اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج

اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج

آیا از اخذ اقامت در کره جنوبی از طریق ازدواج اطلاع دارید؟ آیا از شرایط و ظوابط مربوط به اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج ابهاماتی دارید؟ آیا میدانید یکی از راه های اقامت گرفتن که اخیرا هم هموار شده یعنی اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج راه مناسبی است؟ آیا شما قصد ازدواج برای گرفتن اقامت را دارید؟ در نهایت به راه های اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج دنبال اطلاعات مفید هستید . در این مقاله سعی شده اطلاعات مفیدی برای موضوع مهم اقامتی یعنی اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج گردآوری شده و برای متقاضیان اقامت ومهاجرت به کره جنوبی از طریق اخذ اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج توصیه هایی مفید در اختیارتان قرا بگیرد.

در مورد اخذ اقامت از راه ازدواج در کره جنوبی شما باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید ابتدای امر با توجه به درخواست متعدد برای اقامت از راه ازدواج در کره جنوبی باید فاکتور مهم سن را در نظر داشت سن متقاضی برای ازدواج در کره جنوبی یکی از فاکتور های مهم است مثلا اگرمتقاضی در کره جنوبی کمتر از سن ۱۸ سال باشد البته فرق جنسیتی ندارد ابتدای امر باید اجازه والدین و یا قیم خود را برای ازدواج داشته باشد ولی نکته اش این است که محدودیت سنی برای ازدواج در کره جنوبی در سن بالای ۲۰ سال برداشته می شود و دیگر چنین محدودیتی در این مورد وجود ندارد و متقاضی می تواند بدون اجازه والدین ازدواج کند.

با توجه با بازنگری که درمورد قوانین اقامتی مربوط به ازدواج در سال۱۹۹۸ صورت گرفت باید توجه داشت که ویزای نوع اف ۶  اف ۶ یک ویزا در امر ازدواج می باشد  از قبل درخواست و گرفته باشد تا مراحل کار اقامتی از ضابطه ی ازدواج صورت بگیرد. در واقع شما با این نوع ویزا است که در ضابطه ی ازدواج کار خود را شروع میکنید . شاید جالب باشد ولی متقاضیان ازدواج در کره جنوبی باید در آزمونی مربوط به زبان کشور کره جنوبی شرکت و موفق به کسب حد نصاب بشوند البته موفقیت در حد سوالات ابتدایی زبان هست و جای نگرانی نیست می شود به فاکتور پشتوانه مالی هم اشاره کرد متقاضی ازدواج در کره باید از پشتوانه همان حساب بانکی با موجودی معین شده خود آماده مدارک لازم جهت ارایه باشد مورد دیگر این که هیچ‌یکدام از متقاضیان ازدواج نباید در طی ۶ ماه قبل از تقاضا به تابعیت کشور دیگری درآیند و همچنین آن ها بایستی حداقل ۳ سال در کره جنوبی اقامت داشته تا بتوانند تابعیت و اقامت در کره جنوبی را از این مورد کسب نمایند و همچنین چنانچه آن شخص خارجی با تبعه ی کره جنوبی ازدواج نموده باشد و حداقل سه سال از ازدواج آن‌ها گذشته باشد و حداقل یک سال متوالی نیز در کره جنوبی ساکن بوده باشد می‌تواند تابعیت کره را کسب نماید و همچنین مدارک مورد نیاز برای کشور کره جنوبی تاپیک نام دارد شما باید همه ی مدارک لازم را از قبل از مراجعه به اداره ی مهاجرت کشور کره جنوبی آماده کرده باشید چون حتی یک مورد نقص باعث طولانی و حتی لغو درخواست شما خواهد شد .البته توجه داشته باششید که ویزای اف ۶ شما باید تایدیه سفارت را با حداقل ۱ سال اعتبار داشته باشید مکان برگزاری آزمون در مکان هایی همچون دانشگاه های کشور کره جنوبی و سفارت های این کشور و موسسات و مراکز مورد تایید خود سفارت کره جنوبی در خارج از خاک این کشور امکان پذیر می باشد با توجه داشت که با توجه به درخواست های مکرر جهت شرکت در این آزمون متقاضیان از زمان احتمالی در لیست انتظار آزمون مهارت زبان کره ی جنوبی اطلاع کافی داشته باشند همچنین در اسرع وقت مدارک گواهی های پزشکی سلامت هر دو طرف الزامی است البته لازم است تکرار شود در صورت هرگونه جعل در اسناد یا مدارک یا کلا مشخصات دروغین طرفین مورد پیگرد قانونی از طرف اشخاص حقوقی قضایی کشور کره جنوبی قرار خواهید گرفت ودیگر هیچ وقت امکان اقامت در این کشور را نخواهید داشت .

البته با توجه به تغییر احتمالی در آینده ی نزدیک ریاست جمهوری کشور کره جنوبی و همچنین قوانین رایج سازمانی مهاجرتی شاهد یک دگرگونی در امور ویزا و قوانین اقامتی خصوصا موارد ازدواج خواهیم بود ولی در حال حاضر می توان به موارد مهمی اشاره کرد مانند  پس از این که  احراز شرایط صورت گرفت وهمه ی موارد قانونی صورت گرفت آنگاه دولت کره جنوبی به متقاضی ازدواج در کره جنوبی ویزایی با نام اف ۱_۲می دهد که اعتباری ۶ ماهه دارد .

البته با در نظر داشت که شما برای همین ویزا هم به ضامن معتبری احتیاج خواهید داشت که میتواند از داخل خود کشور کره جنوبی نیز باشد وباید حتما ضمانت نامه های مربوطه را به امضای خود برساند البته این ضمانت نامه از سمت شخص اعتباری ۵ ساله خواهد داشت ولی مقدار مبلغ این وجه ضمانتی هر ساله توسط دولت کره جنوبی تغییر می کند

 مدارک مورد نیاز برای ویزای ازدواج

مدرک زبان کره ای مورد تایید سفارت کره جنوبی

گواهی سلامت پزشکی زن ومرد

گواهی حساب مالی با حداقل ۱۵۰۰۰ وون رایج کره جنوبی

پاسپورت های طرفین

مدارک مورد ذکر برای اثبات ازدواج

گواهی شغلی مرد و زن

گواهی عدم سابقه در اداره پلیس کشور کره جنوبی

حال سوالی پیش می آید که این فرایند چقدر به طور کلی به طول خواهد انجامید تا شخص خارجی پاسپورت کره ای خود را اخذ نماید که به طور معمول ۳ سال طول می کشد در صورتی که جرم و خلافی مرتکب نشود قوانین رایج حکومتی کشور کره جنوبی را تمام و کمال بپذیرد و مقید به آن نیز باشد و همچنین در طول این مدت از کشور کره جنوبی خارج نشود.

به نظر نگارنده می شود این راه اخذ اقامت در کره جنوبی از طریق ازدواج یک راه مناسب تلقی کرد چرا کهمی شود با در نظر گرفتن اخذ اقامت در کره جنوبی از طریق ازدواج بدون مشگل یا شرط نا مناسبی اقدام کرد لیکن این خود نیازمند در نظر گرفتن تمامی موارد و ظوابط برای اخذ اقامت در کره جنوبی از طریق ازدواج می باشد و شخص ابتدا باید مشمول شرایط قرار بگیرد.

 

 

نگارنده: مهدی الفتی

1 پاسخ دادن
  1. Avatar
    Malodi می گوید:

    سلام من یه دختر ۳۰ ساله هستم آیا میتونم بدون ازدواج وبا داشتن پاسپورت و همچنین داشتن بیش از ۱۵۰۰۰ وون در حساب کره به آنجا سفر کنم؟ بعد یه سواله دیگه منظورتون از اینکه در صورت ازدواج نمیشه از کره خارج یعنی پناهنده میشن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *