ازدواج در هلند

ازدواج در هلند

آیا در مورد ازدواج در هلند اطلاع دارید؟ آیا با شرایط ازدواج در هلند آشنایی دارید؟ آیا در مورد ازدواج در هلند سوالی دارید؟ آیا اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در هلند را می دانید؟ شرایط ازدواج در هلند به چه صورت می باشد؟ آیا ازدواج با یک فرد هلندی منجر به اقامت و تابعیت فرد از طریق ازدواج در هلند می شود؟

همانطور که می دانیم هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را برای ازدواج و اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج دارا می باشد که کشور هلند هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود چه بسا ممکن است ازدواج در هلند از قوانین و مقررات ویژه ای نسبت به سایر کشورها برخوردار شود. با توجه به یک سری قوانین ویژه برای اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در هلند می توانید با ما همراه شوید تا در مورد ازدواج در هلند و همچنین شرایط آگاهی یابید. ما در این مقاله سعی داریم تا در مورد ازدواج در هلند برای شما عزیزان شرح دهیم و به سوالات شما عزیزان در زمینه ازدواج در هلند پاسخ دهیم.

کشور هلند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و عضو شینگن می باشد افرادی که تابعیت کشور هلند را اخذ می کنند برای سفر به کشورهای اتحادیه اروپا نیاز به ویزا ندارند .

راه های اخذ اقامت و تابعیت کشور هلند متعدد است و یکی از این راه ها ازدواج است که فرد می توانند با ازدواج با یک تبعه هلندی اقامت و تابعیت آن کشور را اخذ نماید.

در مورد ازدواج در کشور هلند می توان اینگونه بیان کرد که یکی از سریعترین راههای اخذ تابعیت کشور هلند ازدواج با یک فرد از تبعه ی هلند می باشد. در بسیاری از کشورهای اروپایی قوانین اخذ تابعیت از طریق ازدواج تا حدودی با یک دیگر شباهت دارند.

ازدواج با یک فرد هلندی پس از گذشت ۳ سال منجر به اخد اقامت و تابعیت فرد متقاضی می شود و در واقع پس از گذشت ۳ سال فرد متقاضی می تواند تابعیت هلندی را از طریق ازدواج اخذ نماید که البته برای این امر باید مراحلی سپری شود تا فرد بتواند اقامت و تابعیت هلند را اخذ نماید و سپس پاسپورت هلند به شخص اعطا شود. فرد تبعه ی هلند باید به سفارت و مقامات دولتی هلند اعلام نماید که قصد ازدواج با فرد خارجی را دارد.

حالتهای متعددی برای اخذ ویزای ازدواج هلند وجود دارد که عبارتند از:

۱: تعامل یک فرد هلندی و نامزد فرد که منجر به ثبت ازدواج آنها نشده است که در این صورت تعامل آنها حداقل باید ۲ سال باشد تا مورد تایید سفارت هلند قرار گیرد. در واقع این زوج باید مدارکی را ارائه نمایند که بیانگر ارتباطشان در طول ۲ سال باشد و این مدارک شامل: عکس، فیلم، بلیط سفر، هتل و ….. باشد.

۲: حالت دیگری که وجود دارد این است که ازدواج فرد تبعه ی هلند و فرد خارجی باید به ثبت برسد و بهتر آن است که این ازدواج در کشوری باشد که مورد تایید کشور هلند باشد تا منجر به اقامت و تابعیت فرد خارجی در هلند شود.

فردی که تبعه ی هلند می باشد و قصد ازدواج با یک فرد خارجی را دارد باید بتواند اثبات نماید که تمکن مالی وی به اندازه ای می باشد که می تواند هزینه های زندگی خود و فرد مقابل را بپردازد و همچنین امکان تامین تمامی هزینه ها را دارد.

در اینجا نکته مهمی که وجود دارد و بهتر است به آن اشاره شود این است که از زمانی که فرد تبعه ی هلند برای ویزای همسر خارجی خود اقدام می نماید و مدارک مورد نیاز را به سفارت ارائه می نماید تا ویزای فرد خارجی صادر شود زمانی در حدود ۶ ماه تا ۱ سال به طول می انجامد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ تابعیت از طریق ازدواج در هلند:

۱: گواهی تولد فرد در هلند

۲: اگر فرد ساکن هلند باشد باید وضعیت تاهل خود را اعلام نماید

۳: در صورتی که ازدواج قبلی داشته باشد باید ملغی شدن همه ی ازدواج های قبلی خود را به اثبات برساند.

۴: در صورتی که موفق به اخذ پاسپورت هلند شده است باید پاسپورت هلندی خود را ارائه نماید.

با توجه به اینکه هلند عضو اتحادیه اروپا می باشد باید مطابق با قوانین اتحادیه اروپا بیان داشت که در صورتی که فرد خارجی با یک تبعه ی هلندی ازدواج نماید اقامت موقت به فرد خارجی اعطا می شود و در صورتی که ۳ سال از ازدواج آنها بگذرد به فرد خارجی تابعیت کشور هلند اعطا می شود.

در مورد ازدواج در هلند بهترین حالت این است که ازدواج در هلند و یا در کشوری صورت گیرد که ازدواج بین المللی محسوب شود و همچنین کشور هلند آن کشور مورد نظر را قبول داشته باشد. نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد و بهتر است که به آن اشاره شود این است که افراد ایرانی که قصد ازدواج در هلند و با یک تبعه ی هلندی را دارند باید گواهی تجرد خود را از مراجع صالح دریافت نمایند.

اشخاصی که با ویزای توریستی وارد هلند می شوند و قصد ازدواج با فرد هلندی را دارند باید در مدت ۹۰  روز اقدامات لازم را جهت ازدواج با فرد مورد نظر خود انجام دهند و ازدواجشان به ثبت برسد اما اگر در مدت ۹۰  روز که اجازه اقامت موقت را دارند موفق به ازدواج با فرد مورد نظر خود نشوند باید پروسه دریافت ویزای نامزدی را از ابتدا در کشور خود انجام دهند.

افراد خارجی که با فردی از تبعه ی هلند ازدواج می نمایند مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا از نظر دولت هلند ازدواج آنها مورد تایید واقع شود و سوری نبودن ازدواجشان به اثبات برسد پس از اینکه واقعی بودن ازدواج افراد به اثبات رسید فرد خارجی که تابعیت کشور هلند را اخذ کرده است اجازه کار و اشتغال در هلند را خواهد داشت.

اگر فردی قصد ازدواج با یک تبعه ی هلندی را دارد که اقامت دائم کشور هلند را دارد می تواند با تبعیت از همسر خود به هلند مهاجرت نماید اما تنها تفاوتی که در اینجا وجود دارد این است که پروسه زمانی اخذ ویزای ازدواج ممکن است برای مدتی به طول بیانجامد و فرد به عنوان فردی که همسر قانونی شخص تبعه ی هلند است وارد خاک هلند می شود اما زمانی که فرد تابعیت هلند را اخذ نکرده است فرد مورد نظر هم به تابعیت هلند دست نخواهد یافت.

از جمله مزایایی که ازدواج با یک تبعه ی هلندی دارد این است که تفاوتی نمی نماید که فرد تبعه ی هلند مرد و یا زن باشد در هر صورت پس از ازدواج تابعیت به فرد خارجی اعطا می شود.

اگر فرد خارجی قصد ازدواج با یک تبعه ی هلندی را داشته باشد در صورتی که قبلا ازدواج کرده  باشد باید ملغی شدن همه ی ازدواج های قبلی خود را اثبات نماید.

کشور هلند یکی از کشورهای زیبای اروپایی می باشد این کشور عضو شنگن و عضو اتحادیه اروپا می باشد و افراد برای سفر به سایر کشورهای عضو شنگن نیازی به اخذ ویزا ندارند. زبان رسمی مردم هلند، هلندی می باشد که تا حدود زیادی شباهت به زبان آلمانی دارد. پایتخت کشور هلند شهر زیبای آمستردام می باشد. دین اکثر مردم هلند مسیحی می باشد.

در نهایت بهتر است بدانید که ازدواج در هلند یکی از راههای مهاجرت می باشد که افراد از این طریق می توانند اقامت و سپس تابعیت کشور هلند را اخذ نمایند. ازدواج با فردی که تبعه ی هلند است پس از گذشت ۳ سال منجر به تابعیت فرد خارجی می شود و پس از گذشت این مدت فرد خارجی می تواند تابعیت کشور هلند را اخذ نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ازدواج در هلند می توانید به سایت های موسسه MIE مراجعه نمایید و یا با مشاورین و وکلای برتر در این زمینه مشاوره نمایید و اطلاعات لازم را در زمینه ازدواج در هلند بدست آورید.

سید علیرضا واقفی

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *