اقامت از طریق ثبت شرکت در اتریش

اقامت از طریق ثبت شرکت در اتریش

 

ایا اقامت از طریق ثبت شرکت دراتریش امکان پذیر است ؟ ایا با انواع ثبت شرکت در اتریش اشنایی دارید ؟ ایا اقامت از طریق ثبت شرکت در اتریش شامل مالیات می شود ؟ کسر مالیات در ثبت شرکت در اتریش به چه مواردی تعلق می گیرد ؟ اقامت از طریق ثبت شرکت در اتریش به چه مدارکی نیاز دارد ؟ ایا ثبت شرکت در کشور اتریش مزایایی دارد ؟ اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در اتریش بعد از چه مدت امکان پذیر است ؟ ایا از طریق ثبت شرکت در اتریش می توان پاسپورت گرفت ؟ اقامت از طریق ثبت شرکت در  اتریش به چه مقدار سرمایه نیاز دارد ؟ افراد از طریق ثبت شرکت در اتریش چه نوع اقامتی می توانند اخذ نمایند ؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود در ارتیاط با اخذ اقامت از روش ثبت شرکت در اتریش با ما همراه باشید .

 

کشور اتریش همواره پذیرای سرمایه گذاران می باشد و افراد غیر اتریشی می توانند با خرید یا تاسیس شرکت و انجام معاملات تجاری و بازرگانی در این کشور اقامت نمایند . ثبت شرکت در کشور اتریش یکی از روش های اخذ اقامت در این کشور می باشد. انواع مختلف شرکت با تفاوت در سطح مسئولیت و نحوه پرداخت مالیات در کشور اتریش وجود دارد ، از انواع این شرکتها می توان به شرکت با مسئولیت محدود ( معمولترین نوع ثبت شرکت ) ، شرکت سهامی خاص ، شرکت با تشکیلات باز ، تشکیلات شرکتی مطابق با قوانین اتحادیه اروپا ، تشکیلات شخصی ، تشکیلات شرکتی تشکیل شده از افراد حقیقی و حقوقی ، تشکیلات شرکتی با مشارکت در بخش سرمایه گذاری و …. اشاره کرد .

به طور معمول شرکت های موجود در کشور اتریش بخصوص شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی خاص ملزم به پرداخت مالیات می باشند که نرخ مالیات بر سود شرکت ها از سال ۲۰۰۵ از ۳۴ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته است که همین امر موجب توجه بیشتر سرمایه گذاران خارجی شده است .

در صورت محاسبه ارزش شرکت از روش های مختلف ، معافیت تحقیقاتی ـ اموزشی ـ حرفه ای ، کسر مالی در صورت وقوع ضرر و زیان ، به جریان انداختن ذخیره های مالی ساکن میزان بار مالیاتی مشمول شرکت کاهش می یابد . در حال حاضر میزان بار مالیاتی موثر شرکت ها و تشکیلات سرمایه داری در کشور اتریش حدود ۲۳ درصد اعلام شده است .

از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشور اتریش عبارتند از :

  • اساسنامه شرکت و تنظیم ان
  • گواهی مجوز تاسیس شرکت مذبور
  • پر کردن فرم ثبت شرکت در اتریش
  • طرح توجیهی اقتصادی
  • مشخصات شرکت مانند نام ، موضوع و نوع فعالیت شرکت ، میزان مبلغ سرمایه گذاری ، تعیین مدیر عامل ، تعداد سهامداران ، میزان سهم سهامداران شرکت ، ادرس شرکت و …..
  • تعیین مدیر عامل ، اعضای شرکت ، حسابرس ، مشاورین حقوقی و مالیاتی و ….
  • قرار دادن مبلغ ۳۵۰۰۰ یورو در یکی از بانک های اتریش که حداقل ۱۷۵۰۰ یورو از این مبلغ باید به صورت نقد پرداخت گردد ( پیرینت حساب بانکی )
  • اقامت داشتن با عنوان شغل ازاد
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • ترجمه گواهی عدم سو پیشینه
  • شناسنامه
  • ترجمه شناسنامه
  • پاسپورت

 

ثبت شرکت در کشور اتریش مزایایی دارد که به انها اشاره می کنیم :

  • شخص بدون نیاز به شریک محلی اتریش ، مالکیت ۱۰۰ درصد دارد .
  • شخص می تواند از برند یا مارک تجاری اروپایی برای شرکت خود استفاده نماید .
  • شخص برای سفر ، تجارت و اقامت بلند مدت به تمامی قسمت های شنگن دسترسی دارد .
  • شخص می تواند به راحتی برای سفر به تمامی نقاط دنیا ویزا اخذ نماید .
  • شخص می تواند برای خود یا شرکت حساب افتتاح نماید .
  • در اتحادیه اروپا قوانین تجاری و گمرکی برای افراد بصورت ازاد می باشد.
  • متقاضی پس از مدت ۳ سال می تواند برای اقامت دائم درخواست دهد .
  • متقاضی پس از مدت ۵ سال از اخذ اقامت دائم می تواند برای پاسپورت درخواست نماید .

 

برای ثبت شرکت در کشور اتریش نیاز به ملزومات حرفه ای برای کسب و کار و سرمایه به مبلغ حداقل ۳۵۰۰۰ یورو می باشد . ( شرکت با مسئولیت محدود ) ، در شرکت سهامی عام دو سهامدار باید حداقل به مبلغ ۷۰۰۰۰ یورو مشارکت و سرمایه گذاری نمایند .

کشور اتریش در راستای ثبت شرکت به متقاضیان زیر دو نوع اقامت اعطا می نماید :

کارمندان عالی رتبه مانند مدیران شرکت ها و کارخانجات یا نمایندگان انها که بنا به دستور و صلاح دید کارفرمای خود مجبور به تغییر محل خدمت خود می باشند می توانند با داشتن مجوز و تاییدیه اشتغال به کار از سوی اداره کار در کشور اتریش اقامت موقت دریافت نمایند که مدت زمان اشتغال انها نباید از ۶ ماه کمتر باشد هم چنین اگر فردی غیر اتریشی برای انجام کاری در اتریش قرارداد ببندد و مدت زمان اجرای ان بالای ۶ ماه باشد با احتمال ضرورت مجوز از سوی اداره کار می تواند اقامت موقت دریافت کند. هنرمندان که درامد انها از راه فعالیت های هنری می باشد با ارائه گواهی اشتغال به کار بعنوان هنرمند می توانند اقامت موقت درخواست نمایند .

افراد با تخصص های ویژه می توانند درخواست اقامت دائم نمایند که بار اول برای ۱۸ ماه صادر گشته و به افراد متخصص در زمینه تخصص انها مجوز کار بدون هیچ گونه محدودیت زمانی داده می شود . افرادی که جهت مشاغل مستقل مجوز دارند می توانند با محدودیت زمانی اقامت دائم دریافت نمایند مثلا برای پیوستن افراد خانواده به هم . این نکته حائز اهمیت است که برای مشاغل غیر مستقل باید از اداره کار اتریش مجوز دریافت نمود . برای کلیه کشورهای اتحادیه اروپا پس از ۵ سال اقامت بدون وقفه می توان اقامت دائم اخذ نمود و برای تمامی مشاغل اجازه کار صادر می گردد .

متقاضی برای ثبت شرکت نیازمند تاییدیه و موافقت دولت اتریش و اجازه فعالیت تجاری می باشد که با هماهنگی وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه انجام می شود که پس از ثبت شرکت فرد متقاضی و خانواده وی می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند .

 

همانطور که در متن مقاله بیان شد متقاضیان با ثبت شرکت و پرداخت مالیات می توانند دراتریش اقامت نمایند ، برای ثبت شرکت نیاز به رعایت مواردی مثل پر کردن فرم ثبت شرکت ، طوح توجیهی اقتصادی و موارد دیگر است که حضور گرامیتان بیان نمودیم ، فرد پس از مدت ۳ سال از ثبت شرکتش طی شرایطی می تواند برای اقامت دائم درخواست نماید و پس از ۵ سال از زمان اخذ اقامت دائم می تواند درخواست پاسپورت کند . سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در اتریش حداقل ۳۵۰۰۰ یورو می باشد . در این مقاله سعی بر این امر بود که به اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت دراتریش پرداخته شود ، شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص اقامت از طریق ثبت شرکت در اتریش با موسسه MIE تماس حاصل نموده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید .

نگارنده : مهسا رهنما

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *