مهاجرت كاري به اتريش

مهاجرت كاري به اتريش

اتريش يكي از اهداف در نظر گرفته براي خيلي از افراد متقاضي مهاجرت كاري به اتريش مي باشد.كشور اتريش به لحاظ جمعيت كم نياز به نيروي كار متخصص دارد و افراد متقاضي مهاجرت كاري به اتريش مي توانند براساس توانايي خود وارد اتريش شوند.مهاجرت كاري به اتريش كه یکی از کشور های اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است و از قوانين كاري و مهاجرتي اروپا تبعيت ميكند و به مانند بسياري كشورهاي پيشرفته و ثروتمند اروپايي به شدت به نيروي كار متخصص و تحصيلكرده نيازمند است. مهاجرت كاري به اتريش براي افراد متقاضي و خانواده هاي آنها فرصت هاي بسيار خوبي را به لحاظ برخورداري از سطح زندگي و تحصيلات بالا ايجاد مي كند.اخذ اقامت دائم اتريش از طريق مهاجرت كاري به اتريش اماكن پذير بوده و همچنين بواسطه مهاجرت كاري به اتريش افراد مي توانند از تحصيلات رايگان در اتريش برخوردار شوند.مهاجرت كاري به اتريش شرايط مناسبي براي بررسي تمامي شرايط پيش روي مهاجرين در پي خواهد داشت و افراد متقاضي سرمايه گذاري و ثبت شركت در اتريش مي توانند پس از ورود به اتريش بواسطه مهاجرت كاري شرايط را بررسي نموده و بهترين گزينه را انتخاب نمايند.بدين ترتيب به افراد متقاضي مهاجرت و اقامت در اتريش پيشنهاد مي شود براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مهاجرت كاري به اتريش و اخذ اقامت كاري و ديگر شرايط پيش رو با وكيل مهاجرت  و مشاورين برتر  مشاره نمايند.

مهاجرت كاري به اتريش كه يكي از مقاصد مهم و اصلي متقاضيان مهاجرت به اروپا مي باشد.اتريش كشور كوچكي است در قلب اروپا كه به لحاظ كيفيت بالاي زندگي و كار مقصد مناسبي براي افراد مهاجر مي باشد.يكي از راه هاي مهاجرت به اتريش و اخذ اقامت دائم اين كشور از طريق ويزاي كار و ورود به بازار كار اتريش مي باشد.مهاجرين و متقاضيان غير اروپايي ورود به بازار كار كشور اتريش مي توانند از طريق پيشنهاد كاري Job Offer از سوي يك كارفرما و يا از طريق ويزاي جستجوي كار وارد كشور اتريش شوند.

 

مهاجرت كاري به اتريش بر اساس معيارهاي كاري

اتريش يك طرح جديد براي مهاجرين و خانواده هاي آنها در نظر گرفته است. بر اين اساس كه افرادي كه پيشنهاد كاري از سوي شركت يا كارفرمايي در اتريش ندارد مي تواند براي جستجوي كار ويزاي Jobseeking دريافت نموده و طي مدت ۶ماه وارد اتريش شود و شخصاً به دنبال كار بگردند.البته افراد متقاضي بايد در نظر داشته باشند تحصيلات عالي،حداقل ليسانس و تجربه و سابقه كاري در زمينه رشته تحصيلي در ورود آنها به بازار كار اتريش بسيار حائز اهميت مي باشد.در ذيل امتيازات و شرايطي كه افراد بايد داشته باشند تا بتوانند وارد بازار كار اتريش شوند به اختصار ذكر خواهد شد:

۱- صلاحيت تحصيلي

مدارك تحصيلات عالي بالاترين امتياز در اين مرحله ۳۰امتياز مي باشد.يكي از شرايطي كه در ويزاي كار اتريش امتياز آور مي باشد تحصيلات تكميلي و داشتن مدارك از موسسات آموزش عالي است.

  • تكميل فرم تحصيلات عاليه و دوره هاي حرفه اي ۲۰امتياز
  • واجد شرايط بودن ورود به دانشگاه ۲۵ امتياز
  • گذراندن دوره هاي آموزش عالي حداقل ۳سال ۳۰ امتياز

۲- تجربه كاري

سابقه كاري بر اساس تحصيلات تكميلي و مرتبط با رشته تحصيلي.داشتن تجربه كاري در زمينه رشته تحصيلي و مهارت كافي يكي ديگر از شرايط اخذ امتياز در ويزاي كاري اتريش مي باشد.بالاترين امتياز در اين مرحله ۱۰ امتياز است.

۳- مهارت زبان

تسلط فرد متقاضي ورود به بازار در اتريش بسيار مهم مي باشد.بالاترين امتياز در اين مرحله ۱۵امتياز است.

  • تسلط به زبان آلماني در سطح پايه A1 و B1 يا انگليسي در سطح پايه ۱۰امتياز
  • آلماني در سطح متوسط A2 يا B2 و يا انگليسي در حد آيلتس ۶٫۵ امتياز ۱۵

۴- سن

يكي از موارد مهم در ورود افراد متقاضي به بازار كار اتريش و يا هر كشوري سن فرد مي باشد زيرا بيشتر كشورها افرادي را جذب بازار كار مي كنند كه از شرايط سني مناسبي برخوردار باشند. بالاترين امتياز در اين مرحله ۲۰امتياز است.

  • تا سن ۳۰ سال ۲۰امتياز
  • از ۳۰ تا ۴۰سال ۱۵ امتياز

بنابراين بالاترين امتيازي كه افراد بايد براي ويزاي كار اتريش از ۱۰۰ امتياز دريافت كنند ۷۵ مي باشد.
شرايط ويزاي job offer در اتريش و ديگر كشورهاي اروپايي بدين صورت است كه فردي كه بعنوان كارفرما پيشنهاد كاري براي كسي كه متقاضي كار است ارسال ميكند بايد طي يك فرآيند ۶ماهه در كل كشور خود و كل اتحاديه اروپا آگهي كرده باشد و در صورتي كه شخصي در طي اين مدت درخواست نداد كارفرما مي تواند دعوتنامه براي متقاضي خارجي ارسال نمايد.لازم به ذكر است افرادي كه موفق شدند وارد بازار كار تمام وقت اتريش شوند پس از گذشت ۴الي۵سال مي توانند براي اقامت دائم اتريش درخواست نمايند.

افراد متقاضي بايد در نظر داشته باشند كه اخذ اقامت كاري و ورود به كشور اتريش از طريق job offer بسيار سخت است به دليل اينكه كشورهاي اروپايي اولويت را براي افرادي ميگذارند كه تابعيت آن كشور و يا اقامت دائم كل اتحاديه اروپا را داشته باشند.

كارت اقامت موقت بلو كارت Blue Card

افرادي كه بواسطه ادامه تحصيل در اتريش وارد اين كشور شده اند مي توانند كارت اقامت موقت بلو كارت را دريافت نمايند.شرايط دريافت بلو كارت بدن صورت است كه افراد بعد از فارغ التحصيلي مي توانند به مدت يك الي دو سال اقامت داشته باشند و دنبال كار بگردند و در صورتي كه وارد بازار كار تمام وقت شدند ويزاي آنها تمديد مي شود.در اين مدت كارتي به اين افراد اعطا مي شود كه ميتوانند در تمامي كشورهاي حوزه شنگن در جستجوي كار باشند.مدت زماني كه به شهروندان غير اروپايي از طريق بلو كارت اجازه كار و زندگي در اتريش داده مي شود ۲سال يا كمتر مي باشد.

اخذ کارت قرمز-سفید-قرمز از طریق تحصیل

شهروندان غير اروپايي كه با ويزاي كاري وارد اتريش شده اند كارت قرمز-سفيد-قرمز را دريافت ميكنند.اين كارت به آنها اجازه ميدهد به مدت ۱۲ماه در اتريش اقامت داشته و مشغول به كار شوند.بدين ترتيب افرادي متقاضي دريافت اين نوع كارت اقامتي بايد داراي سابقه كاري حرفه اي و تحصيلات دانشگاهي باشند تا استحقاق دريافت اين كارت را داشته باشند.بعد از ۱۰ماه كار و پرداخت ماليات در اتريش كارت قرمز-سفيد-قرمز-پلاس به افراد داده مي شود كه با اين كارت مي توانند آزادانه در كل اتريش و اتحاديه اروپا در جستجوي كار باشند.

 

حقوق دريافتي در اتريش

ميانگين حقوق دريافتي در اتريش ۳٫۶۲۲يورو در ماه مي باشد.در ذيل حداكثر و حداقل حقوق دريافتي در اتريش شرح داده خواهد شد:

  • بالاترين حقوق دريافتي در ماه در اتريش:۱۷٫۹۱۷ يورو
  • ميانگين حقوق دريافتي: ۳٫۶۲۲يورو
  • متوسط حقوق دريافتي: ۳۰۰۰يورو
  • كمترين حقوق دريافتي: ۱۰۰۰يورو

با توجه به موارد ذكر شده در مقاله فوق در خصوص مهاجرت كاري به اتريش و همچنين راه هاي اخذ اقامت دائم و موقت اتريش به تبع اخذ اقامت از طريق مهاجرت كاري به اتريش به طور مختصر تلاش شد تا شما عزيزان اطلاعاتي نسبت به شرايط كاري در اتريش داشته باشد. بدين منظور در صورتي كه سوالات بيشتري در خصوص مهاجرت كاري به اتريش و شرايط اخذ اقامت كاري،تحصيلي،سرمايه گذاي و ديگر شرايط اقامتي اتريش را داريد پيشنهاد ميشود با مشاورين و وکیل مهاجرت که مسلط به قوانین اتریش می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را به طور کامل در خصوص مهاجرت کاری به اتریش راهنمائی و هدایت نمایند.

نگارنده: شهاب مرادي

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *