ثبت شرکت در اتریش

 

ثبت شرکت دراتریش

همانطور که مطلع هستید مهاجرت به اتریش راه های گوناگونی دارد . از جمله راههای مهاجرت به این کشور، ثبت شرکت در اتریش می باشد . بهتر است بدانید ثبت شرکت در اتریش همانند دیگر کشورها شرایط و ضوابتی دارد .دولت این کشور افرادی را که قصد ثبت شرکت در اتریش را دارند تشویق می کند و مورد حمایت خود قرار می دهد . ثبت شرکت در اتریش مزایای خاص خود را دارد که شخص متقاضی را تشویق جهت ماجرت به این کشور می کند .در این مقاله سعی بر این داریم تا به شما عزیزان در رابطه با ثبت شرکت در اتریش دهیم امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد .

اقتصاد کشور اتریش :

اقتصاد کشور اتریش یکی از قوی ترین و پیشرفته ترین اقتصاد ها می باشد و بستری مناسبی جهت ثبت شرکت و سرمایه گذاری دارد .شرکای اصلی بازرگانی این کشور آلمان و ایتالیا می باشد .زیر ساخت های اقتصادی کشور اتریش مانند بانکداری ، حمل و نقل ،خدمات و تجارت بسیار قوی و توسعه یافته می باشد .در حال حاضر کشور اتریش به جذب طیف گسترده ای به سرمایه گذاران به خصوص در قالب خدمات می پردازد .

 

مزایای ثبت شرکت در کشور اتریش :

_ تردد در تمامی کشور های عضو شنگن بدون روادید

_ امکان دریافت وام پس ازگذشت ۳ سال از دریافت اقامت دائم کشور اتریش

_ اخذ آسان روادید برای تمامی کشورهاخل اتحادیه اروپا

_امکان افتتاح حساب برای شرکت و یا به طور خصوصی

_استفاده  از برند های تجاری اروپای

_بهره مند ی از قوانین آزاد تجاری و گمرکی در داخل اتحادیه اروپا

 

در کشور اتریش انواع شرکت ها را می توان به ثبت رسانید . تفاوت این شرکت ها در نوع مسئولیت و نحوه پرداخت مالیات می باشد .ما در این مقاله به شرح ثبت شرکت سهامی وثبت شرکت با مسئولیت محدود می پردازیم .

 

شرکت سهامی :

تاسیس شرکت سهامی مختص کسب و کارهای بزرگ می باشد و حداقل سرمایه ای که برای شروع نیاز است  ۷۰٫۰۰۰ یورو می باشد .یکی از سهمامداران نیاز است که اقدامات اولیه را انجام دهد سپس سهام می تواند بین عموم مردم تقسیم شود .تصمیمات اصلی با هیئت مدیره می باشد و هیئت نظارتی که از طرف مجمع عمومی سهامداران انتخاب شده اند بر روند کسب و کار نظارت خواهند داشت .

 

شرکت با مسئولیت محدود :

محبوب ترین نوع ثبت شرکت در اتریش شرکت با مسئولیت محدود می باشد که حداقل میزان سرمایه در آن ۳۵٫۰۰۰ یورو می باشد که در هنگلم ثبت شرکت باید حداقل به میزان ۱۷٫۵۰۰ یورو در حساب شرکت باشد .

 

روند ثبت شرکت درکشور اتریش :

هر یک از شهروندان اتحادیه اروپا و کشور سوئیس می توانند در کشور اتریش اقدام برای ثبت شرکت نمایند . شهروندان سایر کشورها جهت ثبت شرکت در اتریش می بایست اجازه اقامت این کشور را داشته باشند . شخص متقاضی ثبت شرکت باید ۱۸ سال به بالا داشته باشد و هیچ سابقه کیفری نداشته باشد .

لازم به ذکر است که تشکیل هر نهاد اقتصادی در کشور اتریش نیاز به یک دفتر ثبت و یک حساب بانکی است .برای ثبت شرکت در اتریش لازم است قبل از شروع هر گونه فعالیت مالی یک حسابدار اتریشی استخدام شود .

گام اول :

اولین گام جهت راه اندازی یک کسب و کار و ثبت شرکت در اتریش دریافت یک مجوز تجاری در منطقه یا همان اتاق بازرگانی  ezirkshauptmannschaft و یا شهرداری Magistrat است . که این کار حدودا یک روز طول می کشد . برای دریافت این مجوز، متقاضی می بایست باید مدارک و برنامه رسمی و تمام جزئیات و مقرارات داخلی که اساسنامه خوانده می شود  ، جهت بررسی تقدیم نماید  .از جمله اطلاعات به شرح زیرمی باشد:

_اطلاعات شخصی

_طرحی دقیق از کسب و کار

_هدف و دامنه های فعالیت شرکت

_جزییات مربوط به سهام هر یک از سهامداران و سرمیه نهایی شرکت

_نام و آدرس اعضای هیئت مدیره شرکت

_نام وآدرس سهامداران شرکت

_آدرس محل کسب و کار

_روش های تغییر و یا انحلال شرکت

 

اطلاعات شخصی شامل موارد زیر می شود :

نام ، نام خانوادگی ،تاریخ تولد ،محل تولد ، ملیت ، شماره امنیت اجتماعی

 

گام دوم :

گام دیگری که باید قبل از ثبت نام شرکت در اتریش باید انجام شود ، واریز حداقل سرمایه مورد نیاز در یک حساب بانکی است .

جهت ثبت نام شرکت از یک نهاد اتریشی شخص متقاضی می بایست به یک دادگاه محلی Landesgerichte مراجعه نماید . سپس طی اطلاعیه ای شرکت ثبت شده را در یک روزنامه محلی چاپ نماید که این کار حدود هفت روز به طول می انجامد .طی اطلاعیه چاپی می بایست نام اعضای هیات مدیره ، میزان سرمایه ، دامنه فعالیت کسب و کار مشخص بشود .

 

_گذرنامه و گواهی شهروندی

_آدرس محل کسب وکار

_ مشخص نمودن نوع شرکت با مسئولیت محدود  و یا سهامی و اساسنامه  آن

 

شخص متقاضی برای ثبت  شرکت با مسئولیت محدود در کشور اتریش باید هزینه مالی برای دریافت مجوز تجاری پرداخت نماید . این هزینه ها به شرح زیر می باشد :

شارژ مجوز تجاری برای آغاز کسب و کار۴۷٫۳۰ یورو_

_هزینه ثبت نام ۳۲ یورو

محل کسب وکار ۸٫۴۰ یورو_

_میزان سرمایه برای شروع کار ۱۵۲ یورو

قرارداد ۱۰۲ یورو_

شخص متقاضی ۲۸ یورو_

هر یک از شرکاء ۲۰ یورو_

پس از تکمیل و گذراندن دو مرحله و پرداخت تمامی هزینه ها شخص متقاضی می تواند شروع به کسب و کار خود نماید .

 

مالیات در کشور اتریش

همه افراد در کشور اتریش می بایست ۲۰ درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمایند . افرادی که در آمد آنها کمتر از ۳۰٫۰۰۰ یورو می باشد ، معاف از مالیات هستند .

شرکت ها باید ۲۵ درصد از در آمد سه ماهه خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند . حداقل میزان مالیات برای شرکت با مسئولیت محدود ۱۷۵۰ یورو، و برای شرکت سهامی ۳۵۰۰ یورو در هر سال  می باشد .

چنانچه مخارجی که توسط شرکت برای تحقیقات انجام شده موجب پیشرفت و یا بهبود وضعیت اقتصادی کشور اتریش شود تا ۳۵ درصد مالیات را می توان پس گرفت .

شرکت هایی که سود آوری نداشته اند  و مخارج بسیاری متحمل شده اند می توانند  تا  ۶ درصد از مخارج را پس بگیرند .

همچنین دوره های آموزشی تکمیلی که کارمندان شرکت در آن حضور دارند تا ۲۰ درصد معافیت مالیاتی دارند و همچنین می توانند از اعتبارات آموزشی به میزان ۶ درصد از مخارج را باز پس بگیرند .

 

در نهایت می توان گفت ثبت شرکت در اتریش یکی از گزینه های مناسب جهت مهاجرت به این کشور می باشد . مالیاتی که برای شرکت ها در کشور اتریش در نظر گرفته شده نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب می باشد. به همبن دلیل بسیاری از افراد خواهان ثبت شرکت در اتریش می باشد .البته پیشنهاد ما این است اگر شرایط تحصیل در این کشور را دارید ابتدا از راه تحصیل وارد کشور شوید . سپس با در نظر گرفتن در محیط این کشور تصمیم بهتری جهت ثبت شرکت بگیرید . توصیه می کنیم  جهت انجام هر گونه کار مهاجرتی از موسسه MIE با تجربه استفاده نمایید . موسسه MIE با داشتن وکیل مهاجرت و آشنایی قوانین بین المللی شما را در امر مهاجرت یاری می کنند .

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *