مدارک ویزای کار اتریش

مدارک ویزای کار اتریش

راه های مختلفی برای ورود به کشور اتریش وجود دارد از جمله این راه ها کار در اتریش می باشد. به طور کل برای شروع کار مدارک ویزای کار اتریش از همه مهمتر و اصلی تر می باشد. در ابتدا باید بدانید مدارک ویزای کار اتریش چیست و آیا برای همه ی افراد تهیه ی مدارک یکسان می باشد؟ سوالاتی که ممکن است در رابطه با مدارک ویزای کار اتریش ایجاد شود را در ادامه برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد؟ آیا ارائه ی مدرک زبان هم جزء مدارک ویزای کار اتریش می باشد؟ چه زمانی باید مدارک ویزای کار اتریش آماده باشد؟ در ادامه در جریان باشید از طریق وکلای مهاجرتی سوالات خود را در رابطه با مدارک ویزای کار اتریش بپرسید تا با مشکل مواجه نشوید و با اطلاعات درست پروسه ی خود را جلو ببرید. برای اقدام جهت هر نوع ویزایی باید در ابتدا بدانید آیا با شرایط شما امکان پذیر هست یا خیر؟ جهت اخذ ویزای کار اتریش افراد با توجه به شرایط ارائه شده باید در نظر بگیرند که آیا شروع کار و تهیه ی مدارک امکان پذیر هست یا خیر.

افراد تمایل دارند از طرق مختلف وارد کشور اتریش شوند و بتوانند کار مورد نظر را پیدا کنند و در نهایت جهت اقامت در اتریش و اخذ تابعیت اتریش اقدام کنند. اخذ ویزای کاری در اتریش به چند طریق امکان پذیر می باشد. در ابتدا فرد باید در کشور اتریش کارفرما داشته باشد و از طریق کارفرما اقدام نماید. در واقع از طریق job offer بتوانند وارد شغل مورد نظر شوند. کارفرما در کشور اتریش شغلی را که متقاضی قرار است در کشور انجام دهد باید به مدت ۳ ماه در کشور آگهی کند در صورتی که کسی پیدا نشد، شغل مورد نظر را ۳ ماه در اتحادیه ی اروپا آگهی می نماید. در این صورت هم اگر کسی پیدا نشد متقاضی می تواند وارد پروسه ی کار در اتریش شود. در نظر داشته باشید ورود از این طریق در کشور اتریش بسیار سخت می باشد. و به طور قطع افراد زیادی وجود دارند که تمایل به کار کردن داشته باشند و شغل به فردی که از ایران تقاضا می دهد نرسد.

اگر تمایل به کار کردن به صورت تمام وقت در کشور اتریش را دارید راه های دیگری هم وجود دارد که می توانید وارد کشور شوید و از این طریق کار مورد نظر را پیدا کنید و اگر شرایط فراهم بود اقدامات لازم را جهت اقامت و تابعیت انجام دهید. در ادامه تمام شرایط ویزای کار برای شما عزیزان توضیح داده خواهد شد اما در ابتدا مدارک ویزای کار در اتریش را برای شما بیان خواهیم کرد تا در صورتی که تمام مدارک را دارید جهت ویزای کاری اقدام نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری اتریش:

  • مدارک هویتی (شناسنامه، پاسپورت) البته پاسپورت افراد باید از شرایط لازم برخوردار باشد. مدت اعتبار پاسپورت فرد نباید کمتر از شش ماه باشد، شروع شش ماه از زمانی است که ویزا اخذ می شود.
  • ارائه ی پیشنهاد کاری از طرف کارفرما
  • ارائه ی مدرک تحصیلی به علاوه ریز نمرات به همراه ترجمه
  • ارائه ی مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی ( البته اگر افراد مدرک زبان آلمانی داشته باشند و یا حتی دانایی زبان آلمانی داشته باشند کمک بیشتری به آنها می شود. مسلما دانایی زبان در کشوری که افراد و کمپانی ها بیشتر به زبان آلمانی هستند برای فرد مفید تر خواهد بود)
  • بیمه نامه ی متقاضی
  • ارائه ی نامه ی اجازه ی کار در کشور اتریش و فرم قرار داد
  • تمکن مالی متقاضی ( جهت تمکن مالی فرد بابت ورود به کشور و پرداخت هزینه ها در طول یکسال )
  • نامه ی عدم سوء پیشینه
  • ارائه ی سابقه کار که باید کاملا معتبر و تایید شده از طرف کار فرما در کشور مبدا باشد.

افراد باید مدارک بالا را داشته باشند تا بتوانند وارد پروسه ی ویزای کار اتریش شوند. در غیر ای صورت ممکن است با نقایصی که در مدارک دارند نتوانند ویزای خود را اخذ کنند.

موضوع بعدی که در پروسه ی ویزای کار در اتریش حائز اهمیت است این است که افراد می توانند از طریق اخذ ویزای جستجوی کار، کار مورد نظر خود را پیدا نمایند. به متقاضی ویزای ۶ ماهه ارائه می شود که این ویزا به افراد اجازه ی پیدا کردن کار را در مدت ۶ ماه می دهد. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا شرایط خاصی برای اخذ ویزای کار وجود دارد؟

افراد باید در حدی که بتوانند به زبان آلمانی یا انگلیسی صحبت کنند توانایی زبان داشته باشند. در غیر اینصورت جهت پیدا کردن کار با مشکل مواجه خواهند شد. ارائه ی مدرک تحصیلی که این موضوع می تواند در امتیاز فرد تاثیر زیادی داشته باشد. بیشترین امتیاز در مقطع دکترا است که ۴۰ امتیاز را به خود تعلق داده است. وضعیت سن افراد در این پروسه و قبول کارفرما از سوی کشور اتریش بسیار حائز اهمیت است که معمولا افراد تا سن زیر ۴۰ سال می توانند اقدام نمایند.

هزینه ی زندگی در اتریش

به طور کل منظور از هزینه ها در کشور اتریش، هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل می باشد. در کل موضوع اصلی ارائه ی هزینه های زندگی در کشور می باشد. به طور مثال، هزینه های خوراک، پوشاک، مسکن و … می باشد که فرد قبل از ورود به کشور باید میزان تمکن مالی خود را نسبت به یک سال به سفارت نشان دهد. که در کل هزینه ها از ۸ تا ۱۰ هزار یورو در سال محاسبه می شود.

در نهایت با وجود تمام اطلاعات در رابطه با مدارک ویزای کاری اتریش باید بدانید آیا شما شرایط ورود به کشور اتریش را دارید یا خیر. راه دیگری که افراد می توانند جهت اخذ ویزای کاری، مدارک ویزای کاری اتریش را ارائه دهند، تحصیل در اتریش می باشد. افراد می توانند از طریق تحصیل وارد کشور شوند و بعد از اتمام تحصیل با اخذ کارت قرمز- سفید- قرمز وارد بازار کار شوند. در واقع اگر مقطع تحصیلی خود را در کشور به اتمام رساندید می توانید با اخذ این کارت در کشور به راحتی دنبال کار بگردید. در پروسه ی ویزای کاری در صورتی که مدارک ویزای کاری اتریش را آماده کردید تما از طریق وکیل مهاجرتی اقدامات خود را انجام دهید و از افرادی کمک بگیرید که تجربه در این زمینه داشته باشند و شما را به درستی راهنمایی کنند.

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *