ویزای ازدواج استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا

مقدمه

مطالب حاضر توسط وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل جهت آشنایی شما خواننده محترم با موضوع ویزای ازدواج استرالیا نگاشته شده است، لذا چنانچه در خصوص ویزای ازدواج استرالیا قصد کسب اطلاعات داشته و می خواهید با قواعد و مقررات مربوط به ویزای ازدواج استرالیا آشنا شوید پیشنهاد می گردد مطالب ذیل را به دقت مطالعه فرمایید. همان گونه که اطلاع دارید یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت کشوری دیگر ازدواج با یکی از شهروندان یا اتباع کشور مورد نظر می باشد. هر کشوری در این خصوص قواعد مخصوص به خود را دارد. استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مقررات ویژه ای را برای ویزای ازدواج استرالیا در نظر گرفته است. چنانچه با مطالعۀ مطالب ذیل سعی در کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش در خصوص ویزای ازدواج استرالیا می توانید با وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل که دارای تخصص در زمینه قواعد و مقررات ویزای ازدواج استرالیا و سایر کشورها می باشند در ارتباط باشید.

انواع ویزای ازدواج استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا دسته بندی سه گانه داشته و هر شخصی با داشتن شرایط ذیل قادر خواهد بود نسبت به اخذ ویزای ازدواج استرالیا اقدام نماید. دسته بندی سه گانه به ترتیب ذیل می باشد:

  • متقاضی همسر یا شریک زندگی یک شهروند یا دارای تابعیت استرالیا باشد.
  • متقاضی نامزد یک شهروند یا دارای تابعیت استرالیا باشد.
  • متقاضی شریک زندگی هم جنس که شهروند یا دارای تابعیت استرالیا باشد.

***لازم به ذکر است که استرالیا از جمله کشورهایی است ازدواج هم جنس گرایان را به رسمیت شناخته است.

مزایای ویزای ازدواج استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا به اشخاصی اعطا می گردد که همسر یا شریک زندگی شان از شهروندان استرالیا یا دارای مجوز اقامت دائم در استرالیا و یا از شهروندان نیوزیلند باشند و این افراد قصد ورود به استرالیا برای ازدواج با فرد مورد نظرشان را دارند. این ویزا به متقاضی اجازه می دهد که وارد استرالیا شده و به تعدادی که تمایل دارد وارد استرالیا شده و از آن خارج گردد، همچنین با داشتن این ویزا متقاضی می تواند در استرالیا به کار مشغول شود؛ البته باید توجه داشت که برخی از کارفرمایان ممکن است این گونه افراد را استخدام ننمایند. همچنین دارنده این ویزا می تواند در استرالیا به تحصیل پرداخته که در این مورد نیز دانشجو مستحق دریافت کمک ها و بورسیه های دولتی نخواهد بود. مدت این ویزا به میزان نه ماهه بوده و شخص متقاضی باید در زمان درخواست این ویزا خارج از استرالیا باشد اما اینکه بخواهد جشن ازدواج را در داخل یا خارج از استرالیا برگزار نماید آزاد است.

شرایط و ضوابط اخذ ویزای ازدواج استرالیا

متقاضی ویزای ازدواج استرالیا باید واقعاً قصد و نیت ازدواج با فرد مورد نظر که شهروند استرالیا یا دارای تابعیت استرالیا می باشد را داشته باشد، در واقع به این معنی که ازدواج را بهانه ای برای ورود و اخذ اقامت و تابعیت استرالیا قرار ندهد. فرد متقاضی می بایست توسط همسر و شریک زندگی آینده اش حمایت مالی داشته باشد، شریک زندگی باید حساب بانکی با مبلغی مشخص برای مدت زمان زندگی متقاضی داشته باشد به علاوۀ اینکه می بایست خانه ای را به عنوان محل سکونت خریده یا اجاره نموده باشد. می بایست با مدارک و مستنداتی رابطۀ عاطفی بین زوجین اثبات گردد و سن و سال طرفین ازدواج می بایست منطقی و متناسب بوده و برخی آزمایشات مربوط به سلامتی و رفتاری نیز لازم است. پس از اثبات موارد فوق متقاضی می بایست ظرف نه ماه به طور رسمی با فرد مورد نظر ازداواج نماید و تفاوتی وجود ندارد که در خارج از کشور باشد یا در استرالیا.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ازدواج استرالیا

متقاضی اخذ ویزای ازدواج می بایست نسبت به تهیه مدارک بهداشتی و سلامتی خود اقدام نماید و این آزمایشات سلامتی می بایست حداکثر برای یک سال قبل از درخواست اخذ ویزا باشد، و این امر می بایست توسط تمامی اعضای خانواده متقاضی چه قصد مهاجرت داشته یا نداشته باشند انجام گردد. این امر به دلیل ملاحظه و پیشگیری از بیماری های ارثی می باشد. همچنین وتقاضی ویزای ازدواج استرالیا می بایست گواهی عدم سوء پیشینه از کشور مبدا و هر کشوری که برای ۱۲ ماه یا بیشتر زندگی نموده است دریافت داشته و به مقامات صالح دولت استرالیا ارائه نماید.

هزینه های ویزای ازدواج استرالیا

هزینه های مربوط به ویزای ازدواج استرالیا، به سه طبقه دسته بندی می شود: طبقه اول، هزینه اپلیکیشن ویزا برای متقاضی اصلی: ۶۸۶۵ دلار استرالیا، هزینه اپلیکیشن ویزا برای وابستگان بالای ۱۸ سال: ۳۴۳۵ دلار استرالیا، هزینه اپلیکیشن ویزا برای وابستگان زیر ۱۸ سال: ۱۷۲۰ دلار استرالیا

رویۀ درخواست ویزای ازدواج استرالیا

برای درخواست ویزاهای مهاجرتی می بایست ابتدا به صورت اینترنتی درخواست خود را در سایت دولتی آن کشور ثبت نمایید و اپلیکیشن های مخصوص را که در سایت موجود است و برای مقاصد مختلف و اشخاص متفاوتی در نظر گرفته شده است پر کنید، این فرم ها همگی در سایت دولتی استرالیا موجو بوده و با مراجعه به این سایت می توان نسبت به درخواست اخذ ویزای ازدواج استرالیا اقدام نمود.

نتیجه گیری

در مقاله حاضر تلاش شد اطلاعاتی مختصر و کاربردی در خصوص موضوع ویزای ازدواج استرالیا ارائه گردد، همان گونه که اشاره شد یکی از روش های مهاجرت به کشوری دیگر مهاجرت از طریق ازدواج می باشد، استرالیا نیز از این امر مستثنی نبوده و اخذ ویزای ازدواج استرالیا مزایای بی شماری برای متقاضی یان این ویزا دارد؛ استرالیا از جمله کشورهایی است که به اشخاصی که دارای رابطۀ عاطفی محکم با یکدیگر و زندگی مشترک و داشتن مسائل مشترکی مانند حساب بانکی مشترک و … هستند و اثبات این امور فرصت را می دهد که فردِ متقاضی، وارد استرالیا شده و تحت زمان نه ماهه نسبت به ثبت ازدواج با آن فرد اقدام کند. اخذ ویزای ازدواج استرالیا برای دارندۀ آن می تواند پس از گذارندن مدت های مورد نظر و داشتن شرایط مورد نظر نسبت به اخذ اقامت دائم و به تبع تابعیت این کشور منجر شود. چنانچه با مطالعۀ مطالب فوق سعی در کسب اطلاعات بیشتر و یا طرح پرسش در خصوص موضوع ویزای ازدواج استرالیا داشتید می توانید با وکیل مهاجرت و کارشناسان حقوق بین الملل که دارای تخصص در امر اخذ ویزای ازدواج استرالیا که مسلط به قوانین استرالیا و سایر کشورها می باشند در ارتباط باشید.

نگارنده: رویا خدایاری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *