شرایط ترک تابعیت استرالیا

شرایط ترک تابعیت استرالیا

در این مقاله سعی بر این است برای شما عزیزان در رابطه با شرایط ترک تابعیت استرالیا توضیح دهیم. و بتوانیم تمام اطلاعات مورد نیاز را در رابطه با شرایط ترک تابعیت استرالیا توضیح دهیم. اخذ اقامت و تابعیت از کشورها از موضوعاتی است که افراد زیادی به دنبال آن هستند همینطور شرایط ترک تابعیت در استرالیا در کنار اقامت برای افراد از موضوعات بین المللی مهم می باشد. به طور کلی می دانید شرایط ترک تابعیت استرالیا قواعد و اصول خاصی را دارد که باید تمام شرایط را بررسی کنید و تمام اطلاعات را داشته باشید. بهتر است بدانید که در موضوع شرایط ترک تابعیت در استرالیا از وکیل مهاجرت کمک بگیرید تا خدایی نکرده با مشکل مواجه نشوید.

افراد باید قبل از ورود به کشور بدانند که از چه طریقی می توانند تابعیت را اخذ نمایند. از راه های اخذ تابعیت، تابعیت از طریق تولد، ازدواج، تحصیل، کار و … می باشد که هر کدام شرایط خاص و ویژه ای را به همراه خواهد داشت. در بعضی مواقع ورود افراد به معنی این است که می خواهد تابعیت کشور مورد نظر را کسب نماید در بعضی مواقع ورود به این معناست که فرد در ابتدا باید به یک بهانه ای وارد کشور شود و در صورتی که شرایط را مناسب دید و از شرایط لازم برخوردار بود جهت اخذ اقامت و در نهایت تابعیت اقدام نماید.

مفهوم تابعیت در کشور استرالیا

تابعیت حق مسلم هر فردی است و هر فردی تابعیت هر کشوری را داشته باشد، از تمام حق و حقوق آن کشور برخوردار خواهد بود و دولت هم نمی تواند تابعیت را از افراد سلب نماید. در صورتی تابعیت سلب می شود که فرد خودش در خواست دهد و یا تابعیت کشوری را به دست آورد که تابعیت مضاعف را قبول نداشته باشد در این شرایط تابعیت اولیه از فرد سلب خواهد شد.

شرایط ترک تابعیت در استرالیا

برای ترک تابعیت استرالیا فرد باید شرایط خاصی را داشته باشد: حداقل ۲۵ سال سن داشته باشد، به بلوغ فکری رسیده باشند و شرایط انتخاب را داشته باشند. همانطور که در جریان هستید راه های زیادی برای اخذ تابعیت وجود دارد. اما موضوع این است که عوامل ترک تابعیت چیست. آیا عوامل خاصی مبنی بر ترک تابعیت استرالیا وجود دارد؟

  • ممکن است فرد به صورت کاملا ارادی تابعیت استرالیا را از خود سلب کند در این وضعیت تابعیت استرالیا از فرد سلب خواهد شد.
  • در صورتی که فرد تابعیت استرالیا را داشته باشد و کشور دیگری که جهت اخذ تابعیت آن اقدام می نماید، تابعیت مضاعف را قبول نکند. در این شرایط فرد به صورت کلی باید تابعیت خود را سلب نماید.
  • در صورتی که فرد مدارک جعلی و تقلبی به کشور ارائه کرده باشد، به عنوان مجازات تابعیت و اقامت از فرد سلب خواهد شد.

نکته قابل توجه این است که آیا سلب تابعیت پدر و مادر بر روی فرزندان هم تاثیر می گذارد؟ در صورتی که فرزندان تابعیت خود را از طریق پدر و مادر کسب کرده باشند تابعیت فرزندان به علت خلاف پدر یا مادرشان سلب نمی شود.

در نظر داشته باشید در صورتی که فرزندان تابعیتی غیر از تابعیت استرالیا را نداشته باشند، تابعیت استرالیا از آنها سلب نخواهد شد. این موضوع تا قبل از ۲۲ نوامبر ۱۹۸۴ بود اما بعد از این تاریخ اگر تابعیت از والدین سلب شود بر روی فرزندان هم تاثیر مستقیم دارد. این در مواردی است که تابعیت از هر دو یعنی هم پدر و هم مادر سلب شود اما اگر یکی از آنها هنوز تابعیت داشته باشند فرزند هم تابعیت خود را حفظ  خواهد کرد.

شرایط اخذ تابعیت در استرالیا

نکته ی بسیار جالب در رابطه با کسب تابعیت دراسترالیا وجود دارد که شاید افراد زیادی از آن بی خبر باشند. برای اخذ تابعیت استرالیا باید آزمونی را که در تمام استرالیا و اداره مهاجرت برگزار می شود شرکت نمایید و در صورت قبولی اجازه ی کسب تابعیت خواهید داشت.در این آزمون سنجش افراد در مورد اطلاعات کلی استرالیا و همچنین مسولیت های افراد در کشور می باشد. سوالات این آزمون ۲۰ عدد می باشد که تقریبا باید ۱۵ سوال از این ۲۰ سوال را پاسخ دهند.

یکی از راه های اخذ تابعیت در استرالیا که باید به طور کامل بررسی کرد، تابعیت از طریق تولد می باشد. در همه ی کشورها دو سیستم برای اخذ تابعیت وجود دارد: سیستم خاک و سیستم خون. که در کشور استرالیا از طریق سیستم خون برای افرادی که در خاک استرالیا به دنیا می آیند محاسبه خواهد شد. از سال ۱۹۸۶ قانونی تصویب شد که اگر فرد در کشور استرالیا متولد شود و یکی از والدین آن تبعه یا مقیم کشور استرالیا باشند می تواند تابعیت کشور استرالیا را به دست آورد.

اگر یکی از والدین به واسطه ی راه های مختلف وارد کشور شده باشند و تابعیت استرالیا را به دست آورده باشند زمانی می توانند برای فرزندانشان اقدام نمایند که ۲ سال از اقامتشان کذشته باشد.

راه دیگری که متقاضی می تواند جهت اخذ تابعیت استرالیا اقدام نماید مهاجرت تحصیلی به استرالیا می باشد. افراد می توانند جهت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف اقدام نمایند. در صورتی که فرد متاهل باشد می تواند جهت ورود همراهان خود اقدام نماید. البته همراه فقط همسر و فرزند محسوب می شود. ( فرزندان زیر ۱۸ سال )

دانشجو در حین تحصیل اجازه ی کار پاره وقت خواهد داشت. دانشجویان بعد از تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اجازه ی ۲ سال کار دارند. همچنین در بعد از اتمام تحصیل در مقطع دکترا به مدت ۴ سال اجازه ی کار دارند.

همینطور راه های دیگری برای ورود به کشور استرالیا و اخذ اقامت و تابعیت وجود دارد که باید با آن آشنا باشید و بعد اقدام نمایید.

کشور استرالیا در شرایط خاص تابعیت مضاعف را می پذیرد. در صورتی که فرد تابعیت کشور دیگری را داشته باشد می تواند جهت اخذ تابعیت استرالیا هم اقدام نماید در واقع به ترک تابعیت در کشور خود مجبور نمی کند و هر دو تابعیت را می پذیرد.

در نهایت شرایط ترک تابعیت استرالیا از مهمترین موضوعات بین المللی می باشد کسب تابعیت استرالیا کار ساده ای نیست پس افراد باید برای حفظ تابعیت تلاش خود را داشته باشند. شرایط ترک تابعیت استرالیا موارد خاصی داشت که از مهمترین آن ارائه ی مدارک جعلی و تقلبی است. در این بین افرادی هم وجود دارند که بی تابعیت هستند و با کسب شرایط خاص، کشور استرالیا از این افراد حمایت خواهد کرد. برای همه ی شهروندان استرالیایی احترام به حقوق و قانون کشورها بسیار حائز اهمیت می باشد. و در صورتی که به قانون آنها احترام گذاشته نشود ممکن است با مشکل و ترک تابعیت استرالیا رو برو شوند. در مورد این موضوعات مهم حتما از وکیل مهاجرتی به ترک تابعیت در استرالیا کمک بگیرید تا در ادامه ی کار با مشکل مواجه نشوید.

نگارنده: آرزو نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *