مهاجرت کاری به پرتغال

مهاجرت کاری به پرتغال

از جمله راه های ورود به کشور پرتغال مهاجرت کاری به پرتغال می باشد. در نظر داشته باشید ورود به کشور و کسب اقامت و تابعیت از طریق مهاجرت کاری به پرتغال کار ساده ای نیست و باید تمام اطلاعات را به صورت کامل داشته باشید تا بتوانید اقدام نمایید. سوالی که در ابتدا ایجاد می شود این است که شرایط و مدارک مهاجرت کاری به پرتغال چیست؟ آیا همه ی افراد می توانند جهت مهاجرت کاری به پرتغال اقدام نمایند؟ امروزه افراد بسیار زیادی هستند که قصد ورود و مهاجرت کاری به پرتغال را دارند اما توصیه ی ما به شما این است که از طریق وکلای مهاجرتی و حقوق دانان اقدام نمایید و مسیر زندگی خود را درست انتخاب کنید.

همانطور که میدانید برای ورود به کشورهای عضو شینگن و پیدا کردن کار در این کشورها باید کارفرما داشته باشید در غیر این صورت با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. کشور پرتغال هم از جمله کشور های عضو شینگن می باشد پس شرایط خاص خود را خواهد داشت. برای کار در پرتغال باید کارفرما داشته باشید اگر فردی قصد کار در کشور پرتغال را داشته باشد باید در ابتدا از طریق کارفرما اقدام نماید. کارفرما در ابتدا باید شغل مورد نظر را به مدت سه ماه در کشور پرتغال آگهی نماید در صورتی که شخص مورد نیاز با تمام مشخصات نام برده در آگهی پیدا نشود کارفرما باید به مدت سه ماه دیگر شغل مورد نظر را در اتحادیه اروپا آگهی کند. در صورتی که شخص مورد نیاز در مدت مشخص شده پیدا نشد در این صورت فرد می تواند وارد بازار کار در کشور پرتغال شود.

کشور پرتغال از جمله کشور های توسعه یافته می باشد از شهر های مهم در کشور پرتغال لیسبون می باشد که افراد می توانند در این شهر به دنبال شغل های زیادی باشند. رقابت بسیار زیادی بین افرادی که قصد کار در پرتغال را وجود دارند می باشد البته وضعیت کار در زمینه ی گردشگری بسیار عالی و مورد قبول می باشد و به شدت وابسته به سیستم گردشگری است. همچنین در شغل های دیگر همچون هوا فضا، رشته IT، بیو تکنولوژی و … افراد می توانند مشغول شوند. در صورتی که فرد از طریق کارفرما وارد کشور پرتغال می‌شود کارفرمای مورد نظر از همه لحاظ باید فرد را حمایت نماید و شرایطی را فراهم کند که فرد بتواند به راحتی امور اقامتی خود را انجام دهد.

دستمزد افراد در مهاجرت کاری به پرتغال:

همانطور که می دانید کار در پرتغال به دو دسته تقسیم می شود. کار سفید- قانونی و کار سیاه – غیر قانونی که مد نظر کشور و دولت پرتغال، کار سفید- کار قانونی می باشد. کار سفید خود به دو دسته تقسیم می شود که این خود به کار دانشجویی و کار به صورت تمام وقت تبدیل خواهد شد. حداقل دستمزد افراد به صورت تمام وقت، EUR 530 می باشد. منظور از کار به صورت تمام وقت، ۴۰ ساعت در هفته می باشد که به طور معمول ۸ ساعت در روز می باشد.

سوالی که ممکن است برای افراد ایجاد شود این است که آیا افرادی که به عنوان کار وارد کشور میشوند اجازه بردن همراه دارند؟ در نظر داشته باشید افرادی که وارد بازار کار می‌شوند، اجازه بردن همراه در ابتدا نخواهند داشت. در صورتی که افراد بتوانند کار مناسبی را پیدا کنند و حقوقی را جهت تامین مالی به کشور نشان دهند می‌توانند جهت ورود همراهان به کشور اقدام کنند. اما سوال بعدی این است که آیا هر فردی میتواند به عنوان همراه محسوب شود؟ همراهان فقط همسر و فرزندان محسوب می‌شود البته فرزندان زیر ۱۸ سال مد نظر می باشد.

ممکن است موانعی پیش روی شما باشد که نتوانید به راحتی و مستقیم وارد بازار کار در پرتغال شوید. فارغ التحصیلان زیادی وجود دارند که قصد کار و ادامه زندگی در کشور پرتغال را دارند و این موضوع باعث می‌شود برای افرادی که قصد کار به صورت مستقیم در کشور را دارند کار سختی باشد. بنابراین ادامه تحصیل و ورود به کشور از طریق ویزای تحصیلی یکی از موضوعاتی است که افراد می‌توانند از این طریق وارد کشور شوند و کار مورد نظر را انجام دهند. افرادی که در کشور پرتغال مشغول به کار می شوند از تمام مزایا بر خوردار خواهند بود. حدودا ۲۲ ساعت در سال مرخصی خواهند داشت و حدودا ۹ روز هم به عنوان تعطیلات عمومی خواهند داشت. پیدا کردن کار و مشغول شدن برای افرادی که به زبان پرتغالی تسلط دارند بسیار راحت می باشد اما در نظر داشته باشید افرادی هم که به زبان انگلیسی تسلط دارند می توانند کار مورد نظر خود ار پیدا نمایند.

البته کشور پرتغال از افرادی قصد کار آفرینی و ایجاد شغل در کشور را دارند حمایت خواهد کرد که این موضوع در پروسه ی ثبت شرکت و کار آفرینی بررسی خواهد شد. افراد می توانند بعد از ۳ الی ۴ سال کار کردن و پرداخت مالیات جهت اقامت در کشور پرتغال اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت کاری به پرتغال

  • مدارک هویتی همچون شناسنامه و پاسپورت ( با مدت اعتبار لازم)
  • مدارک تحصیلی به همراه ترجمه
  • ارائه ی سوابق کاری از مراکزی که تا به حال کار کرده است
  • ارائه ی تمکن مالی جهت ورود به کشور
  • تکمیل فرم مورد نیاز
  • عکس مورد نیاز ( ۲ قطعه)
  • بیمه نامه ی شینگن جهت ورود
  • ارائه ی رزمه ی کانل از تحصیلات و میزان سوابق کاری

در نهایت و با توجه به اطلاعاتی که در رابطه با مهاجرت کاری به پرتغال به دست آورده اید متوجه شدید که جهت کار به طور مستقیم باید کارفرما داشته باشید. افراد می توانند بعد از مهاجرت کاری به پرتغال و پیدا کردن کار و پرداخت مالیات جهت اقامت در پرتغال و در نهایت تابعیت در پرتغال اقدام نمایند. همچنین اگر نتوانستید از طریق مهاجرت کاری به پرتغال وارد کشور شوید می توانید از طریق تحصیل به کشور بروید و ادامه ی تحصیل دهید و در نهایت وارد بازار کار در پرتغال شوید. در این مسیر از وکلا و حقوق دانان کمک بگیرید تا بتوانید با اطلاعات کامل و جامع وارد پرتغال شوید.

 

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *