سرمایه گذاری در مالزی

سرمایه گذاری در مالزی

مقدمه

موضوع این مقاله در مورد سرمایه گذاری در مالزی و همچنین سرمایه گذاری در بازار سهام مالزی ، روند توضیح مزایا و خطرات ناشی از از سرمایه گذاری در مالزی شرایط اساسی و تاثیر گذار در سرمایه گذاری املاک و مستغلات در مالزی و همچنین مورد نیاز در بحث بیمه و پوشش پزشکی در سرمایه گذاری مالزی است لذا در صورت وجود هرگونه شبهه و سوالات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در مالزی و طرق دیگر مهاجرت به مالزی می توانید با وکلا و  مشاورین برجسته امر حقوق بین الملل  تماس حاصل فرمایید . امید است با مطالعه این مقاله که در خصوص سرمایه گذاری در مالزی تهیه و تکمیل شده است، توانسته باشیم مطالب مفیدی را خدمت شما عزیزان همیشه همراه قرار داده باشیم .

آیا در مورد سرمایه گذاری در مالزی سوالاتی‌دارید؟ آیا می خواهید بیشتر با مسئله سرمایه گذاری در بازار سهام مالزی آشنا شوید ؟ آیا از مزایا و خطرات ناشی از از سرمایه گذاری در مالزی مطلع هستید؟ آیا از الزامات مورد نیاز برای سرمایه گذاری  مالزی اطلاعاتی دارید ؟

 

مزایا و خطرات ناشی از سرمایه گذاری در مالزی

مالزی دارای یک دولت محور باز و تازه صنعتی اقتصاد بازار . بین سال های ۱۹۵۷ تا ۲۰۰۵ گزارش رشد تولید ناخالص داخلی این کشور (GDP) نرخ ۶٫۵۵٪ به طور متوسط بوده است که آن را به یکی از بهترین اقتصادهای ساخته شده در منطقه تبدیل کرده است.  نرخ رشد بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ در کشور مالزی کاهش یافته که فقط ۱٫۲۹٪ بوده است اما با این حال کشور مالزی به عنوان اقتصاد بالغ شناخته می شود .

با توجه به شاخص رقابت IMD، اقتصاد مالزی چهاردهمین بازار رقابتی در جهان و رتبه پنجم در میان کشورهای با جمعیت بیش از ۲۰ میلیون شناخته می شود، که آن را بالاتر از کشورهایی هایی مانند ژاپن، استرالیا، و انگلستان قرار داده است.  بانک جهانی نیز این کشور را به عنوان ششمین کشور در جهان در جهت فعالیت مثبت انجام کسب و کار و ششمین کشور فعال برای سرمایه گذاری خارجی انتخاب کرده است .

از معایب سرمایه گذاری در مالزی هم می توان تنش های سیاسی در این کشور اشاره نمود در حالی که کشور از گذشته به بررسی دقیق سرمایه گذاری پرداخته است. مسائل سیاسی و انتخاباتی نیز همچنان به طاعون کشور معروف است و باعث بی ثباتی شده است.

سرمایه گذاری در بازار سهام مالزی

تبادل وجوه معامله (ETF) نشان دهنده ساده ترین راه برای سرمایه گذاری در مالزی می باشد.

سبد متنوعی از خرید و فروش سهام، اوراق بهادار و همچنین خرید و فروش در بورس سهام ایالات متحده را می توان در مالزی امتحان نمود .  ETF محبوب ترین گزینه برای سرمایه گذاری در مالزی است . iShares و MSCI شاخص صندوق بورس در مالزی می باشد  (: EWM NYSE)

قبضهای سپرده آمریکایی (ADR) :  گزینه دیگری برای سرمایه گذاران بین المللی در مبادلات خارجی می باشد . در این نوع سرمایه گذاری فرد می تواند به عنوان بخش کوچکی از یک مجموعه بزرگ که معمولا شرکت ها هستند این قبض های سپرده را خریداری کند. اما سرمایه گذاران باید آگاه باشند که بسیاری از این سپرده های ADR نسبتاً جامد هستند و ممکن است خرید و فروش با قیمت های جذاب با دشواری همراه باشد.

در اینجا برخی از سپرده های ADR مالزی را ملاحظه می فرمایید :

  • بانکداری مالایا برهاد (MLYBY)
  • گنتینگ برهاد (GEBHY)
  • گنتینگ مالزی (BHD  GMALY )
  • MBF برهاد (MBFBY)
  • Tenaga Nasion برهاد (TNABY)

در نهایت، سرمایه گذاران بین المللی می تواند با شرکت های فهرست شده در بورس اوراق بهادار و بورس مالزی سرمایه گذاری نمایند. کشور مالزی یکی از فعالترین و سودمند ترین بازارهای تجاری در آسیا است و طیف گسترده ای از گزینه های سرمایه گذاری را ارائه می دهد .

 

سرمایه گذاری املاک و مستغلات در مالزی

 

  • پس از تمرکز بر مساعی سال ها پیش، مالزی ساخته شده است گردشگری سوم بزرگترین کمک درآمد خود را. این ساخته شده است . سرمایه گذاری املاک و مستغلات روشی بسیار محبوب از سرمایه گذاری برای بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی می باشد . با توجه به راهنمای ملک جهانی، میانگین قیمت خانه در مالزی نزدیک به ۵۰٪ بین سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲ افزایش یافته است، در حالی که بازار به شدت رقابتی است.
  • برنامه اصلی  مالزی خانه دوم من برای اشخاص غیر مالزیایی ویزا ی ده ساله ارائه می دهد. در امتیازات MM2H تا کنون بیش از ۳۰۰۰۰ نفر مورد تایید قرار گرفته اند.
  • متقاضیان مجاز می باشند به همراه وابستگان خود (فرزندان کمتر از ۲۱ سال سن، کودکان معلول، و پدر و مادر با سن بیش از ۶۰ سال) تحت ویزای MM2H اقدام نمایند. فرزندان بالای ۲۱ سال باید برای اخذ اقامت به صورت جداگانه اقدام نمایند.
  • دلایلی که مردم علاقه مند به زندگی در مالزی می باشند شامل هزینه های پایین زندگی، زیرساخت های توسعه یافته، کشوری توریستی وجذاب با کیفیت عمومی زندگی و…..
  • برنامه MM2H برای تمام کشورهای به رسمیت شناخته شده توسط مالزی باز است اما این برنامه دارای نیازهای متعدد است. این الزامات شامل یک درآمد حداقل ماهانه، حداقل دارایی ها ، سپرده ثابت، به علاوه قوانین مختلف دیگر است.  محرومیت از همسران خارجی از شهروندان مالزی در فوریه ۲۰۰۹ برداشته شد و آنها در حال حاضر مجاز برای ویزای MM2Hهستند..

نیاز مالی برای MM2H

متقاضیان ملزم به نشان دادن منابع مالی کافی برای زندگی در مالزی می باشند  بدون نیاز  به کاریابی و یا کمک های دیگر از دولت.

برای متقاضیان زیر ۵۰  سال نشان دادن دارایی بالای  ۵۰۰۰۰۰  رینگت و درآمد ماهانه بیش از ۱۰۰۰۰  رینگت مورد نیاز است.

متقاضیان بالای ۵۰ سال دارایی بیش  ۳۵۰۰۰۰  رینگت و درآمد ماهیانه  ۱۰۰۰۰ رینگت مورد نیاز است.

دارایی های قابل قبول برای افراد بالای ۵۰ شامل پول نقد در بانک، اوراق قرضه و اوراق بهادار می باشد .

 

قوانین سرمایه گذاری اشتغال / کسب و کار برای MM2Hers

دارندگان ویزای MM2H سن ۵۰ ساله و بالاتر می تواند تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. این برای دارندگان ویزایی که مهارت های تخصصی در برخی رشته های مورد تایید است قابل اجرا می باشد که تابع مقرراتی مانند دیگر سرمایه گذاران خارجی خواهد شد، اما اجازه داده می شود به طور فعال  روز به روز در حال اجرا از کسب و کار درگیر می شود. در صورتی که مایل به این کار آنها باید ویزای خود را به یک مجوز کار تغییر دهید.

ضامن

همه متقاضیان نیاز به یک ضامن در مالزی برای حمایت از کار دارند . علاوه بر این یک باند شخصی تا RM2000 قبل از ویزا صادر خواهد شد که مورد نیاز خواهد بود.

پوشش بیمه و گزارش های پزشکی برای MM2H

متقاضیان و وابستگان آنها باید یک پوشش بیمه پزشکی از یک شرکت بیمه معتبر در مالزی داشته باشند. همه متقاضیان و وابستگان آنها باید یک معاینه پزشکی از هر بیمارستان خصوصی یا کلینیک معتبر در مالزی داشته باشند. در صورت وجود این شرایط نامه ای مبنی بر “تصویب مشروط” صادر می شود.

وابستگان

متقاضیان مجاز به همراه وابستگان (فرزندان کمتر از ۲۱ سال سن، کودکان گام، کودکان معلول، و پدر و مادر) تحت ویزای MM2H وارد  می شوند. وابسته به حضور در مدرسه در مالزی نیز مورد نیاز برای برای ویزای دانشجویی که اجازه می دهد آنها را برای ادامه تحصیل خود را در مدارس و یا موسسه آموزش عالی به رسمیت شناخته شده توسط دولت اعمال می شود.

خرید خانه

هر شرکت کننده مجاز به خرید تعداد نامحدودی از خوابگاه حداقل قیمت قابل اجرا می باشد که مثلا برای یک فرد خارجی خرید ملک حداقل ۱۰۰۰۰۰۰ RM  می باشد هر چند برخی از ایالات، مثل پنانگ، برای دارندگان ویزای  MM2H این هزینه پایین تر است. همه خریدها باید توسط مقامات دولتی تایید شده باشد.

 

نتیجه گیری

هدف ازنگارش این مقاله، تشریح و توضیح شرایط مورد نیاز سرمایه گذاری در مالزی ، توضیحی از مزایا و خطرات ناشی از از سرمایه گذاری در مالزی است که با توجه به توریستی بودن کشور مالزی و بازار کاری مطلوب در کشور مالزی بتوانیم اطلاعات درستی را به خواننده این مطلب بدهیم تا با توجه به شرایط موجود اگر قصد مهاجرت به کشور مالزی را دارد با مشورت وکیل مهاجرت که به قوانین کشور مالزی مسلط می باشد تماس حاصل نموده تا بتواند مناسب ترین تصمیم را اتخاذ نماید .

 

نگارنده : الناز رحیمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *