مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا

در این مقاله، موضوع اصلی مهاجرت به استرالیا می باشد . با توجه به توضیحاتی که در باب مهاجرت به استرالیا در این مقاله داده خواهد شد ، امید بر این است که اگر متقاضی مهاجرت به استرالیا هستید بتوانید به پاسخ تمام سوالات خود در این متون برسید و همچنین جهت اخذ مشاوره در باب  مهاجرت به استرالیا با مشاورین مجرب و وکلای ارشد موسسات معتبر مشورت نمایید .در مورد با موضوع  مهاجرت به استرالیا مطالب قابل ذکر بسیار زیاد می باشد که به طور مختصر در این مقاله به نکات کلیدی و اصلی مرتبط با فرایند ها ی مربوط مهاجرت به استرالیا می پردازیم ، ضمن این که در پایان ذکر خواهیم کرد در صورتی که متقاضی مهاجرت به استرالیا می باشید طرق هایی که در حال حاضر بیشتر مورد استفاده هست و راحتتر صورت می گیرد به چه طریق خواهد بود .

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا سوالاتی دارند که چطور می توانند شرایط مهاجرت به استرالیا را داشته باشند ؟ آیا مدارک مربوط به مهاجرت به استرالیا مواردی هست که آنها بتوانند فراهم کنند ؟ از چه طرق هایی برای مهاجرت به استرالیا می توانند اقدام نمایند که قانونی و قابل اجرا می باشد ؟ و سوالاتی از این قبیل که فکر متقاضیان را مشغول کرده است .

چنانچه قصد کسب اطلاعات و آشنایی با قوانین مرتبط به مهاجرت به استرالیا را دارید یا قصد مهاجرت به این کشور را دارید پیشنهاد می شود متون ذیل را مطالعه فرمایید.

استرالیا کشوری توسعه یافته در نیمکره جنوبی می باشد و ششمین کشور پهناور دنیا است . پایتخت استرالیا شهر کانبرا و شهرهای بزرگ این کشور عبارت‌اند از : سیدنی ، ملبورن ، بریزبن ، پرت ، آدلاید و تانزویل .

از جمله روش های مختلف برای مهاجرت به استرالیا ، تولد فرد یا فرزند وی، ازدواج با شخصی که تبعه آن کشوراست ، مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا ، مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت به استرالیا می باشند .

به طور خلاصه وکوتاه اما مکفی در این مقاله راه های مهاجرت به استرالیا را توضیح داده می شود و لازم به ذکر است که هر یک از روش های مهاجرت به صورت جداگانه در وب سایت مربوطه توضیح داده شده است که می توانید به آنها رجوع نمایید و اطلاعات جامع تری کسب فرمایید .

مهاجرت به استرلیا از طریق تحصیل

یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل می باشد . جهت اخذ ویزای تحصیلی افراد می توانند برای تمامی مقاطع تحصیلی از جمله مدارس ، کالج ها و دانشگاه های استرالیا اقدام نمایند .
در استرالیا در صورتی که شخص موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شود می تواند در طول تحصیل به صورت نیمه وقت مشغول به کار شود و پس از تحصیل اقامت دائم و کار برای دانشجویان امکان پذیر می باشد . برای مقطع کارشناسی باید شخص قبل از شروع دوره ی کارشناسی به مدت یک سال دوره ی پیش دانشگاهی را بگذراند همچنین در این مقطع (کارشناسی) شخص اجازه ی کار کردن به صورت تمام وقت را دارد .  تحصیل دانشجویان در کشور استرالیا بر خلاف کشورهای اروپایی هزینه های بالایی دارد و فرد با کار کردن همراه تحصیل نمی تواند از پس مخارج آن برآید و فقط هزینه های معمولی زندگی خود را می تواند تامین کند.

دانشگاه های معروف استرالیا از معتبرترین دانشگاه های دنیا بوده است . در کشور استرالیا ۲ دانشگاه خصوصی و ۳۸ دانشگاه دولتی وجود دارد که باید برای ورود به این دانشگاه ها با نمره ی IELTS ، ۶ به بالا می توانید راحتتر و بهتر ویزای تحصیلی را اخذ نمایید که حداکثر یک ماه قبل از ارسال مدارک باید نمره ی IELTS خود را کسب کنید .

یکی از ویژگی های ویزای تحصیلی استرالیا صدور ویزای گاردین می باشد که همراه فرزندان زیر ۱۸ سال والدین آنها هم می توانند وارد کشور استرالیا شوند و از شرایط تحصیلی یا اجازه کار قانونی به صورت تمام وقت بهرمند شوند.از جمله دانشگاه های معروف استرالیا : دانشگاه موناش ، دانشگاه ملبورن ، دانشگاه سیدنی ، وسترن و دانشگاه نیو ساوت ولز هستند.

مهاجرت به استرالیا از طریق کار

مهاجرت از طریق کار به استرالیا از بهترین روش های مهاجرت است زیرا که شخص علاوه بر کسب کار و درآمد می تواند با پرداخت مالیات در این کشور اقامت دائم و تابعیت اخذ نماید .

ویزاهای کاری انواع مختلفی دارد که هر یک به صورت خاص ارزیابی می شوند و شامل مهارت های شخص، تجربه کاری، مدارک تحصیلی و سطح زبان وی می شود. برای اخذ ویزای کاری در استرالیا باید مهارت های بسیاری در زمینه ی کاری خود داشته باشید. همچنین با وجود امتیازاتی همچون سن ، سابقه کاری بالا ، میزان تحصیلات و توانایی زبان ، برای کسب ویزای کاری شانس بیشتری خواهید داشت.

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه های مهاجرت واخذ اقامت، ازدواج در استرالیا می باشد. در ابتدا ویزای اقامت موقت برای شما صادر می گردد و پس از زندگی کردن با همسر خود (کسی که تابعیت استرالیایی دارد یا شهروند استرالیایی محسوب می شود) در طولانی مدت ممکن است اقامت دائم اخذ نمایید .
شرایط سلامت روانی و مادی شخصی که اسپانسر می باشد طبق قوانین استرالیا مورد بررسی قرار می گیرد.

مهاجرت به استرالیا از طریق تولد

شرایط تابعیت در کشور استرالیا همانند سایر کشورها شامل قوانین و مقرراتی می باشد که در صورت داشتن شرایط می توانید تابعیت در استرالیا را اخذ نمایید. کشور استرالیا به صورت اصلی سیستم خون را می پذیرد و به صورت فرعی خاک را. در صورتی که یکی از والدین فرزند متولد شده استرالیایی باشند تابعیت به فرزند داده می شود. اما اگر والدین آنها اقامت استرالیا داشته باشند ولی در خارج از استرالیا به دنیا آمده باشند ، باید برای فرزند خود ویزای اقامت دائم درخواست دهند تا فرزند آنها بتواند در استرالیا با والدین خود زندگی کند.

مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت شرکت

با وجود شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مناسب استرالیا اکثر افرادی که بیزینس انجام می دهند تمایل دارند در استرالیا سرمایه گذاری یا ثبت شرکت و کارآفرینی نمایند. یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در استرالیا کارآفرینی می باشد که این ویزا ۴ ساله است و در این مدت زمان شخص فرصت دارد بیزینسی راه اندازد یا شروع به فعالیتی کند که پس از  ۴ سال بتواند جهت اخذ اقامت دائم اقدام کند و با رزومه ای که در این مدت بدست آورده است مجدد ۲ سال ویزای خود را تمدید نماید.

مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی

این روش رد شده است و خلاف مقررات می باشد که به هیج عنوان توصیه نمی گردد. با توجه به کنوانسیون ژنو ۱۹۵۱ که در خصوص امور پناهندگان می باشد، در صورتی که شخص قادر باشد اثبات نماید به لحاظ مسائل مذهبی، سیاسی و عقیدتی از جانب دولت خود تهدید جانی یا مالی دارد می تواند از این طریق اقدام نماید .

در این مقاله به این نتیجه رسیدیم که مهاجرت به استرالیا قواعد چنان پیچیده ای ندارد و به طرق های مختلف مهاجرت به طور مختصر اشاراتی فرمودیم. در خصوص با متقاضیانی که تمایل دارند به استرالیا وارد شوند و راه های متفاوتی مانند تحصیل ، سرمایه گذاری، کار و توریستی و. . . را برای مهاجرت به استرالیا انتخاب نمایند پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعاتی کامل تر و بیشتر در زمینه های مختلف قانونی مهاجرت به استرالیا با کارشناسان حقوق بین الملل موسسات معتبر مشورت کرده و مشاوره ای در جهت مسیر قانونی کسب نمایید.

نگارنده : نگار فاضل

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *