اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلستان

اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلیس

در این مقاله که توسط مشاورین و کارشناسان برای شما عزیزان تهیه و گرد آوری گردیده است ، می توانید تمامی اطلاعات مربوط به اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلیس ،  چگونگی اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلیس  ، شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلیس ، شرح مراحلی که شما طی خواهید کرد تا به اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلیس دست پیدا کنید ، مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلیس ، را به دست آورید. در خصوص امکان اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلیس باید بگوییم این شرایط همچون بسیاری از کشورهای دیگر امکان پذیر می باشد و با توجه به این مساله که ازدواج به صورت رسمی بین زن و مرد متقاضی صورت گرفته باشد یا خیر شرایط متفاوتی تعریف می شود. در ذیل به طور مفصل به بررسی این شرایط و چگونگی اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلیس ، قوانین مهاجرت و چگونگی اخذ وکیل مهاجرت در خصوص ازدواج در انگلیس می پردازیم.

افرادی که قصد ازدواج با شهروندان یا افراد مقیم دائم کشور انگلستان را دارند می توانند از ویزای ازدواج اقامت انگلستان را اخذ نمایند. ویزای ازدواج کشور انگلستان به ویزای ازدواج و  ویزای نامزدی تقسیم می شود که در هر دو حالت فرد باید شرایطی را دارا باشد که سفارت مربوطه را قانع کند.

در صورتی که فردی همسر و یا پارتنر یک شهروند انگلیسی باشد می تواند اقامت آن کشور را به دست بیاورد اما باید دارای شرایطی همچون حداقل سن ۱۸ سال ،عدم  سابقه کیفری و جرم و جنایت، تسلط بر زبان انگلیسی ، دارا بودن شرایط زندگی در انگلستان از  لحاظ اقتصادی و فرهنگی و مقیم بودن فردی حاضر در انگلستان،  داشته باشد.

راه دومی که برای اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج وجود دارد این است که با افرادی که خارج از خاک انگلستان مشغول به کار تمام وقت مربوط به دولت انگلستان هستند یا در سازمان و شرکتی فعالیت می کنند که از لحاظ حقوقی به انگلستان وابسته است ازدواج کنند و همراه آن شخص بتواند واجد شرایط اخذ ویزای ازدواج انگلستان باشد که در این مورد فرد باید دارای شرایط زیر باشد .

۱-فرد باید حداقل سه سال قبل از اینکه درخواست بدهد باید در خاک انگلستان زندگی کرده باشد

۲-در مدت این سه سال می تواند ۲۷۰ روز را در خارج از خاک انگلستان زندگی کند .

۳-نباید بیش از ۹۰ روز در طی ۱۲ ماه پیش از ثبت درخواست خود خارج از خاک انگلستان زندگی کرده باشد .

۴-به هیچ وجه نباید هیچکدام از قوانین مهاجرتی کشور انگلستان را نقض کرده باشد .

اما در شرایط عادی یعنی فرد بخواهد ویزای نامزدی و ازدواج از طریق ازدواج و نامزدی با یکی از افراد مقیم انگلستان اخذ کند باید شرایطی را دارا باشد که در ذیل به آن اشاره می کنیم.

مهاجرت به انگلیس از طریق ویزای نامزدی:

اگر شخصی دارای نامزدی باشدکه در کشور انگلستان مقیم است و قصد دارد به وی ملحق شود باید از طریق ویزای نامزدی انگلستان اقدام نماید و از این طریق می تواند به اخذ اقامت و تابعیت در انگلیس با رعایت شرایطی که توضیح داده خواهد شد ، دست یابد.

قبل از درخواست ویزای نامزدی انگلستان زوج و زوجه باید دارای شرایط ذیل باشند:

  • سن زن و مرد باید بالای ۱۸ سال باشد.
  • زن و مرد باید قبلا یکدیگر را ملاقات کرده باشند و به صورت قانونی ازدواجی صورت نگرفته باشد.
  • باید محل زندگی شخصی که قصد دارد همسر خود را به انگلستان بیاورد مشخص باشد.
  • شخصی که قصد دارد همسرش با ویزای نامزدی به وی ملحق شود باید حداقل به مدت ۶ ماه در انگلیس مشغول به کار بوده باشد و مالیات پرداخت کرده باشد
  • همچنین باید ثابت نماید که توانایی پرداخت هزینه های خود و همسرش را در انگلیس به طور کامل دارد و از کمک های اجتماعی انگلیس بی نیاز است.

 

ویزای ازدواج (همسر قانونی) در انگلستان :

اگر اشخاص متقاضی اقامت و تابعیت در انگلیس با یکدیگر ازدواج رسمی نموده باشند باید درخواست ویزای ازدواج ( ویزای همسر قانونی یا ویزای اسپانسرشیپ ) در انگلیس بدهند که در این صورت سبب ورود همسر وی و حتی فرزندان شخص به کشور انگلستان می شود و امکان اقامت خانواده فرد فراهم خواهد شد. مدت زمان ویزای ازدواج انگلیس ۲۷ ماه است و پس از آن همسر می تواند  برای اقامت دائم انگلستان اقدام نماید. نکته حائز اهمیت این می باشد که متقاضی باید ثابت نماید که از نظر مالی می تواند همسر و فرزندانش را تامین نماید.

مزیت دیگر ویزای ازدواج در انگلیس این می باشد که همسر شخص متقاضی به محض دریافت ویزای ازدواج  بدون داشتن ویزای کار می تواند در انگلیس دنبال کار بگردد و اجازه اشتغال دارد.

ویزای همسر غیر رسمی در انگلیس :

اگر شخص خواهان ازدواج با شخصی می باشد که در انگلیس مقیم است و هنوز با هم ازدواج نکرده اند باید برای اخذ اقامت و تابعیت در انگلیس از طریق ویزای همسر غیر رسمی اقدام نمایند و پارتنر یا شریک زندگی آینده خود را با این ویزا وارد انگلیس نماید.

برای اخذ ویزای همسر غیر رسمی در انگلیس شرایط ذیل الزامی می باشد :

  • شریک زندگی فرد باید به صورت قانونی در انگلیس مقیم باشد واز لحاظ قوانین مهاجرت منع قانونی برای اقامت در انگلیس نداشته باشد.
  • زن و مرد نباید ازدواج ثبت شده ای داشته باشند
  • فرد باید ثابت نماید که هزینه های خود و همسرش را به طور کامل تامین می نمایدو به کمک های اجتماعی انگلیس نیازی ندارد.
  • اگر فرد با همسر غیر رسمی اش تقریبا ۴ سال سابقه با هم بودن را داشته باشند و این را اثبات نمایند ( از طریق sms ، عکس و …. ) ویزای همسر غیر رسمی ۲  ساله صادر خواهد شد  و بعد از ۲ سال اگر همچنان با هم زندگی نمایند می تواند درخواست اقامت دائم نماید و پس از اخذ ویزای همسر غیر رسمی فرد بدون داشتن ویزای کار اجازه اشتغال در انگلیس دارد.

 

ضمن سپاس از حضور گرم شما در سایت مؤسسه ایران مهاجرت به اطلاع شما عزیزان می رسانیم در صورت تمایل شما عزیزان می توانید در صورت وجود هر گونه شبهه و همچنین توضیحات کامل تر در خصوص اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در انگلیس ، امور مهاجرتی خود ، اخذ انواع ویزای تحصیلی ، ویزای توریستی ، اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، انواع ویزای کار را در این سایت مشاهده بفرمایید.

الناز رحیمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *