مهاجرت به چین

مهاجرت به چین:

آیا در اندیشه مهاجرت به چین هستید؟ آیا سوالات متعددی در مورد مهاجرت به چین دارید؟ راههای مهاجرت به چین به چه صورت می باشد؟ آیا با مهاجرت به چین می توان اقامت و تابعیت چین را اخذ کرد؟ اگر قصد مهاجرت به چین را دارید بهتر است در ابتدای امر بدانید که راههای متفاوت و بسیاری برای مهاجرت به چین وجود دارد که هر فرد با توجه به موقعیت و شرایط خود می تواند یکی از راههای مهاجرت به چین را برگزیند. اگر شرایط تحصیل در چین را دارید می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی به چین اقدام نمایید و اگر شرایط مهاجرت کاری به چین را دارید می توانید از این طریق اقدام نمایید حتی امکان مهاجرت به چین از طرق دیگر هم وجود دارد که تمامی این موارد بستگی به موقعیت و شرایط افراد دارد. بهتر است بدانید که با مهاجرت به چین می توانید اقامت و تابعیت چین را اخذ نمایید. ما در این مقاله بر آن شدیم تا در مورد مهاجرت به چین برای شما عزیزان مطالبی را بیان نماییم و به سوالات متفاوت و متعدد شما در مورد مهاجرت به چین پاسخ دهیم. در ابتدا برای شما عزیزان راههای مهاجرت به چین را شرح می دهیم و سپس به مسائل مربوط به مهاجرت به چین می پردازیم.

۱: مهاجرت تحصیلی به چین:

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی در چین را دارند باید ویزای تحصیلی کشور چین را اخذ نمایند تا بتوانند به تحصیل در چین بپردازند همچنین اخذ ویزای تحصیلی چین نیازمند انجام مراحلی می باشد تا فرد متقاضی موفق به اخذ ویزای تحصیلی چین شود. فرد متقاضی تحصیل در چین می تواند برای گذراندن دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در چین اقدام نمایند و به تحصیل بپردازند این افراد باید ویزای تحصیلی چین از نوع ویزای X را برای تحصیل خود اخذ نمایند. سیستم آموزش و پرورش در چین به گونه ای است که همه افراد باید حداقل ۹ سال را به تحصیل بپردازند که این ۹سال تحصیلی به تحصیل اجباری در چین معروف می باشد.

در حال حاضر افراد بسیاری متقاضی تحصیل در چین می باشند که با فراهم نمودن شرایط مناسب می توانند به راحتی به تحصیل در چین بپردازند و اقامت و تابعیت چین را اخذ نمایند. در حال حاضر با توجه به شرایط عالی و مناسب تحصیل در چین در حدود ۶۰۰۰۰۰۰ نفر مشغول به تحصیل در این کشور می باشند.

نکته حائز اهمیتی که در مورد مهاجرت تحصیلی به چین وجود دارد این است که تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در چین به زبان انگلیسی نیز میسر می باشد و افراد متقاضی تحصیل در چین می توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی به تحصیل در چین بپردازند. تحصیل در مقطع کارشناسی در چین در حدود ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۱ تا ۲ سال زمان مورد نیاز است و همچنین تحصیل در مقطع دکترا بین ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد.

۲: مهاجرت کاری به چین:

اگر قصد مهاجرت به چین را دارید می توانید از طریق مهاجرت کاری به چین اقدام نمایید و از این طریق به اقامت و تابعیت چین دست یابید. در حال حاضر کشور چین یکی از بهترین کشورها برای کار و فعالیت می باشد که افراد متقاضی کار در چین می توانند به راحتی کار و شغل مناسب خود را در چین اخذ نمایند و کار و فعالیت در چین بپردازند. نکته مهمی که وجود دارد این است که افرادی که قصد کار و فعالیت در چین را دارند اخذ ویزای کاری چین می تواند بهترین گزینه برای افراد باشد در واقع ویزای کاری چین برای اتباع خارجی که قصد کار و فعالیت در چین را دارند صادر می شود و به این افراد اجازه کار در چین داده می شود تا بتوانند وارد کشور چین شده و شغل مناسب خود را اخذ نمایند. همچنین نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که ویزای کاری چین زمانی به افراد داده می شود که متقاضی کار در چین شرایط اولیه برای کار را دارا باشد تا بتواند این نوع ویزا را اخذ نماید از جمله شرایط اولیه برای اخذ ویزای کار چین داشتن یک کارفرمای چینی می باشد که فرد متقاضی باید دارا باشد همچنین در صورتی که فرد متقاضی کار در چین کار فرمای خود را داشته باشد شخص کار فرما باید گواهی مبنی بر اینکه شرایط کار با فرد متقاضی یکسان می باشد را به دولت چین ارائه نماید تا اجازه کار برای فرد متقاضی کار در چین صادر گردد و فرد متقاضی بتواند وارد بازار کار شود و کار مناسب خود را بیابد. در صورتی که فرد متقاضی کار در چین اجازه کار از دولت چین را اخذ کرد کارفرما باید یک مجوز استخدام از طرف دولت به فرد متقاضی ارسال نماید تا شخص بتواند ویزای کار را اخذ نماید و به کار در چین بپردازد.

ویزای کار چین از نوع ویزای نوع Z می باشد که فرد با اخذ این ویزا می تواند در چین به کار بپردازد همچنین ویزایی که برای همراهان فرد متقاضی صادر می شود ویزای S1 و یا ویزای S2 می باشد. پس از اخذ ویزای کار در چین می توانید به راحتی به کار و فعالیت در چین بپردازید و از این طریق اقامت و تابعیت چین را اخذ نمایید.

۳: سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین:

اگر قصد مهاجرت به چین را دارید می توانید از طریق سرمایه گذاری در چین اقدام نمایید و از این طریق به اقامت و تابعیت چین دست یابید. در حال حاضر کشور چین شرایط بسیار مناسبی را برای افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند فراهم کرده است که افراد بتوانند در چین سرمایه گذاری نمایند همچنین به سود دهی لازم نیز دست یابند. نکته بسیار مهمی که در مورد سرمایه گذاری در چین وجود دارد این است که در حال حاضر کشور چین استقبال بسیار خوبی از سرمایه گذاران خارجی می نماید تا بتوانند به راحتی در کشور چین سرمایه گذاری مناسب را انجام دهند.

انواع شرکت هایی که می توان در چین به ثبت رساند عبارتند از:

۱: شرکت از نوع سرمایه گذاری مشترک در چین

۲: شرکت ثبت شده در چین

۳: تاسیس یک شرکت در هنگ کنگ

۴: تاسیس یک شرکت مشارکت در چین

۵: تاسیس و ایجاد یک دفتر نمایندگی در چین

فرد متقاضی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین برای ایجاد یک شرکت در چین باید سرمایه ای حداقل ۵۰۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ یوان را دارا باشد تا بتواند در چین اقدام به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین را نمایند. فرد متقاضی ثبت شرکت در چین می تواند با ثبت شرکت در چین و همچنین شروع فعالیت اقتصادی خود اقامت و تابعیت چین را از این طریق اخذ نماید.

۴: مهاجرت به چین از طریق پناهندگی در چین:

کشور چین در سال ۱۹۸۲ میلادی به کنوانسیون پناهندگان ملحق شد. در مورد وضعیت پناهندگان در چین بهتر است بدانید که وضعیت نامناسبی را دارند و از شرایط نامساعدی برخوردار هستند همچنین پناهندگان در چین تا زمانی که با درخواست پناهندگی افراد موافقت نشود از هیچگونه حق و حقوقی نسبت به دیگر افراد برخوردار نخواهند شد.

پناهندگان در چین به چند گروه تقسیم می شوند:

۱: پناهندگان هند و چین:

کشور چین جز کشورهایی است که پناهندگان بسیاری را در کشور خود می پذیرد. بسیاری از افراد هند به دلیل مشکلات سیاسی، اجتماعی و. . . .  در چین درخواست پناهندگی خود را مطرح می نمایند و به چین پناهنده می شوند در اواخر سال ۱۹۷۰ حدود ۲۶۰۰۰۰ پناهنده وارد چین شده است اما هنوز وضعیت حقوقی افراد پناهنده در چین مشخص نشده است.

۲: پناهندگان غیر هند و چین:

غیر از پناهندگان هند و چین بسیاری دیگر از افراد از کشورهای دیگر در چین پناهنده می شوند. در سالهای گذشته تعداد پناهندگان در چین افزایش چشمگیری داشته است. همچنین در سالهای گذشته کشور چین به یک مقصد برای مهاجران تبدیل شده است.

۳: اتباع خارجی آواره:

بسیاری از افراد از کشورهای اطراف چین مانند کره شمالی و برمه وارد کشور چین می شوند و درخواست پناهندگی خود را در چین مطرح می نمایند اما در حال حاضر کشور چین این افراد را به رسمیت نمی شناسد و درخواست پناهندگی افراد مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

۵: مهاجرت به چین از طریق ازدواج:

طبق قوانین کشور چین اگر یک فرد غیر تبعه با فردی که تبعه چین است ازدواج کند می تواند تابعیت و اقامت چین را اخذ نماید. . شخصی که تبعه ی چین است و قصد ازدواج با یک فرد خارجی را دارد باید اثبات کند که درآمد کافی برای تامین زندگی خود و همسرش را خواهد داشت تا بتواند با فرد مورد نظر ازدواج نماید. شخص خارجی که با یک فرد تبعه ی چینی ازدواج می کند پس از ازدواج باید درخواست اخذ تابعیت چین را نماید چون در غیر اینصورت تابعیت به وی داده نمی شود. اگر فرد خارجی قصد ازدواج با فردی از کشور چین را دارد بهتر است بداند که فرد مورد نظر باید تبعه کشور چین باشد تا بتواند اقامت و تابعیت را اخذ نماید. همچنین فرد متقاضی باید حداقل به مدت ۵ سال از ازدواجش با فرد چینی گذشته باشد. همچنین نکته دیگری که وجود دارد این است که فرد باید حداقل ۹ ماه از سال را به مدت ۵ سال متوالی در چین ساکن باشد.

۶: مهاجرت به چین از طریق تولد:

در کشور چین اگر یکی از والدین تبعه چین باشند فرزند هم به تبعیت از آن والد اقامت و تابعیت چین را اخذ می نماید. اگر کودکی در خارج از کشور چین متولد شود و پدر تابعیت کشور دیگر را دارا باشد و مادر تابعیت چین را دارا باشد کودک هم می تواند به تبعیت از مادر اقامت و تابعیت چین را اخذ نماید و همینطور برعکس اگر کودک در خارج از چین متولد شود و پدر اقامت و تابعیت چین را دارا باشد و مادر تابعیت کشور دیگر را دارا باشد در این صورت کودک هم می تواند به تبعیت از پدر اقامت و تابعیت چین را اخذ نماید.

اگر پدر و مادر طفلی که متولد می شود تبعه کشور چین باشند کودک هم به تبعیت از والدین تابعیت چین را اخذ می نماید.

اگر فرزندی در کشور چین متولد شود و پدر و مادرش معلوم نباشند کودک اقامت وتابعیت چین را اخذ می نماید.

اگر طفلی در چین از پدر ومادری به دنیا بیاید که بدون تابعیت باشند فرزند می تواند اقامت و تابعیت کشور چین را اخذ نماید.

در اینجا نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که کودکانی که از پدر و مادر چینی متولد می شوند به طور خودکار اقامت و تابعیت کشور چین را اخذ می نمایند.

در کل بهتر است بدانید که برای مهاجرت به چین راههای متعددی وجود دارد که افراد می توانند با توجه به شرایط خود یکی از آن راهها را برای مهاجرت به چین برگزینند. همچنین مهاجرت به چین بسیار پر طرفدار بوده و همه ساله افراد بسیاری قصد مهاجرت به چین را دارند که می توانند از راه قانونی اقدام به مهاجرت به چین نمایند و پس از آن اقامت و تابعیت چین را اخذ نمایند. اگر قصد مهاجرت به چین را دارید می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی به چین و یا مهاجرت کاری به چین و یا سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین اقدام نمایید و از این طریق اقامت و تابعیت چین را اخذ نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به چین می توانید به سایت های موسسه MIE مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را کسب کنید همچنین می توانید از وکیل مهاجرت به چین استفاده نمایید و اطلاعات کاملی در زمینه مهاجرت به چین را اخذ کنید.

نگارنده: نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *