می شود . اما اگر با درخواست ترک تابعیت موافقت نشود هزینه ها به شخص متقاضی باز میگردد . و اگر مورد پیچیده باشد و نیاز به توضیحات بیشتر برای ترک تابعیت باشد با متقاضی تماس گرفته می شود . اگر لازم باشد متقاضی باید با یک افسرشهروندی مصاحبه داشته باشد . که از طریق پست زمان و مکان مصاحبه به متقاضی اعلام می گردد. در صورتی که فرد متقاضی ترک تابعیت کانادا در کشور دیگری زندگی می کند ، در سفارت کانادا ،کمیسون عالی و یا کنسولگری مسئول منطقه با متقاضی جهت تنظیم قرار مصاحبه تماس گرفته می شود.
در این مقاله سعی کردیم آنچه را که شرایط ترک تابعیت کانادا بود برای شما عزیزان باز گو کنیم . اگر شرایط ترک تابعیت کانادا را دارید باز هم باید درخوست شما با با صلاحدید دولت این کشور پذیرفته شود . پیشنهاد ما این است انجم هر کار  مهاجرتی را به دست موسسه MIE  بسپارید . موسسه MIE با توجه به آشنایی کامل با قوانین بین المللی و وکلای حاذق مهاجرتی شما را به هدفتان می رسانند . امید است مطالعه این مقاله برای شما عزیزان آگاهی لازم شرایط ترک تابعیت کانادا را کسب کرده باشید  .

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *