تحصیل رایگان در دانمارک

تحصیل رایگان در دانمارک

آیا به دنبال تحصیل رایگان در دانمارک هستید ؟ آیا از شرایط تحصیل رایگان در دانمارک آگاهی دارید ؟ بسیاری از افرادی که به دنبال تحصیل در اروپا هستند , تحصیل رایگان در دانمارک را انتخاب می نمایند . افراد برای این که بتوانند تحصیل رایگان در دانمارک داشته باشند , باید دارای یک سری شرایط باشند . ما در این مقاله سعی بر شناساندن شرایط و مدارک تحصیل رایگان در دانمارک داریم . شما می توانید از راه های دیگر مهاجرت نظیر مهاجرت کاری به دانمارک ، مهاجرت سرمایه گذاری به دانمارک نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود راجع به تحصیل رایگان در دانمارک را از وکیل مهاجرت به دانمارک جویا شوید.

دانمارک بین دروازه های شمالی و غربی اروپا واقع شده و یک کشور تقریبا کوچک است، اما مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان بین المللی به حساب می آید. ۵ دانشگاه از ۸ دانشگاه های دانمارک در رنکیگ دانشگاه های جهانی  , QS جزو ۴۰۰ دانشگاه اول دنیا هستند  . همچنین در سال  ۲۰۱۴-۲۰۱۵  دانشگاه کپنهاگ دانمارک در رده ۴۵ رنکینگ  جهانی قرار گرفت .

هزینه تحصیل در دانمارک برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا رایگان است , ولی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا شهریه ها تقریبا ناچیز هستند . بیشتر مقاطع به ویژه در مقطع کارشناسی به زبان دانمارکی تدریس می شوند  , اما در صورت تمایل می توانید برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی و آلمانی هم تحصیل نمایید .

تحصیل در دانمارک برای کودکان ۷ الی ۱۶ ساله که شامل مقاطع دبستان و اول متوسطه است , به صورت اجباری و رایگان می باشد . تحصیل در دانمارک در مقاطع دبستان و دبیرستان مجموعا ۱۳ سال است که ۱۰ سال آن دوره دبستان و ۳سال آن دوره دبیرستان می باشد که طی کردن این ۱۳ سال تحصیلی و گرفتن مدرک دیپلم لازمه ی ورود به دانشگاه های کشور دانمارک است . دانش آموزان در مقطع دبیرستان یا می توانند با طی کردن سه سال تحصیلی برای ورود به دانشگاه ها آماده شوند یا می توانند در رشته های فنی و حرفه ای برای ورود به بازار کار و شغل های خاص مهارت های لازم را کسب نمایند .

 

تحصیل رایگان با کمک هزینه

با توجه به این که تحصیل در دانشگاه های دانمارک مستلزم پرداخت هزینه در حدود سالی ۱۲۰۰۰ یورو می باشد ، این امر موجب گشته تا درخواست پذیرش به منظور ادامه ی تحصیل در این کشور کاهش بیابد و با توجه به وضعیت اقتصادی قوی در این کشورها و وجود بازار کار نسبتا خوب ، دانشگاه ها تسهیلات و امکاناتی را برای دانشجویان با استعداد فراهم کرده اند ، لذا چنانچه دانشجوی دارای سوابق تحصیلی مناسبی باشد , یعنی به عبارتی داری معدل بالای ۱۷ و مدرک زبان IELTS  با نمره ۶٫۵ باشد , می تواند از این امکانات و تسهیلات استفاده نموده و نه تنها تحصیلات خود را به صورت رایگان انجام دهد , حتی امکان دریافت حقوق و کمک هزینه زندگی نیز وجود خواهد داشت ، البته توجه به این نکته که متقاضی دارای هزینه اولیه حدود ۵۰ میلیون تومان می باشد نیز ضروری می باشد .

به طور نمونه چنانچه متقاضی جهت دوره لیسانس از کشور دانمارک پذیرش دریافت کند , تحصیلات برای وی رایگان خواهد بود و حدود ماهی ۲۰۰۰ کرون حقوق دریافت خواهد کرد و چنانچه پذیرش فوق لیسانس داشته باشد , حدود ۴۰۰۰ کرون حقوق دریافت می کند که هزینه زندگی فرد با ۴۰۰۰ کرون پوشش داده خواهد شد . دقت فرمایید که داشتن معدل بالا و مدرک IELTS  الزامی می باشد , ولی نوع دانشگاه مطرح نمی باشد و مطمئنا هرچه سابقه آکادمیک بهتری داشته باشد , این شانس افزایش پدا خواهد کرد . این شرایط در دانشگاه های دانمارک جاری است و چنانچه متقاضی دارای مقاله های بین المللی باشد و از دانشگاه های مطرح ایران فارغ التحصیل شده باشد , می توان جهت دریافت پذیرش دانشگاه های سوئد نیز اقدام کرد .

فرصت ویژه تحصیل رایگان در دانمارک

رشته های زیر با شرایط زیر امکان پذیرش همراه با حقوق از دانشگاه را دارا می باشد.

بهداشت عمومی در مقطع فوق لیسانس (Public Health)

شرایطی که برای این امر لازم است :

۱- دارا بودن لیسانس مرتبط مثل  :

–    Public Health

–    Medicine

–    Biomechanics

–    Sports Science

–    Human Biology

–    Dentistry

–    Biomedicine

–    Nursing

–    Physiotherapy

–    Ergonomics

–    Nutrition

–    Midwifery

–    Biomedical laboratory technician

–    Global Nutrition and Health

–     Teacher with main subject/specialisation within sports/health

 

۲-  معدل باید بالای ۱۶ سال باشد .

 

۳- مدرک آیلتس با نمره ۶٫۵ باید داشته باشد .

 

 

شرایط کمک هزینه نحصیلی در مقطع لیسانس در رشته های مدیریت و کامپیوتر و فنی

 

۱/ رشته مدیریت بازرگانی

 

۲/ رشته طراحی صفحات وب

 

۳/ رشته نرم افزار کامپیوتر

 

۴/ رشته فشن دیزاین

 

۵/ رشته مدیریت فنی

 

۱ – مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی با معدل بالای ۱۶ داشته باشد .

 

۲- سن باید زیر ۲۴ سال  باشد .

 

کمک هزینه تحصیلی شامل حقوق ماهیانه و معافیت از پرداخت شهریه خواهد شد .

تحصیل در مقطع دکترا در کشور دانمارک مثل دیگر کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی رایگان می باشد و شغل محسوب می شود . در مقطع دکترا در کشور دانمارک به دانشجو حقوق هم خواهند داد . لازم به یادآوری است  دانشجویان پس از اتمام دوره ی دکترا اقامت دائم خواهید گرفت . البته پذیرش از ابتدا در دکترا امکان پذیر نیست و باید برای ارشد مجدد اقدام نمود .

 

مزایای تحصیل در دانمارک :

 

– ارائه ی دروس دانشگاهی به زبان انگلیسی و ایجاد یک محیط بین المللی در دانمارک

 

۲- تمرکز درس های دانشگاهی بر روی حل مشکلات واقعی در کار و پروژه ها

 

۳- وجود یک محیط گرم و صمیمی بین استادان و دانشجویان در محیط دانشگاه

 

۴- این کشور همیشه در بین برترین کشورها در کیفیت آموزشی و تحصیل می باشد.

 

۵- ارائه ی بیشتر از ۶۵ رشته ی تحصیلی در دانمارک

 

۶- امکان اشتغال پاره وقت در دوران دانشجویی

 

۷-  وجود مراقبت های پزشکی رایگان در این کشور

 

۸-  وجود امنیت اجتماعی ، امکان دریافت اسکالرشیپ و دریافت حقوق بیکاری

 

۹- امکان پذیرش در دانشگاه ها بدون داشتن مدرک زبان

 

۱۰- انتخاب دانمارک به عنوان شادترین کشور دنیا در سال ۲۰۱۵

 

 

در انتها از مطالب گفته شده می توان چنین برداشت نمود که تحصیل رایگان در دانمارک وجود دارد و برای استفاده از  امکانات تحصیل رایگان در دانمارک باید یک سری شرایط را دارا بود . البته فقط تعدادی از دانشگاه ها با رشته های محدودی مقدمات تحصیل رایگان در دانمارک را مهیا می کنند . در پایان چنانچه شما خواهان دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل رایگان در دانمارک باشید , می توانید از طریق وکیل مهاجرتی دانمارک اقدام نمایید .

 

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *