کارآفرینی در آمریکا

 

کار آفرینی در امریکا

ورود به کشور آمریکا یکی از موضوعاتی است که امروزه افراد زیادی در جسنجو و کسب ویزای آن هستند. کار آفرینی در آمریکا از موضوعاتی است که امروزه ذهن افراد بسیار زیادی را مشغول کرده است. سابقه افرادی که از طریق کار آفرینی در آمریکا وارد می شوند باعث شده است افراد بیشتری تمایل به ورود به کشور آمریکا را داشته باشند. کشور آمریکا شرایط ویژه ای را برای افرادی که قصد کار آفرینی در آمریکا را دارند اختصاص داده است که در ادامه مباحث برای شما توضیح خواهیم داد. در ادامه سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود را بیان خواهیم کرد. آیا همه ی افراد می توانند جهت کار آفرینی در آمریکا اقدام نمایند؟ شرایط اساسی جهت اخذ ویزای کار آفرینی در آمریکا چیست؟ در این مقاله گروهی از وکلا و حقوقدانان ابهامات و سوالات شما در باب کار آفرینی در آمریکا پاسخ خواهند داد و در نهایت شما عزیزان می توانید تصمیم نهایی خود را اخذ نمایید. در مسائل مهم و اساسی از وکیل مهاجرت به کار آفرینی در آمریکا کمک بکیرید.

از سال ۲۰۰۲ فعالیت های کار آفرینی در آمریکا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. اما سوال این است که پروسه ی کار آفرینی در آمریکا در کجا پیشرفت بیشتری داشته است؟ همانطور که می دانید افراد ساکن در کشور آمریکا بیشتر در شهر ها زندگی می کنند و کار آفرینی در شهرها نسبت به شهرستان ها پیشرفت بیشتری داشته است. و کار افرینی در مناطق شهری رواج بیشتری پیدا کرده است.

یکی از انواع کار آفرینی در آمریکا سرمایه گذاری در کشور می باشد. از انواع سرمایه گذاری در آمریکا ویزای E2 و ویزای EB-5 می باشد. ویزای E2 به افرادی ارائه می شود که قصد کار آفرینی و سرمایه گذاری در آمریکا را دارند. البته باید این کشورها معاهده لازمه را بین خود و کشور آمریکا داشته باشند تا بتوانند جهت این نوع ویزا اقدام نمایند. افرادی که جهت ویزای E2 اقدام می نمایند این امکان را دارند که افراد خانواده خود را به همراه خود ببرند البته فرزندان زیر سن ۲۱ سال می توانند به عنوان همراه باشند. افرادی که قصد این نوع سرمایه گذاری را دارند باید حدودا ۱۵۰ هزار دلار را به صورت نقد و ۳۰۰ هزار دلار را به صورت غیر نقد نشان دهند.

یکی از اشتباهاتی که افراد در این زمینه دارند، فکر می کنند اخذ این نوع ویزا یک نوع گرین کارت می باشد. اما این موضوع گرین کارت نیست و نوعی ویزا است که به افراد اعطا می شود تا بتوانند بیزینس های موجود را تقویت نمایند این امکان به افراد داده می شود تا بیزینس های موجود را گسترش دهند و هدف از این کار کمک به رشد و توسعه ی کشور و همچنین اثبات فرد جهت انجام بیزینس های موجود و ثابت کردن خود به کشور می باشد. این نوع ویزا به افراد اجازه ی ورود ۲ ساله می دهد و بعد از این دو سال اگر ثابت کردید فردی مفید و کارفرمایی بودید که باعث رشد و سود کشور شده اید ویزای شما برای ۲ سال دیگر تمدید می شود در این شرایط افراد باز هم باید توانایی خود را در این دو سال نشان دهند. این نوع ویزا به افراد کمک می کند تا بتوانند راه خود را جهت اخذ گرین کارت پیدا نمایند. در واقع این نوع ویزا تا زمانی که فرد توان مالی و رشد خود را نشان دهد تمدید خواهد شد.

نوع بعدی ویزای EB-5 آمریکاست. در این نوع ویزا فرد می تواند در یک شرکت تجاری مشغول به کار شود و یا حتی شغلی را در این کشور ایجاد نماید. از طریق ویزای EB-5 افراد گرین کارت خود را دریافت می نمایند. و به محض صادر شدن گرین کارت می توانند برای خانواده خود من الجمله همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال اقدام نمایند. به طور کلی در نظر داشته باشید سرمایه گذاری و ایجاد شغل در کشور آمریکا با ریسک روبرو خواهد بود و افراد با توجه به قبول ریسک وارد پروسه ی سرمایه گذاری می شوند. در سرمایه گذاری EB-5  دو موضوع مورد بررسی قرار می گیرد. یکی از این ها ویزای ۵۰۰٫۰۰۰ دلاری آمریکاست که افراد باید یک شغل در مناطق دور افتاده و مناطقی که نرخ بیکاری آنها زیاد است ایجاد نمایند. و باید حدود ۱۰ نفر را در این شغل مشغول نمایند که این افراد به عنوان کارمندان این شرکت مشغول به کار می شوند.

دومین مورد باید در مراکزی اتفاق بیافتد که فرصت های شغلی مناسب وجود داشته باشد در این نوع سرمایه گذاری فرصت های مناسب از قبل تعیین شده است که باید افراد این نوع مشاغل را شروع نمایند.

شرایط افراد جهت اخذ ویزا: افراد باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشند. میزان دارایی خود را جهت انجام کار باید نشان دهند. افراد باید از ۵ سال جهت دریافت اقامت حداقل ۳۰ ماه را در کشور باشند. همینطور بهتر است بدانید بازدهی افراد در ویزای EB-5 بسیار بهتر و مناسب تر خواهد بود.

در نهایت می توان گفت از مزایای این نوع ویزا این است که افراد نیازی به مدرک زبان انگلیسی ندارند، اجازه ی بردن همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال را دارند، نیاز به تجربه ی کاری و تحصیلات عالی ندارند و با نشان دادن تمکن مالی مناسب می توانند وارد این پروسه شوند. اما در جریان باشید اخذ ویزای کار آفرینی و در آمریکا شرایط خاص خود را دارد و با ریسک های خاصی روبرو خواهد بود پس در نظر داشته باشید در شروع کار و انجام کار با وکیل مهاجرت و کار آفرینی در آمریکا مشورت نمایید و در صورتی که همه ی شرایط برای شما فراهم شد اقدام نمایید در غیر اینصورت برای کشورهای دیگر اقدام نمایید.

در کنار ویزای کار آفرینی در آمریکا راه های دیگری همچون مهاجرت تحصیلی به آمریکا، مهاجرت کاری به آمریکا وجود دارد که افراد می توانند از این طرق اقدام نمایند و ما به شما پیشنهاد می نماییم از طرق تحصیلی و کاری اقدام نمایید و شانس خود را امتحان نمایید زیرا ویزای کار آفرینی در آمریکا دارای ریسک بالایی می باشد و در مواردی  این ویزا به ویزای پر ریسک نیز نامگذاری شده است . اما اگر افراد بتوانند از طریق کارفرما ویزای کاری برای کشور آمریکا اخذ نمایند دیگر ریسک گفته شده را نداشته و حتی اگر بتوانند از طریق تحصیل نیز اقدام به اخذ اقامت نمایند بسیار عالی می باشد زیرا از طریق اخذ پذیرش تحصیلی افراد می توانند ویزای تحصیلی نیز اخذ نمایند و از طریق اخذ ویزای تحصیلی بتوانند در اول امر اقامت موقت و پس از گذشت زمانی اقامت دائم کسب نمایند به همین دلیل ویزای کار آفرینی در آمریکا در ابتدا به شما پیشنهاد داده نخواهد شد به شما پیشنهاد می شود از طریق راهی اقدام نمایید که بتوانید بدون ریسک بالا اقامت کشور آمریکا را اخذ نمایید .

 

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *