اخذ ویزای افراد با توانایی های خاص در فرانسه

اخذ ویزای افراد با توانایی های خاص در فرانسه

در چند سال اخیر، مقامات فرانسوی رویه های ویژه ای برای اخذ ویزای افراد با توانایی های خاص در فرانسه نموده اند. این افراد در واقع شامل کسانی می شوند که تمایل به تاسیس یک شرکت یا مشارکت در یک کارآفرینی یا کار در یکی از شرکت های تابع فرانسه داشته باشند می شود. اخذ ویزای افراد با توانایی های خاص در فرانسه بستری بسیار مناسب برای بروز استعدادهای شهروندان خارجی می باشد. بطور کلی اخذ ویزای افراد با توانایی های خاص در فرانسه، امکانات بی سابقه ای برای تبادل تخصص و مهارت ها به صورت بین المللی را مورد بهره برداری قرار داده است. اخذ ویزای افراد با توانایی های خاص در فرانسه، برای مشاغل حرفه ای در نظر گرفته شده و یک اقامت موقت سه ساله نیز برای این افراد در نظر گرفته است. این ویزا برای داوطلبان اخذ ویزای افراد با توانایی های خاص در فرانسه، قابل تمدید است.

 

اگر شما یک چروژه سه ساله “مهارت ها و استعدادهای خاص” داشته باشید، اخذ ویزا از طریق توانایی های خاص در فرانسه به شما اجازه می دهد تا فعالیت های حرفه ای خود را در ارتباط با پروژه تان انجام دهید. اگر این کارت به شما اعطا شود ممکن است شما به احتمال زیاد، از طریق مهارت و استعدادهای خود، به طور مستقیم یا غیر مستقیم، سهم قابل توجهی در توسعه ی اقتصادی، فکری، علمی، فرهنگی، بشر دوستانه یا اعتبار ورزشی داشته باشید. اگر شما در خارج از کشور فرانسه اقامت دارید، می توانید به نزدیکترین کنسولگری فرانسه برای این امر مراجعه نموده و از چگونگی درخواست صدور این ویزا مطلع شوید. اعضای خانواده ی شما (همسر و فرزندان صغیر شما) نیز می توانند از مزایای این ویزا بهره مند شوند، بعلاه اینکه دولت فرانسه به همسر شما نیط این اجازه را می دهد که به طور قانونی در کشور فرانسه شروع به کار کند.

 

معیارهای اخذ ویزا با توانایی های خاص در فرانسه

این معیارها (توسط کمیسیون ملی DES که حداقل سالیانه دو بار در فرانسه تشکیل می شود) به بررسی استعدادها و شایستگی ها می پردازد.

متقاضی اخذ ویزا از طریق توانایی های خاص در کشور فرانسه باید حداقل یک پروژه که با معیارهای کمیسیون ملی تنظیم شده ارائه دهد، و همچنین باید ثابت کند که در هر حال قادر به انجام دادن این پروژه و عملیاتی کردن شرایط آن می باشد. برای انجام این پروژه، شاخص های علاقه، کیفیت پروژه، انگیزه ی کافی، متعهد بودن متقاضی، مهارت متقاضی و مدارک آن مورد نیاز است.

چه کسانی واجد شرایط اخذ ویزا از طریق توانایی های خاص در  فرانسه هستند؟

  1. فارغ التحصیلان دانشگاهی
  2. افراد واجد شرایط که حداقل ۳ تا ۵ سال تجربه ی حرفه ای در زمینه ی مهارت خود دارند، می توانند برای اخذ ویزا از طریق توانایی های خاص در کشور فرانسه، صرف نظر از سطح آموزشی و پرورشی کشور خود اقدام کنند.
  3. سرمایه گذارانی که در پروژه های اقتصادی سرمایه گذاری کرده اند (حداقل سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار یورو) و یا توانایی اثبات ظرفیت ایجاد حداقل ۲ شغل دائمی در فرانسه را دارا هستند (مبنی بر اینکه یکی از آن دو نفر، از اعضای خانواده اش نباشند).
  4. مشاغل حرفه ای مستقل. مانند هنرمندان، نویسندگان، ورزشکاران و غیره.
  5. مدیران ارشد و سطح بالا که در شرکت های فرانسوی به کار گرفته شده اند.

ضمن اینکه باید این نکات را در نظر داشته باشید :

  1. فارغ التحصیلان دانشگاهی باید دارای مدرک دکتری باشند. دیگر فارغ التحصیلان به غیر از دکتری، کمتر مورد نیاز خواهند بود. مگر اینکه تجربه ی حرفه ای در این زمینه برای حداقل ۱ تا ۳ سال داشته باشند.
  2. فارغ التحصیلان دارای مدرک لیسانس هنر حذف می شوند. مگر اینکه حداقل ۵ سال تجربه حرفه ای در همین زمینه داشته باشند.
  3. کارمندانی که برای تخصیص ویزای کارمندی واجد شرایط هستند، در هر صورت رد خواهند شد.
  4. به طور کلی متقاضیانی که برای دیگر مقاصد، درخواست اقامت کرده باشند (مانند مطالعات یا پژوهش) فقط برای این منظور برای اینها ویزا صادر خواهد شد.

 مدارک لازم

عکس با سایز استاندارد.

گذرتامه معتبر با حداقل یک صفحه برای مهر ویزا بعلاوه کپی از تمام صفحات.

نشانی ثابت.

اصل و کپی یک قبض آب و برق و گاز که حداقل مربوط به ۳ ماه گذشته باشد.

قرارداد اجاره نامه ی خانه یا آپارتمان که نشان دهنده ی نام و نشانی ثابت متقاضی باشد.

برای هر متقاضی ۱۸ سال به بالا، یک گواهی عدم سوء پیشینه که هم توسط شهردار و هم توسط استاندار تایید شده، مورد نیاز است.

 

* اگر یکی از این مدارک ناقص باشد، ممکن است شما را برای تکمیل مدارک به کنسولگری کشور فرانسه عودت دهند.

* تمامی اسناد و مدارک باید در دو نسخه تنظیم شوند.

 

موخره

شهروندان همه ی کشورهای خارجی می توانند با اخذ ویزا از طریق توانایی های خاص در فرانسه، از یک موقعیت بسیار عالی برای بروز استعدادهای خود بهره مند گردند. این مهارت های بین المللی که توسط اخذ ویزا از طریق توانایی های خاص در فرانسه درخشش پیدا می کنند، منجر به صدور یک ویزای موقت سه ساله می شوند که می توانند هر سه سال آن را تمدید کنند. تلاش ما در این مقاله بر آن بود که شما را با اخذ ویزا از طریق توانایی های خاص در فرانسه آشنا کنیم تا در صورت داشتن یکی از این توانایی ها، بتوانید از امکانات عالیه برخوردار شوید.

 

فاطمه ملکیان

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *