مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت به کشور انگلستان از جمله موضوعاتی است که امروزه افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است. مهاجرت تحصیلی به انگلستان از جمله راه هایی است که افراد تمایل به اقدام از این مسیر را دارند. بهتر است قبل از هرچیز تمام اطلاعات را در رابطه با مهاجرت تحصیلی به انگلستان بدانید تا بتوانید تصمیم نهایی را اخذ نمایید همینطور سوالاتی که در رابطه با مهاجرت تحصیلی به انگلستان وجود دارد را برای شما بیان خواهیم کرد. آیا همۀ افراد در همه ی سنین می توانند جهت مهاجرت تحصیلی به انگلستان اقدام نمایند؟ ایا در رابطه با مهاجرت تحصیلی به انگلستان اجازه ی همراه وجود دارد؟ هزینه های مهاجرت تحصیلی به انگلستان چطور می باشد؟ شرایط کلی و اساسی در رابطه با مهاجرت تحصیلی به انگلستان چیست؟

در ادامه برای شما در رابطه با مهاجرت تحصیلی به انگلستان به طور کامل توضیح خواهیم داد تا تمامی ابهامات برای شما برطرف شود.

همه ساله افراد بسیاری قصد مهاجرت به انگلستان را دارند که می توانند از طریق مهاجرت تحصیلی که یکی از پر کاربرترین راههای مهاجرت می باشد اقدام نمایند. اشخاصی که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان را دارند می توانند در بهترین کالج ها و دانشگاههای برتر انگلستان تحصیل نمایند. انگلستان دارای بیش از ۳۸۰۰ کالج و دانشگاه معتبر است که همه ساله پذیرای دانشجویان بسیاری از سرتاسر دنیا می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

مهمترین مورد برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان اخذ ویزای تحصیلی می باشد. انواع ویزاهای تحصیلی انگلستان خود به ۳ بخش تقسیم می شوند:

۱: ویزای کوتاه مدت            ۲: ویزای تایپ ۴ جنرال        ۳: تایپ ۴ کودکان

در ادامه به توضیح هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

ویزای کوتاه مدت انگلستان

اشخاصی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند می توانند برای این نوع ویزا اقدام نمایند. ویزای کوتاه مدت در صورتی صادر می شود که دوره تحصیل فرد در انگلستان کوتاه مدت باشد همچنین اشخاصی که قصد اخذ ویزای کوتاه مدت انگلستان را دارند نباید تبعۀ اتحادیه اروپا باشند و دلیل آن این است که تبعه ی اتحادیه اروپا به ویزای کوتاه مدت احتیاجی نخواهند داشت همچنین اشخاصی که درخواست ویزای کوتاه مدت انگلستان را می نمایند نباید  تبعۀ بریتانیا باشند حتی این افراد نباید دارای ۲ تابعیت باشند چون در این صورت به آنها ویزای کوتاه مدت تعلق نخواهد گرفت.  در این صورت اشخاصی که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان را دارند می توانند برای تحصیل خود ۲ دوره را انتخاب نمایند:

۱: یک دوره کوتاه مدت مانند گذارندن دوره زبان انگلیسی و یا یک دوره آموزشی

۲: گذراندن یک دوره تحقیقاتی به عنوان بخشی از دوره تحصیلی خود.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در انگلستان

 

۱: پاسپورت شخص متقاضی اخذ ویزای تحصیلی در انگلستان در صورتی که مدت اعتبار آن بیشتر از ۶ ماه باشد.

۲: گواهی بیمه سلامت فرد متقاضی تحصیل در انگلستان

۳: ترجمه مدارک تحصیلی فرد متقاضی تحصیل در انگلستان

۴: دو قطعه عکس از فرد متقاضی تحصیل در انگلستان

۵: تمکن مالی شخص متقاضی تحصیل در انگلستان

۶: رزومه فرد متقاضی تحصیل در انگلستان

تحصیل در مقطع لیسانس در انگلستان

در اینجا بهتر است بدانید که برخلاف بسیاری از کشورها که تحصیل د ر مقطع لیسانس ۴ ساله می باشد تحصیل در مقطع لیسانس در انگلستان ۳ ساله می باشد و فرد متقاضی تحصیل در انگلستان پس از گذراندن دورۀ لیسانس در انگلستان فرد می تواند وارد مقطع کارشناسی ارشد شود که طول دورۀ کارشناسی ارشد در انگلستان ۱ ساله می باشد یعنی فرد متقاضی تحصیل در انگلستان پس از گذراندن دوره ۱ ساله می توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را از یکی از دانشگاههای معتبر انگلستان اخذ نمایند. اشخاصی که قصد تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی را دارند بهتر است بدانند که باید دارای مدرک زبان IELTS 6  باشند تا بتوانند در مقطع کارشناسی در انگلستان به تحصیل بپردازند. اشخاصی که قصد تحصیل در انگلستان در مقطع لیسانس را دارند می توانند به صورت نیمه وقت و در حدود ۱۰ ساعت در هفته به کار بپردازند همچنین حقوق دریافتی این افراد می تواند تا حدودی هزینه زندگی و تحصیل افراد را بپردازد.

نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که اشخاصی که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان در مقطع کارشناسی را دارند بهتر است بدانند که اجازه داشتن همراه در طول دوره تحصیل خود را نخواهند داشت.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در انگلستان

کشور انگلستان یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل به خصوص تحصیل در مقطع فوق لیسانس می باشد و دلیل آن این است که کشور انگلستان دارای نظام آموزشی پیشرفته می باشد و مهمتر از همه این است که تحصیل در مقطع فوق لیسانس در انگلستان ۱ ساله می باشد و افراد می توانند با هزینه مناسب در ۱ سال مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ نمایند. اشخاصی که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس در انگلستان را دارند باید مدرک زبان IELTS 6.5 را دارا باشند. اشخاصی که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس در انگلستان را دارند می توانند به صورت پارت تایم یعنی ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند همچنین حقوقی که دریافت می نمایند تا حدودی هزینه تحصیل و هزینه زندگی اشخاص را می پردازد.

تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان

اشخاصی که قصد تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان را دارند بهتر است بدانند که بر خلاف سایر کشورها که مقطع دکترا ۴ تا ۵ سال می باشد مقطع دکترا در انگلستان بین ۲٫۵ تا ۳ سال می باشد که اشخاص می توانند در کوتاه ترین زمان این دوره را اخذ نمایند.  اشخاصی که مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ کرده اند می توانند برای مقطع دکترا از بهترین دانشگاههای انگلستان پذیرش را اخذ نمایند. اشخاصی که قصد تحصیل در دوره دکترا در انگلستان را دارند باید مدرک زبان انگلیسی IELTS 7 را دارا باشند تا بتوانند در مقطع دکترا پذیرش تحصیلی خود را اخذ نمایند. اشخاصی که قصد تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان را دارند می توانند به صورت پارت تایم به صورت ۳۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که اشخاصی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارند بهتر است بدانند که دکترا نوعی JOB محسوب می شود و اشخاص می توانند از این طریق حقوق هم دریافت نمایند که این حقوق تا حدودی هزینه زندگی و هزینه تحصیل افراد را می پردازد. همچنین افراد اجازه بردن همراه (همسر و فرزند) را خواهند داشت.

هزینه زندگی در انگلستان

هزینه زندگی در انگلستان بستگی به سطح زندگی افراد دارد که می تواند از میزان آن کمتر و یا بیشتر شود اما هزینه زندگی دانشجویان در انگلستان در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ پوند در ماه می باشد  که این هزینه شامل هزینه مسکن، غذا، رفت و آمد، و سایر هزینه های فرد می باشد.

در نهایت می توان گفت مهاجرت تحصیلی به انگلستان از طریق افراد زیادی انجام می پذیرد اما باید در نظر گرفت که هزینه های تحصیلی در انگلستان با هزینه های تحصیل درسایر کشورها مقایسه شده و بعد تصمیم گیری لازم را اخذ نمایید اما بهتر است بدانید هزینۀ مورد نظر در کشور انگلستان برای تحصیل با کیفیت آن برابری می کند یعنی هزینۀ تحصیل بالای آن به دلیل کیفیت مناسب این دانشگاهها می باشد اما باز اگر به دنبال کیفیت مناسب با هزینۀ رایگان می باشید کشورهایی نظیر آلمان و اتریش و نروژ به شما پیشنهاد می شود .همچنین به شما پیشنهاد می شود برای مهاجرت به انگلستان از طرق دیگر نیز می توانید اقدام نمایید طرقی نظیر مهاجرت تحصیلی به انگلستان ، مهاجرت کاری به انگلستان ، مهاجرت سرمایه گذاری و دیگر همچنین می توانید ازطریق وکیل مهاجرت به انگلستان نیز  تماس حاصل نمائید تا اطلاعات لازم جهت مهاجرت تحصیل به انگلستان کسب نمایید .

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *