مهاجرت کاری به یونان

مهاجرت کاری به یونان

مهاجرت کاری به یونان یکی از مواردی است افراد متقاضی اخذ اقامت و تابعیت در اتحادیه اروپا در اندیشه آن هستند.مهاجرت کاری به یونان از طرق گوناگون مهاجرتی امکان پذیر خواهد بود که در این مقاله به اختصار شرح  داده خواهد شد.مهاجرت کاری به یونان دارای شرایط و ضوابط خاصی است و این امکان را برای افراد متقاضی مهاجرت به یونان بوجود می آورد تا از این طریق به اقامت دائم یونان دست یابند.مهاجرت کاری به یونان می تواند روشی باشد تا افراد متقاضی به واسطه آن بتوانند از قوانین سرمایه گذاری در یونان اطلاع یافته که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت یونان خواهد شود.مهاجرت کاری به یونان و علم به قوانین یونان می تواند به افراد متقاضی در پیشبرد اهداف مهاجرتی انها کمک شایانی کند.مهاجرت تحصیلی به یونان و آگاهی از قوانین تحصیل در یونان و اخذ بورسیه تحصیلی،تحصیل رایگان و همچنین هزینه تحصیل در یونان به واسطه مهاجرت کاری به یونان امکان پذیر خواهد بود.در این خصوص در صورتی که شما بزرگواران با هدف اخذ اقامت و اخذ تابعیت یونان تمایل  به مهاجرت به کاری یونان را دارید و از شرایط و ضوابط پیش روی خود آگاهی ندارید پیشنهاد می شود با مشاوران و وکیل مهاجرت به یونان به صورت تخصصی مشاوره نمایید.

کشور یونان یکی از ضعیف ترین کشورهای اروپایی به لحاظ اقتصادی و رفاه اجتماعی است.به علت بدهی های مالی بسیار بالای یونان به اتحادیه اروپا و اقتصاد بیمار و ورشکسته باعث شده کشور یونان مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری افراد متقاضی نباشد و تنها می توان کشور یونان را دروازه ورود به اتحادیه اروپا و کشورهای برتر اروپایی قلمداد کرد.شهروندان کشورهای اروپایی و بویژه کشورهای حوزه اسکاندیناوی بدون اخذ ویزا و به راحتی می توانند وارد کشور یونان شده و اقدام اخذ اقامت کاری این را نمایند.

افراد متقاضی اخذ اقامت کاری و ورود به بازار کار یونان باید این مهم را در نظر بگیرند که ورود به بازار یونان به مانند دیگر کشورهای اروپایی مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما در این کشور است.البته افراد متقاضی در صورتی می توانند به واسطه کارفرما وارد خاک یونان شوند که فرایند ۶ماهه آگاهی نیروی کار از سوی کارفرما در اتحادیه اروپا و یونان انجام شده باشد.

اجازه اقامت و کار برای اتباع غیر اروپایی در یونان بسیار دشوار است.برای به دست آوردن اجازه اقامت و کار در یونان افرادی که ریشه و تابیعت یونان را دارند و یا اففرادی که با اتباع یونان ازدواج کرده باشند می توانند به راحتی ویزای اقامت یونان را اخذ نمایند.برای کسانی که از ریشه یونانی نیست و یا به یک یونانی ازدواج نکرده است. هنگامی که مجوز جداگانه اجازه اقامت و اجازه کار برای یک فرد صادر می شود بدین معنی است که:اجازه اقامت امکان کار برای فرد را فراهم میکند در حالی که اجازه کار ممکن اجازه اقامت دائم را برای افراد بوجود نیاورد.

اجازه کار در یونان از سوی کارفرما خاص (اگر چه می تواند استثنا هم وجود داشته باشد)، شغل خاص، و مکان خاص به مدت یک سال به طور معمول معتبر است. البته کشور یونان میتواند دروازه ورود افراد متقاصی به بازارهای کار اتحادیه اروپا باشد. فرد متقاضی ورود به بازار کار یونان از یک کشور غیر اروپایی ابتدا باید ویزای ورود به یونان را اخذ نماید و پس از آن برای اجازه اقامت و کار در یونان اقدام نماید.

ویزای ورود

ویزای بلند مدت توریستی تایپ D: برای ورود به واسطه ویزای کار افراد غیر اروپایی باید در نظر بگیرند که ویزای آنها ویزای بلند مدت توریستی ۹۰ روزه می باشد و در صورت استمرار حضور فرد در بازار کار یونان می توانند درخواست تمدید مدت اقامت خود را ارائه دهند.افراد باید این مهم را در نظر بگیرند که اخذ ویزای بلند مدت تایپ D مستلزم این است که به نزدیکترین سفارت یا کنسولی یونان در کشور مبدا خود مراجعت نموده و مدارک خود را ارائه دهند.

بدین لحاظ افراد باید مدارک زیر را جهت اخذ ویزای خود به سفارت جهت بررسی دقیق ارائه دهند:

  • پاسپورت معتبر
  • قرارداد استخدام
  • مدارک بیمه خدمات درمانی در یونان
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ارائه آن به نزدیکترین ایستگاه پلیس

نکته: این نوع ویزای بلند مدت در صورتی برای افراد متقاضی صادر می شود که از سوی یک کارفرما برای فرد درخواست ارسال شده باشد.یا اینکه افراد جهت ایجاد کسب و کار قصد ورود به یونان را دارند.پیش از ارائه پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای یونانی به فرد متقاضی،وی باید اثبات نماید که بغیر آن فرد در یوان فردی با تخصص آن شخص وجود ندارد.

برخی اتباع غیر اتحادیه اروپا با ویزای توریستی شنگن وارد خاک یونان می شوند و امیدوارند که با این تایپ ویزا بتوانند وارد بازار کار یونان شوند که البته این امر امکان پذیر نیست.زیرا در صورت پیدا کردن کار و تاییدیه از سوی کارفرما  افراد باید برگردند و مجدد درخواست اخذ ویزای بلند مدت را نمایند.

اخذ اجازه کار

ظرف مدت ۳۰ روز از ورود فرد متقاضی کار در یونان باید مدارک اقامتی و ویزای کار خود را به شهرداری محلی و اداره مهاجرت ارائه نمایند.انواع متعددی از اجازه اقامت بسته به شرایط متقاضی وجود دارد(اقامت خود اشتغال،مشاور کاری،کارمند و کارگر اجرایی) که بر اساس طی دوره کاری اقامت آنها از یک سال تا ۵سال صادر میشود.

توجه: اگر ویزای فرد پیش از اجازه اقامت و کار منقضی شود باید فرد متقاضی به کشور مبدا خود برگردد و مجدد درخواست صدور ویزا نمایید.و در صورتی که فرد متقاضی عمدا از اعلام منقضی شدن ویزای خود خوداری نماید به حبس و جریمه نقدی محکوم می شود.

شرایط اقامت و اجازه کار

پیش از درخواست برای اخذ اقامت و اجازه کار فرد متقاضی باید شماره مالیاتی از اداره مالیات محلی دریافت نماید و همچنین شماره بیمه اجتماعی نیز دریافت نماید.

اسناد و مدارک زیر مورد نیاز اخذ اجازه اقامت:

  • ویزا
  • گذرنامه به همراه فتوکپی
  • حداقل دو عکس گذرنامه
  • گواهی بیمه خدمات درمانی
  • گواهی بهداشت از بیمارستان دولتی (اعلامیه که متقاضی هیچگونه بیماری جدی مسری ندارد)
  • اثبات آدرس محلی (سند یا قرارداد اجاره)
  • اثبات توانایی پشتیبانی از خود توانایی تامین منابع مالی
  • اثبات پرداخت هزینه مورد نیاز اداره مالیات ملی

کارگران ساختمانی، پرستاران و کارگران خانگی، و همچنین کسانی که در کشاورزی مشغول به کار هستند نیازی به ارائه قرارداد کاری ندارند. هنگامی که مدارک به اداره محلی ارائه شد به فرد متقاضی کارت آبی اعطا می شود که با این کارت امکان رفت و امد به مناطق دیگر یونان و اتحادیه اروپا برای فرد بوجود می آید.

تغییر کارفرما

این امکان وجود دارد افراد متقاضی پس از یک سال کار مداوم به یک کارفرمای خود را تغییر دهند.

تجدید اجازه اقامت

حداقل ۶۰ روز پیش از به پایان رسیدن اجازه اقامت و کار افراد متقاضی برای تمدید اقامت خود باید به شهرداری محلی و یا اداره مهاجرت مراجعه نماید.

مدارک مورد نیاز جهت تمدید ویزای کار عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر
  • یک کپی از تمام صفحات گذرنامه
  • یک کپی تأیید شده از محل اقامت و مجوز کار اولیه
  • فرم تکمیل شده درخواست اقامت کاری(به زبان یونانی)
  • اسناد و مدارک اضافی مورد نیاز خواهد بود، بسته به نوع مجوز تجدید

با توجه به موارد ذکر شده در مقاله فوق در باب مهاجرت کاری به یونان افراد متقاضی در صورتی که نسبت به قوانین یونان آگاهی ندارند و بواسطه مهاجرت کاری به یونان می خواهند به اقامت دائم و اخذ تابعیت یونان دست یابند و همچنین بواسطه مهاجرت کاری به یونان تمایل به سرمایه گذاری،تحصیل در یونان را دارند پیشنهاد مشود با مشاوران زبده و وکیل مهاجرت به یونان به صورت تخصصی مشاوره نمایید تا در رسیدن به اهداف مهاجرتی خود با اطلاعات کافی اقدام شود.

نگارنده:شهاب مرادی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *