ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد

روش ثبت شرکت درسوئد چگونه است؟ برای ثبت شرکت در سوئد از چه طریقی باید اقدام کرد؟ آیا با ثبت شرکت در سوئد می توان اجازه اقامت دریافت کرد؟انواع شرکت در سوئد چیست؟ ثبت شرکت در سوئد برای سرمایه گذاران خارجی چگونه است؟ این مقاله سعی در بررسی مراحل ثبت شرکت در سوئد دارد. علاقه مندان به سرمایه گذاری در کشور سوئد و اخذ اقامت این کشور می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با وکلای مهاجرتی مجرب مشورت کنند.

  • کشور سوئد یکی از کشورهایی است که میزان سرمایه گذاری خارجی در آن بسیار بالاست و حدود ۲۰ درصد از سرمایه گذاری ها در کشور سوئد از طریق خارجی ها انجام شده و یکی از روش های سرمایه گذاری ثبت شرکت می باشد. برای ثبت شرکت در سوئد متقاضی باید شماره ملی داشته باشد و ناچارا افراد خارجی باید وارد سوئد شوند و پس از اخذ کد ملی سوئدی اقدام به ثبت شرکت کنند. افرادی که خارج از کشور سوئد هستند و قصد سرمایه گذاری در سوئد را دارند به ناچار باید با یک سوئدی مشارکت کنند و به خرید سهام اقدام کنند .
  • کسانیکه قصد ثبت شرکت را دارند ابتدا باید نوع شرکتی که قصد تاسیس آن را دارند انتخاب کنند . انواع شرکت در کشور سوئد عبارتند از : ۱) شرکت انحصاری ((soletrader ۲) شرکت تعاونی (trading partnership) ۳) شرکت تعاونی با مسئولیت محدود ( limited partnership ) ۴) شرکت با مسئولیت محدود ( limited company ) ۵) موسسه اقتصادی ((economic association

شرکت انحصاری

در این نوع شرکت فرد صاحب شرکت تنها مدیر و اداره کننده مسئول همه ی امور شرکت از جمله تمام بدهی های شرکت میباشد و تنها بخش سرمایه گذاری شرکت از حساب شخصی فرد جداست. تجارت فرد با ip خود فرد شناسایی میشود و نیازی به ثبت نام تجاری و ثبت شرکت نیست مگر اینکه فرد نیاز به گواهینامه یا اخذ مجوز برای فعالیت خاص پیدا کند. ۲۵ درصد از درآمد شرکت سهم بیمه تامین اجتماعی میشود و بر هر سودی مالیات تلقی خواهد گرفت.

 شرکت تعاونی

ثبت نام و ثبت این شرکت اجباری است و مالکیت و مدیریت شرکت میتوانند بین چند شرکت مشترک باشد حداقل تعداد شرکا ۲ نفر میباشد هر شریکی بر نسبت سهم خود مالیات می پردازد و امکان استخدام نیروی کار در این شرکت وجود دارد یک توافق نامه ایی بین شرکا برای تعیین شرایط تنظیم میشود سرمایه اولیه برای آن تعیین نشده است ممکن است یکی از شرکا مجبور به پرداخت قرض شریک دیگر در شرکت بشود که در اینصورت باید علیه او طرح دعوی کند.

شرکت تعاونی با مسئولیت محدود

از همه لحاظ شبیه شرکت تعاونی میباشد با این تفاوت که حداقل یک عضو هیئت مدیره باید مسئول تمام دیون شرکت باشد و اینکه در این شرکت باید سرمایه اولیه وجود داشته باشد.

شرکت با مسئولیت محدود

در این نوع شرکت سرمایه ای معادل ۷۸۰۰ دلار باید به عنوان سرمایه اولیه باشد و ۲۶ و سه دهم درصد از و یکسال به عنوان مالیات باید پرداخت شود . ثبت شرکت اجباری است این شرکت باید گذارش سالیانه به اداره ی ثبت شرکتها ارائه بدهد و این خطر وجود دارد که در صورت ورشکستگی تمام سرمایه شرکت از بین برود.شرکا و سهام داران شخصا مسئول دیون شرکت نیستند اما مدیرانی که بدهی شرکت در نتیجه ی سود مدیریت انها بوده است ممکن است مسئول دیون بصورت شخصی بشوند. حداقل تعداد مدیران یک نفر میباشد و حداقل یک نفر هم بعنوان قائم مقام باید تعیین بشود

موسسه اقتصادی

حداقل تعداد ۳ نفر برای تشکیل این موسسه ضروری است و هر فرد حق رای در جمع عمومی را دارد.

  • قدم بعدی برای ثبت شرکت تهیه یک پلان اقتصادی مناسب و یک اساسنامه برای شرکت است پلان اقتصادی باید شامل اطلاعات لازم در مورد مالکیت شرکت،تجربیات و مهارتهای اعضای شرکت، نوع محصولات شرکت، خط و مشی کلی شرکت، منابع و نیازهای اولیه شرکت، میزان سرمایه اولیه، میزان گردش سرمایه و پیشبینی سود، برنامه ریزی و نقشه های اجرایی باشد. اساسنامه شرکت باید شامل نام تجاری برای شرکت باشد برای ثبت نام تجاری باید از طریق سایت balagsverket.se اقدام کرد برای اینکه فرد مطمئن بشود نام انتخابی قبلا استفاده نشده است میتواند از طریق سایت ETjanster گزینه Noringslivsegistret نام شرکت را در قسمت sokning سرچ کند توجیها سایت باید به زبان سوئدی باشد. علاوه بر نام تجاری اساسنامه باید شامل محل شرکت، نوع فعالیت شرکت ، سهام و حداقل و حداکثر آن ، مقدار سهام، اعضای هیئت مدیره ، تعیین حسابدار، احضاریه برای حضور در مجامع عمومی ، جلسه سالیانه، سال مالی شرکت دارئه گذارش مالی باشد.
  • گزترش مالی سالیانه هر شرکت؛ باید در پایان سال مال از طریق سایت balagsverket در قسمت lamna arsredovisining ارائه شود.
  • افراد متقاضی ثبت شرکت در سوئد برای آگاهی از کلیه مجوزهای لازم برای فعالیت تجاری مخصوص میتوانند از طریق سایت verksamt  در قسمت  find pormit  فعالیت تجاری مورد نظر را سرچ کنند و کلیه مجوزهای لازم را مشاهده کنند.
  • فرد پس از انجام ثبت شرکت باید در اداره ی مالیات نیز ثبت نام کند در خواست گواهینامه F یا FA بدهد. ضرورت ثبت در اداره ی مالیات این است که فرد برای درخواست YAT  و ارائه گذارش YAT  و یا استخدام نیروی کار بعنوان کارفرما یا انجام فعالیت اقتصادی خاص، دریافت کد تجاری (SNI) حتما نیاز به ثبت در اداره مالیات دارد.
  • بیمه: انواع بیمه که یک شرکت میتواند از آنها استفاده کند عبارت است از بیمه ابزار و وسایل ؤ بیمه شخص ثالث، بیمه کمبود محصول در نتیجه تعلیق، بیمه بازپرداخت قانونی و هزینه های دادگاه بیمه شرکا و بیمه عمر تصادف.
  • نتیجه

  • یکی از روشهای اخذ اقامت کشور سوئد سرمایه گذاری است که یکی از انواع مهم آن ثبت شرکت می باشد فرایند ثبت شرکت در سوئد نیاز به مقدمات و تهیه مدارک و برنامه تجاری دارد و پس از طریق سایتهای رسمی کشور سوئد میتوان اقدام به ثبت نام تجاری و ثبت شرکت کرد پس از ثبت شرکت افراد میتوانند از طریق اداره ی مهاجرت یا سفارتهای سوئد اقدام به اخذ ویزای موقت کنند که این ویزا به مدت ۲ سال میباشد و پس از ۲ سال اگر وضعیت اقتصادی و موفقیت شغلی فرد مساعد باشد قابل تبدیل به اقامت دائم میاشد.

 

نگارنده: شکوفه داداشی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *