ویزای کار بلژیک

ویزای کار  بلژیک

به دلیل اشتیاق افراد برای اطلاع از نحوه ی اخذ ویزای کار بلژیک سعی می نماییم در این مقاله توضیحات کافی در مورد ویزای کار  بلژیک صحبت می نماییم . و بهتر است بدانید افراد علاوه بر ویزای کاری می توانند از طریق ویزاهای دیگر نیز اقدام نمایند و همچنین می توانند در مورد ویزای کار بلژیک از  وکیل مهاجرت به بلژیک نیز استفاده نمایند . ویزای کار  بلژیک به چند صورت می باشد که در این مقاله توضیح داده می شود اما اینکه افراد چطور می توانند از طریق ویزای کار  بلژیک وارد بازار کار شوند بسیار قابل اهمیت می باشند . ویزای کاری  بلژیک چگونه می باشد ؟ ویزای کار  بلژیک چند نوع می باشد ؟ افراد چگونه می توانند از طریق ویزای کاری اخذ اقامت  بلژیک را بدست آورند ؟

به لحاظ قانونی افراد باید برای کار دربلژیک مجوز کار در این کشور را کسب نمایند به اینصورت که و بسته به طول مدت اقامت افراد در بلژیک نیاز به یک اجازه اقامت در بلژیک می باشد . کشور بلژیک دارای سه نوع اجازه ی کار یا همان ویزای کار می باشد که در ادامه به آنها اشاره می نماییم .این نوع ویزا به اینصورت می باشد که افراد باید از قبل کار خود را در کشور بلژیک پیدا کرده و بعد اقدام به اخذ اقامت نمایتد و این از طریق ۱- پیدا کردن کار از طریق فضای مجازی  ۲-شروع یک کسب و کار در کشور بلژیک به عنوان فرد کارآفرین ۳-داشتن کارفرما و حمایت این کارفرما از فرد مورد نظر

 

روز رسانی اجازه ی کار در بلژیک

بهتر است بدانید کشور بلژیک در سال ۲۰۱۷ اقداماتی را در زمینه ی افزایش حقوق و دستمزد انجام داده است و این امر را درباره ی افرادی که بلو کارت دارا می باشند نیز اعمال کرده است . دولت بلژیک با هدف ارائه مجوز تنها برای اتباع غیر اتحادیه ی اروپا برای کارکنان در رشته های متعدد در شرکت های بین المللی فرصت های مناسبی را ایجا نموده است . محدودیت هایی که برای افراد کروواسیایی برای کار دربلژیک وجود داشت اینک برداشته شده و این افراد می توانند بدون مجوز کار در بلژیک کار کنند . شهروندان اتحادیه ی اروپا EU  وهمچنین شهروندان منطقه ی اقتصادی اروپا EEA می توانند به صورت آزادانه و بدون نیاز به اجازه ی کار در بلژیک کار نمایند . همچنین افراد محقق علمی می باشند نیازی به اخذ اجازه ی اقامت در بلژیک را دارا نمی باشند . و این افراد همچنین می توانند همسر و فرزند خود را نیز به کشور بلژیک به عنوان همراه وارد نمایند.

 

اخذ اقامت در کشور بلژیک از طریق ویزای کار

اجازه ی اقامت به افرادی که در بلژیک کار می کنن به اینصورت می باشد که اول در نظر می گیرند که فرد در مدت ۱۰ سال زندگی در کشور بلژیک ۴ سال به طور مداوم کار کرده اند یا نه . البته این مدت برای افراد تبعه ی کشور بوسنی و همچنین تبعه ی کوزوو  و مقدونیه و مراکش و همچنین صربستان و تونس و ترکیه به مدت ۳ سال کاهش می یابد لازم به ذکر می باشد این دوره های سه و چهار ساله کاهش می یابند در صورتی که همسر ، شریک ، و یا فرزندان در کشور بلژیک اقامت نمایند و به شما وابسته باشند .

برخی از افراد در صنف های مختلف نیازی به اخذ اجازه ی کار در بلژیک و همچنین نیاز به اخذ اجازه ی اقمت در این کشور را دارا نمی باشند :

کارگران بسیار ماهردارای بلو کارت

جفت AU

کارگران موقت

محققان و استادان مهمان

تکنسین های متخصص

اعضای خانواده ی افرادی که نوع مجوز آنها B می باشد

زمانی که شما از این افراد باشید نیازی به اخذ اجازه ی کار را ندارید اما باید مدارکی را که دال بر سمت آنها می باشد را نشان به سفارت دهند تا بتوانند مجوز ورود  به کشور بلژیک را ارائه نمایید . اگر درخواست شما رد شود از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود و شما می توانید دوباره درخواست داده و در نهایت درخواست شما تایید می شود .

 

اجازه ی کار B

برای یک شغل خاص و از طریق کارفرمای خاص برای یک دوره ی حداکثر تا ۱۲ ماه صادر شود .و با وجود طول مدت قراداد کار می توان اجازه ی کار و اقامت صادر نمود . اجازه ی کار نوع B  نیاز به حمایت فرد کارفرما دارد و این فرد کارفرما باید شما را استخدام نماید این اجازه ی کار برای کاریابی باید تحت حمایت شرکت معتبری نیز باشد .چنانچه ملاحظه فرمودید افراد ذکر شده در قسمت بالا نیزای برای اخذ مجوز کار را ندارند . و بهتر است بدانید فرد کارفرما برای اینکه بتواند این فرد را جذب نماید باید حتما نشان دهد که می تواند این فرد کارگر را ساپورت و حمایت نماید و این بسیار مهم می باشد . در سال ۲۰۱۷ حداقل سطح حقوق و دستمزد افراد سالانه ۴۰۱۲۴ یورو برای افراد  کارگر مجرب و همچنین ۶۶۹۴۲ برای مدیران می باشد .

 

برای محاسبه ی حداقل حقوق و دستمزد عناصر زیر در نظر گرفته می شود :

 

حقوق و دستمزد ناخالص ( مشمول مالیات)

پاداش برای پایان سال مالی

و بهتر است بدانید که هر کمک هزینه مشمول مالیات و منافع کار انجام شده که تحت قرارداد کار گنجانده شده است.

 

ویزای کار نوع C

این نوع ویزا برای افرادی است که قصد اقامت و کار در بلژیک را به طور موقت دارا می باشند از جمله دانشجویان و یا اعضای خانواده های افراد کنسولی و یا افرادی که اجازه ی کار موقت را دارا می باشند و هنوز کشور بلژیک در ماندن آنها در کشورش مردد می باشد مانند پناهجویان  . این نوع مجوز برای یک سال می باشد و می توان در صورت داشتن شرایط خاص آن را تمدید نمود . افراد تبعه ی غیر اتحادیه ی اروپا و منطقه ی اقتصادی اروپا و اتباع کشور سوئیس که می خواهند کار خود اشتغالی در این کشور انجام دهند بای دارای یک کارت حرفه ای باشند که این کارت به عنوان یک مجوز عمل می نماید و به شما اجازه  ی اقامت و کار در بلژیک را می دهد .و اجازه ی کار حرفه ای را صادر می نماید .

 

کار به عنوان یک جفت AU  در بلژیک

اگر شما بین سنین ۱۸ تا ۲۶ سال باشید تا یک سال مجوز کار در بلژیک به عنوان یک جفت AU  صادر می شود و فرد کارفرما باید برای شما احازه ی کار صادر و شما را استخدام نماید .و شما باید شرایط خاصی را دارا باشید :

داشتن یک داشن پایه از زبان کشور بلژیک

باید یک دوره ی به رسمیت شناخته شده را در دوره ی زبان در کشور بلژیک بگذرانید

تا سن ۱۷ سال به درس خوانده و حداقل دیپلم را دارا باشند.

 

در نهایت می توان گفت افراد برای ویزای کار  بلژیک باید تمامی شرایط آن را مطالعه کنند تا بتوانند از این طریق وارد کشور بلژیک شوند و همچنین در باره ی مهاجرت به بلژیک و ویزای کار بلژیک از وکیل مهاجرت به بلژیک استفاده نموده و راه ها ی دیگر مهاجرت به بلژیک از جمله مهاجرت کاری به بلژیک و سرمایه گذاری  بلژیک را اقدام نمایید . ویزای کار بلژیک همه ساله توسط افراد زیادی مورد توجه قرار می گیرد .

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *