سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری در یونان از طرق پر متقاضی مهاجرت به اروپا است ، زندگی در اروپا از اهداف بسیاری از متقاضیان سرمایه گذاری در یونان است ، سرمایه گذاری در اروپا طرق مختلفی دارد ، سرمایه گذاری در یونان یکی از راه های سرمایه گذاری در اروپا است و تلاش شده است در این مقاله تمام قوانین مهاجرتی از جمله سرمایه گذاری در یونان ، کار در یونان ، هزینه های زندگی در یونان ، اقامت در یونان و اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در یونان که این موارد که جزئی از حقوق بین الملل خصوصی است باید از وکیل مهاجرتی مجرب و متخصص پرسیده شود . یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است. این کشور از شمال با آلبانی ، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است . سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای اژه احاطه شده و از غرب به دریای یونان نزدیک است  موقعیت جغرافیایی این کشور سبب شده است که بیشتر متقاضیان سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک را به این فکر بیاندازد . یونان در محل پیوند سه قاره آسیا ، اروپا و آفریقا واقع شده است ، اینکه یونان در شاه راه سه قاره قرار گرفته است این کشور را حائز اهمیت می کند .

سرمایه گذاری در یونان از سال ۲۰۱۳ آغاز شده است و این سرمایه گذاری طرق مختلفی دارد که در این جا به خرید ملک در یونان اشاره خواهد شد و پس از آن به موضاعاتی از جمله ثبت شرکت در یونان نیز خواهیم پرداخت که چه شرایطی باید رعایت شود و چه قوانین مهاجرتی در این زمینه وجود دارد . در ابتدا باید توجه داشته باشید که برای سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک در یونان باید یک ملک انتخاب نمایید که حداقل ۲۵۰ هزار یورو ارزش این ملک باشد . نکته حائز اهمیت اینجا است که این ملک باید ساخته شده باشد و این مقدور نیست که متقاضی سرمایه گذاری در یونان با خرید زمین در یونان بتواند از این طریق اخذ اقامت نماید . ولکن متقاضیان سرمایه گذاری در یونان از طریق ثبت شرکت حداقل باید ۳۰۰ هزار یورو هزینه کنند و این شرکت باید با یک شخص یونانی که تابعیت این کشور را دارد به صورت شراکتی تاسیس شود که با توجه به مبالغ و ریسک این موضوع پیشنهاد نمی شود .

سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک هزینه های جانبی اندکی دارد که تقریباً ۱۵ هزار یورو هزینه ثبت این مالکیت در دفاتر اسناد رسمی یونان و همچنین تمام هزینه های سفارت می باشد . اما باید توجه داشته باشید پس از سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک در یونان در سال باید مالیات بر ارزش افزوده ملک خود را که حدوداً سالیانه ۲۴ درصد مبلغ ملک می باشد را پرداخت نمایید .

نکته حائز اهمیت این موضوع این است که متقاضی سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک نیازی به حضور در یونان و یا اروپا را ندارد و از این بابت هیچ محدودیتی وجود ندارد . لذا در این راه متقاضی سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک به همراه همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال ( حتی فرزندان بالای ۱۸ سال بنا به شرایطی ) و همچنین پدر و مادر شخص متقاضی و همسر وی می توانند در هر کشوری از اتحادیه اروپا زندگی کنند و حضور داشته باشند و کارت اقامت خود را دریافت نماییند . باید دقت داشته باشید تنها با عدم انتقال مالکیت ملک به شخص دیگر در این مدت و پرداخت مالیات های مذکور امکان تبدیل اقامت دائم به تابعیت را خواهید داشت .

تنها لازم است که متقاضی سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک در قدم اول ۳ تا ۴ روز در یونان حضور داشته باشند و در این سفر که بدون همراه وارد یونان می شود باید مبادرت به افتاح حساب و ملاقات با وکلا و همچین مشاورین مالیاتی نماید .

 

پروسه سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک تقریباً ۴۰ روز به طول می انجامد و این طریق مهاجرتی مدارک ویژه ای احتیاج دارد . که در اینجا به این مدارک اشاره خواهیم کرد :

  1. نامه عدم سوء پیشینه ( متقاضی و همسر و افراد بالای ۱۸ سال )
  2. نامه بیمه سلامت ( در این مورد موارد خاصی که خود سفارت اعلام می کند را باید در تست سلامت عنوان کرد مطرح کرد و برای تمام اعضای خانواده الزامی است )
  3. نامه تمکن مالی ( تنها به اسم متقاضی )
  4. عکس پاسپورتی
  5. گواهی خرید ملک در یونان ( ارزش ملک باید در این گواهی ثبت شده باشد . )
  6. تکمیل فرم های اطلاعات شخصی

لازم به ذکر است که عنوان شود در ابتدای سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک به متقاضی و همراهان کارت اقامت دائم ۵ ساله اروپا اهدا می شود و با داشتن این کارت اقامت بدون هیچ محدودیتی امکان تردد در اروپا امکان پذیر است و حتی این مقدور است که در هر کشوری که خواستار آن هستید به ادامه تحصیل بپردازید ولکن این را مد نظر داشته باشید که امکان کار کردن با این اقامت وجود ندارد اما می توانید با توجه به قوانین هر کشور اروپا اقدام به ثبت شرکت و طراحی کارآفرینی مبادرت نمایید .

متقاضی سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک می تواند پس از ۷ سال از زمان اقدام ، مبادرت به درخواست تابعیت کشور یونان را نماید و پس از گذشتن ۷ سال متقاضی و تمام همراهان متقاضی پاسپورت باید آزمون زبان یونانی دهند و پس از آن می توانند مبادرت به دریافت تابعیت در یونان و پاسپورت یونان نماییند .

در پایان شایان ذکر است که متقاضیان سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک می توانند از طرق مختلف دیگر نیز به اقامت اروپا و یا حتی مهاجرت به یونان اقدام و نمایند ، لذا سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک به علت هزینه های بالا پیشنهاد می شود قبل از هر گونه اقدامی با وکیل مهاجرتی مشاوره داشته باشید و تمام قوانین مهاجرتی را از وی بخواهید . طرقی از جمله : کار در یونان ، تحصیل در یونان ، اقامت در یونان و اخذ تابعیت در یونان مواردی است که باید تماماً مورد بحث و گفتگو قرارگیرد .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *