پناهندگی در پرتغال

پناهندگی در پرتغال

در این مقاله در مورد پناهندگی در پرتغال برای شما عزیزان توضیح می دهیم و به شرایط و وضعیت پناهندگان در کشور پرتغال می پردازیم و توضیحات کامل را ارائه می دهیم . پناهندگی در پرتغال همه ساله توسط افراد مورد توجه قرار می گیرد زیرا این افراد دید درستی نسبت به پناهندگی در پرتغال نداشته و از مشقت و سختی راه های مورد  پناهندگی در پرتغال اطلاعاتی در دست ندارند .به همین دلیل در این مقاله برای شما در نظر داریم اطلاعاتی در زمینه ی پناهندگی در پرتغال ارائه دهیم تا بتوانید تصمیم درستی را اتخاذ نمایید . پناهندگی در پرتغال دارای چه شرایطی می باشد ؟ پناهجویان در پرتغال دارای چه شرایطی می باشند؟ پناهندگی در پرتغال چگونه انجام می پذیرد ؟

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

در امر پناهندگی افراد کشورهای مختلفی را برمی گزینند که از جمله ی این کشورها ، کشور پرتغال می باشد . افراد باید قبل از اینکه به پناهندگی فکر کنند  در مرحله ی اول راه های دیگر مهاجرت از جمله تحصیل در پرتغال ، کار در پرتغال ، سرمایه گذاری در پرتغال را مطالعه نمایند و بعد اگر باز نیز چاره ای نداشته  به آنها توصیه نمی شود تا از راه پناهندگی اقدام نمایند زیرا این راه دارای خطرات بسیاری می باشد از جمله خطرات موجود در راه ، و خطراتی که افراد با قاچاقیان در راه مواجه می شوند .
پناهندگان این حق را دارند که در پرتغال اقامت کنند . به­علاوه از حقوق زیر برخوردار هستند :
دسترسی به برنامه­ های یکپارچگی اجتماعی،  دسترسی به برنامه­های بازگشت داوطلبانه،حق جابه ­جایی و انتقال، حق پیوستن به خانواده و غیره را دارا می باشند.
بهتر است بدانید ورود پناهجویان از طریق ویزا ردیابی نمی شود بلکه از طریق اثر انگشت ردیابی میشود.
فرض کنیم یکی از بستگان نزدیک شما در آلمان زندگی میکند و برای شما دعوتنامه آلمان را میفرستد و شما ویزای آلمان میگیرید ولی به پرتغال میروید و در آنجا تقاضای پناهندگی می کنید، در مصاحبه از شما پرسیده می شود که آیا بستگانی در اروپا دارید؟
مشخصات فرد را می پرسند و بعد از بررسی موضوع در می یابند که شما از طریق دعوتنامه بستگانتان ویزا گرفته اید و به پرتغال آمده اید و بعد شما را به کشور آلمان که صادر کننده ویزای شما بوده است می فرستند ، ولی شما چنانچه با ویزای صادره از سفارت آلمان وارد آلمان شوید و قصد داشته باشید در همان آلمان اعلام پناهندگی کنید باید با همان پاسپورت که دارنده ویزای آلمان است خود را معرفی کنید زیرا با توجه به صدور ویزا در سفارت آلمان در ایران، مشخصات شما در اداره مهاجرت آلمان  ثبت شده و به محض معرفی مشخص میشود که شما با چه ویزایی آمده اید، به همین دلیل بهتر است چنانچه با ویزای قانونی وارد اروپا می شوید و قصد دارید در همان کشور صادر کننده ویزا اعلام پناهندگی کنید ، با مدارک ویزا و پاسپورت خود را معرفی کنید.
بسیاری از پناهندگان درک درستی از قوانین پناهندگی ندارند و کارمندان دولتی به این که سرکوب و اختناق حاکم است در بعضی از جوامع دقتی ندارند ، آنها قاضی هستند و قضاوت و داوری خود را بر دلایل شخصی شخص پناهجو متکی می کنند .
بنابر این شخص پناهجو برای پناهندگی باید ثابت کند که تحت پیگرد قانونی یا خطر و یا شکنجه و مرگ بوده است ،برای حقوق دانان دولتی در امور پناهندگان مهم این می باشد که دلایل پناهجو چیست و عضویت در گروههای سیاسی، مذهبی، جنسی و گرایشات جنسی و نظایر آنها همه و همه شاخص های پذیرش پناهندگی هستند .
اگر در کشوری توسط پلیس دستگیر شوید نمیتوانید بگویید  که میخواهید در کشور دیگری اعلام پناهندگی کنید و با توجه به قوانین خاص پناهندگی این امکان وجود ندارد ، و اگر شما در هر کشوری دستگیر شوید در همانجا بازجوئی می شوید و وقتی اعلام می کنید که پناهنده هستید ،همه کارهایتان برای دریافت اقامت پناهندگی را در همانجا انجام می دهند و اگر عنوان کنید که مقصد دیگری داشتید این موضوع پناهندگی شما را مشکل دار می سازد  و امکان قبولی شما کم می شود .
در صورتی که پس از اتمام پنج سال ، حق اقامت دائم خود را گرفت ، او می تواند برای دریافت تابعیت هم اقدام کند. حق اقامت دائمی در صورتی به وی  داده می شود که دلایل قبولی پرونده پناهندگی برایشان وجود داشته باشد.

 

به طور کلی در کشور پرتغال حدود ۱۰٫۰۰۰ مهاجر از کشورهای مختلف وجود دارد . نخست وزیر سوسیالیست کشور پرتغال نامه ای به کشور های اتریش ، یونان ، ایتالیا ، سوئد داده و از آنها درخواست می نماید تا تعدادی از مهاجرین را پذیرا باشند و تعداد بیشماری از این مهاجرین از طریق پناهندگی وارد کشور پرتغال می شوند .

افرادی که قصد پناهندگی در پرتغال را دارند باید  به خدمات مرزی موجود در کشور پرتغال در بخش بیگانگان مراجعه نمایند و لازم به ذکر می باشد این افراد مهاجر و پناهجو بعد از ورود به کشور پرتغال تا هشت روز مهلت دارند تا  به sef مراجعه نموده  و فرم مربوطه را تکمیل نماید تا برایشان تصمیم گیری شوند که می توانند اقامت داشته باشند یا خیر و توجه به این نکته بسیار مهم می باشد .

افرادی که درخواست پناهندگی آنها درکشور پرتغال رد می شود می توانند به کمیساریای  ملی پناهندگان درخواست ارسال نمایند که تصمیم ظرف ۴۸ ساعت ارسال می گردد .اگر باز هم تصمیم کمیساریا منفی بود فرد میتواند ظرف هشت روز قبل از دادگاه اداری اعتراض کرد .

 

در نهایت می توان گفت افراد زیادی از کشورهای مختلف  به عنوان پناهنده وارد کشور پرتغال می شوند و پناهندگی در پرتغال را برمی گزینند و در این کشور از حقوق پناهندگان برخوردار می شوند اما آیا این حقوق و مزایا برای یک زندگی خوب کافی می باشد یا خیر بستگی به میزان توقع افراد از زندگی دارد . پناهندگی در پرتغال بسیار شایع شده است به گونه ای که دولت کشور پرتغال پاسخگوی این مهاجران نمی باشد. بهتر است به جای پناهندگی در پرتغال راه های دیگر را برگزینند و در این امر از وکیل مهاجرت به پرتغال استعانت بگیرند و همچنین می توانند از مهاجرت کاری به پرتغال و مهاجرت تحصیلی به پرتغال  و سرمایه گذاری در پرتغال نیز برای اخذ اقامت پرتغال استفاده نمایند.

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *