ثبت شرکت در آمریکا

ثبت شرکت در آمریکا

ثبت شرکت یکی انواع طرق مهاجرتی می باشد که از جمله پرطرفدار ترین ها می باشد. با توجه به اینکه کشور آمریکا متقاضی بسیاری جهت مهاجرت دارا می باشد و خیلی از متقاضیان تمایل به ثبت شرکت در این کشور را دارا می باشند لذا بر آن هستیم که در این مقاله به مسئلۀ ثبت شرکت در آمریکا بپردازیم. ثبت شرکت در آمریکا پروسۀ خاص خود را دارا می باشد و بدین جهت پیشنهاد می نمائیم با وکلای مهاجرتی تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را در امر سرمایه گذاری در آمریکا و به طریق اولی ثبت شرکت در آمریکا هدایت و راهنمائی نمایند و به طور کامل قوانین کشور مربوطه در این خصوص را در اختیار شما عزیزان قرار نمایند یکی از مزایائی که ثبت شرکت در آمریکا دارا می باشد اخذ اقامت در این کشور و به طریق اولی اخذ تابعیت می باشد اما یکی از مسائلی که در این خصوص مطرح می باشد هزینه های بالای ثبت شرکت در آمریکا می باشد به همین ترتیب اکثر متقاضیان مهاجرت به این آمریکا تمایل دارند که از طریق مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت کاری در این کشور اقدام نمایند. البته باز هزینه های تحصیل در این کشور تا حدودی بالا می باشد به گونه ای که حتی برای افرادی هم که تبعۀ این کشور می باشند هزینه بر می باشد و تحصیل رایگان در این کشور مقدور نمی باشد.

اما  در حال حاضر ثبت شرکت در آمریکا بیشتر در ایالت های نوادا و دلاور صورت می پذیرد و باز با توجه به استانداردهای بالائی که ایالت دلاور برخوردار می باشد بیشتر مد نظر افراد است. البته در سالهای اخیر ایالت وایمینگ هم باز به لحاظ شرایط بسیار شبیه به ایالت دلاور می باشد. اما در ادامه می پردازیم به شرایط ثبت شرکت در آمریکا. و ابتدا به انواع شرکت در این کشور خواهیم پرداخت.

 

انواع ثبت شرکت در آمریکا

اما به طور کلی راه اندازی یک کمپانی می تواند بدون هیچ زحمتی صورت پذیرد اما در ابتدا نیاز هست به منظور اینکه مالیات های پرداختی شما به هدر نرود و از سوی دیگر به منظور کسب حمایت های دولتی ابتدا نوع شغل و کمپانی که می خواهید در خصوص آن اقدام نمائید را تعیین نمائید. و به منظور ثبت شرکت در آمریکا نیاز است که ساختار بسیار مناسبی درخصوص نوع شرکت را انتخاب نمائید. اما اکثرآً نوع شرکت هائی که می توانید در کشور آمریکا به ثبت رسانید به قرار ذیل می باشد که به توضیحی کوتاهی در خصوص هر یک از آنها خواهیم پرداخت:

  • شرکت با مالکیت اختصاصی:

این نوع از شرکت ساده ترین نوع روش می باشد که در این خصوص می تواند مالیکیت به صورت انحصاری توسط یک فرد صورت پذیرد و یا فرد همراه با همسر.

  • شرکت به صورت مشارکتی:

شرکت به صورت مشارکتی به این صورت می باشد که دو نفر یا بیشتر یک شغلی را با یکدیگر و با هزینۀ مشترک پایه گذاری می نمایند.

 

  • C Corporation

C Corporation نوعی از شرکت می باشد که مطابق با شرایط و قوانین خاص راه اندازی و اداره می شوند. این نوع از شرکت نیازمند آئین نامه می باشد علاوه بر آن حتماً نیاز هست که به ثبت رسانیده شود. در کنار این موارد شرکت مالیاتها را به ایالت و خود کشور آمریکا با توجه به درآمد هائی که کسب کرده است باید پرداخت نماید.

  • S Corporation

S Corporation بسیار شبیه به c corporation می باشد. و در واقع s corporation تمامی مزایای شرکت به صورت مشارکتی را ارائه می نماید و فقط به لحاظ مالیاتی متفاوت می باشند. و در واقع در s corporation مالیات فدرال را پرداخت نمی نمایند. اما موظف به پرداخت مالیاتهای مربوط به خود کشور آمریکا می باشند.

  • شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود یا LLS نوع شرکتی می باشد که حالتی از شرکت با مسئولیت محدود می باشد که از انعطاف خاصی برخوردار می باشد که ملزم به پرداخت مالیات هم می باشند.

  • شرکتهای حرفه ای یا PC

این نوع از شرکت، شرکتی می باشد که با توجه به اعمال و اقدامات خاصی که دارد از قوانین و مقررات خاصی تعبیت می نماید و شامل افراد خاص می باشد نظیر پزشکان، وکلا، معماران، مهندسان و … می باشد.

اما انواع دیگری از شرکتها نیز وجود دارد اما در این مقاله مجال رسیدگی و بررسی آنها موجود نمی باشد.

 

نوع ویزای مرتبط با ثبت در آمریکا

بسیاری از اتباع خارجی که تمایل به شروع یک شغل در آمریکا را دارند از وکلای مهاجرتی همواره این سوال را دارند که برای ورود به این کشور چه نوع ویزائی را نیازمند می باشند. در این قسمت بر آن هستیم که به بررسی انواع ویزاهائی که از طریق آنها یم توان به خاک کشور آمریکا به منظور ثبت شرکت ورورد پیدا کرد می پردازیم:

ویزای EB2 یا ویزای سرمایه گذاری

این نوع ویزا مختص افرادی می باشد که مالک و صاحب شغلی می باشند و متقاضی راه اندازی آن در کشور آمریکا می باشند. اگرچه دارندگان این ویزا به صورت نامحدود می توانند در این کشور زندگی نمایند، اما از جمله ویزاهای غیر مهاجرتی می باشند و این به این معنا می باشد که این ویزا ختم به گرین کارت نخواهد شد. به منظور کسب صلاحیت جهت دریافت این ویزا نیاز است تا متقاضی شغلی را راه اندازی نماید و یا اینکه شغلی را که قصد راه اندازی آن را دارد خریداری نماید، که مبلغ و هزینۀ اولیه با توجه به نوع شغلی که می خواهید راه اندازی نمائید متغییر و متفاوت می باشد. به طور مثال اگر بخواهید شغلی نظیر مشاغل مشاوره ای بخواهید راه اندازی نمائید حدود مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰ یورو مبلغ سرمایۀ اولیه تان می باشد. اما در صورتیکه بخواهید به طور مثال مشاغل نظیر راه اندازی کارخانه را در آن کشور شروع نمائید این مبلغ بسیار بسیار بالاتر خواهد بود. یکی دیگر از مزایائی که این ویزا دارا می باشد این است که متقاضی اصلی می تواند همسر و فرزندان خود را هم به همراه داشته باشد و همسر اجازۀ کار در هر شغلی را دارا می باشد.

 

ویزای EB5 یا ویزای مهاجرتی سرمایه گذاری

ویزای EB5 برترین و بهترین انتخاب ویزا می باشد، و در صورتی پیشنهاد می شود که متقاضی به لحاظ هزینه ای مشکلی نداشته باشد و این ویزا اغلب با عنوان گرین کارت میلیون دلاری شناخته شده است. اما یکی از نکات کلیدی این ویزا این است که متقاضی به همراه خانواده به سرعت می تواند گرین کارت آمریکا را اخذ نمایند. اما نکتۀ منفی که در خصوص این ویزا وجود دارد این است که نیازمند سرمایۀ قابل توجه ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ می باشد. البته به طور کلی ویزای EB5 از قوانین پیچیده ای برخوردار می باشد.

 

اما ۵ ویژگی و خصیصۀ اصلی نیاز هست به منظور کسب ویزای EB5

  • نیاز هست تا حداقل به میزان ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار در ایالت های اصلی و مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰ دلار در مناطق ریسکی و دور تر دارا باشید.
  • نیاز هست تا اثبات نمائید این مبالغ را به صورت مشروع و قانونی کسب نموده اید.
  • کل مبلغ سرمایه یا باید به صورت فعال باشد و یا اینکه در معرض ریسک و خطر باشد این به این معنا می باشد که شما نمی توانید تنها به فکر خرید یک شغل و سرمایه گذاری باشید.
  • نیاز هست تا در شغلی سرمایه گذاری نمائید که جدید و تازه می باشد و یا اینکه آن کسب و کار موجود باشد. این امر این امکان را برای شما فراهم می سازد که کسب و کار خود را راه اندازی یا کسب و کاری که موجود هست را خریداری نمائید.
  • باید نشان دهید که سرمایه گذاری شما چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم ۱۰ شغل را به صورت تمام وقت ایجاد می نماید.

 

ویزای H-1B

ویزای H-1B از جمله ویزاهای غیر مهاجرتی می باشد که به یک کمپانی یا شرکت اجازه می دهد که افراد با تخصص های خاص را استخدام نمایند. مطابق با این ویزا نیاز هست که حتماً مدرک لیسانس را داشته باشید. و کمپانی آمریکائی می تواند شخص را به مدت ۶ سال استخدام نماید. با توجه به ساختار کسب و کاری که راه اندازی می نمائید چه به صورت سرمایه گذار  چه به صورت کارآفرین، درخواست کننده و شخصی که در این قضیه سود می برد معمولاً یکی می باشند اما مالک و یا صاحب شغل می تواند از این ویزا به منظور حمایت و اسپانسری از کارمندان خود نیز اقدام نماید. اما به طور کلی در صورتیکه دارندۀ ویزای H-1B خود سود برنده هم باشد تا حدودی ویزا ریسکی خواهد بود.

 

ویزاهای گروه L

ویزاهای گروه L از جمله ویزاهائی می باشد که برای یک کمپانی که در کشور آمریکا دارای شعبه می باشد این امکان و اجازه را فراهم می کند که افراد متخصص و یا مدیریت را به این کشور انتقال دهد. البته این نوع ویزا حتی این امکان را برای یک کمپانی که در خارج از خاک کشور آمریکا اقامت دارد نیز می تواند به منظور گذراندن دوران آموزشی مدیران و یا نیروهای متخصص را به آن کمپانی انتقال نمایند.

اما ویزای گروه L نیازمند چه شرایطی میباشد:

  • آن کمپانی با کمپانی آمریکائی در ارتباط باشد
  • در حال حاضر و یا در آینده به عنوان یک کمپانی یا شرکت در آمریکا و یا حداقل در کشور دیگری که آن شرکت

در نهایت در این مقاله سعی بر آن داشتیم که به بررسی ثبت شرکت در آمریکا را بررسی و تشریح نمائیم همانطور که اشاره شد ثبت شرکت انواع و اقسام مختلفی دارید و به منظور اقدام برای ثبت شرکت در آمریکا نیاز مند نوع خاصی از ویزا می باشید که در خلال مقاله به توضیح هر یک از اقسام آن پرداختیم اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات کامل و جامع در این خصوص پیشنهاد می نمائیم با وکلای مهاجرتی تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را در مسیر صحیح ثبت شرکت در آمریکا راهنمائی و هدایت نمایند.

نگارنده: جیران تاج بخش

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *