اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای EB-1

اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای EB-1

آیا شما در رابطه با اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای EB-1 اطلاعی دارید؟ آیا مایل هستید تا در رابطه با اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای EB-1 بیشتر بدانید؟ آیا شرایط اخذ اقامت امریکا از طریق ویزایEB-1 را می دانید؟ اگر قصد اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای EB-1 را دارید، این مقاله را بخوانید. در این مقاله با شرایط و چگونگی اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای EB-1 آشنا خواهید شد.

در بسیاری از کشورهای جهان برای افراد خاص و خارق العاده احترام و ارزش زیادی قائل هستند و به همین خاطر به این افراد این امکان را می دهند که حتی اگر در خاک کشورشان به دنیا نیامده اند و مطابق سیستم خون هم تبعه کشورشان محسوب نمی شوند، بدون طی مراحل پیچیده و دشوار به تابعیت کشورشان دربیایند. در قانون جمهوری اسلامی ایران نیز این امر مشاهده میگردد. ماده ۹۸۰ قانون مدنی در مورد اخذ تابعیت ایران صحبت مختصری کرده و گفته کسانی که در ایران به امور عام المنفعه بپردازند مثلا دانشگاه بسازند، بیمارستان تاسیس کنند، در ساخت مدرسه کمک کنند و … دولت ایران بدون رعایت شرایط اقامت، می تواند آن ها را تبعه ایران نماید.

کشورهای پیشرفته که می دانند این روزها رمز موفقیت و برتری هر کشوری، نه به نیروی نظامی و نه به معادن طلا و نقره و نه به مخازن نفت و گاز، که به دانشمندان و نخبگان آن کشور است، از اعطای ویزا به افراد خاص و خارق العاده غافل نشده اند. ایالات متحده ی امریکا که کشور آزادی ها و فرصت هاست هم از این موضوع غافل نمانده و در قانون مهاجرت امریکا، یک نوع ویزا را به این افراد اختصاص داده است. بدین ترتیب یکی از راه های اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای EB-1 است. ویزای EB-1 یکی از ویزاهای جالب ایالات متحده امریکا می باشد. این ویزا برای اشخاص خارق العاده ای است که توانایی های خاص دارند و به واسطه این توانایی و ویژگی های خاص خود می توانند به دولت امریکا خدمت کنند و از این راه جهت اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای EB-1 اقدام کنند.

ویزای EB-1

ویزای EB-1 بر دو دسته است:

  1. ویزای EB-1 دسته اول شامل افرادی می شود که پیشنهاد کار هم دارند که در این صورت فرد خیلی سریع مقدمات کارهایش انجام می شود و بلافاصله اقامت می گیرد.
  2. ویزای EB-1 دسته دوم شامل افرادی می شود که پیشنهاد کار ندارند و به صرف ویژگی ها و توانایی های خاص خود اقدام به درخواست ویزای EB-1 می کنند؛ که در این صورت مراحل انجام کارها بین یک تا دو سال به طول می انجامد.

در رابطه با دریافت ویزای EB-1، اگر فردی از بین ده شرط زیر، حائز سه شرط باشد، می تواند جهت دریافت ویزای EB-1 و سپس کسب گرین کارت اقدام نماید:

شرط اول اینکه دلایل و مدارکی مبنی بر کسب یک جایزه بین المللی یا ملی داشته باشد.

شرط دوم اینکه دلیلی مبنی بر اینکه در گروهی عضویت دارد که هر شخص دیگری به راحتی نمی تواند در آن عضو شود، داشته باشد.

شرط سوم اینکه دلایل و مدارکی مبنی بر اینکه در رابطه با عملکرد او در روزنامه و تلویزیون صحبت شده است، داشته باشد.

شرط چهارم اینکه ادله ای مبنی بر اینکه فرد جایگاهی مانند یک داور بین المللی یا استاد شاخص دانشگاه دارد، داشته باشد.

شرط پنجم اینکه مدارکی مبنی بر انجام کار علمی خاص یا هنری خاص یا پژوهشی خاص و یا ورزشی خاص داشته باشد، که به شغل او مرتبط بوده و در آن خاص باشد.

شرط ششم اینکه سندی که ثابت کند وی در زمینه ی تخصص خود مقالات ارزنده و فراوان نوشته است، داشته باشد.

شرط هفتم اینکه کار فرد به عنوان اثر هنری در فضایی مثل نمایشگاه، نمایش داده شده باشد.

شرط هشتم اینکه فرد ادله ای مبنی بر رهبری در یک سازمان خاص را داشته باشد.

شرط نهم اینکه فرد نشان بدهد که درآمد بسیار زیادی دارد و از این حیث خاص است.

و در نهایت شرط دهم اینکه نشان دهد که موفقیت تجاری در اجرای کار هنری داشته است و از این راه درآمد بسیار خوبی به دست آورده است.

دقت کنید که ویزاهای دیگری هم وجود دارند که در ظاهر شباهت بسیاری به ویزای EB-1 دارند ولی در واقع پس از بررسی آشکار می شود که با ویزای EB-1 متفاوت هستند. در ادامه برخی از این ویزاها را توضیح میدهیم:

ویزای دیگری به نام ویزای O نیز وجود دارد که مختص ورزشکاران و قهرمانان ورزشی است که به وسیله آن، یک ویزای سه ساله می گیرند و سپس از طریق ویزای EB آن را به گرین کارت تبدیل می کنند. بایستی دقت کنید که اگر فردی فقط یک قهرمان ورزشی است بایستی از طریق ویزای O برای مهاجرت به امریکا استفاده کند؛ اما اگر علاوه بر اینکه قهرمانی ورزشی است، دارای دو شرط دیگر از شرایط ویزای EB-1 باشد، مثلا ثابت کند که در رسانه از او صحبت شده و همچنین ثابت کند که وی درآمد بسیار بالایی دارد و از این جهت فردی خارق العاده می باشد، می تواند برای مهاجرت به امریکا از ویزای EB-1 استفاده کند.

برخی ویزای EB-1 را با ویزای کارآفرینی اشتباه می کنند. ویزای کارآفرینی ویزایی است که در آن فرد یک نقشه و برنامه و پلان می دهد و اعلام می کند که پول می گذارد و شغل هم تولید می کند. در این صورت به وی به صرف پرداخت پول ویزا نمی دهند، بلکه فقط وقتی که علاوه بر پرداخت پول، شغلی هم تولید کند، به وی ویزای کارآفرینی می دهند و بدین شکل وی می تواند اقامت امریکا را کسب نماید. بنابراین همانگونه که ملاحظه می فرمایید میان ویزای EB-1 که به افراد خاص و خارق العاده تعلق دارد، با ویزای کارآفرینی تفاوت بسیاری وجود دارد.

در این مقاله اخذ ویزای امریکا از طریق ویزای EB-1 با تمام جزئیات آن توضیح داده شد. بنابراین اگر شما سه شرط از مجموع ده شرط ذکر شده در بالا را دارا هستید، می توانید جهت اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای EB-1 اقدام نمایید و پس از دریافت گرین کارت و سه سال زندگی در این کشور، جهت درخواست تابعیت امریکا نیز درخواست دهید. باید توجه داشته باشید که ویزای EB-1 یک ویزای خاص برای افراد خاص است و افراد کمی مشمول صلاحیت اخذ اقامت امریکا از طریق ویزای EB-1 هستند. اگر شما خاص هستید و شرایط مذکور در فوق را دارا هستید، ما آماده ایم تا شما را در این خصوص به طور جامع و گسترده راهنمایی کنیم.

 

نگارنده: مهدی عبدی

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *