ویزای کار اتریش

ویزای کار اتریش

ویزای کار در اتریش امروزه یکی از بهترین و مناسب ترین طرق مهاجرت به اتریش است ، برای اخذ اقامت اتریش از طریق ویزای کار اتریش باید خاطر نشان کرد فاکتور های خاصی باید رعایت شود و قوانین مهاجرتی مشخصی در این زمینه وجود دارد . در حال حاضر بسیاری از افراد متقاضی اخذ اقامت اتریش از طریق ویزای کار اتریش ولکن این قوانین مهاجرتی خاص را نادیده می گیرند و با این حال موفق به رسیدن به هدف نهایی خود نخواهند شد . همان طور که مستحضر هستید کار در اروپا و مخصوصاً  کار در اتریش ، از جمله طرقی قانونی است که سریع تر به اخذ تابعیت در اتریش ختم می شود ، لذا با ویزای کار اتریش شما می توانید با ورود به خاک این کشور از مزایا و حقوق شهروندی در این کشور بهره مند شوید . در این باب قوانین مهاجرتی ویزای کار اتریش را می توانید از وکیل مهاجرتی خبره و مجرب سوال کنید تا با سریع ترین راه به ویزای کار اتریش دست یابید .

در ابتدا می توان به صورت کلی قوانین مهاجرتی اروپا را به نظر شما بزرگواران رساند . دقت داشته باشید برای کار در اروپا قوانین به این صورت است که در دو حال امکان ورود نیروی کار به اروپا امکان پذیر است .

  1. داشتن پیشنهاد کاری
  2. داشتن ویزای جستجوی کار

قوانین به این صورت است در مورد اول اگر شخصی بخواهد دعوت نامه کاری از اروپا داشته باشد باید در ابتدا این پیشنهاد کاری ۳ ماه در خود آن کشور و در مرحله بعد ۳ ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی شود . ولکن در مورد دوم باید گفت بعضی از کشور ها هستند که با توجه به نوع نیاز به نیروی متخصص و تعداد افراد متخصص و رشته های مورد نیاز مبادرت به صدور ویزای جستجوی کاری می نمایند . در این بین امروزه اتریش یکی از کشور هایی است که با توجه به اعلام نیاز به رشته های خاص ویزای ویزای کار اتریش صادر می کند . زمان ویزای کار اتریش محدود است ، به عبارتی فرد متقاضی تنها ۶ ماه وقت دارد تا بتواند کار مورد نظر را انتخاب کند .

یکی از مسائلی که باید در باب ویزای کار اتریش به آن توجه کنید ، سن متقاضی کار در اتریش خواهد بود ، لذا افرادی که در رنج سنی ۳۰ تا ۳۵ هستند می توانند بهترین افراد واجد شرایط جهت ویزای کار اتریش باشند و برای اخذ این ویزا اولین شرط را دارا هستند ، لذا افرادی که سن آنها از ۴۰ سال بالا تر است باید خود کار آفرینی در کشور اتریش باشند و با عناوین مختلف دیگری وارد این کشور شوند . رشته ی تحصیلی در ویزای کار اتریش از نکات بسیار مهمی است که این رشته ها باید با دانشگاه مورد تائید کشور اتریش باید ، لذا بیشتر در حال حاضر متقاضیان رشته های تحصیلی فنی و مهندسی بیشتر مورد استقبال کشور اتریش و ویزای کار اتریش قرار می گیرند . رشته های تحصیلی و اعتبار دانشگاه های خود را می توانید با وکیل مهاجرتی در میان بگذارید و این از این موضوع اطمینان حاصل نمایید .

سابقه کاری متقاضیان ویزای کار اتریش باید چند شرط خاص داشته باشد ، در ابتدا در نظر داشته باشید که باید سابقه کاری شما با رشته تحصیلی خود مرتبط باشد و برای آن از سازمان دولتی سندی داشته باشید که تقریباً تمام کشور ها سازمان بیمه جمهوری اسلامی ایران را مورد قبول می دانند و این بیمه ی شما می تواند بهترین سند باشد . نکته ی حائز اهمیت در این موضوع این است که سابقه کاری شما از بعد از فارغ التحصیلی شما متقاضیان ویزای کار اتریش بیشتر مورد اعتنا قرار خواهد گرفت ، زیرا این سابقه کار نشان دهنده این موضوع است که افسر ویزا بیشتر به تخصص و مهارت شما پی خواهد برد .

 

موسسات کاریابی در پروسه ویزای کار اتریش می توانند بیشترین کمک را به متقاضی ویزای کار اتریش کنند و در این زمینه پیشنهاد های کاری را به متقاضیان ارائه دهند ، موسسات کاریابی بعضاً به صورت رایگان خدمات ارائه می دهند لذا دقت داشته باشید در این باب موسسات کاریابی بعد از ورود افراد با  ویزای کار اتریش  می توانند خدمات ارائه دهند .

مدرک زبان مورد بسیار مهمی در اخذ ویزای کار اتریش است ، شما در ابتدا با مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی می توانید اقدام به ویزای کار در اتریش نمایید ولکن باید خاطر نشان همین که شما مدرک آیلتس ۵٫۵ و یا مدرک زبان آلمانی B1 داشته باشید واجد شرایط جهت اخذ ویزای کار اتریش هستید ولکن باید در نظر داشته باشید در زمانی که شما به صورت کامل نتوانید به زبان های انگلیسی و یا آلمانی تکلم کنید و ارتباط با افراد دچار مشکل شوید ، شاید در این مهلت محدود به مشکل برخورد نمایید .

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار اتریش :

  1. داشتن سن زیر ۴۰ سال
  2. داشتن مدرک تحصیلی آکادمیک مورد تائید کشور اتریش
  3. داشتن حداقل ۴ سال سابقه کار مرتبط
  4. داشتن مدرک زبان مورد نیاز

نکته حائز اهمیت این است که افراد نمی توانند به همراه همراهان خود از ویزای کار اتریش استفاده نماییند و تنها پس از مشغول به کار شدن و انجام دادن روند اداری در کشور اتریش می تواند از همراه خود دعوت کند تا به وی ملحق شود . در آخر لازم به ذکر است که متقاضیان ویزای کار اتریش می توانند به صورت کامل شفاف قوانین مهاجرتی را از وکیل مهاجرتی متخصص جویا شوند و در این امر که جزئی از حقوق بین الملل خصوصی است مشاوره داشته باشند . ویزای کار اتریش گزینه مناسبی برای ورود به این کشور است ولکن شما می توانید به فکر طرق مختلف دیگر مهاجرت به اتریش از جمله تحصیل در اتریش و ثبت شرکت در اتریش و غیره باشید و از این راه به اخذ اقامت در اتریش برسید .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *