تحصیل رایگان در انگلستان

تحصیل رایگان در انگلستان

تحصیل رایگان در انگلستان می‌تواند موضوعی باشد که برای متقاضیان تحصیل در این کشور سوالی بزرگ بوده و تصور بسیاری از متقاضیان تحصیل رایگان در انگلستان این است که میتوان با اخذ بورسیه های تحصیلی در این کشور به طور رایگان تحصیل نمود. همچنین عده ای نیز تصور می‌کنند تحصیل رایگان در انگلستان برای افرادی که اقامت اروپا را داشته باشند یا اقامت انگلستان را داشته باشند مقدور است. بنابر این بهترین مسیر برای تشخیص درست این موضوع و این که در کشور انگلستان چطور با هزینه‌های بسیار پایین یا به طور کاملا رایگان می توان تحصیل کرد، اینست که سری به سایت های معتبر و منابع قانونی و معتبر این کشور بزنیم. برای متقاضیان بهترین مسیر جهت تحصیل رایگان در انگلستان یا تحصیل و زندگی با حداقل هزینه در انگلستان اخذ بورسیه های تحصیلی است. تاکید می کنیم مطالب مندرج در این مقاله کاملا ترجمه شده مطالب اصلی سایت های دولت این کشور می باشد تا در باب تحصیل رایگان در انگلستان بتوانیم اطلاعاتی درست تقدیم متقاضیان نماییم. بورسیه های تحصیلی انگلستان به گروه های متفاوتی تقسیم می‌شوند برخی از این بورسیه ها بسته به موقعیت جغرافیایی، محل زندگی و نوع اقامت متقاضی می باشد برخی هم وابسته به شرایط تحصیلی و معدل دانشجو می باشد. همانطور که عرض شد بورسیه های تحصیلی انگلستان برای شما تشریح خواهد شد در صورت آنکه واجد شرایط بودید شما نیز می توانید تحصیل رایگان در انگلستان را تجربه نمایید.

بورسیه­ های تحصیلی برای دانشجویان بین­المللی

آیا قصد دارید به طور رایگان در انگلستان تحصیل کنید؟ دولت بریتانیا و دانشگاه ­های انگلستان تعداد زیادی بورسیه در اختیار دانشجویان بین­ المللی که قصد تحصیل در انگلستان دارند می­گذارد.

بورسیه­ های دولت انگلستان

بورسیه تحصیلی Chevening

بورسیه­ های تحصیلی چیوینینگ، برنامه بورسیه جهانی دولت انگلستان، به دانش­پژوهان برجسته­ی کشورهای واجد شرایط چیوینینگ در سراسر جهان اعطا می­شود. این بورسیه­ ها معمولاً برای مقطع فوق­لیسانس یک ساله است. بیشتر بورسیه­های چیوینینگ شهریه­ ی دانشگاه، هزینه­ ی زندگی در سطحی مشخص، یک بلیط اکونومیک به انگلستان و کمک­ هزینه­ هایی مضاعف جهت تأمین هزینه ­هایی ضروری را پوشش می­دهد.

بورسیه ­های کشورهای مشترک ­المنافع

بورسیه ­های مشترک ­المنافع مخصوص دانشجویان کشورهای در حال توسعه­ ی مشترک­ المنافع است که قصد دارند در مقطع فوق­ لیسانس یا دکترا در انگلستان تحصیل کنند. این بورسیه­ ها توسط دپارتمان توسعه بین­المللی (DFID) انگلستان تأمین می­شود هر بورسیه بلیط به انگلستان، هزینه­ی آزمون و شهریه، هزینه­ی زندگی، کمک هزینه­ ی تز پایان­ نامه را پوشش می­دهد.

بورسیه­ های دانشگاه­های انگلستان

بورسیه ­های کمبریج گیتز

این بورسیه­ ها به متقاضیان برجسته ­ی هر کشوری خارج از انگلستان اعطا می­شود. افرادی که قصد دارند در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا به طور تمام وقت در دانشگاه کمبریج تحصیل کنند.بورسیه­ ی کمبریج گیتز تمام هزینه­ های تحصیل در انگلستان را پوشش می­دهد. همچنین یک بودجه اختیاری مضاعف نیز فراهم می­کند.

بورسیه­ های رودز در دانشگاه آکسفورد

رودز که در سال ۱۹۰۲ به خواست سیسل رودز بینیان نهاده شد قدیمی­ترین و برجسته­ ترین برنامه بورسیه بین­المللی در سراسر جهان بشمار می­رود. بورسیه ­های رودز بورسیه­ هایی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند که دانشجویان بین­ المللی ویژه­ ی برخی کشورها را در دانشگاه آکسفورد حمایت می­کند. این بورسیه تمام هزینه­ های دانشگاه، هزینه­ های شخصی، بیمه سلامت و بلیت رفت و برگشت دانشجو را فراهم می­کند.

بورسیه ­های پژوهش جهانی ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ ۳۰ بورسیه به دانشجویان برجسته­ ی خارجی که قصد دارند در برنامه­ ای تحقیقاتی در مقطع دکترا در رشته ­ای پیشنهاد شده از سوی دانشگاه تحصیل کنند اعطا می­شود. این بورسیه مابه تفاوت شهیه­ی دانشجویان انگلستان/ اتحادیه اروپا و دانشجویان بین­المللی را پوشش می­دهد. این بورسیه هزینه­ های زندگی را پوشش نمی­دهد.

بورسیه­ های دنیس هلند در دانشگاه کالج لندن

بورسیه­ ی دنیس هلند قصد دارد از دانشجویان مقطع کارشناسی هر کشوری که بدون اخذ بورسیه نمی­توانند از پس هزینه­ های تحصیل خود در دانشگاه کالج لندن UCL بر بیایند حمایت کند. مبلغ این بورسیه سالانه ۹۰۰۰ پوند است و پژوهشگران می­توانند انتخاب کنند که کل یا بخشی از مبلغ بورسیه را برای تأمین هزینه­ های خود استفاده کنند.

بورسیه­ های بین­ المللی دانشگاه ساسکس (University of Sussex Chancellor)

بیشتر مدارس ساسکس بورسیه­ های بین­المللی ساسکس را اعطا می­کنند. این بورسیه­ ها براساس سوابق دانشگاهی دانشجویان بین­ المللی که برای تحصیل در یک دوره ­ی تمام وقت در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا درخواست داده­ اند اعطا می­شود. این بورسیه شامل ۵۰ درصد از شهریه­ ی دانشگاه به مدت یک سال است.

بورسیه­ های بین­ المللی مقطع کارشناسی ارشد UAL (UAL Vice-Chancellor)

این بورسیه­ ها ۱۰ دانشجو از کشورهای کم درآمد را به طور کامل حمایت می­کند. این ۱۰ دانشجو باید قبلاً در مقطع کارشناسی ارشد تمام وقت در دانشگاه هنر لندن پذیرش گرفته باشند. مبلغ بورسیه ۲۵۰۰۰ پوند است.

بورسیه­ های دفتر بین­ المللی دانشگاه بریستول

دانشگاه بریستول ۵ بورسیه برای دانشجویان بین­ المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه را دارند اعطا می­کند. مبلغ این بورسیه­ ها ۸۵۰۰ پوند است که شهریه­ ی دانشگاه را می­تواند پوشش دهد.

بورسیه­ های بین­ المللی سفیر دانشگاه وست لندن

این بورسیه از دانشجویان برجسته­ ای که قصد تحصیل تمام وقت در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه وست لندن را دارند حمایت می­کند. این دانش­ پژوهان به عنوان سفرای بین­ المللی دانشگاه وست لندن فعالیت می­کنند. حداکثر ۵۰ بورسیه به مبلغ ۵۰۰۰ پوند موجود است.

بورسیه­ های دانشگاه وست انگلند (West England Chancellor’s Scholarships)

این دانشگاه سالانه به ارزش بیش از ۱۰۰۰۰۰ پوند بورسیه به دانشجویان بین ­المللی اعطا می­کند. دریافت کننده­ ی بورسیه موظف است که دوره­ ی کارآموزی در دفتر توسعه­ ی بین­ المللی و سایر دپارتمان­ ها را بگذراند. این بورسیه تمام هزینه­ های شهریه­ ی دانشگاه را به مدت یک سال تأمین می­کند.

بورسیه­ های دانشگاه شفیلد هالام (Transform Together)

این بورسیه­ ها در اختیار دانشجویان بین ­المللی و اتحادیه اروپا (به جز انگلستان) که جهت تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا به طور تمام وقت در دانشگاه شفیلد هالام درخواست می­دهند قرار می­گیرد. امکان پوشش نیمی از شهریه (۵۰%) برای دوره ­های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و برای هر سال از مقطع کارشناسی نیز وجود دارد.

بورسیه ­های بین ­المللی دانشگاه وست­ مینیستر

دانشگاه وست­ مینیستر به دانشجویان واجد شرایط کشورهای در حال توسعه که قصد تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد در هر رشته­ای در دانشگاه وست­ مینیستر دارند کمک هزینه­هایی را اعطا می­کند. این بورسیه­ ها شامل کل شهریه، هزینه­ ی مسکن، هزنیه­ های زندگی و بلیت هواپیمای رفت و برگشت می­شود.

بورسیه ­های راه حل ­های توسعه در دانشگاه ناتینگهام (Developing Solutions Scholarships at University of Nottingham)

این بورسیه­ ها مخصوص دانشجویان بین­المللی آفریقا، هندوستان یا یکی از کشورهای در حال توسعه­ ی مشترک­ المنافع است که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه ناتینگهام را دارند و با دانش تغییری در توسعه­ ی کشور مبدأ خود ایجاد می­کنند. سالانه ۱۰۵ بورسیه اعطا می­شود که از این میان ۳۰ بورسیه کل شهریه را و ۷۵ بورسیه ۵۰ درصد از شهریه را پوشش می­دهد.

بورسیه ­های توسعه جهانی دانشگاه بردفورد

بورسیه­ های توسعه­ ی جهانی دانشگاه بردفورد (قبلاً تحت عنوان بورسیه­های کشورهای گرفتار بحران شناخته می­شد) برای کمک به دانشجویانی است که شرایط مالی دشواری دارند زیرا کشور آن­ها به دلیل جنگ، بلای طبیعی، موقعیت سیاسی در بحران است. هر بورسیه تقریباً ۲۵۰۰۰ پوند است که سالانه شامل کل شهریه و هزینه­ ی مسکن و ۴۲۰۰ پوند جهت هزینه­ های زندگی می­شود.

بورسیه­ های تحصیلی کلارندون در دانشگاه آکسفورد

توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد حمایت می­شود و بورسیه­ هایی را به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تمام وقت و پاره وقت در دانشگاه آکسفورد اعطا می­کند.

بورسیه­ های دانشگاه سوانسی (Swansea)

گزیده­ ای از بورسیه­ های مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا که به دانشجویان کشورهای مختلفی شامل اتحادیه اروپا، آسیا و خاورمیانه اعطا می­شود.

برخی دانشگاه ­های انگلستان که بورسیه ­های بین­ المللی اعطا می­کنند:

  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه وست ­مینیستر
  • دانشگاه کاردیف
  • دانشگاه ساوث بنک لندن
  • دانشگاه متروپولیتن لندن
  • دانشگاه روهامپتون
  • دانشگاه بیرمنگهام
  • دانشگاه ناتینگهام
  • دانشگاه انگلند وست (غرب انگلیس)

بورسیه­ های غیردولتی انگلستان برای دانشجویان بین­ المللی

یورواکسس انگلستان (Euraxess UK)

این برنامه از محققین در اروپا حمایت می­کند و توسط شورای بریتانیا اداره می­شود. این برنامه بورسیه­ های تحقیقاتی مختلفی را به دانشجویان بین­ المللی سراسر دنیا اعطا می­کند.

بورسیه­ ی کاسل اسمارت (CastleSmart)

آژانس املاک کاسل اسمارت سالانه ۶۰۰۰ پوند به دانشجویان مقطع کارشناسی در انگلستان بورسیه می­دهد (تمام اتباع خارجی می­توانند درخواست بدهند). متقاضیان مستلزم هستند که یک ویدئوکلیپ در یوتیوب قرار دهند که شامل برنامه­ ی شغلی و تحصیلی آن­ها باشد.

با توجه به مطالب فوق متوجه شدید در صورتی که واجد شرایط بورسیه باشید میتوانید از تحصیل رایگان در انگلستان بهره ببرید. در صورتی که معدل خوبی دارید یا نمره شما در دروس اصلی بالاست و حدس میزنید واجد شرایط یکی از بورسیه های فوق می باشید با مشاورینی که اطاعات دقیق دارند مشورت نموده و پیش از صرف هزینه های گزاف تحقیقات لازم را انجام نمایید سپس در صورت مثبت بودن تحقیقات در فکر تحصیل رایگان در انگلستان باشید. اطلاعات مندرج در این وب سایت شما را در جهت اطلاع از کسر هزینه های زندگی در انگلستان و نیز تحصیل رایگان در انگلستان راهنمایی میکند.

 

نگارنده : نفیسه هاشمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *