ترک تابعیت اتریش

ترک تابعیت اتریش

ایا با ترک تابعیت اتریش اشنایی دارید ؟ برای ترک تابعیت اتریش نیاز به شرایط خاصی می باشد ؟ ایا پس از ترک تابعیت اتریش امکان کسب مجدد تابعیت اتریش می باشد ؟ ایا تابعیت اتریش از دست می رود ؟ در چه شرایطی تابعیت اتریش از دست می رود ؟ ایا برای حفظ تابعیت ، جلوگیری از ترک تابعیت اتریش یا جلوگیری از از دست رفتن تابعیت در اتریش نیاز به اقدامات خاصی می باشد ؟ مدارک لازم برای حفظ تابعیت اتریش چیست ؟ تابعیت دوگانه یا مضاعف در کشور اتریش چگونه است ؟ تبعه اتریش برای حفظ تابعیت قبلی خود و اخذ تابعیت جدید ( داشتن تابعیت دوگانه ) باید چه شرایط داشته باشند ؟در این مقاله سعی نموده ایم در خصوص ترک تابعیت اتریش ، تابعیت دوگانه یا مضاعف در  اتریش و شرایط هر یک از انها اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

بسیاری از افراد متقاضی اقامت و اخذ تابعیت در کشور اتریش می باشند اما در بعضی از موارد افراد مجبور به ترک تابعیت خود می شوند یا بنا به دلایلی تابعیت انها لغو یا از دست می رود . به طور کلی فردی که به مدت ۱۰ سال به طور مداوم در کشور اتریش اقامت داشته باشد می تواند برای اخذ تابعیت اتریش درخواست نماید که برای این امر نیازمند دانش زبان المانی و تسلط به ان و اعطا تابعیت قبلی می باشد ( در بعضی از موارد و شرایط خاص نیاز به اعطای تابعیت قبلی نیست )

هم چنین برای متقاضیان با شرایط بیان شده در زیر مدت زمان اقامت برای اخذ تابعیت کشور اتریش کاهش می یابد یا از این زمان چشم پوشی می شود :

  • فرد به مدت ۶ سال در کشور اتریش پناهنده باشد .
  • شهروندان کشورهای دیگر منطقه اقتصادی اروپا به مدت ۶ سال در کشور اتریش مقیم باشند .
  • فردی که در کشور اتریش متولد شده باشد .
  • شهروندان سابق کشور اتریش
  • فردی که دانش زبان المانی در سطح B2 داشته باشد و ۶ سال در کشور اتریش مقیم باشد .

ترک تابعیت اتریش

در برخی از شرایط افراد مجبور به ترک تابعیت خود می باشند ، فردی که خواستار ترک تابعیت کشور اتریش می باشد حتما باید به مدت ۱۰ سال در کشور اتریش حضور داشته و اقامت کرده باشد و پس از ان می تواند اقدام به ترک تابعیت کشور اتریش نماید .

تابعیت کشور اتریش از چند روش از دست می رود که به ان ها اشاره می نماییم :

اگر فردی اتریشی داوطلبانه برای کسب تابعیت کشور دیگر اقدام نماید تابعیت کشور اتریش را به طور خودکار از دست می دهد اما اگر برای تابعیت کشور اتریش تقاضای قبلی دهد یا برای حفظ تابعیت کشور اتریش اجازه کسب نموده باشد شامل استثناء می شود هم چنین کودکان تازه متولد شده ی انها به دلیل از دست تابعیت والدین نیز معمولا تابعیت کشور اتریش را از دست می دهند .

اگر فردی اتریشی به طور داوطلبانه در نیروهای مسلح یک کشور خارجی ورود کند تابعیت کشور اتریش را از دست می دهد .

اگر فردی اقداماتی برای یک دولت خارجی و دولت اتریش انجام دهد که تاثیر منفی بر منافع و شهرت جمهوری اتریش داشته باشد تابعیت کشور اتریش را از دست می دهد . به تازگی اگر فردی در عرض ۲ سال از اخذ تابعیت اتریشی خود منصرف شود می تواند در صورت لزوم  تابعیت اتریشی خود را لغو نماید .

شهروند اتریشی این امکان را دارد که تحت شرایط خاص و ویژه تابعیت اتریشی خود را نفی نماید .

برای حفظ تابعیت افراد در کشور اتریش  ، سیستم یا نرم افزاری وجود دارد که افراد با مدارک مشخص یک درخواست کتبی به دولت اتریش می دهند تا مجوزی برای حفظ تابعیت خود اخذ نمایند . این نکته حائز اهمیت است که حق حفظ تابعیت تنها یک بار و طی شرایطی به متقاضی داده می شود ، از جمله مدارک لازم برای حفظ تابعیت متقاضی عبارت است از :

  • اصل گواهی شهروندی
  • اصل گواهی تولد
  • اصل گواهی ازدواج ( در صورت لزوم )
  • مدارکی مبنی بر سلامت روان و رفتار فرد و عدم سوء سابقه کیفری از تمامی کشورهایی که متقاضی برای بیش از ۶ ماه در ان زندگی کرده است ، برای ایالت متحده مجوز اف بی ای ( ( FBIمورد تایید است و پذیرفته می شود .
  • تاریخچه و رزومه مختصری از زندگی متقاضی

تابعیت دوگانه یا مضاعف در اتریش

کسب تابعیت دوگانه در کشور اتریش شرایط و محدودیت هایی دارد و تبعه اتریش با داشتن شرایط خاص می توانند ملیت کشور دیگری را اخذ نماید که عبارتند از :

فردی که در کشوری غیر اتریشی به دنیا امده و تابعیت کشور مذبور را به دست می اورد می تواند تابعیت دوگانه داشته باشد ( مثلا اگر کودکی در خاک امریکا با پدر و مادر اتریشی متولد شود ، از طریق خاک تابعیت امریکایی و از طریق خون ونسب تابعیت اتریشی دارد و می تواند تابعیت دوگانه خود را حفظ نماید )

فردی که به سبب حرفه و مهارت خاص خود ( هنرمند مشهور ، ورزشکار حرفه ای  و …. ) یا سمت استادی در دانشگاه های کشور اتریش علاوه بر تابعیت خود ، تابعیت اتریشی نیز کسب نموده باشد می تواند تابعیت دوگانه داشته باشد .

شهروندان استرالیایی با شرط حفظ تابعیت اتریشی می توانند تابعیت کشوری دیگر را اخذ نمایند و دو تابعیتی بودن برای انها بلامانع است .

شهروندان پس از از دست دادن تابعیت کشور اتریش به جز مواردی که فرد تابعیت خود را لغو یا از حق تابعیت محروم گردد می توانند با یکسال اقامت در کشور اتریش به طور مجدد تابعیت کشور اتریش را اخذ نمایند هم چنین اگر شخصی در کودکی تابعیت کشور اتریش را از دست دهد به جز موردی که از وی محروم شده باشد می تواند تا دو سال پس از سن ۱۸ سالگی تابعیت مجدد کشور اتریش را اخذ کند .

در این مقاله ترک تابعیت اتریش و شرایط ان مورد بررسی قرار گرفت . در نتیجه گیری کلی همان طور که بیان شد فرد پس از مدت ۱۰ سال اقامت در  اتریش می تواند برای ترک تابعیت اتریش اقدام نماید هم چنین در شرایط خاص تابعیت فرد توسط دولت اتریش از دست می رود یا لغو می گردد که شرایط ان را بررسی نمودیم . فردی که تابعیت خود را ترک نموده است می تواند با یکسال اقامت در کشور اتریش به طور مجدد تابعیت کشور اتریش را اخذ کند . مطالب و شرایط به طور جزئی تر در متن ذکر شد اما اگر شما عزیزان خواهان اطلاعات بیشتری هستید می توانید با موسسات وکالتی معتبر تماس حاصل نموده و پاسخ سوالات خود را در زمینه ترک تابعیت اتریش دریافت نمایید .

 

نگارنده : مهسا رهنما

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *