مدارک ویزای کار کانادا

مدارک ویزای کار کانادا

مطالب حاضر توسط وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل جهت آشنایی شما عزیزان با موضوع مدارک ویزای کار کانادا نگاشته شده است، لذا چنانچه قصد آشنایی با مدارک ویزای کار کانادا داشته و یا می خواهید در خصوص مدارک ویزای کار کانادا اطلاعاتی کسب نمایید، پیشنهاد می گردد مطالب ذیل را مطالعه فرمایید؛ همان گونه که اطلاع دارید کانادا یکی از بهترین کشورها برای زندگی و کار و تحصیل محسوب می شود و هر روزه افراد بسیاری از تمامی نقاط دنیا خواستار ورود به این کشور و ادامه زندگی در آن هستند. کانادا به دلیل وسعت زیاد و جمعیت کم به نیروی کار ماهر و متخصص نیازی مبرم دارد و از این رو هر ساله فهرستی از مشاغل مورد نیاز به همراه مدارک ویزای کار کانادا را منتشر می نماید و هر شخصی که قادر به تهیه و تکمیل مدارک ویزای کار کانادا باشد از این شانس برخوردار است که نسبت به کسب اقامت دائم و تابعیت این کشور اقدام نماید. چنانچه با مطالعه ی مطالب ذیل سعی در کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش در خصوص مدارک ویزای کار کانادا داشتید می توانید با وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل در ارتباط باشید.

شرایط لازم برای اخذ ویزای کار کانادا

هر شخص پیش از شروع فرآیند اخذ ویزای کار می بایست مطمئن گردد که آیا شرایط لازم برای به دست آوردن این ویزا را دارد یا خیر. البته شرایط لازم برای اخذ ویزای کار در هر ایالت کانادا و در خصوص هر شغلی متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور کلی شرایط مشترکی می بایست در هر متقاضی وجود داشته باشد؛

  • متقاضی باید ثابت نماید که بلافاصله پس از اتمام مدت ویزای کار، کشور کانادا را ترک نماید.
  • متقاضی ثابت نماید که هزینه های کافی برای زندگی در کانادا را دارد و چنانچه به همراه همسر و فرزندانش به کانادا می رود می بایست هزینه های زندگی آنها را نیز پوشش دهد.
  • عدم وجود سابقه کیفری
  • متقاضی باید ثابت نماید که هیچ گونه خطری برای امنیت کانادا ندارد.
  • متقاضی هیچ گونه بیماری جدی و مسری نداشته باشد و تمامی آزمایشات پزشکی لازم را نیز ضمیمه درخواست خود نماید.
  • متقاضی باید ثابت نماید که برای مشاغل غیر قانونی وارد کانادا نمی گردد.
  • متقاضی ثابت نماید که در سال های قبل و در یک دروه ای که جمعاً چهار سال می باشد در کانادا مشغول به کار نبوده باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار کانادا

تمام افرادی که تمایل به انجام کار و اخذ ویزای کار کانادا را دارند می بایست الزاماً یک پیشنهاد کاری  job offer از کارفرمای کانادایی داشته باشند در غیر این صورت نمی توانند برای انجام کار و اخذ ویزای کاری کانادا اقدام نمایند و این پیشنهاد کاری می بایست از استاندارد های لازم برخوردار باشد تا افسر ویزا را برای صدور ویزای کاری اقناع نماید. اولین و مهم ترین نکته این است که پیشنهاد کاری باید واقعی باشد یعنی صوری و تنها برای اخذ ویزا نباشد، دوم این که میزان حقوق و دست مزد و پاداش به طور شفاف قید شده باشد و این حقوق باید به میزانی باشد که از به اندازه یا بالانر از حقوق متوسط اشخاص در کانادا باشد.  همچنین پیشنهاد کاری می بایست شامل یک کار تمام وقت باشد و پاره وقت نباشد و همچنین از نوع مشاغل فصلی نیز نباشد. به طور کلی پیشنهاد کاری از سوی کارفرما می بایست شامل موارد ذیل باشد:

  • شرح کاملی از وظایف و مسئولیت های کارمند
  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای انجام شغل مورد نظر از قبیل: تحصیلات، سابقه کاری، رشته ی تحصیلی، مجوز های لازم برای انجام شغل، مهارت های فنی و …
  • اطلاعاتی کامل در خصوص میزان دستمزد و حقوق و نحوه ی پرداخت حقوق
  • نام و آدرس کارفرما
  • اطلاعات تماس از شخصی که با کارفرما آشنایی دارد برای مواقع ضروری

تمامی مدارک ارائه شده به سفارت می بایست به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی یا اسپانیایی باشد و در غیر این صورت می بایست به یکی از این زبان ها ترجمه شده و به تاییدیه مترجمین رسمی رسیده باشد. چنانچه در ارائه ی مدارک خدعه و نیرنگ و یا جعلی صورت گرفته باشد بلافاصله درخواست متقاضی رد گردیده و حتی ممکن است در برخی مواقع متقاضی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

علاوه بر ارائه پیشنهاد کاری که به صورت اختصاصی برای هر متقاضی ارسال می گردد و شرایط خصوصی آن شخص را در پیشنهاد کاری ذکر نموده اند، هر متقاضی می بایست مدارک کلی ذیل را نیر به سفارت ارائه نماید:

  • تکمیل فرم درخواست مجوز کار در کانادا
  • تکمیل فرم اطلاعات ضروری خانواده متقاضی (IMM 5645)
  • دو قطعه عکس گذرنامه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک
  • اثبات توان مالی برای پوشش هزینه های زندگی خود و خانواده در طول مدت زندگی در کانادا
  • پیشنهاد کاری کارفرما با مشخصاتی که در فوق ذکر گردید.
  • یک رونوشت گواهی شده از اداره کار کانادا مبنی بر پذیرش پیشنهاد کاری به اشخاص خارجی

گذرنامه متقاضی می بایست علاوه بر خالی بودن صفحه ی آخر، حداقل یک صفحه ی خالی دیگر نیز داشته باشد و به هر حال مدت زمان مجوز انجام کار نمی تواند از مدت اعتبار گذرنامه بیشتر باشد

نتیجه گیری

در مطالب فوق تلاش شد اطلاعاتی کلی و مختصر در خصوص مدارک ویزای کار کانادا ارائه گردد و همان گونه که مطالعه فرمودید، کشور کانادا برای صدور مجوز انجام کار و نیز ویزای کاری پیشنهاد کاری از جانب کارفرما را لحاظ نموده است. بنابر این یکی از مهم ترین مدارک ویزای کار کانادا پیشنهاد کار قانونی از جانب کارفرما می باشد. البته این امر نیز بسیار مهم است که کارفرمای کانادایی خود از اشخاص قانون مدار و مورد اعتماد این کشور باشد بدین ترتیب که سوابق کیفری نداشته و نسبت به پرداخت مالیات های مربوطه در زمان مقرر اقدام نموده باشد. بنابراین برای تهیه ی مدارک ویزای کار کانادا متقاضی می بایست به نکات مهمی توجه نماید زیرا در صورت رد درخواست وی تا مدت ها قادر به ورود به کانادا نخواهد بود. لذا چنانچه قصد انجام کار در کانادا داشته و می خواهید نسبت به مدارک ویزای کار کانادا اطلاعاتی دقیق و کامل کسب نمایید، با وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل در ارتباط باشید.

نگارنده: رویا خدایاری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *