شرایط اخذ اقامت نیوزلند

شرایط اخذ اقامت نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند در سالیان اخیر متقاضیان بسیار زیادی داشته است. برای متقاضیان مهاجرت به نیوزلند آگاهی از شرایط اخذ اقامت نیوزلند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نیوزلند به واسطه زیرساخت های مناسب علمی، اشتغال، تجاری و … مقصد بسیاری از مهاجرین از کشورهای مختلف است. برای حصول اطلاع از شرایط اخذ اقامت نیوزلند مطالعه مقاله زیر را پیشنهاد می کنیم. در این مقاله تلاش شده شرایط اخذ اقامت نیوزلند، روش های مختلف اخذ اقامت نیوزلند و به طوری کلی مقررات و قوانین نیوزلند در باب مهاجرت اتباع خارجی به نیوزلند بررسی و تشریح گردد. همان گونه که مستحضرید شرایط اخذ اقامت نیوزلند یکی از موضوعاتی است که در علم حقوق و در زیر شاخه حقوق بین الملل خصوصی به آن پرداخته شده است. از این رو توصیه می گردد برای کسب اطلاعات تخصصی در این مورد  و همچنین آشنایی با طرق مهاجرت به نیوزلند و اخذ اقامت این کشور به کارشناسان و وکیل مهاجرت به نیوزلند مشاوره اخذ کنید. وکیل مهاجرت بواسطه تسلط بر قوانین نیوزلند و شرایط اخذ اقامت نیوزلند شما را در این مسیر هدایت و راهنمایی خواهد نمود.

درخواست اجازه اقامت در نیوزلند

درخواست اقامت باید به اداره مهاجرت نیوزیلند (NZIS) ارسال شود. شما می توانید از NZIS بخواهید به شما بسته درخواست  ارسال کند، و یا از وب سایت خود اداره مهاجرت دانلود کنید. بررسی و رسیدگی به تمام مسائل مربوط به مهاجرت، مانند ویزا، اجازه کار، مجوز تحصیل و اجازه اقامت محدود با  NZISمی باشد. برابر قانون مهاجرت نیوزلند مصوب سال ۱۹۸۷ شما برای دریافت اجازه اقامت باید قصد مهاجرت به نیوزلند را داشته باشید اقامت ممکن است برای زندگی، تحصیل و کار به شما اعطا شود. برای انجام فرایند اخذ اقامت نیوزلند هزینه های جاری ارائه درخواست نیز می بایست پرداخت شود. که این هزینه ها بسته به نوع ویزای درخواستی متفاوت است.

شرایط اخذ اقامت بسته به نوع اقامت متفاوت است از این رو اداره مهاجرت نیوزلند در مورد راه های مهاجرت طبقه بندی مشخصی ایجاد نموده است. این طبقه بندی عبارت است از:

  • دسته مهارت های عمومی که بر اساس سیستم امتیازبندی طراحی شده است. اگر شما واجد امتیازات لازم باشید می توانید اقامت نیوزلند را دریافت نمایید. مواردی که در این مورد حائز اهمیت است شامل (سن متقاضی، سوابق کاری و تحصیلی فرد متقاضی، مهارت های زبانی، داشتن پیشنهاد شغلی، داشتن اسپانسر و حامی نیوزلندی و میزان دارایی که شما قصد دارید به نیوزلند منتقل نمایید) از جمله ویزاهایی که به شخص متقاضی تعلق می گیرد ویزای تحصیلی و ویزای کاری است که در مورد اول اخذ پذیرش از دانشگاه نکته کلیدی و ویژه می باشد و در مورد دوم داشتن یک کارفرمای رسمی به عنوان اسپانسر در نیوزلند درصد قبولی درخواست شما را بالا می برد. به منظور اخذ اطلاعات تکمیلی می توانید با وکیل مهاجرت به نیوزلند در این خصوص مشاوره تخصصی داشته باشید.
  • دسته کسب و کار و بیزینس برای متقاضیان کمک به رشد اقتصادی نیوزلند تعریف شده است و به دو شاخه کلی سرمایه گذاری و کارآفرینی تقسیم می شود.
  • دسته سوم خانواده می باشد که تعلق به کسانی دارد که یا همسر رسمی یک شهروند یا مقیم دائم نیوزلند هستند و یا عضو خانواده و فرزند زیر ۱۸ سال فرد مذکور می باشند.
  • این دسته شامل سهمیه خانوادگی می شود که به صورت سالانه ظرفیت محدودی از کسانی که فرزند/نوه/خواهر/برادر آنها در نیوزلند حضور دارند و از راه های دیگر نمی توانند وارد خاک نیوزلند شوند اجازه اقامت در نیوزلند را اخذ می کنند.
  • خانواده شخص پناهنده در نیوزلند نیز که از هیچ یک از طرق ذکر شده نتوانند به نیوزلند بروند می توانند از طریق این طرح به عضو خانواده خود بپیوندند. می بایست شخص حاضر در نیوزلند از نظر مالی و اسکان بتواند خانواده خود را تامین نماید.
  • طرح های سه گانه محدود نیز برای اخذ اقامت نیوزلند وجود دارد: طرح سهمیه سیمون، طرح اقیانوس آرام و سهمیه جزایر پیتکرن از این جمله اند.

شرط دیگر اخذ اقامت نیوزلند مدارک بهداشت و سلامت متقاضی است. برای اثبات اینکه شما و همراهان شما از نظر سلامتی قابل قبول هستید می بایست در معاینات پزشکی شرکت نموده و گواهی سلامت دریافت کنید. این مدارک باید طی سه ماه پیش از درخواست ویزای شما اخذ شده باشند. ارائه گواهی پلیس کشور متبوع خود مبنی بر نداشتن سوء سابقه کیفری به منظور مشخص شدن اینکه شما و خانواده شما دارای شخصیت مناسبی هستید. این نامه باید ۱۰ سال گذشته را در بر بگیرد. چنانچه شخصی طی ۱۰ سال گذشته به بیش از ۱۲ ماه حبس محکوم شده باشد ممکن است برای دولت نیوزلند خطر محسوب و ویزای او رد شود.

تسلط به مهارت های زبانی نیز از جمله شرایط الزامی برای اخذ اقامت نیوزلند به شمار می رود که بسته به نوع ویزای درخواستی ممکن است میزان آن متفاوت باشد. هنگام اخذ تصمیم در خصوص درخواست شما در NZIS این مورد که آیا شما قادر به حمایت و پشتیبانی مالی از خود و همراهان خود طی ۲ سال حضور و زندگی در نیوزلند هستید یا نه حائز اهمیت خواهد بود و متقاضی می بایست پیش از مراجعه به سفارت بتواند منابع مالی کافی برای رفع این موضوع را داشته باشد.

آیا امکان اعتراض به رد شدن درخواست ویزا وجود دارد؟ بله شما می توانید ظرف ۴۲ از تاریخ رد درخواست شما به اداره بازبینی اقامت نیوزلند اعتراض خود را ابلاغ نمایید. این نهاد ممکن است به دو حالت تصمیم اخذ نماید. حالت اول اینکه نظر افسر ویزا را رد نماید و مجدداً برای بررسی درخواست وقت تعیین شود. حالت دوم نیز ممکن است نظر افسر ویزا تایید شود و در این حالت چنانچه متقاضی اعتراض داشته باشد می بایست با راهنمایی وکیل مهاجرت به نیوزلند در خصوص رای هئیت تجدید نظر و بازبینی اعتراض قانونی نماید.

امید است در این مقاله توانسته باشیم الزامات و شرایط اخذ اقامت در نیوزلند را برای شما تشریح نماییم. همانگونه که بعرض رسید و مطالعه فرمودید شرایط اخذ اقامت نیوزلند در دسته بندی های مختلفی قابل بررسی است و به جهت پیچیدگی این موضوع پیشنهاد می شود چنانچه شما خواهان تحصیل در نیوزلند و اخذ ویزای دانشجویی در نیوزلند هستید یا اینکه ازطریق ویزای کاری قصد اخذ اقامت نیوزلند را دارید و یا حتی با عنوان کارآفرینی و سرمایه گذاری در نیوزلند قصد ورود به این کشور را دارید از وکیل مهاجرت به نیوزلند راهنمایی اخذ نمایید تا در طول این مسیر با دید کارشناسی و بر اساس قوانین نیوزلند قدم برداشته و از هر گونه اشتباه یا مشکلات احتمالی مصون باشید.

نگارنده: فرشاد پورآذر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *