ویزای اقامت افراد شاخص در استرالیا

ویزای اقامت افراد شاخص در استرالیا

افراد شاخص می تواند اقامت دائم استرالیا را اخذ کنند.آیا پیرامون ویزای اقامت افراد شاخص در استرالیا اطلاعاتی دارید ؟ آیا شما نیز جزو افرادی هستید که می توانند از طریق ویزای اقامت افراد شاخص در استرالیا اقامت این کشور را اخذ نمایند؟ آیا شرایط خاصی برای افراد با استعداد و برجسته در زمینه اخذ ویزای اقامت افراد شاخص در استرالیا وجود دارد ؟ آیا از مدارک مورد نیاز ویزای اقامت افراد شاخص در استرالیا آگاهی دارید ؟

در این مقاله که موضوع آن، ویزای اقامت افراد شاخص در استرالیا می باشد سعی بر این است اطلاعاتی مختصر اما مکفی برای شما دوستان در اختیار قرار داده شود. امید است که با مطالعه ی آن، پاسخ سوالات خود را در باب ویزای اقامت افراد شاخص در استرالیا اخذ نمایید. توصیه میشود جهت کسب اطلاعات جامع در زمینه ویزای اقامت افراد شاخص در استرالیا  با مشاورین مجرب موسسات معتبر و وکلای ارشد مشورت نمایید.

ویزای افراد با استعداد و برجسته (زیر مجموعه ۸۵۸)

این ویزا به افراد برجسته و با استعداد این امکان را می دهد تا به طور دائم در استرالیا زندگی کنند و به راحتی تابعیت استرالیا را اخذ نمایند. ممکن است شما قادر به اخذ این ویزا باشید در صورتی که دارای سابقه شناخته شده ی بین المللی و موفقیت برجسته ای در حرفه ، یک ورزش ، هنر و یا و تحقیقات دانشگاهی باشید.چنانچه شما واجد شرایط اخذ این ویزا باشید حتما زمانی که برای این ویزا درخواست می دهید و تصمیم برای شما گرفته می شود موفق به کسب آن خواهید شد.

این ویزا یک ویزای اقامت دائم می باشد، که به شما و هر عضوی از خانواده شما که به وی این ویزا اعطا شده است اجازه می دهد :

  • اقامت نامحدود در استرالیا اخذ نماییدو در این کشور زندگی کنید
  • بدون هیچ گونه محدودیتی به تحصیل و کار در استرالیا بپردازید
  • در طرح Medicare که مرتبط با مراقبتها و هزنیه های خدمات بهداشتی و درمانی است ثبت نام کنید و از مزایای این طرح بهره مند شوید
  • در صورتی که واجد شرایط باشید، درخواست برای شهروندی و تابعیت استرالیا دهید
  • از بستگان و خانواده خود که واجد شرایط اقامت دائم هستند حمایت کنید
  • سفر به استرالیا تا ۵ سال از تاریخ ویزای اعطا شده ( بعد از این مدت شما به یک ویزای مقیم یا بقیه ی ویزاهای بازگشت به استرالیا نیاز دارید)

متقاضی پیش از درخواست این ویزا باید مدارکی را برای سفارت ارائه نماید :
شما نیاز به یک گذرنامه معتبر یا سند مسافرت برای این ویزا دارید. اگر قصد دریافت گذرنامه ی جدید دارید باید تا قبل از درخواست این ویزا برای آن اقدام فرمایید.

در این جا دو مرحله ی مجزا جهت درخواست اقامت دائم برای افراد با استعداد در استرالیا  وجود دارد :

اول، یک شهروند استرالیایی ، اقامت دائم استرالیایی ، واجد شرایط شهروند نیوزیلندی یا سازمان استرالیا با شهرت ملی در منطقه مربوطه نامزد متقاضی به جایگاه متقاضی و موفقیت در منطقه مربوطه باشند.

دوم، متقاضی برنامه درخواست ویزای اقامت دائم جهت اثبات DIAC :
۱٫ یک رکورد شناخته شده بین المللی از موفقیت استثنایی و برجسته در یک حرفه، یک ورزش، هنر، و یا دانشگاه و پژوهش

  1. همچنان در منطقه مربوطه بلند آوازه باشند
  2. سرمایه یا ثروتی به جامعه استرالیا وارد کرده باشند
  3. هیچ مشکلی در کسب اشتغال یا در تبدیل شدن تاسیسات مستقل در منطقه مربوطه استرالیا نخواهد داشت

در حالی که این دو برنامه جداگانه هستند، با این وجود آنها به طور جدایی ناپذیری با یکدیگر گره خورده اند، و معمولا با DIAC تسلیم هستند. شهادت دادن به عنوان بخشی از نامزدها باید جامع باشد و منعکس کننده دانش شخصی nominator از دستاوردهای استثنایی و فوق العاده متقاضی در منطقه مربوطه.

همچنین داشتن این ویزا اجازه ی داشتن همراه برای زندگی کار و تحصیل در استرالیا و همچنین بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی می دهد. فرد اصلی  برای اینکه خانواده ی خود را همراه خود داشته باشد باید مدارک و اسناد شناسایی و نسبیت آنها را ارائه نماید چنانچه تغییراتی در مندرجات پاسپورت یا روابط این افراد حادث شد باید از طریق فرم ۱۰۲۲ به اطلاع مقامات ذیربط برسد. بعلاوه تغییر در نشانی سکونت فرد نیز از طریق فرم ۹۲۹ باید اعلام شود.

افراد واجد شرایط nominator باید نشان دهند که :
در منطقه ی مربوطه جایگاه خاصی دارند یا متقاضی داشتن شهرت ملی هستند

دانایی های شخصی آنها از دستاوردهای استثنایی و فوق العاده و جایگاه آنها در منطقه مربوطه می باشد

این موارد باید به دقت در فرم ۱۰۰۰ درج و به اداره مهاجرت ارسال گردد.

اطلاعات مهم در مورد حفظ حریم خصوصی

اطلاعات شخصی شما توسط قوانین حمایتی و حفاظتی، از جمله قانون حریم خصوصی ۱۹۸۸ محفوظ خواهد ماند

اطلاعات مهم در مورد جمع آوری، استفاده و افشای (به سازمان های دیگر و اشخاص ثالث، از جمله نهادهای خارج از کشور) از اطلاعات شخصی شما، از جمله اطلاعات حساس، در قالب اطلاع i1442 حفظ حریم خصوصی

فرمi1442 موجود از وزارت یا دفاتر اداره ، که شما باید قبل از تکمیل فرم آن را درک کنیدو بخوانید و از موضوع فرم اطلاعات لازم را کسب نمایید .

پشتیبانی اسناد

اسناد شما بایددر قسمت M از این فرم درخواست شده ارائه شود. حفاظت از تمام اسناد با درخواست شما،ممکن است از شما اسناد دیگر،در طول پردازش خواسته شود. نسخه گواهی از اسناد به معنای نسخه مجاز و یا مهر به عنوان کپی اصل توسط یک فرد یا سازمان که توسط قانون کشور شمابه رسمیت شناخته شده است. از شما ممکن است خواسته شود تا به ارائه اصل اسناد خود در مرحله بعد بپردازید، اصل اسناد را فراهم نمی کنید تا زمانی که از شما خواسته شود .

 

درخواست تمدید ویزای تابعیت افراد شاخص

جهت محاسبه ی هزینه ها و جزئیات پرداخت هزینه ها به قسمت Q در فرم ۴۷SV مراجعه فرمایید . هزینه ها قابل تغییر هستن و حتی ممکن است از زمان درخواست ویزا افزایش یابد . به طور کلی تمدید ویزا اقامت افراد شاخص در تاریخ ۱ جولای هر سال مورد بررسی قرار می گیرد، و نرخ مورد استفاده جهت پرداخت مبلغ محاسبه شده در کشورهای خارجی هر ساله در حال به روز شدن می باشد. اگر شما هزینه های مربوط به تمدید ویزای تابعیت افراد شاخص را به طور کامل پرداخت نکنید، درخواست ویزای شما معتبر نخواهد بود و ترتیب اثر نخواهد یافت.

در این ویزا سوالاتی در باب هر عضوی از خانواده شما ( والدین یا فرزندان ) پرسیده خواهد شد، حتی اگر آنها قصد مهاجرت با شما را نداشته باشند . شما در فرم ۱۴۹۶i به قسمتی رجوع خواهید کرد که مربوط به اعضای خانواده ی شما می باشد.

همانگونه که مطالعه فرمودید با استفاده از قوانین طرح شده دراین مقاله به این نتیجه رسیدیم که برای ویزای اقامت افراد شاخص در استرالیا باید نشان دهید که متقاضی جهت کمک به کشور استرالیا به عنوان یک فرد موثر و مثمر ثمر می باشید. چنانچه شرایط شما احراز شود می توانید از ویزای اقامت افراد شاخص در استرالیا استفاده نمایید و در ادامه با حفظ شرایط مطرح شده درخواست تابعیت این کشور را داشته باشید. پیشنهاد می شود در این راستا  به منظور کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه MIE مشورت نموده و از راهکار های قانونی برای اخذ اقامت افراد شاخص در استرالیا مطلع شوید.

 

نگارنده : نگار فاضل

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *