تحصیل رایگان در آلمان

 

 

مقدمه

آیا مایل به مهاجرت به آلمان و تحصیل رایگان در آلمان هستید ؟  تحصیل رایگان در آلمان چه شرایطی دارد ؟ آیا شرایط تحصیل رایگان در آلمان نمی دانید ؟ آیا مایل به دانستن شرایط مهارت به آلمان و تحصیل رایگان در آلمان هستید ؟ آیا مایل هستید با تحصیل رایگان در آلمان پروسه ی اخذ اقامت خود را آغاز کنید ؟ آیا با تحصیل رایگان در آلمان می توان به اقامت رسید ؟ ما شما را در این خصوص راهنمایی می کنیم. در این مقاله سعی بر آن است که به توصیف شرایط تحصیل رایگان در آلمان بپردازیم. . بنابراین به بررسی شرایط تدریس,معیارهای  پذیرش,امکانات آموزشی و پژوهشی ، توصیفی کلی از شرایط تحصیل رایگان در آلمان می پردازیم که اطلاعات پایه و مورد نیاز برای داوطلبان و متقاضیان ادامه ی تحصیل در آلمان از نحوه پذیرش و برنامه های آموزشی و….در اختیار بگذاریم تا در نهایت داوطلبین با توجه شرایط و رشته انتخابی برای  ادامه ی تحصیل در این کشور بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند. کشور آلمان مقصد محبوبی برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در خارج از کشورشان هستند در مقاطع های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. علاوه براین افراد می توانند با استقاده از تسهیلات فراوان و حضور در سمینارها و کنفرانس های بین المللی و انجام پروژه های مختلف به کار در هنگام تحصیل نیز بپردازند. چنانچه پس از مطالعه ی این مقاله با ابهامی مواجه شدید ، با موسات معتبر حقوقی تماس بگیرید  و با وکیل مهاجرتی در خصوص مهاجرت به آلمان   مشاوره بگیرید.

تحصیل رایگان در آلمان

در ابتدا به ساکن پیش از ورود به مبحث تحصیل رایگان در آلمان بایستی توضیح داده شود که معنای تحصیل رایگان چیست؟. امکان تحصیل رایگان در بعضی از کشورهای دنیا  فراهم است که شخص،  متقاضی تحصیل رایگان در کشوری باشد پس از طی کردن مراحل پیش نیاز ، شخص دانشجو موفق به کسب ویزای تحصیلی در کشور مورد نظر می شود. سیاست دانشگاه ها در تحصیل رایگان نیز متفاوت است که یا تحصیل در دانشگاه های آن کشور  از همان ابتدا رایگان بوده و یا با پرداخت هزینه ای اندک همراه است که بعد از شروع ترم تحصیلی از دانشجو اخذ می شود. در این خصوص می توانید با وکلای مهاجرتی مشاوره داشته باشید. تحصیل رایگان در آلمان به صورت رایگان است و همین امر باعث گردیده که متقاضیان زیادی را به سمت خود جلب کند. شخص متقاضی ادامه ی تحصیل در آلمان  بایستی مدرک زبان آلمانی را داشته باشد. چراکه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان بدون داشتن مدرک زبان آلمانی میسر نخواهد بود. کشور آلمان به سبب امکانات رفاهی بالایی که دارد متقاضیان  را مشتاق به مهاجرت به این کشور می کند. پذیرش کالج پزشکی برای افرادی که سن آن ها بین هجده تا بیست و دو سال می باشد نیز امکان پذیر است. که افراد به صورت رایگان در این کالج دوره ی تحصیلی خود را می گذرانند و برای پذیرش اولیه احتیاج به مدرک زبان آلمانی می باشد. و بعد از سپری شدن دوره ی کالج و قبولی در آزمون ورودی می توانند به دانشگاه ورود پیدا کنند و به صورت رایگان درس بخوانند. همچنین پذیرش تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در کشور آلمان هم در دانشگاه های انگلیسی زبان در صورتی که متقاضی مدرک زبان آیلتس شش و نیم را داشته باشد و در دانشگاه های آلمانی زبان با داشتن مدرکb2 آلمانی امکان پذیر است. دانشجو به صورت کاملا رایگان در دانشگاه درس می خواند و فقط سالیانه مبلغی معادل دو تا پنج میلیون تومان بابت هزینه ی ثبت نام پرداخت می کند. مدت زمان تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور آلمان دو سال می باشد که اگر فردی فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد باشد باید دروس تحصیلی اش معادل سازی شود و بعد از آن برای مقطع فوق لیسانس اقدام نماید. پذیرش در مقطع دکتری نیز در کشور آلمان امکان پذیر است و امکان تحصیل رایگان نیز وجود دارد. شخص متقاضی به استاد راهنما نیازمند است که بایستی رزومه ی شخص را تایید کند. موضوع قابل ذکر این است که شخصی که در مقطع دکتری در آلمان تحصیلات خود را کامل می کند می تواند از بورسیه ی تحصیلی نیز استفاده نماید. همچنین دانشگاه های آلمان به افرادی که دارای رزومه ی قوی تحصیلی باشند بورس های تحصیلی اعطا می کند.اگر شما عزیزان متقاضی اخذ بورس تحصیلی هستید و از معدل بالایی برخوردار می باشید ، و در خصوص مقالات علمی فعالیت های مثبتی داشتید ، رزومه ی تحصیلی شما می تواند به عنوان یکی از رزومه های برتر جهت اخذ بورس تحصیلی باشد.  اگر شخص متقاضی بتواند از بورس های تحصیلی در آلمان برخوردار شود ، علاوه بر ادامه ی تحصیل به صورت رایگان ماهانه مبلغی در حدود پانصد یورو به وی تعلق می گیرد. لازم به ذکر است که دوره های تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی چهار سلا و دوره ی فوق لیسانس دو سال و دکتری بین دو تا پنج سال زمان می برد.

مدارک لازم جهت تحصیل رایگان در کشور آلمان و اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های آن ها مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و لیسانس و در صورت اقدام در مقاطع بالاتر تحصیلی مدرک فوق لیسانس و پاسپورت و شناسنامه ی فرد متقاضی می باشد که همگی مدارک بایستی به زبان آلمانی ترجمه شوند. به طور کلی می توان عنوان کرد که تحصیل در آلمان علاوه بر اینکه به متقاضی امکان تحصیل رایگان را می دهد که در برترین دانشگاه های جهان درس بخواند ، شخص متقاضی می تواند با توجه به اینکه آلمان عضو اتحادیه ی شنگن می باشد به راحتی در کشورهای عضو جهت ادامه ی تحصیل و یا حتی کار و سفر رفت و آمد داشته باشد و هیچگونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد. هزینه های زندگی در کشور آلمان متفاوت است و از هر شخصی نسبت به شخص دیگر متفاوت است اما به صورت میانگین در هر ماه بین هشتصد تا هزار یورو می باشد. که این مبلغ بسته به سطح زندگی هر شخص متغیر است. جهت تحصیل رایگان در آلمان  می توانید با موسسات معتبر حقوقی تماس بگیرید و از اطلاعات مفید و جامع وکیل مهاجرت در این باب می توانید بهره مند شوید.

برای تحصیل رایگان در آلمان بایستی مطالعات بیشتری داشته باشید و چنانچه پس از خواندن این مقاله با ابهامی رو به رو بودید با موسسات معتبر حقوقی تماس بگیرید .

 

 

 

نگارنده: پریسا حاجی زاده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *