ویزای کار در جمهوری آذربایجان

ویزای کاری آذربایجان

اقامت از طریق ویزای کار در جمهوری آذربایجان چه شرایطی دارد؟ آیا در خصوص ویزای کار در جمهوری آذربایجان  سوال دارید؟؟ آیا می دانید شرایط دریافت ویزای کار در جمهوری آذربایجان  چگونه است؟ آیا می دانید مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در جمهوری آذربایجان چیست؟؟ آیا درخصوص قانون کار و قوانین مربوط به ویزای کار در جمهوری آذربایجان برای مهاجران نیروی کار اطلاع دارید؟؟ آیا شرایط اشتغال بیگانگان و افراد بدون تابعیت در جمهوری آذربایجان را می دانید؟؟ آیا امکان تمدید ویزای کار در کشور آذربایجان وجود دارد یا خیر؟؟ شرایط اخذ ویزای همراه از طریق ویزای کار در جمهوری آذربایجان چگونه است؟؟

جمهوری آذربایجان جزء کشورهایی است که می توانید در این کشور به منظور انجام فعالیت های تجاری در جمهوری آذربایجان، ورود کنید. اما در اکثر موارد اجازه کار مورد نیاز است. این اجازه کار دارای شرایطی است که باید مد نظر گرفته شود. اجازه کاردر جمهوری آذربایجان  برای مدت زمانی از پیش تعیین شده معتبر است و امکان اجازه کار برای خارجی ها برای برگزاری یک کار موقت در جمهوری آذربایجان امکان پذیر است.

در خصوص اخذ مجوز  کار در جمهوری آذربایجان باید در نظر داشته باشید که ملیت، نوع شرکت و حقوق و دستمزد و….. جزء مسائل مورد توجه است .یکی دیگر از موارد مورد توجه اینست که کارفرما جهت ارائه اجازه کار و اجازه اقامت به اتباع خارجی که مایل به شرکت در کارمزدی در قلمرو جمهوری آذربایجان هستند ، باید از اداره مهاجرت جمهوری آذربایجان مجوز داشته باشد و همچنین متقاضی باید قبل از ورود در خاک جمهوری آذربایجان، اجازه کار و کارت اقامت بر اساس یک ویزا داشته باشد و مستلزم این است که با پاسپورت خود به اداره مهاجرت دولت متبوع خود مراجعه نماید وهمچنین کارت اقامت و اجازه کار درجمهوری آذربایجان برای مدت ۱ سال صادر می شود و شخص می تواند به صورت سالانه و نهایتا تا ۵ سال کارت اقامت خود را  تمدید نماید. به منظور تنظیم مهاجرت نیروی کار در جمهوری آذربایجان، سهمیه مهاجرت برای هر سال تشکیل خواهد شد.

مهاجر کار که به طور دائم در قلمرو جمهوری آذربایجان ساکن است مجاز به باز کردن یک حساب در بانک های واقع درجمهوری آذربایجان و انتقال سرمایه از درآمد خود به آن حساب است.مجوز های ارائه شده در این قانون ممکن با قدرت اجرایی مربوطه صدور آنها لغو و یا به طور موقت معلق شود. اسناد و مدارک آموزش و پرورش اعطا شده توسط موسسات آموزشی خارجی باید توسط دولت جمهوری آذربایجان مطابق با قانون به رسمیت شناخته شود. مسئول نقض این قانون مطابق با قانون از جمهوری آذربایجان اخراج خواهد شد.

اما چه افرادی با چه شرایطی می توانند اجازه کار درجمهوری آذربایجان را اخذ کنند. با توجه به قانون کار مهاجرت جمهوری آذربایجان اشخاصی که در خواست اقامت دائم دارند، کارآفرینان، پرسنل سازمانهای بین المللی، سران سازمان ها براساس توافقنامه های بین المللی، نمایندگان فعالیت های مذهبی از سازمان ها و جوامع مذهبی، ورزشکاران و کارگران هنر، دعوت دانشگاه برای سخنرانی، فعالیت های تحقیق و پروژه های متخصصان، پیشنهاد کار از طرف مقام اجرایی مربوطه، ملوانان، کارکنان سازمان رسانه های جمعی و نمایندگان شرکت های ثبت شده در جمهوری آذربایجان می توانند اجازه کار جمهوری آذربایجان را اخذ کنند.

قانون جمهوری آذربایجان در خصوص مهاجرت نیروی کار مبنای قانونی، اقتصادی و اجتماعی برای مهاجرت نیروی کاردر آذربایجان تعریف می کند و فرآیندها را در خصوص مهاجرت کاری تنظیم میکند. طبق این قانون مهاجرت کاری به معنی تغییر محل اقامت های فیزیکی افراد به منظور انجام فعالیت های کاری است و مهاجرت نیروی کار داخلی به معنی تغییر محل اقامت های فیزیکی افراد در قلمرو جمهوری آذربایجان به منظور انجام فعالیت های کارگری است. قانون مهاجرت نیروی کار متشکل از قانون اساسی، قانون مدنی ودیگر اصول قانونی جمهوری آذربایجان و معاهدات بین المللی جمهوری آذربایجان است.

قانون جمهوری آذربایجان در خصوص مهاجرت نیروی کار و فعالیتهای کاری  در مورد  اشخاصی که به طور دائم در کشور اشتغال و اقامت دارند، پناهندگان سیاسی و ….، کارکنان نمایندگی های دیپلماتیک و کنسولگری، کارمندان سازمان های بین المللی، کارکنان رسانه های معتبر، ملوانان، هنرمندان و بازیگران و اساتید، استادان و معلمان جهت دعوت به موسسات آموزش عالی صدق نمی کند.

در خصوص اجازه کار و اقامت در جمهوری آذربایجان  باید بگوییم اجازه کار و تمدید کارت اقامت ممکن است و اتباع خارجی ممکن است در فعالیت های کار در جمهوری آذربایجان به مدت  بیش از پنج سال درگیر شوند که در این صورت پس از پنج سال شخص باید جمهوری آذربایجان را به مدت یک سال ترک کند وهمچنین مهاجرت همراه برای اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) ممکن است به طور همزمان به متقاضی داده شود. و به این منظورسند ازدواج و گواهی تولد برای اجازه کار و تمدید کارت اقامت شخص و اعضای خانواده مورد نیاز است. این اسناد باید رسمی باشند. برای اجازه کار و اقامت در جمهوری آذربایجان ،خارجی ها باید تجربه حرفه ای خود در ۵ سال گذشته اثبات نمایند.کپی محضری اسناد شرکت برای برنامه های کاربردی اجازه کار در جمهوری آذربایجان مورد نیاز است وگذرنامه باید حداقل شش ماه بعد از اقامت در نظر گرفته در ترکیه معتبر باشد.

در رابطه با فعالیت های کارگری از بیگانگان و افراد بدون تابعیت درجمهوری آذربایجان شرایطی وجود دارد که طبق آن هر فرد سالم و بیش از ۱۸ سال بیگانه یا بی وطن (در این قانون از این پس به عنوان بیگانه اشاره خواهد شد) حق دارد برای انجام فعالیت های کارگری در قلمرو جمهوری آذربایجان فعالیت نماید. داشتن مهارت و صلاحیت لازم برای کار پیشنهادی ضرورت دارد. ناتوانی در نیروی انسانی و خدمات اشتغال برای پاسخگویی به نیاز کارفرمایان در خاک جمهوری آذربایجان میتواند یکی از شرایط پذیرفتن یک کارگز بیگانه باشد و در این راستا می بایست مهاجرت نیروی کار در حیطه معاهدات بین المللی باید باشد.

بیگانگان مقیم خارج از جمهوری آذربایجان که باید به طور موقت در قلمرو جمهوری آذربایجان ساکن شوند ممکن است توسط اشخاص حقوقی و یا بیگانگان در راستای استخدام قرار بگیرند که در این صورت افراد باید یک مجوز کار به دست آورند. در صورتی که برای شخص به عنوان یک مدیر یا معاون مدیر در سازمانی پیشنهاد کار ارائه شده است که یک نهاد قانونی جمهوری آذربایجان است ممکن است اجازه کار بدون نیاز به مجوز از سوی کارفرما به یک بیگانه ارائه شود.

مجوز های فردی برای فعالیت های کارگری باید توسط قدرت اجرایی مربوطه جمهوری آذربایجان به بیگانگان برای انجام فعالیت های کار ارائه شود. جهت کار در جمهوری آذربایجان که باید توسط مراجع رسمی به تایید برسد مدارکی چون کپی از مجوز کار،اسناد شهادت صلاحیت مورد نیاز برای انجام کار پیشنهادی در آذربایجان، دعوت رسمی از کارفرما  به بیگانه و مستند پایه ضرورت به کار بیگانه در جمهوری آذربایجان مورد نیاز است.

اما نکته ای که باید در خصوص مدت زمان اجازه کار در آذربایجان مد نظر داشته باشید اینست که مدت اجازه فرد برای انجام فعالیت های کارگری باید به اندازه مدت قرارداد کار در آذربایجان اعطا شود ، اما نمی تواند  از یک سال تجاوز کند همچنین بیگانگانی که قصد انجام فعالیت های کارگری درجمهوری آذربایجان دارند تحت شرایط این قانون رسما بایدیک مهاجرکار در نظر گرفته شوند. اجازه کار داده شده به بیگانگان برای انجام فعالیت های کار باید در قالب یک سند یا گواهی وضعیت مهاجرکار در نظر گرفته شود.

تمامی مقررات مرخصی ، ورود، ترک، اقامت مهاجران و کار در جمهوری آذربایجان باید مطابق با این قانون و سایر قوانین جمهوری آذربایجان تنظیم شود. همچنین مراحل ویزا و اجازه اقامت برای بیگانگان و ورود به جمهوری آذربایجان برای انجام فعالیت های کار باید تحت شرایط مراجع اجرایی مربوطه و دارای قدرت در قلمرو جمهوری آذربایجان باشد.

در خصوص اخراج مهاجران کار  در جمهوری آذربایجان قانونی وجود دارد که در ماده ۱۲ این قانون آمده است ، اگر یک مهاجر کار، نقض مفاد مندرج در این قانون را انجام داده است و فعالیت های کاری غیر قانونی داشته ، در صورت وجود دلایل مقرر شده در قانون او باید از قلمرو جمهوری آذربایجان اخراج شود.

ضمن سپاس از حضور شما سروران گرامی در سایت ایران مهاجرت ، لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید در صورت وجود هر گونه شبهه و همچنین توضیحات کامل تر در خصوص  شرایط اقامت و مهاجرت بهد و اخذ ویزای کار در جمهوری آذربایجان ، امور مهاجرتی خود به صورت کلی ، اخذ انواع ویزای تحصیلی ، ویزای توریستی ، اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، انواع ویزای کار و ویزای جست و جوی کار در سایر کشورها از وکلای موسسه MIE کمک بگیرید.

الناز رحیمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *