مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان

ایا قصد مهاجرت به  المان را دارید ؟ ایا با شرایط مهاجرت به آلمان اشنایی دارید ؟ ایا روش های مهاجرت به المان را می دانید ؟ ایا با مهاجرت به المان می توان به اقامت رسید ؟ اقامت در المان از چه روش هایی قابل اخذ می باشد ؟ ایا با ویزای مختلف المان اشنایی دارید ؟ ایا از ویزاهای گوناگون المان مانند ویزاهای کاری ، تحصیلی ، سرمایه گذاری و …. اطلاعی دارید ؟ در این مقاله ما به موضوع مهاجرت به المان و روش های گوناگون مهاجرت به المان می پردازیم ، امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع گردد.

ابتدا به توضیحاتی در رابطه با کشور المان می پردازیم :

کشور المان در قاره اروپا واقع شده است که از شمال با کشور دانمارک ، دریای شمال و دریای بالتیک ، از غرب با کشورهای فرانسه ، هلند ، لوکزامبورگ و بلژیک ، از شرق با جمهوری چک و کشور لهستان و از جنوب با کشورهای اتریش و سوئیس هم مرز می باشد . این کشور پرجمعیت ترین ، صنعتی ترین و همینطور ثروتمند ترین کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد که ۸۲ میلیون نفر جمعیت دارد. واحد پولی کشور المان یورو و زبان رسمی ان المانی است البته گروهی از مهاجران در این کشور به زبان های ترکی و کردی نیز صحبت می کنند. نظام سیاسی این کشور جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی می باشد ، ۱۶ ایالت دارد و از شهرهای مهم ان می توان برلین ، هامبورگ ، فرانکفورت و مونیخ را نام برد.

المان کشوری با فرهنگ بسیار غنی و مردمی بسیار قانون مند می باشد. نرخ بیکاری در کشور المان در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال های گذشته کاهش یافته و به ۴.۲ ٪ رسیده است ، جمعیت این کشور هم اکنون در حال پیر شدن است و در سال های اخیر تعداد زیادی از مهاجران و پناهندگان را به کشور خود راه داده است.

برای مهاجرت به کشور المان روش های گوناگونی وجود

  • اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد
  • اخذ تابعیت و اقامت از طریق ازدواج
  • ویزای توریستی
  • ویزای کاری
  • ویزای تحصیلی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

 

تابعیت و اقامت

تابعیت رابطه ای است سیاسی ، اقتصادی ، معنوی و بین المللی که بین فرد و کشورش برقرار است و باعث می شود فرد و کشورش نسبت به یکدیگر وظایف و تکالیفی داشته باشند .

اقامت رابطه ای است حقوقی و مادی که فرد را به قسمتی از خاک کشور مرتبط می کند و به تابعیت شخص ارتباطی ندارد ، هم چنین فرد در مواردی مانند حق رای و امور سیاسی اجازه دخالت ندارد.

اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد

اخذ تابعیت از طریق تولد از سیستم های خون یا خاک متشکل می شود. در سیستم خون تابعیت فرزند به تابعیت والدین فرزند و در سیستم خاک تابعیت فرزند به محل تولد فرزند بستگی دارد. سیستم مورد قبول در کشور المان سیستم خون میباشد بدان صورت که اگر فرزندی با پدر یا مادر المانی در کشور المان متولد شود از بدو تولد تابعیت کشور المان را کسب می نماید.

اخذ تابعیت و اقامت از طریق ازدواج

در کشور المان ، در صورت ازدواج شخصی خارجی با فردی که تبعه المان است ، فرد خارجی می تواند به اقامت و سپس تابعیت کشور المان دست یابد. فرد تبعه المان باید شرایطی از جمله درامد کافی برای تامین هزینه زندگی خود و همسرش ، دارا بودن حداقل مدرک زبان  A1 المانی و مدارکی مبنی بر نیت واقعی ازدواج را دارا باشد هم چنین شخص خارجی پس از ازدواج می تواند به کار یا تحصیل رایگان در این کشور بپردازد و پس از ۳ سال اقامت در این کشور اقامت دائم کشور المان را کسب نماید.

ویزای توریستی

یکی دیگر از راه های ورود به کشور المان اخذ ویزای توریستی می باشد که فرد با مراجعه به سفارت مورد نظر در کشورش و متعاقد نمودن سفارت برای بازگشت مجدد به کشور خود می تواند به این ویزا دست یابد.

ویزای کاری

کشور المان درحال حاضر به متقاضیان ، ویزای جستجوی کار را پیشنهاد می دهد که مدت زمان این ویزا ۶ ماهه و در صورت یافتن کار قابل تمدید است و دارای شرایطی از جمله سن مناسب ، مدرک تحصیلی کارشناسی به بالا ،گواهی تمکن مالی و سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی می باشد هم چنین برای دریافت ویزای کاری المان نیازی به گرفتن مدرک زبان نمی باشد ولی داشتن دانش زبان المانی یا انگلیسی الزامی است. شما با دریافت ویزای کاری و تمدید این ویزا به مدت ۴ سال می توانید به اقامت دائم کشور المان دست یابید.

ویزای تحصیلی

به علت تحصیل رایگان در کشور المان بسیاری از افراد خواهان مهاجرت به این کشور می باشند. از شرایط تحصیل در این کشور داشتن قبولی در دانشگاه های سراسری ایران و مدرک زبان است. برای تحصیل در مقطع لیسانس مدرک A1 یا  A2 المانی مورد نیاز است و دروس به زبان المانی ارائه می گردد ، لازم به ذکر است که تحصیل در این مقطع ۴ ساله می باشد. تحصیل در مقطع فوق لیسانس نیازمندB2  المانی یا ایلتس ۶.۵ به بالا می باشد و دروس به دو زبان المانی و انگلیسی ارائه می شوند. برای مقطع دکتری دانشجویان با رزومه قوی و دانش زبان کافی می توانند با اساتید دانشگاه ها ارتباط برقرار کرده و پذیرش دریافت نمایند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مهاجرت به کشور المان از دو طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت نیز امکان پذیر می باشد که هر کدام زیر شاخه های خود را دارند. برای این نوع از مهاجرت، شما در کشور المان نیازمند طرح اقتصادی قابل اجرا می باشید که سوددهی مطلوبی داشته باشد. از انواع ثبت شرکت در کشور المان می توان به ثبت شرکت با ۲۵۰۰۰ یورو با مسئولیت محدود و تعداد اعضای حداقل یک نفر یا ثبت شرکت با ۵۰۰۰۰ یورو و …. اشاره نمود. از مزایای ثبت شرکت در کشور المان این است که شما در کل قاره اروپا امکان بازگشایی حساب بانکی دارید و می توانید با همه کشورهای دنیا وارد معالمه شوید .شما با ثبت شرکت در کشور المان می توانید همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را نیز همراه ببرید و از تحصیل و خدمات درمانی رایگان در این کشور بهره مند شوید. هم چنین با مبالغ ۲۵۰۰۰۰ یورو ، ۵۰۰۰۰۰ یورو و ۱۰۰۰۰۰۰ یورو و شرایط خاص درهرکدام از موارد ، در کشور المان می توان سرمایه گذاری نمود و به اقامت رسید.

پناهندگی

افرادی که به عنوان پناهنده به کشور المان وارد می شوند به مدت نامشخصی در شرایط سخت و نابه هنجاری در کمپ های بخصوص به سر می برند که زندگی سخت ، عدم حق کار و شرایط اتی نامشخص از تبعات ان است ، موسسه MIE با گرامی داشتن متقاضیان ، همیشه به شما عزیزان مهاجرت از طریق قانونی را پیشنهاد می نماید.

 

در این مقاله مهاجرت به المان و روش های اخذ تابعیت و اقامت در کشور المان از طرق مختلف مورد بحث واقع شد، طبق مطالب فوق المان کشوری ثروتمند و پیشرفته در عصر حاضر می باشد که با شرایطی از جمله امکان تحصیل رایگان ، امکان کار و نرخ بیکاری پایین ، امکانات رفاهی و امنیتی بالا و بسیاری موارد دیگر افراد زیادی را برای مهاجرت به المان علاقه مند کرده است. امیدواریم از این مقاله اطلاعات لازم راجع به مهاجرت به المان را کسب نموده باشید .

 

نگارنده : مهسا رهنما

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *