تحصیل در آمریکا

تحصیل در امریکا

نوشتار حاضر توسط وکلا و کارشناسان موسسه MIE جهت آشنایی شما خواننده محترم با موضوع تحصیل در امریکا گردآوری شده است، لذا چنانچه قصد تحصیل در امریکا داشته و یا می خواهید نسبت به کسب اطلاعات در خصوص تحصیل در امریکا اقدام نمایید، مقاله ی حاضر را مطالعه فرمایید. امریکا از جمله کشورهایی است که برای ادامه تحصیل ایده آل می باشد، زیرا می توان گفت بهترین  دانشگاه های دنیا در این کشور بوده و سیستم آموزش عالی از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است، لذا تحصیل در امریکا می تواند علاوه بر آمادگی دانشجویان در یک محیط بین المللی، شرایط پس از تحصیل و یافتن کار را نیز فراهم نماید. چنانچه با مطالعه ی مطالب ذیل در خصوص تحصیل در امریکا قصد کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش در این خصوص داشتید، می توانید با کارشناسان و مشاورین موسسه MIE در ارتباط باشید و یا به مطالب دیگر سایت در این خصوص مراجعه فرمایید.

سیستم آموزشی مدارس امریکا

آموزش و پرورش در امریکا اجباری است و شروع تحصیل از سن پنج  یا شش سالگی آغاز شده و تا سن شانزده و هجده سال ادامه خواهد داشت و این سنِ تحصیل تا حدود زیادی به قوانین داخلی ایالات بستگی دارد. سیستم آموزشی ابتدایی و متوسطه در مجموع ۱۲ سال به طول می انجامد. طول تحصیل در مدارس ابتدایی elementary school پنج یا شش سال بوده و پس از آن دانش آموز به مرحله دوم تحصیل که دبیرستان است وارد می شود. دوره ی دبیرستان شامل ارائه ی دو برنامه است: برنامه ی اولیه که middle school یا junior high school نامیده می شود و برنامه ی ثانویه که high school نام دارد و مدرک دیپلم به اشخاصی اعطا می شود که تمام مراحل را با موفقیت گذرانده باشند، پس از گذراندن این ۱۲ سال و اخذ مدرک دیپلم دانش آموزان عموماً وارد کالج یا دانشگاه می شوند که این مرحله جز آموزش عالی محسوب می شود.

سیستم آموزش عالی در امریکا

  • تحصیل در مقطع کارشناسی

مانند سایر کشورها، مقطع تحصیلی اولیه در دانشگاه دوره ی لیسانس است که چهار سال به طول می انجامد و پس از آن دانشجو موفق به کسب مدرک کارشناسی می شود، دو سال اول در این مقطع صرف نظر از رشته ی تحصیلی به دروس عمومی مانند ادبیات، علوم، علوم اجتماعی، هنر، تاریخ و … اختصاص دارد و این دروس به عنوان پیش نیاز ارائه می شوند و هدف از ارائه ی این دورس این است که هر شخصی در هر رشته ای پیش از تمرکز بر روی رشته ی درسی اصلی، تا حدودی اطلاعات و دانش عمومی را آموخته باشد. بسیاری از دانشجویان در امریکا از این حق برخوردارند که این دوره ی دو ساله ی دانش عمومی را در کالج گذرانده و سپس برای دوره ی دو ساله ی تخصصی وارد دانشگاه شوند. چنانچه دوره ی دو ساله را در کالج با موفقیت سپری نمایند، مدرک معادل کاردانی Associate of Arts (AA به ایشان اعطا می گردد.

  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند پس از اخذ مدرک کارشناسی نسبت به ادامه تحصیل اقدام نمایند، دروه ی بعدی دوره ی فوق لیسانس می باشد که دوره ای اختیاری است و هر شخصی بنا به علاقه ی شخصی خود می تواند به تحصیلات تکمیلی ادامه دهد، اما برای برخی رشته ها به خصوص برای پیدا نمودن شغل، مانند کتاب داری، مهندسی، علوم رفتاری و آموزش و پرورش، تحصیل در دروه ی کارشناسی ارشد، الزامی است. نکته ی قابل توجه در سیستم آموزشی امریکا این است که جهت تحصیلات تکمیلی و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هر دانشجو می بایست مدرک GRE که مخفف کلمات graduate record examination می باشد ارائه نماید. همچنین ورود به برخی رشته های خاص، قوانین خاص خود را دارد؛ به عنوان مثال ورود به مقطع کارشناسی ارشد رشته ی حقوق نیازمند ارائه ی مدرک LSAT بوده و ورود به مدارس کسب و کار یا رشته های مدیریتی نیازمند ارائه مدرک GMAT و ورود به دانشکده ی پزشکی نیازمند مدرک MCAT می باشد.

همچنین برخی دانشجویان بین المللی از کشورهای دیگر به دلیل سیستم های آموزشی متفاوت تنها حق دارند در دوره ی کارشناسی ارشد تحصیل نمایند، به همین دلیل باید قبل از انتخاب امریکا برای ادامه تحصیل به دقت در خصوص رشته های دانشگاهی و قوانین آن به کسب اطلاعات پرداخت.

دروه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معمولاً یک سال یا دو سال به طول می انجامد به عنوان مثال کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA که رشته ی بسیار محبوب و پرطرفداری نیز می باشد دو سال بوده و تحصیل در دوره ی کارشناسی ارشد روزنامه نگاری تنها یک سال است. بیشترین زمانِ یک دانشجوی کارشناسی ارشد در کلاس درس و محیط آموزشی سپری می شود و در پایان دوره دانشجو می بایست یک مقاله ی تحقیقی طولانی به نام پایان نامه کارشناسی ارشد ارائه نموده و یا پروژه ی عملی انجام داده و سپس موفق به کسب مدرک پایانی گردد.

نوشتار حاضر توسط وکلا و کارشناسان در خصوص تحصیل در امریکا نگاشته شده است، چنانچه با مطالعه ی مطالب این مقاله سعی در کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش در خصوص تحصیل در امریکا داشتید می توانید با کارشناسان و مشاورین موسسه MIE در ارتباط باشید، همچنین می توانید در خصوص موضوعات مهاجرت کاری به امریکا، مهاجرت تحصیلی به امریکا، سرمایه گذاری در امریکا، اخذ تابعیت امریکا، بورسیه تحصیلی در امریکا، اقامت در امریکا، هزینه تحصیل امریکا، تحصیل رایگان در امریکا و یا به طور کلی مهاجرت به امریکا به مطالب مفید سایت در این خصوص مراجعه فرمایید.

  • تحصیل در مقطع دکترا

در بسیاری از دانشگاه های امریکا دوره ی کارشناسی ارشد جهت آمادگی برای ورود به دوره ی دکترا ارائه می گردد، اما در برخی از دانشگاه ها نیز ممکن است دانشجویان مستقیماً و بدون گذراندن دوره ی کارشناسی ارشد وارد مقطع دکترا  PhD بشوند. دروه ی دکترا ممکن است سه سال یا بیشتر به طول بیانجامد اما مدت این دروه ی برای دانشجویان بین المللی پنج یا شش سال است. دانشجویان مقطع دکتری در دو سال اول برنامه ی تحصیلی، می بایست در کلاس های دانشگاه و برنامه های سمینارها و همایش ها شرکت نمایند و چند سال بعدی می بایست صرف انجام تحقیقات و نوشتن پایان نامه و رساله بشود. تحقیقات و مقالات دانشجوی دکتری باید جدید و بدون استفاده از نظریات دیگران و حاوی تحقیقات و نوآوری باشد.

 

انواع آموزش عالی در امریکا

آموزش عالی در امریکا به سه بخش کالج ها و دانشگاه های دولتی یا ایالتی، کالج ها و دانشگاه های خصوصی و کالج ها و دانشگاه های محلی تقسیم می شود. دانشگاه های دولتی توسط دولت پشتیبانی و حمایت می شود و در هر ۵۰ ایالت امریکا حداقل یک دانشگاه دولتی و چندین کالج دولتی وجود دارد و در بسیاری از این دانشگاه ها نام دولت وجود دارد مانند دانشگاه ایالتی واشنگتن یا دانشگاه دولتی میشیگان. کالج ها و دانشگاه های خصوص عموماً توسط بخش خصوصی و افراد حمایت و پشتیبانی می شود و در این دانشگاه ها عموماً شهریه بالاتر است و این دانشگاه ها از دانشگاه های دولتی کوچک تر هستند. معمولاً دانشگاه های خصوصی وابستگی های مذهبی و اعتقادی خاصی داشته و در پذیرش دانشجویان سعی می کنند افرادی با نگرش ها و اعتقادات مشابه را جذب نمایند. کالج ها و دانشگاه های محلی معمولاً دو ساله بوده و دانشجویان را برای ورود به مقطع کارشناسی آماده می نمایند.

نتیجه گیری

در نوشتار حاضر سعی گردید به طور خلاصه موضوع تحصیل در امریکا مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص سیستم آموزش و پرورش این کشور اطلاعاتی به شما خواننده ی محترم منتقل گردد. همان گونه که اشاره گردید تحصیل در امریکا مزایای بی شماری داشته و می توانید آینده ای روشن و موفق برای فارغ التحصیلان به ارمغان بیاورد. چنانچه با مطالعه ی مطالب فوق سعی در کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش در خصوص تحصیل در امریکا داشتید می توانید با کارشناسان در ارتباط باشید، همچنین شما خواننده ی محترم می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موضوعات مهاجرت کاری به امریکا، مهاجرت تحصیلی به امریکا، سرمایه گذاری در امریکا، اخذ تابعیت امریکا، بورسیه تحصیلی در امریکا، اقامت در امریکا، هزینه تحصیل امریکا، تحصیل رایگان در امریکا و یا به طور کلی مهاجرت به امریکا به مطالب مفید سایت مراجعه فرموده و یا با کارشناسان و وکلای مهاجرت در ارتباط باشید.

 

نگارنده: رویا خدایاری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *