اقامت بعد از تحصیل در آمریکا

اقامت  بعد از تحصیل در آمریکا

این سوال همیشه در ذهن افراد مهاجر در امریکا وجود دارد که اقامت بعد از تحصیل در آمریکا چگونه می شود و ما چگونه می توانیم اقامت بعد از تحصیل در آمریکا اخذ نماییم .اما بهتر است قبل از اینکه اقدام به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا نمایید به تحقیق در مورد اقامت از تحصیل در آمریکا بپردازید .و به همین دلیل یعنی اهمیت فوق العاده ی موضوع اقامت بعد از تحصیل در آمریکا در این مقاله برای شما عزیزان توضیحات کامل داده می شود که شما از چه طرقی می توانید اقامت بعد از تحصیل در آمریکا را اخذ نمایید .و در این امر می توانید از وکیل مهاجرت به آمریکا نیز  سوالات خود را درباره ی مهاجرت به آمریکا پرسیده و جویا شوید .

اقامت بعد از تحصیل در آمریکا از چه طرقی انجام می شود ؟ اقامت بعد از تحصیل در آمریکا ار طریق کار چگونه است ؟ اقامت بعد از تحصیل در آمریکا از طریق تحصیل مجدد و در مقاطع بالاتر چگونه است؟

 

اقامت بعد از تحصیل در آمریکا از طریق  کار

بهتر است بدانید افراد از طرق مختلفی می توانند در کشور آمریکا اقامت اخذ نمایند اما اینکه بعد از اتمام تحصیلات و پس از اتمام تایم ویزای تحصیلی افراد چگونه و از چه طریقی می توانند در کشور آمریکا اقامت کسب  نمایند به اینصورت می باشد که این افراد پس از تحصیل هم می توانند در مقاطع بالاتر تحصیل نمایند و ویزای تحصیلی خود را تمدید نمایند و هم می توانند از طریق کار . پیدا کردن کار اقامت کسب نمایند و تایپ و نوع ویزای خود را تغییر دهند .

همانطور که می دانید پیدا کردن شغل در ایالات متحده به عنوان یک فرد فارغ التحصیل بین المللی مقداری مشکل می باشد اما اینکه افراد واقعا بتوانند کار مورد نظر را پبدا نمایند یا نه کاملا بستگی به خود فرد دارد و اینکه این فرد در چه رشته ای تحصیل نموده است و جویای چه کاری می باشد نیز بسیار حائز اهمیت است .در کشورهای پیشرفته معمولا به دنبال جذب نیروهای مهندسی و در زمینه ی صنعت می باشند و افرادی  که در این رشته ها تحصیل نموده اند راحت تر وارد بازار کار می شوند اما برای افراد پزشک نیز این امر وجود دارد که اگر نمرات آنها عالی بوده و در دانشگاه معتبری ادامه ی تحصیل داده اند به راحتی بسیاری از بیمارستان های موجود در کشور آمریکا آنها را جذب به کار می کنند .

در این زمینه بهتر است بدانید که افراد زمانی بسیار راحتتر کار پیدا می کنند که زبان بومی آن کشور را به راحتی می دانند و در این کشور یعنی کشور کانادا افراد باید زبان انگلیسی را به لهجه ی آمریکایی بسیار  راحت صحبت نمایند تا بتوانند کارفرمای مناسب را پیدا نمایند و به کار مورد نظر جذب شوند . بهتر است بدانید تقریبا سه چهارم از یک ملیون دانش آموزان بین المللی در کشور آمریکا  مشتاق به کار در حین تحصیل می باشند همچنین می توان گفت تمامی این دانش آموزان بین المللی مشتاق به پیدا کردن کار بعد از تحصیل در آمریکا می باشند .

دانش آموزان بین المللی در کشور آمریکا شانس بالاتری در زمینه ی پیدار کردن کار بعد از تحصیل را دار می باشند تا اینکه در حین تحصیل بتوانند کار پاره وقت پیدا نمایند . این افراد افرادی می باشند که در زمینه های مختلف به کار می پردازند البته زمانی که بعد از اتمام تحصیل به کار بپردازند می توانند در زمینه ی رسته ی تحصیلی خود کار  پیدا نمایند اما زمانی که در حین تحصیل می خواهند کار کنند در زمینه های کار دانشجویی  می توانند کار پیدا کنند . ممکن است افراد از طریق کار یا شغل به اخذ اقامت در آمریکا نمایند اما بهتر است بدانید بیشتر افرادی که در پی اخذ اقامت در کشور آمریکا هستند بیشتر مایل هستند تا از طریق کار اقامت خود را تمدید نمایند .

دانشجویان ترم اخر در کشور آمریکا بهتر است بدانند که آنها نباید پس از اتمام کامل دوره ی تحصیلی اقدام به پیدا کردن کار نمایند بلکه آنها باید این امر را در نظر بگیرند که با شروع ترم آخر به طور جدی به دنبال کار مورد نظر خود باشند تا بتوانند به راحتی کار را پیدا کرده و ویزای خود را از تحصیلی به کاری  تبدیل نمایند .

همچنین افراد دانشجو می توانند از طریق موسسات کاریابی نیز اقدام به پیدا کردن و جستجوی کار نمایند و در این زمینه باید  مدارک تحصیلی خود را  به موسسات کاریابی ارائه نمایند تا این موسسه ی کاریابی بتواند مرتبط با رشته ی تحصیلی آنها برای آنها کار پیدا کند .

 

اقامت بعد از تحصیل در آمریکا از طریق ادامه ی تحصیل

افراد بعد از اینکه در مقطع تحصیلی که اقدام کرده بودند اتمام تحصیلات نمودند می توانند از طریق اقدام برای مقاطع بالاتر اقامت خود را تمدید نمایند و در این زمینه چه در مقطع فوق لیسانس و چه در مقطع دکتری و یا پست دکتری می توانند اقدام نمایند . حال این سوال مطرح می باشد که افراد در این مقاطع چند ساعت می توانند کار کنند و این بسایر مد نظر می باشد که افراد در مقطع فوق لیسانس مس توانند به مدت ۲۰ ساعت و در مقطع دکتری به مدت ۳۰ ساعت کار نمایند .

 

حال افرادی که از هر طریقی اقامت مورد نظر را کسب نمودند و کشور آمریکا را انتخاب کردند می توانند به صورت فول تایم کار نمایند و این تایم به مدت ۴۰ ساعت در هفته می باشد که در صورتی که تحصیلات لازم را داشته باشند می توانند شغل مورد نظر را در رابطه با مدرک تحصیلی خود پیدا نمایند که همانطور که گفته شد بهتر است از طریق آژانس های کاریابی اقدام به پیدا کردن کار نمایند .زیرا این آزانس ها بسیار قوی عمل گرده و برای آنها کار مورد نظر را در حیطه ی زمینه ی تحصیلی فرد پیدا می نمایند .

 

زمینه های موجود کاری برای افراد فارغ التحصیل در آمریکا

مهندسی صنایع

مهندسی IT

حسابداری

مهندسی برق

مهندسی کامپیوتر

پزشک عمومی

کارگر ساده

این مشاغل مشاغلی هستند که در کشور آمریکا جذب به کار می شوند و افراد در این زمینه ها می توانند شغل مورد نظر را پیدا نمایند .

در نهایت می توان گفت افراد برای اقامت بعد از تحصیل در آمریکا از وکیل مهاجرت به آمریکا  نیز می توانند کمک بگیرند و همچنین نه تنها در زمینه ی اقامت بعد از تحصیل در آمریکا بلکه در زمینه ی مهاجرت به آمریکا از طریق مختلف مهاجرت تحصیلی به آمریکا ، مهاجرت کاری به آمریکا ، سرمایه گذاری در آمریکا نیز وکیل مهاجرت به آمریکا شما را راهنمایی می نماید . همانطور که گفتیم اقامت بعد از تحصیل در آمریکا از طرق مختلف تحصیل مجدد و کار و یا حتی اقامت بعد از تحصیل در آمریکا می تواند از طریق ازدواج نیز ادامه پیدا کند .

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *