خرید ملک در نروژ

خرید ملک  در نروژ

خرید ملک در نروژ چگونه است ؟شراایط کسب اجاز برای خرید ملک در نروژ چیست؟مراحل خرید ملک در نروژ چگونه است؟دست آورد های خرید ملک در نروژ چیست؟ دراروپا به دلیل موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و رفاه زیادی که نسبت به جاهای دیگر دارد مورد توجه می باشد. خرید ملک در نروژ یکی از دست آوردهایی است که در سال های اخیر برای مهاجران درنروژ اتفاق افتاده است.خرید ملک در نروژ را میتوان به چند مرحله تقسیم کرد: آماده شدن برای خرید ملک در نروژ– انتخاب خانه- ارائه پیشنهاد قیمت و مشارکت درروند مزایده مسکن.با خرید ملک در نروژ وهمچنین مسکن شما می توانید از وام های زود بازده  ومناسب از بانک هایی مثل:هوس فورسیکرینگ وبولیگلان سریعا اقدام نمایید.

موضوع خرید وفروش ملک ومسکن در نروژ موضوع بسیار مهم وقابل تاملی می باشد مخصوصا برای مهاجرانی که در نروژ زندگی می کنند یا می می خواهند در این کشور اسکان شوند، گاهی بخاطر اطلاعات غلط ونا آگاهی در این زمینه پیامد های ناگواری را به همراه دارد که ما بر این هستیم تا با یک سری اطلاعات جامع ومفید بتوانیم به سوالات شما عزیزان در زمینه خرید مسکن وملک در نروژ جامه عمل بپوشانیم.

اولین رکن اساسی آماده شدن برای خرید مسکن می باشد ، کسانی که می خواهند از طریق وام مسکن صاحب مال شوند باید مقدار ۱۵%سرمایه را برای خرید مسکن داشته باشند.و مابقی هزینه خرید مسکن را که معادل ۸۵%می باشد را بانک کند.وام های مسکنی که در نروژ به مشتریان ارائه می شود معمولا بین ۲۵ تا ۳۰ ساله می باشد که با سود متوسط ۳% تا ۴%از یک بانک یا موسسه اعتباری  را می توان دریافت کرد.شما می توانید از هر بانکی تقاضای وام مسکن کنید و لزومی ندارد که حتما شما صاحب حساب شخصی در یک بانک خاص باشید.

این نوع وام ها از طرف دولت وشهرداری برای افرادی که مقیم نروژونیازمند مسکن می باشند وتوانایی خرید مسکن را ندارند عرضه می شود.تقاضای این نوع وام ها را کسانی میدهند که تملک مالی کافی برای خرید یک منزل نداشته باشند ویا برای کسانی که ثابت کنند که تنها نان آور خانه می باشند وبا داشتن فرزند نمی توانند مسکنی را تهیه کنند ،ارائه می شود.

درسال های گذشته وام دادن به گونه ایی بود که فرد میبایست ۳ سال را در نروژ مقیم باشد یا سیتیزن شیپ نروژ باشد ودر حال حاضر نیز در بعضی از بانک های نروژ هنوز هم طبق این اصول پیش می روند ولی در هر صورت وام به همه تعلق می گیرد .البته متقاضیان این وام بسیار زیاد ودر مقابل بودجه برای این وام ها از سوی دولت محدود می باشد و دولت معمولا این وام ها را به کسانی می دهد که در دهک های پایین تر جامعه هستند. پیشنهاد این است که اگر به دنبال وام مسکن در نروژ هستید ، شما باید در ماه های آغازین سال که  بودجه دولتی به شهرداریها داده می شود اقدام کنید.نروژ دارای ۱۹ بخش و ۴۳۰ کمون وشهرداری می باشد.

قبل از اینکه شما مسکنی را برای خریدن انتخاب کنید ،باید تاییدیه وام مسکن را از طرف بانک یا موسسه درخواستیتان داده شود.جالب است بذانید که وام را به سه شکل می توانید درخواست کنید،اول اینکه بصورت آنلاین از طریق حساب الکترونیکیتان اقدام کنید،دوم اینکه شما از طریق تلفن اقدانم کنیدو در آخر اینکه شما حضوری به بانک بروید وفرم پر کنید.اصل براین است که از طرف بانک یا موسسه یک استعلام از متقاضی صورت بگیرد تا مراحل رد و یاقبول وام پیش برود و باید خاطر نشان کرد که مسکنی راکه برای خریدن انتخاب می کنید نباید از سقف  مقدار وامی که بانک به شما می دهد بگذرد وگرنه الباقی هزینه خرید مسکن را خودتان باید تقبل نمایید.

در رکن دیگر خرید مسکن باید بدانید که در کشور نروژ تمامی خرید وفروش مسکن از طریق اینترنت به صورت آنلاین صورت می پذیرد .شما اول شهر منطقه مکان را انتخاب می نمایید و خود بانک از طریق فضای اینترنتی به دادو ستد و خرید منزل نائل می شود .البته باید گفت که بنگاه های املاک نروژ حقیقی می باشند مانند بنگاه های کشور ایران فاما تفاوت ما با نروژ در اینترنتی بودن خرید وفروش مسکن می باشد .

خانه های مسکونی در نروژ از نظر مالکیت به دو نوع تقسیم می شوند:

۱- شخصی با مالکیت ۱۰۰%      ۲- مالکیت سازمانی ویا تعاونی.

حال تفاوت هایی میان خانه های کاملا شخصی وجود دارد مثل :

از نظر قیمت – از نظر اجاره- از نظر مشارکت در فرایند مزایده مسکن- از نظر نوسازی ،تغییرات وتعمیرات مسکن – از نظر میزان بدهی

-قبل ها اختلاف شدیدی میان خانه های شخصی وسازمان از نظر قیمت بود ولی در حال حاضر اختلاف ناچیزی در حد ۲% میانشان وجود دارد.

-خانه های سازمانی را توسط یک هیئت مدیره اداره می شوند وفرد در خانه های سازمانی اجازه دارد خانه اش را برای مدت سه سال اجاره دهد ولی بعد از سه سال با یدبا اجازه از هیئت مدیره انجام دهید

– یک مزیتی که در خانه های سازمانی وجود دارد ،این است که شما می توانید آپارتمانهایی را که در حال فروش از آن ساختمان هستند را قبل از اینکه خریداری از بیرون از ساختمان به سراغش بیاید ظرف بیست روز بررسی ودر مدت پنج روز تصمیم قطعی خود را برای خرید ویا انصراف از فروش آپارتمان اعلام نمایید.

– کسانی که در منازل سازمانی زندگی می کنند تنها حق این را دارند که دکراسیون داخلی آپارتمان خود را تعمیر ونوسازی نمایند ونمی توانند دست به تعمیر نمای بیرون از ساختمان کنند.نکته قابل توجه این است که برای تعمیر ساختمان های سازمانی وام های قابل توجهی می دهند و بانک ها هم راغبتر ند تا به این قشر افراد وام دهند تاافرادی که منازل شخصی دارند چون اعتبار ادم هایی که در اپارتمان ها هستند براساس تقسیم وام در بینشان به مراتب اعتبار بیشتری دارند.

 

خانه های مسکونی در نروژبه چهار دسته تقسیم بندی می شوند:خانه های ویلایی- اپارتمان ها- خانه های تراس دار به هم متصل شده- خانه های دوبلکس

رکن سومی که برای خرید مسکن وجود دارد، پیشنهاد قیمت ابتدایی براساس ارزش گذاری  کارشناس ملک  می باشد و معمولا مبلغ پیشنهادی که خریدار به فروشنده می دهد مبلغی نیست که فروشنده در نظر دارد ف زیرا فروشنده مبلغی به مراتب بالاتری را در نظر دارد.

 

نتیجه گیری

رکن آخر انفاد قرارداد و پرداخت پول ونهایی شدن معامله است.فروشنده بیمه مسکن خود را لغو می کند وشما بعد از خرید مسئول هستید که مسکن خود را بیمه کنید و در آخر از طرف بانک مدارک وام ابرای شما ارسال می شود ومیزان قسط ، سود ماهانه، تعداد قسط برای شما بوضوح هویدا میشودپس از بستن قرارداد اقساط وام بصورت خود کار ز حساب شما  برداشت می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در نروژ شما می توانید به مراکز مشاوره مراجعه نمایید یا اینکه با موسسه MIE و دفاتر وکلای موسسه MIE  تماس حاصل نماییدوبه صورت رایگان مشورت بگیرید.

نگارنده : حامد رضایی نصیری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *