پناهندگی در یونان

پناهندگی در یونان

پناهندگی در یونان سوال بسیاری از متقاضیان مهاجرت به اروپا است ، برای ورود به اروپا می توان از طرق مختلفی اقدام کرد ، قوانین مهاجرتی یونان یکی از روش مهاجرت به یونان را پناهندگی در یونان عنوان کرده است ولکن تا زمانی که می توان به صورت قانونی به مهاجرت به یونان فکر کرد چرا با طریق غیر قانونی را باید انتخاب کرد ؟ تحصیل در یونان ، سرمایه گذاری در یونان ، کار در یونان ، ازدواج در یونان و تولد فرزند در یونان در کنار پناهندگی در یونان طرق مهاجرت به یونان است ، این که کدام راه به نفع و مصلحت متقاضیان مهاجرت به اروپا باشد باید با مشاوران و وکیل مهاجرتی مختصص مطرح شود و تمام قوانین مهاجرتی یونان را بدانید و مطلع باشید .

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

تلاش شده است در این مقاله تمام قوانین مهاجرتی پناهندگی در یونان را به صورت کامل به نظر شما متقاضیان مهاجرت به اروپا برسانیم و پس از نفی پناهندگی در یونان شما را به ترقیب به اقدام به مهاجرت از طریق طرق قانونی کنیم . این کشور به علت داشتن مرز آبی با آسیا و آفریقا سبب شده است که بسیاری از افراد به پناهندگی در یونان بیاندیشند و در حال حاضر طبق آمار تعداد بسیاری از پناهجویان ۵۰ هزار پناهجو در اردوگاه های این کشور به سر می برند .

در ژانویه ۲۰۱۱ دادگاه اروپایی در بررسی یک پرونده چنین حکم کرد که دولت یونان حقوق بشری یک پناهجو را به علت بازداشت غیر قانونی وی ، غیر انسانی خواند و این حکم را نقض کرد ، همچنین این دادگاه دولت بلژیک را نیز جهت دیپورت پناهجو به یونان ناقض حقوق بشر خواند. به عبارتی بنا به قوانین مهاجرتی یونان امروزه دیپورت پناهجویان به یونان در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا موقت متوقف شده است .

افرادی که متقاضی پناهندگی در یونان هستند به علت اینکه یونان عضو اتحادیه اروپا است در نظر داشته باشند پس از انگشت نگاری یک برگه سفید به نام ( chartia ) با اعتبار ۳۰ روز یا ۶ ماه دریافت می‌کنند که اخیر بنا به اخبار اعلامی از اتحادیه اروپا بر آن شده است که اعتبار این برگه سفید ( chartia ) یکساله باشد و شخص متقاضی پناهندگی در یونان بتواند یک سال در یونان حضور داشته باشند. قوانین دیپورت به یونان بر اساس توافق‌ نامه‌ ای میان کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا ، به نام «دوبلین ۳» انجام گرفته است . بر مبنای توافق‌ نامه ی دوبلین ۳ ، تمام پناهجویان رشید باید به کشوری بازگردانده شوند که از آنجا اولین بار وارد اروپا شده‌اند و اینکه آن‌ها تنها یک بار امکان تقاضای پناهندگی دارند .

بنابراین ، اگر مقامات دولت کشوری اثر انگشت فرد پناهجویی را در کامپیوتر خود بیابند ، چنانچه پناهجو به لحاظ سِنی یک فرد صغیر و بدون قیم نباشد و آن‌ها بتوانند نشان‌ دهند که پناهجو طی سفر خود از یونان عبور کرده‌ است ، در گذشته ممکن بود بکوشند او را به یونان دیپورت کنند ؛ ولکن پس از تصمیم اخیر دادگاه اروپایی که پیش‌تر اشاره شد، چنین کاری دیگر ممکن نیست . لازم به ذکر است که امروزه بعضی از کشورهای اروپایی اقدام به توقیف کردن دیپورت به یونان کردند که عبارتند از : اتریش ، بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان تا ژانویه ۲۰۱۶ و پس از آن مجارستان، ایسلند، ایرلند، هلند، نروژ، سوئد، انگلستان، و سوئیس اقدام به متوقف کردن دیپورت پناهجویان به یونان کردند .

بسیاری از متقاضیان پناهندگی در یونان در حال حاضر از طریق مرز زمینی وارد کشور ترکیه می شوند و بعد از آن به علت نزدیکی به یونان اقدام به ورود غیر قانونی به یونان می کنند . معمولا اگر اقدام به پناهندگی در یونان نمایند انگشتر نگاری خواهند شد و در سیستمی یکپارچه به نام یوروداک ذخیره خواهد شد . اگر کشور قبلی که شخص پناهجو در آن انگشت نگاری شده به جز یونان باشد طبق قوانین بین الملل باید به کشور قبلی بازگردانده شود . اگر پناهجویان صغیر باشند و همراه نداشته باشند هیچ محدودیتی در ماندن و اقامت این افراد در خاک یونان نیست .  برای مثال، اگر شما در کشور اسلواکی و نزدیک مرز مجارستان دستگیر شوید ، همین موضوع دلیلی کافی به شمار می رود تا شما را به مجارستان بازگردانند .

پوستن اعضای خانواده به شخص پناهجو در یونان یکی از مسائلی است که بسیاری از از افراد در این بار سوالات خاصی در ذهن دارند . که لازم به ذکر است که بنا به توافق نامه دوبلین ۳ اگر شخصی اقدام به پناهندگی در یونان کند می تواند در خواست نمایند که اعضای خانواده وی در کنار وی باشد . و تنها شرط ملحق شدن خانواده به شخص پناهجو در یونان این است که کشور عضو اتحادیه اروپا باشد .

توجه داشته باشید که اگر قوانین مهاجرتی و بین الملل استثنایی نداشته باشد ، همه ی اعضای خانواده در کشوری جمع می شوند که بیشتر اعضای خانواده در این کشور حضور داشته باشند . باید بدانید که بنا به توافق نامه دوبلین ۳ خانواده ها همیشه خارج از خاک یونان به هم می پیوندند .

در پایان شایان ذکر است که پناهندگی در یونان تحت هیچ شرایطی به شما متقاضیان مهاجرت به اروپا پیشنهاد نمی شود . قوانین مهاجرتی یونان به نحوی است که متقاضیان مهاجرت به یونان می توانند از طرق مختلف از جمله تحصیل در یونان ، کار در یونان ، سرمایه گذاری در  یونان وارد این کشور شوند و از این طریق اخذ اقامت کنند .

قوانین مهاجرتی به نحوی است که افراد متقاضی پناهندگی در یونان بسیاری از گزینه ها ی خود را پست سر خود را خراب خواهند کرد و این یک حباب تو خالی خواهد بود که صداق این ادعا می تواند پناهجویان قبلی باشند ، در این باره پیشنهاد می شود که با وکیل مهاجرتی مشورت نمایید و از تمام اطلاعات پناهندگی در یونان و قوانین مهاجرتی مهاجرت به یونان مطلع شوید .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *